Rebuild Zwarte Rally Twin

16 aug 2010 22:19 #61 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Vandaag eerst maar eens brandstof erin.
Even starten..starten..starten..starten.. (nadeeltje van vacuum pomp) en prut prut prut lopen..........
Naar het tankstation en aftanken. Merk meteen al dat de stuuraanslag iets te kort staat met wat ik gewend ben. Met kort draaien lig ik al bijna op de grond  :-\
Daarna even een doodlopend straatje op en neer, en geen bijgeluiden. Trappetje af (bekeken door 2 steeds groter wordende ogen van een jochie achter op de fiets van moeders) en ik hoor volgens mij de jiffie klapperen.... ow ja, ik mis de middelste veer .... (Moet ik dus nog even doen)
Bij thuis komt sputtert de motor ietsjes, en slaat uiteindelijk af. Eerst maar eens eten.....

Na het eten weer even starten..  niets :(
na een aantal pogingen van reserve stand afgehaald en na nog een paar keer starten weer gewoon lopen.... ontwenningsverschijnselen denk ik dan maar.
Verder gaf de thermometer op de imo erg hoge waardes aan, terwijl de fan angstvallig stil bleef....
Na nog even overleg gehad te hebben met Ton (pharaobike) nog wat checks uitgevoerd. Ventilator doet het wel, maar slaat dus niet aan (lijkt het) Ik heb echter het gevoel dat de temperatuur die de umo aan geeft niet klopt.
Nou, later maar even kijken of ik het met een echte thermometer kan meten en voor nood gevallen een schakelaartje inbouwen.

Karter bescherming gemonteerd, spatbord gemonteerd..... Hmm, nu weet ik waarom ik liever een laag spatbord heb... lijkt mij dat er best het nodige aan troep tegen de motor aan gegooid gaat worden nu.... Tja, eigenlijkgeen tijd meer om me daar in te verdiepen... had ik maar eerder moeten beginnen.

Anyway, alles klaar voor een goede test. Maar of dat dinsdag avond wordt laat ik ff afhangen van het weer.

Foto volgt nog. Was nu ff te donker

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2010 10:37 #62 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Goed, na de start perikelen eerder deze week (zie ook ander topic) vanmorgen opnieuw zonder problemen gereden.

Gister avond wel al gezien waar ik al 'bang' voor was. Het hoge spatbord heeft tot gevolg dat er best wat troep (gisteren dus modder) richting het blok gegooid wordt. Dus zullen ook steentjes die kant op kunnen gaan.
De radiateurs hebben al bescherming, maar de olie koeler hangt er redelijk onbeschermd bij. Daar ga ik dus vanavond maar even naar kijken.

Daarnaast ga ik ook nog even het stuur verhogen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2010 13:08 #63 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zo, vanmorgen even gespeeld in de kuil. De voorvork merk ik wel. Als ik nu de voorkant onverhoopt verkeerd op een knip zet, dan hou ik controle. Met de standaard voorvork was het maar even gissen welke kant het wiel op stond t.o.v. je stuur, en moest ik vaak met mijn gewicht en kracht de achterkant in het gareel brengen om de juiste richting in te gaan. Nu is het gewoon... stuur recht, dan staat je wiel ook recht....

Kwa vering moet ik zeggen dat ik er nog niet zo heel veel aan merk. Maar Bas (van hyperpro) zei dat er best nog wel wat te verbeteren was. Alleen ben ik daar nu even te laat mee....

Ik heb wel het gevoel dat de achterveer af en toe tot aan de limiet gaat. Het is niet zo dat ik daarna een swieper krijg, maar het voelt niet prettig. Dalijk nog even terug. Verder vertrouw ik de temperatuur toch niet helemaal, en heb ik een by-pass gemaakt om zelf door een stekkertje om te zetten de ventilator aan te zetten.

Vandaag in de kuil wel gemerkt dat de koppelings sensor mogelijk niet fatsoenlijk werkt. Thuis deed ie het natuurlijk weer als vanouds  :-\

Ga voor nood gevallen wel even een by-pass kabeltje knutselen die ik onder mijn zadel stop.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2010 20:02 #64 door kees
Beantwoord door kees in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Dat ding in je koppelingshendel is een gewone microswitch, zoals aan je voorrem.

Die dingen hebben niet het eeuwige leven..

Op die twin zitten 4 killswitches: de gewone, de koppeling, neutraalschakelaar en jiffy. Als één ervan hapert, heb je problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2010 20:21 #65 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ik weet het brombeer.....
(Hebben ze afgelopen donderdag tot in den treuren getest :D )

Morgen nog even een echte testrit (V-bat rit controle), maandag nog ander achterwieltje erin (met vrijwel nieuw rubber)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2010 21:32 #66 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ik ben erg benieuwd Rob!

Dinsdag ook weer aanwezig in IJmuiden? Wil hem wel eens van dichtbij bekijken :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2010 22:35 #67 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Nee Rob komt niet dinsdag  :-X

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2010 23:00 #68 door kees
Beantwoord door kees in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Wat ik bedoel, jongelui, met die killswitches, is dat ze de cdi onderbreken. Ik bedoel niet aldoor dat je de killswitches moet controleren, maar alle draden controleren die de cdi KUNNEN kortsluiten. (En dat zijn er meer dan die 4...)

Maar je hebt profi hulp zat. Succes ermee, sterkte in Turkije!





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 20:15 #69 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Rebuild Zwarte Rally Twin

Ga voor nood gevallen wel even een by-pass kabeltje knutselen die ik onder mijn zadel stop.


Ik zou hem even van die "blauwe" afhalen lukt het monteren in NL niet meer dan heb je de eerste dag na de technische keuring nog om die switch te vervangen in Turkije.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 21:17 #70 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Gaat allemaal gewoon goed komen.

Vandaag zonder enige problemen rond gereden en nog even een fotootje geschoten...... Hij is mooi :D


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 21:43 #71 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
:o Zow....die is even veranderd! Ten goede, dat is zeker!!!!!

Wanneer vertrek je trouwens, dat duurt nog wel even toch?

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 21:54 #72 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Dinsdag motor wegbrengen voor transport, en 5 september vlieg ik de motor achterna....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 23:54 #73 door Richard H
Beantwoord door Richard H in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Volgens mij ben je dan ook wel aan vakantie toe  :D
Ziet er prachtig uit Rob!
Ben wel benieuwd hoe de windvanger voor bevalt bij hoge snelheden.

grtz Rich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2010 08:44 #74 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Gisteren ook nog even naar het werk op de rally motor, en ook onder vochtige omstandigheden geeft ie geen enkele krimp meer.

Vandaag alles weg brengen voor transport, en dan is het 'out of my hands'.

Het vertrouwen dat het probleem getackeled is komt langzaam terug, maar zal er pas echt weer zijn als ik dalijk de eerste dag in Turkije heb kunnen rijden.

Op mijn webpagina ( www.robgoesdakar.nl ) zal ik in de blog sectie nog wel een en ander bij proberen te houden, maar Olaf en ik zullen ook proberen om hier op het forum dagelijks updatejes te plaatsen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.091 seconden