Nieuwe Twin

11 okt 2010 13:23 #41 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Nieuwe Twin
Een beetje leren nuanceren is bij sommige uitspraken wel op zijn plaats...

Zeggen dat de dero geen offroad is, is waar. Maar zeggen dat de africa twin dat evenmin is... Vergeet niet dat er ook een africa twin 650 is, en dat er daarmee een boel kerels naar dakar zijn gereden... oke, die motoren waren niet standaard, maar veel aanpassingen werden er niet gedaan...

Met de RD04 is ook in de marathon klasse gereden...

Met de xlv650 is ook de pharao's rally gereden in 2001 als ik me niet vergis...

Dat de 750 geen pure offroad meer is, true, maar hij is 100x meer offroad dan de dero...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 07:22 #42 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe Twin



Ben heel benieuwd hoe deze "new kid on the block" het gaat doen:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 08:31 #43 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin



Ben heel benieuwd hoe deze "new kid on the block" het gaat doen:



ik ook wel ,,, heb op een tiger gereden rijd helemaal niet verkeerd, 

raar als zoveel merken all roads gaan maken dan ze bij Honda nog steeds niks doen......


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 09:39 #44 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Nieuwe Twin
We zijn ook naar de Intermot geweest ,en de opmerkingen bij de Honda-stand was ,dat we naar een antiekhoek stonden te kijken.En dat Honda een verffabriek heeft gekocht. ;)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2010 10:42 #45 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe Twin
Wát is die nieuwe Tiger MOOI. Prachtding. Hopelijk is 'ie in 'real live' iets groter dan de nieuwe Super Teneré (die ik overigens nog steeds ook een dijk van een motorfiets vind)

Heb altijd een softspot gehad voor de oude '94 Tiger 900. Beul van een motor. De latere injectieversies konden me veel minder bekoren en de laatste tiger heeft ook niets meer van doen met het allroad concept.

Grappig dat - relatief - kleine fabrikanten als Triumph, BMW en ook KTM wél inspringen op de vraag uit de markt en Honda alleen maar met 'oversize-overprized' kan komen.

Want laten we wel zijn... Ff afgezien van de DSG bak biedt ook de nieuwe VFR totaal niets nieuws onder de zon. Die opmerking op Intermot van 'Honda Stand = Antiekshop' kan ik dan ook volledig begrijpen.

Ff googlen naar de dichtstbijzijnde Triumph dealer...  :angel:
Er schijnt nml naast de 800 ook een 'dikke' versie uit te komen!

Met veel tamtam kondigt Honda nu aan dat ze met '8 wereldprimeurs' uitkomen op de EICMA in Milaan, later deze herfst. Jajaja. Die 'tamtam' is ook veelvuldig geroerd voorafgaand aan de intro van de VFR en zie het resultaat (los van het feit dat het wel degelijk een goede motorfiets is - hij kan alleen de gewekte verwachtingen bij lange na niet waarmaken)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2010 13:01 #46 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Wát is die nieuwe Tiger MOOI. Prachtding. Hopelijk is 'ie in 'real live' iets groter dan de nieuwe Super Teneré (die ik overigens nog steeds ook een dijk van een motorfiets vind)

Heb altijd een softspot gehad voor de oude '94 Tiger 900. Beul van een motor. De latere injectieversies konden me veel minder bekoren en de laatste tiger heeft ook niets meer van doen met het allroad concept.

Grappig dat - relatief - kleine fabrikanten als Triumph, BMW en ook KTM wél inspringen op de vraag uit de markt en Honda alleen maar met 'oversize-overprized' kan komen.

Want laten we wel zijn... Ff afgezien van de DSG bak biedt ook de nieuwe VFR totaal niets nieuws onder de zon. Die opmerking op Intermot van 'Honda Stand = Antiekshop' kan ik dan ook volledig begrijpen.

Ff googlen naar de dichtstbijzijnde Triumph dealer...  :angel:
Er schijnt nml naast de 800 ook een 'dikke' versie uit te komen!

Met veel tamtam kondigt Honda nu aan dat ze met '8 wereldprimeurs' uitkomen op de EICMA in Milaan, later deze herfst. Jajaja. Die 'tamtam' is ook veelvuldig geroerd voorafgaand aan de intro van de VFR en zie het resultaat (los van het feit dat het wel degelijk een goede motorfiets is - hij kan alleen de gewekte verwachtingen bij lange na niet waarmaken)



je heb helemaal gelijk

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 07:57 #47 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Nieuwe Twin

Wát is die nieuwe Tiger MOOI. Prachtding. Hopelijk is 'ie in 'real live' iets groter dan de nieuwe Super Teneré (die ik overigens nog steeds ook een dijk van een motorfiets vind)


Nu ben ik natuurlijk een stukkie korter dan "TP" maar de XT660Z is redelijk voor langere mensen gebouwd.

Misschien dat de Britten naar eigen formaat bouwen?

Is er al iets over het prijskaartje bekend?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 11:28 #48 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Nu ben ik natuurlijk een stukkie korter dan "TP" maar de XT660Z is redelijk voor langere mensen gebouwd.

Misschien dat de Britten naar eigen formaat bouwen?

Is er al iets over het prijskaartje bekend?



Ik heb eens een morgen op een XT 660Z gereden,, dat ding is helemaal niet verkeerd,, injectie was top, vond die chirac banden goed , waarom maken ze die niet voor bredere maten  140 en 150 ? ,, ken wel een aantal mensen die geen annekee/tourance willen maar ook geen K60 ......  het enige wat ik jammer vind dat het een 1 cilinder is die best snel kort ademdig is ,, 50 pk waar er een 40 aan het achterwiel zijn is alleen prima maar met een groep op 4 cilinder moet je vol aan de bak.

Als ze slim zijn maken ze bij yamaha een 800 ,, met een pk  75 a 80 ,, dan heeft de bmw F650/800GS ook een probleem...

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 11:47 #49 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Nieuwe Twin
Ik ben afgelopen zomer met een cluppie naar de Dolomieten geweest.
Daar reden eigenlijk alleen maar 1000 cc + rond en dan kan je twee dingen doen, rustig blijven en  je eigen rit rijden of je op laten naaien en gaan zitten jakkeren. (lekker hoor, als je op vakantie bent.)

Maar daarna nog een paar onverharde pasjes in het Alpengebied tussen Frankrijk en Italie gereden en dat was weer lekker hoor, dan voel je het verschil in gewicht weer beter en dan heeft die 660 toch wel z'n voordelen.

Maar weer even on-topic, zat net even op Pro-motor site en kennelijk gaan ze bij Honda toch de opvolger van de Dero in Milaan presenteren. Alleen jammer voor de Twinmotor liefhebbers, het is quattro geworden, ben benieuwd hoe we dat in het HH gaan regelen. Toch maar een all-road vereniging van maken?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2010 12:41 #50 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Nieuwe Twin
Geen idee of dit al ergens stond zo ja, helaas en anders alsnog  ;)

motornieuws.blogspot.com/2010/10/staat-e...nture-sports-op.html

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 12:12 #51 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Nieuwe Twin
Die nieuwe dero lijkt in niets op een Super Ten of een GS.
Gewoon een weg/tourmotor, helemaal nix stoers aan

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2010 19:02 #52 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe Twin

Die nieuwe dero lijkt in niets op een Super Ten of een GS.
Gewoon een weg/tourmotor, helemaal nix stoers aan


Het is ook geen Dero, het wordt ook geen nieuwe twin maar een totaal 'nieuwe' motorfiets.
Net een eerste review gelezen over de nieuwe Tigers. Voor de blubberhappers onder u... Hij kom't er ook met 21" in de voorvork... En naast de 800 komt er ook een 'dikke'. Maar die 800... Waarom zou ik 'upgraden' naar een 1200 als een 800 ook voldoet?

Tenere (XT660 bedoel ik dan) is voor mij geen serieuze optie. Ik zou dan nog eerder voor de GS800 gaan (eerlijk waar) omdat ik vind dat deze ergonomisch gewoon een stuk beter in elkaar zit dan de XT660 Tenere. Yamaha zou van de S10 (Super Tenere) gewoon een tweecylinder 800 moeten uitbrengen...  :angel:

Kan me wel voorstellen dat een 'single' in het terrein wellicht (iets) beter geschikt is als een tweecylinder. Maar zoals ik de motor inzet (lange afstanden) gaat mijn voorkeur toch uit naar minimaal een twin... Of een Triumph driecillinder...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2010 09:55 #53 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic Nieuwe Twin
Ideaal zou zijn: de V4 750 van mijn VFR in het frame van mijn AT!
Volgens sommige bronnen zou de nieuwe dan weer spaakwielen hebben! Hopelijk doet Honda zoals Triumph en brengen ze twee versies uit! Als er in Milaan 8 nieuwe motoren op de Hondastand zullen staan zit die kans er nog wel in. We wachten dus bang af....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 07:18 #54 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe Twin
Nieuwe schets vrijgegeven door Honda van de Crossrunner X. Aangedreven door een V4, maar of dit 800 of 1200 cc  gaat worden blijft een vraag.




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 12:20 #55 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic Nieuwe Twin
- auw wat doet dit pijn aan mijn ogen...  :( :'(
afz. <Hoen-not-happy-with-Honda>  :-\

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 12:25 #56 door Geart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 12:45 #57 door Two Plugs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 13:15 #58 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic Nieuwe Twin
- dit lijkt verdacht veel op een Multistrada-met-spaakwielen; moet ik daar nu warm van worden?! Ik denk dat ik m'n geld en tijd liever steek in de zoektocht naar een jonge gebruikte @ als back-up hoewel mijn 'soft spot' toch een LC8-met-carburateurs blijft... :-X


TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 13:42 #59 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe Twin
Denk eerlijk gezegd ook niet dat 'ie veel kans maakt om door de ALV als clubmotor te worden voorgesteld (maar ieder lid is vrij om in januari 2011 een voordracht te doen!).

Simpelweg omdat 'ie te groot, te zwaar en waarschijnlijk ook erg prijzig zal zijn.

Maar ff 'the real thing' afwachtend... Vooralsnog is het voor mij persoonlijk (gezien wat ik met mijn motorfiets doe, en dat is lange afstanden, touren en reizen) een hele goede optie als vervanger van de Dero. Boeit me niet als het er uit ziet als een MS of S10. Zolang de kwaliteit maar beter is...  ;D Bovendien moet die MS het met een ketting doen.

Laten we de reacties op dit nieuwe Crosstourer Concept in ieder geval hier verzamelen want een nieuwe @twin zal nooit meer komen... Helaas... :

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4926.0

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 17:37 #60 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe Twin
Van Honda ontvangen:


Maakt u zich geen zorgen wanneer u niet naar Milaan kunt komen, want op 3 november gaat onze nieuwe website 2011 van Honda-motoren ook de lucht in. We hebben veel informatie van ons Honda-team, met het laatste nieuws, foto's, interviews etc., u blijft dus helemaal op de hoogte van wat er allemaal gebeurt.

Vergeet dus niet op 3 november een bezoek te brengen aan www.hondamc2011.com .Voor u de perfecte gelegenheid de hele serie Honda-motoren voor 2011 te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden