Rebuild Zwarte Rally Twin

04 aug 2010 17:34 #41 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Hmm, daar zeg je zoiets.... spatbord......

Nee, nog niet aan gedacht. In het ergste geval klooi ik nog wel wat in elkaar. Heb toch poly-ester genoeg :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 18:38 #42 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
www.everyoneweb.com/polyesterparts/


Hiert komt mijn 690 voorspatbord weg 90euro voor betaald , zou wel eens prima kunnen passen denk ik , volgens mij zelfde dikte poten , en de gaten kan je zelf boren zitten er nog niet in .

Hij heeft veel meer liggen dan op zijn site staat gewoon even bellen , die van mij had ie in een paar dagen klaar .


AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 19:07 #43 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
hee Rob

Ik heb even gekeken mijn hoge 690 spatbord , wat ik nu op de zolder heb liggen past gewoon op mijn adv , zou dus ook op die van jou moeten passen , alleen weet ik niet of je genoeg ruimte hebt , met betrekking tot de radiateurs en eventueel kuipwerk van je twin .

Grt

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 19:12 #44 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zagen we er toch gewoon een stuk vanaf  :-X
(Heb ik bij die andere twin ook gedaan omdat die anders tegen het gereedschapsbakje aan kwam)

Is gewoon een kwestie van passen/meten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 21:48 #45 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Mooi stuk werk Rob.
Vooral hier blijven schrijven, liefhebbers genieten hiervan.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 21:42 #46 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Hij begint weer langzaam op een motor te lijken.




Volgende uitdaging al gevonden.
Contact slot past niet. Moet ik nog even goed over nadenken hoe ik die ga oplossen.

Verder nog even puzzelen bij de remmerij en nog even passen of ik nieuwe remkabel moet (laten) maken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 21:24 #47 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Geloof dat ik m toch maar eens een naam moet gaan geven.



Om de voorkant te passen (omdat de ophanging scheef was) nu even de tank en kuip gemonteerd.
Wordt echt wel weer een beauty zo.....

Remleiding moet ik een langere voor bestellen.
Spiegel nog bestellen, en dan kan ik nu direct vrij weinig. Denk dat ik na het weekend de achterbrug en de vering vanuit de andere twin over ga zetten zodat ie in ieder geval op z'n achterpoten kan staan. Daarna is het gewoon belangrijk dat ik de remleiding heb en kan ie voor ook op z'n pootjes.

Dit zaterdag eerst even v-bat voorbereiden (pff, dat moet ook nog ff tussendoor) zondag een trainingsritje en dan gaan we verder met sleutelen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 22:03 #48 door Spinner
Beantwoord door Spinner in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
jee  geweldig lees en kijk verhaal.... ik vraag me af of ik blij of teleurgesteld moet  zijn dat ik niet technisch ben

ben benieuwd naar wanneer  alles klaar is en je ermee gaat rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2010 22:09 #49 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ik was tot een jaartje of 3 geleden ook nauwelijk (motor) technisch aangelegd.
Mee en mee doe je wat sleutel ervaring op en blijkt dat als je maar gewoon een beetje je verstand gebruikt alles toch best eenvoudig in elkaar steekt.
En voor je het weet ligt je hele motor uit elkaar en bouw je m weer op.

Nu moet ik natuurlijk wel bekennen dat toen ik in voorbereiding was op de Heroes Legend ik ook echt even bij Pharaobike in de leer gegaan ben om een aantal technische zaken eerst maar eens onder begeleiding te doen. Maar ook dan blijkt alles toch echt wel redelijk eenvoudig in elkaar te zitten.
Ook de 'angst' om schroefjes/boutjes over te houden is ongegrond. Je weet eigenlijk altijd wel welk boutje je nodig gaat hebben uit de hele doos met spullen die je hebt staan.

Laten we zo zeggen...., het begint bij ketting spannen ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2010 17:19 #50 door Spinner
Beantwoord door Spinner in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ik blijf het bijzonder knap vinden 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2010 22:03 #51 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zo, een hele avond bezig geweest om te kijken hoe ik de opnemer van de IMO monteer, en bijbhorende magneet.......

Resultaat...... zit nog steeds niet.... :-\
Moet ik nog echt ff over puzzelen om het echt fatsoenlijk te krijgen. Eerst maar eens een nachtje over slapen en wie weet morgen weer heldere en frisse idee-en...

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2010 03:50 #52 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ziet er allemaal goed uit Rob!
Blij dat de vork toch nog een keer gebruikt gaat worden waar ie voor bedoeld is  :)

Verschil in gewicht  is inderdaad behoorlijk, maar het verschil in stijfheid (en dus stuurgedrag) zal ook niet mis zijn denk ik!

'K blijf je volgen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2010 22:17 #53 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zo vanavond toch weer wat meters kunnen maken en het einde komt in zicht.

De opnemer en magneet zijn na veel passen, beugeltje maken, passen, beugeltje buigen, passen, vast zetten, testen, loshalen, buigen, vast zetten... etc etc etc... dan definitief vast zetten, testen...... potverdriedubbeltjes.. niet werken...., los halen hele verhaal opnieuw....  en een paar uur later zit het dan, en werkt ook nog.

Ondertussen even denk pauzes ingelast om de valbeugels los te halen van de ene twin, en in de hamorite te zetten.

Daarnaast navigator kabel geplaatst, uitlaat geplaatst

Morgen achterdemper/veer omzetten van. Zal ik wel de hele avond mee zoet zijn.

Geen fotootjes gemaakt vandaag. Probeer er morgen aan te denken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2010 22:56 #54 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
De laatste loodjes........

Vandaag in ieder geval de getestte achterdemper omgehangen naar de rally motor.
Daarbij ook maar even lager vervangen. (op de foto slecht te zien, maar dit is dus de lagerbus die binnenin zit, en deze heeft dus duidelijke breek punten...




Nu de achterbrug en demper er weer in zit begint de motor weer een beetje uit te zien als een motor...
Vandaag ook de voorkuip geprobeerd, maar hij zit nog niet helemaal lekker. Morgen even verder klussen.
Als het morgen even mee zit heb ik alles klaar voordat ik naar groningen vertrek.

Remleiding is binnen, mousse is binnen, dus ik kan nu in principe alles af maken..... Of het echt allemaal lukt morgen is maar de vraag. In elkaar zetten neemt veel tijd in beslag omdat ik elk schroefje,boutje goed schoon maak en eventueel van kopervet voorzie. Elk lager wordt opnieuw ingevet. Dus het kost wel de nodige tijd. Maar even afwachten. Denk toch echt dat ik maandag avond de boel af moet hebben en (indien de weersomstandigheden het toelaten) dinsdag even kan testen. (Gereedschap mee en gaan met die banaan).


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2010 19:35 #55 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
En als je dan een zaterdagje gaat klussen ziet ie er halverwege van de middag, en vlak voor vertrek naar Groningen zo uit :



Alleen nog even karter beschermer eronder, en een spatbordje van oranje  :-X naar zwart zien om te toveren en te kijken hoe ik die een beetje pas ga krijgen.

Hopenlijk morgen droog genoeg om even een ritje naar het tankstation en terug te gaan doen. (En even dat trappetje op/af om de vering te testen  ::) )
En hopenlijk loop ik dan niet tegen echte technische problemen/mankementen aan.


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2010 19:50 #56 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ziet er weer goed uit , en een oranje tintje ach  8)

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2010 19:51 #57 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Ziet er goed uit Rob!

Dinsdag testen? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2010 21:13 #58 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Zo zo je hebt niet stilgezeten de afgelopen twee weken 8) 8)
Hopelijk een probleemloze test.
Wanneer moet je de motor wegbrengen voor de verscheping?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2010 21:46 #59 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Jaja.... het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. Al met al dus wel weer een fix aantal uren werk. Je merkt toch dat her en der wel even iets onverwachts de hoek om komt kijken. Maar zo'n zaterdag vanaf 10:00 tot 15:00 uur vrijwel aan 1 stuk door kunnen klussen is wel heel handig. Remmen en kabels monteren en van olie voorzien. (Ik snap werkelijk niet dat mensen hier zoveel problemen mee kunnen hebben, dat was echt een eitje). Olie en filters vervangen. Monteren van de nodige spulletjes. Verlichting controleren..... (zo'n tegenslagje als een knipperlichtje het dan wel en dan niet doet.....  jaja, dat hoor een knipperlicht te doen, maar in mijn geval was ie toch niet meer helemaal lekker..... maar weer eens geleerd om in zo'n geval na een half uur klooien en pielen maar beter een schaar erin te zetten en het spul te vervangen, kost minder werk.)

@Pim : ik hoop idd dinsdag echt even te testen. (Denk wel dat ik even wat gereedschap mee neem 'just in case')

@Bram : 24e moet ie ingeleverd worden.

@Olaf : Ik heb al een ied-tje om toch zwart te gaan.... ook met het spatbord ;)  Jullie gaan het zien :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2010 22:30 #60 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Rebuild Zwarte Rally Twin
Mooi!  Ik blijf die Buano (of zoiets  ???) kuip erg mooi vinden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden