Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Tja, het is (zoals het artikel al zegt) een voorzet.
En zo zijn er al velen geweest......, de geruchten blijven aanhouden dat er iets in de pijplijn zou zitten, maar hoe/wat dat dan zou zijn........... ik blijf stiekum hopen.......
De sterkste geruchten gaan dat het een V4 BMW-killer moet worden.
Dus eerder iets in de lijn van een Varadero , en nog een slag duurder.
1 Voordeel: Als deze de Varadero zou vervangen, dan ontstaat er wel een groot gat tussen de transalp en de nieuwe Dero, welke mooi opgevuld zou kunnen worden door....een vernieuwde Twin met 900 of 1000cc als KTM 990 Adventure concurrent ;D
Overigens: een 1200cc Twin is compleet onzinnig, die wordt dan net zo zwaar en log als een 1200GS (wie heeft er ooit een 1200GS echt in het zand zien raggen?) Terwijl een 900cc Twin daar veel geschikter voor kan zijn. Het oorspronkelijke blok heeft nauwelijks aanpassingen nodig aangezien het laatste productiemodel van het blok bewezen heeft opgeboord te kunnen worden naar 880cc. Dus je spreekt dan ook niet over een noemenswaardige gewichtstoename. Zet er een EFI op en krik het vermogen een stuk op en je hebt een wereldfiets.
Praat ik nu poep of zijn er meer mensen die mijn visie daarop delen?
wie heeft er ooit een 1200GS echt in het zand zien raggen?)
Het is natuurlijk niet in onze parochie, maardit lijkt er toch wel op: http://www.youtube.com/watch#!v=Yu5YJoNtWhQ&feature=related
Misschien een beter idee voor Honda om met een eventueel nieuwe AT (flink op dieet zetten en vermogen opschroeven) de concurrentie aan te gaan met de F800GS. En dan de Varadero nog wat opleuken zodat die de strijd aan kan met de GS1200 en de Tenere...
ik denk ook dat de F800GS als bench mark moet nemen , sterker & sneller dan 1 cilinders 600 cc ,, maar niet zo zwaar en beter off road dan de 1000cc + all roads,, het beste van 2 werelden
Alleen ontbreekt er aan de F800GS wat koppel, dus daar haalt Honda alvast zijn concurrentieel voordeel: v-twin
Als ik het hier boven lees denk ik KTM V-twin , 207kg leeg(R) , 100 plus pk , goed in het zand(offroad) , volledig instelbare vering met lange veerweg .
Gaat ook goed over de snelweg .
Duur ? Honda is ook niet echt goedkoop kijkende naar oude prijzen AT .
Honda heeft een betere naam , daar waar een AT en TA blok te boek staat als nagenoeg onverwoestbaar , zolang er maar olie en water waar het hoort in het blok zit sjouwt gewoon door....
KTM heeft best wel de nodige problemen gehad , en die dingen zuipen ook behoorlijk terwijl Honda de varadero wel zuiniger gekregen heeft doet KTM er niks aan of je 1 op 13 rijd of 1 op 17 reken maar dat je dat belangrijk vind als je in de nowhere staat ......
Dus wat moeten ze maken , wat mij betreft , v-twin rond 90pk , uitstraling van een twin , gewicht onder de 200kg .
En makkelijk in het onderhoud , weinig elektronica .
Moet toch kunnen dacht ik tegenwoordig
Olaf
Deze rijdt toch al een paar jaar, alleen dan met gietwielen en het opschift "Varadero"?!?!?? :-\ :-\