Nieuwe Twin

08 juni 2010 14:56 - 08 juni 2010 15:00 #1 door Geart
Nieuwe Twin werd gestart door Geart

Wordt dit hem dan?
Zie http://motornieuws.blogspot.com/2010/06/honda-africa-twin-1200-concept.html#more

Ik moet eerlijk zeggen dat dit me niet inspireert.
OK, vorm is meer Twin dan de te verwachten extra dikke Varadero, maar die banden en die kleine spaakjes. Ik neig al meer tot de kleine Tenere (als ik al wat anders zou willen).

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2010 15:06 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe Twin
Tja, het is (zoals het artikel al zegt) een voorzet.

En zo zijn er al velen geweest......, de geruchten blijven aanhouden dat er iets in de pijplijn zou zitten, maar hoe/wat dat dan zou zijn...........    ik blijf stiekum hopen.......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

08 juni 2010 15:22 - 08 juni 2010 15:36 #3 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Nieuwe Twin
De sterkste geruchten gaan dat het een V4 BMW-killer moet worden.

Dus eerder iets in de lijn van een Varadero , en nog een slag duurder.

1 Voordeel: Als deze de Varadero zou vervangen, dan ontstaat er wel een groot gat tussen de transalp en de nieuwe Dero, welke mooi opgevuld zou kunnen worden door....een vernieuwde Twin met 900 of 1000cc als KTM 990 Adventure concurrent ;D

Overigens: een 1200cc Twin is compleet onzinnig, die wordt dan net zo zwaar en log als een 1200GS (wie heeft er ooit een 1200GS echt in het zand zien raggen?) Terwijl een 900cc Twin daar veel geschikter voor kan zijn. Het oorspronkelijke blok heeft nauwelijks aanpassingen nodig aangezien het laatste productiemodel van het blok bewezen heeft opgeboord te kunnen worden naar 880cc. Dus je spreekt dan ook niet over een noemenswaardige gewichtstoename. Zet er een EFI op en krik het vermogen een stuk op en je hebt een wereldfiets.

Praat ik nu poep of zijn er meer mensen die mijn visie daarop delen?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

08 juni 2010 16:09 #4 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Nieuwe Twin

Tja, het is (zoals het artikel al zegt) een voorzet.

En zo zijn er al velen geweest......, de geruchten blijven aanhouden dat er iets in de pijplijn zou zitten, maar hoe/wat dat dan zou zijn...........    ik blijf stiekum hopen.......

In 2000 ging ik mijn Alp inruilen voor een nieuwe twin. De verkoper verzocht mij (toen al) om te wachten, want er zou op korte termijn een nieuwe twin uitkomen... Ja, ik heb gewacht, 30 seconden  ;D . Toen heb ik hem verteld dat-ie als een speer "moest zorgen" voor een nieuwe AT of dat ik anders naar een ander zou gaan  ;) .

Die pijplijn? Daar zit al ruim 10 jaar niks in. Ik verwacht hierin verder niets van meneer Honda  >:( . Gelukkig heb ik nog veel schik met mijn twin en ben ik niet toe aan wat anders. Ik vraag me wel eens af, wat ik zou doen tegen de tijd dat ik wel aan vervanging toe ben. Wat heeft Honda dan nog te bieden? Ik zou mogelijk best nog op zoek gaan naar een knappe twin, maar die worden steeds schaarser (ben ik bang). Ik betrap me er wel op, dat ik steeds vaker koekeloer naar KTM, Yamaha en BMW  :angel: .

-- Han --

08 juni 2010 17:07 #5 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Nieuwe Twin
Ik ben dan een Alp-rijder, ook offroad, maar stel dat ik een twin had en aan iets nieuws toe zou zijn dan zou mijn keus waarschijnlijk voor Yamaha gaan, omdat ik de Yamaha's een erg mooie uitstraling vind hebben, en ten tweede omdat ik eerder dood ga dan dat ik op zo'n BMW gezien wil worden, en KTM mij prijstechnisch net wat te ver gaat.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

08 juni 2010 17:22 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuwe Twin
Maar om eerlijk te wezen. Ze maken die Transalp dan nog wel, maar het is ook al geen Transalp meer!

Voor mij later liever een enduro-crossmotor beetje ombouwen voor weggebruik dan andersom. Al die ingewikkelde sensoren lichtjes lampjes bliebjes vind ik helemaal niks. Als het er niet op zit mis je het niet en wat er niet op zit kan ook niet stukgaan.

;D

Ik kreeg deze motor ook in mn inbox en ik vind het niks. XRV onwaardig.

08 juni 2010 17:30 #7 door timkasperaitis
Beantwoord door timkasperaitis in topic Nieuwe Twin
op de foto vind ik m er niet slecht uit zien maar heeft volgens mij weining meer te maken met een africa twin.
Meer een iets smallere dero met twin kleuren.

En waarom heb je 1200 cc nodig in het zand?

Volgens mij begrijpen ze bij honda nog steeds niet dat ze naar hun klanten moeten luisteren >:D

africa twin 93 Transalp 97

08 juni 2010 18:49 #8 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

De sterkste geruchten gaan dat het een V4 BMW-killer moet worden.

Dus eerder iets in de lijn van een Varadero , en nog een slag duurder.

1 Voordeel: Als deze de Varadero zou vervangen, dan ontstaat er wel een groot gat tussen de transalp en de nieuwe Dero, welke mooi opgevuld zou kunnen worden door....een vernieuwde Twin met 900 of 1000cc als KTM 990 Adventure concurrent ;D

Overigens: een 1200cc Twin is compleet onzinnig, die wordt dan net zo zwaar en log als een 1200GS (wie heeft er ooit een 1200GS echt in het zand zien raggen?) Terwijl een 900cc Twin daar veel geschikter voor kan zijn. Het oorspronkelijke blok heeft nauwelijks aanpassingen nodig aangezien het laatste productiemodel van het blok bewezen heeft opgeboord te kunnen worden naar 880cc. Dus je spreekt dan ook niet over een noemenswaardige gewichtstoename. Zet er een EFI op en krik het vermogen een stuk op en je hebt een wereldfiets.

Praat ik nu poep of zijn er meer mensen die mijn visie daarop delen?

ik vind het mooi ,, wel denk ik dat honda beter niet alleen maar een big bore kit op een twin blok moet schroeven met een injectie systeem zoals ip de huidige XL 700 ,,, rijd prima , geen aan/uit injectie ,, ondanks de nieuwe 4 klepkoppen ,, weinig vermogen....

een 900 a 1000 cc moet toch wel een 90  a 100 pk kunnen doen ...  en ik denk dat een 900 cc nog meer gaat zuipen dan de xl 700 die toch niet zo zuinig is als een 600/650 ,,, en minder koppel heeft dan een AT 750 maar wel iets meer verbruikt .......

maar ik hoop tegen beter weten in dat Honda eindelijk eens wat gaat doen om KTM het leven zuur te maken

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

08 juni 2010 20:40 #9 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Nieuwe Twin

wie heeft er ooit een 1200GS echt in het zand zien raggen?)

Het is natuurlijk niet in onze parochie, maardit lijkt er toch wel op: http://www.youtube.com/watch#!v=Yu5YJoNtWhQ&feature=related

Groetnis út Grou!

08 juni 2010 20:46 #10 door dj.verhulst

Het is natuurlijk niet in onze parochie, maardit lijkt er toch wel op: http://www.youtube.com/watch#!v=Yu5YJoNtWhQ&feature=related

een twin rijd rondjes om een GS in het zand

juist in de zandbak merk je het behoorlijke gewicht verschil.

08 juni 2010 20:59 #11 door Laurus
Beantwoord door Laurus in topic Nieuwe Twin
Misschien een beter idee voor Honda om met een eventueel nieuwe AT (flink op dieet zetten en vermogen opschroeven) de concurrentie aan te gaan met de F800GS. En dan de Varadero nog wat opleuken zodat die de strijd aan kan met de GS1200 en de Tenere...

08 juni 2010 21:04 #12 door dj.verhulst

Misschien een beter idee voor Honda om met een eventueel nieuwe AT (flink op dieet zetten en vermogen opschroeven) de concurrentie aan te gaan met de F800GS. En dan de Varadero nog wat opleuken zodat die de strijd aan kan met de GS1200 en de Tenere...

ik denk ook dat de F800GS als bench mark moet nemen ,  sterker & sneller dan 1 cilinders 600 cc ,, maar niet zo zwaar en beter off road dan de 1000cc +  all roads,, het beste van 2 werelden

08 juni 2010 22:22 #13 door Laurus

ik denk ook dat de F800GS als bench mark moet nemen ,  sterker & sneller dan 1 cilinders 600 cc ,, maar niet zo zwaar en beter off road dan de 1000cc +  all roads,, het beste van 2 werelden

Alleen ontbreekt er aan de F800GS wat koppel, dus daar haalt Honda alvast zijn concurrentieel voordeel: v-twin 8)

10 juni 2010 18:44 - 10 juni 2010 18:46 #14 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Nieuwe Twin
Als ik het hier boven lees denk ik KTM V-twin , 207kg leeg(R) , 100 plus pk , goed in het zand(offroad) , volledig instelbare vering met lange veerweg .
Gaat ook goed over de snelweg .
Duur ? Honda is ook niet echt goedkoop kijkende naar oude prijzen AT .

Dus wat moeten ze maken , wat mij betreft , v-twin rond 90pk  , uitstraling van een twin , gewicht onder de 200kg .
En makkelijk in het onderhoud , weinig elektronica .

Moet toch kunnen dacht ik tegenwoordig

Olaf

AT en KTM Adv 990R

10 juni 2010 20:43 #15 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Nieuwe Twin
Vind die F800GS ook wel een AT-killer ja, qua specs.
Jammer dat 't BMW is, en een bonk elektronica is.....  :-\

De elektronica kom je niet meer onderuit anno 2010, dat het een BMW is is in handen van Honda :-S

... was ooit lid ...

13 juni 2010 19:27 - 13 juni 2010 19:31 #16 door dj.verhulst

Alleen ontbreekt er aan de F800GS wat koppel, dus daar haalt Honda alvast zijn concurrentieel voordeel: v-twin 8)

leg de koppel curve maar eens op elkaar , alleen bij hele lage toeren heeft een AT meer , maar vanaf een 2500 niet meer ,, en is ie net zo boogvormig ,, en piekt ie midden hoger ,,  heb er ermee gereden  het voelt heel egaal aan bijna als of ie niet trekt maar als je met een at gaat rijden ben je hem op asfalt zo kwijt .

Als ik het hier boven lees denk ik KTM V-twin , 207kg leeg(R) , 100 plus pk , goed in het zand(offroad) , volledig instelbare vering met lange veerweg .
Gaat ook goed over de snelweg .
Duur ? Honda is ook niet echt goedkoop kijkende naar oude prijzen AT .

Honda heeft een betere naam , daar waar een AT en TA blok te boek staat als nagenoeg onverwoestbaar , zolang er maar olie en water waar het hoort in het blok zit  sjouwt gewoon door....
KTM heeft best wel de nodige problemen gehad , en die dingen zuipen ook behoorlijk terwijl Honda de varadero wel zuiniger gekregen heeft doet KTM er niks aan of je 1 op 13 rijd of 1 op 17 reken maar dat je dat belangrijk vind als je in de nowhere staat ......

Dus wat moeten ze maken , wat mij betreft , v-twin rond 90pk  , uitstraling van een twin , gewicht onder de 200kg .
En makkelijk in het onderhoud , weinig elektronica .

Moet toch kunnen dacht ik tegenwoordig

Olaf

13 juni 2010 21:19 #17 door Laurus
Ik denk dat je met echt offroad juist dat koppel in die lage toeren goed kan gebruiken. Het ontbreken van koppel in de lage toeren is ook het enige mindere punt wat ik over de F800gs heb gelezen.

12 juli 2010 21:38 #18 door pepdeze
Beantwoord door pepdeze in topic Nieuwe Twin
Deze rijdt toch al een paar jaar, alleen dan met gietwielen en het opschift "Varadero"?!?!?? :-\ :-\

KTM 690 Enduro R.

05 aug 2010 12:32 #19 door dj.verhulst

Deze rijdt toch al een paar jaar, alleen dan met gietwielen en het opschift "Varadero"?!?!?? :-\ :-\

Een Varadero is een hele goede motorfiets, als je veel km in kort tijd wil doen maar geen sport toerder wil is de dero een hele goede keus....
maar je kan ze niet vergelijken met elkaar , ze bedienen andere groepen al zie je genoeg mensen op een alp stappen en dan op een twin en vervolgens een dero kopen ,, 

met een dero ga je niet de zandbak in, te zwaar ,

05 aug 2010 15:06 #20 door timkasperaitis
Beantwoord door timkasperaitis in topic Nieuwe Twin
Volgens mij denkt eddy daar anders over ;D

africa twin 93 Transalp 97

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden