Nieuwe Twin

22 aug 2010 19:04 #21 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin


Ik lees en hoor dat die nieuwe yamaha super Tenere 1200 heel goed ontvangen word........

en aangezien de zware all roads het toch al lekker doen, denk ik dat ze bij Hond echt wel een beetje achter de oor krabben.....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:16 #22 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe Twin

Ze zitten bij honda lekker aan hun zak te krabben terwijl ze lekker lui in een stel hangen en zien hoe de rest van de motorwereld allroads in elkaar aan het schroeven is. Die jongens doen echt helemaal niets op dit gebied en als er al iets komt weegt het vast 300 kilo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:30 #23 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Ze zitten bij honda lekker aan hun zak te krabben terwijl ze lekker lui in een stel hangen en zien hoe de rest van de motorwereld allroads in elkaar aan het schroeven is. Die jongens doen echt helemaal niets op dit gebied en als er al iets komt weegt het vast 300 kilo.


als je doelt op de mogelijke nieuwe varadero met het VFR1200 blok .......



Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:34 #24 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Nieuwe Twin

en als er al iets komt weegt het vast 300 kilo


ja, brandstof diesel en een boxermotor...

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:45 #25 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin


is er niemand bij honda die z'n ogen van de buste en benen van de directie secretaresse kan afhouden en gewoon eens wat motorbladen lezen ????







Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:49 #26 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe Twin

Met een boxermotor op diesel weegt een Honda 400 kilo, nee kijk maar eens naar het gewicht van de nieuwe VFR.... I rest my case!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2010 19:53 #27 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Met een boxermotor op diesel weegt een Honda 400 kilo, nee kijk maar eens naar het gewicht van de nieuwe VFR.... I rest my case!



ik hoop echt dat ze het niet doen........  275 kg is gewoon te zwaar ,,, krijg je anders een toermotor met all road saus ,,, kan best aardig rijden
maar afgelopen middag nog lopen spelen met een gast op een R6 wat kunnen die dingen hard,,,  maar als het asfalt pokdalig is  vloog ik er met de AT 30 km sneller ervoor ,, en toen we gelijk aan bij een stoplicht kwamen ,, en bijna stil stonden het licht op groen was ik aanzienelijk sneller weg en liep honderden meters uit ,, wat ie bij 10 K heeft aan koppel heeft een AT al bij 3000 TMP


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2010 18:47 #28 door JT
Beantwoord door JT in topic Nieuwe Twin
Onlangs pikte ik ergens op dat Honda een DKG (Doppel Kupplungs Getriebe) net als bij vele auto's van de VW groep aan het onwikkelen is voor de motorfietsen.

Die zou gepaard worden met een 1200 cc motorvolume.

Dat zou een prachtige combinatie zijn voor een off roader zoals een nieuwe AT daar dit soort versnellingsbakken zo goed als zonder trekkracht onderbreking kan schakelen.

Wie kan hier meer licht op schijnen?

Groet, JT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2010 20:30 #29 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin


mijn indruk is dat men toch niet echt warm loopt voor dat soort motoren,  dus een nieuwe all road met deze techniek geloof ik niet zo in,, men zou eerder een nieuwe varadero uitbrengen met dat VFR blok,, wat er een soepel en sterk blok is, heb er op gereden.
maar dan krijg je de zoveelste softroader ......

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2010 22:21 #30 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe Twin
  waarom zou honda zich uberhaupt druk maken om de europese markt

als je de  aantallen ziet wat er afgezet wordt in zuid amerika en azie lachen ze zich een bult.
dream on...... suckers :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2010 09:30 #31 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Nieuwe Twin

Onlangs pikte ik ergens op dat Honda een DKG (Doppel Kupplungs Getriebe) net als bij vele auto's van de VW groep aan het onwikkelen is voor de motorfietsen.

Die zou gepaard worden met een 1200 cc motorvolume.

Dat zou een prachtige combinatie zijn voor een off roader zoals een nieuwe AT daar dit soort versnellingsbakken zo goed als zonder trekkracht onderbreking kan schakelen.

Wie kan hier meer licht op schijnen?

Groet, JT.


Bedoel je de dubbele koppeling die nu al op de VFR1200 zit.

1 deel van de koppeling voor versnelling 1 3 5 en het tweede deel voor 2 4 6

Zijn in feite 2 koppelingen achter elkaar...

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2010 09:50 #32 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

  waarom zou honda zich uberhaupt druk maken om de europese markt

als je de  aantallen ziet wat er afgezet wordt in zuid amerika en azie lachen ze zich een bult.
dream on...... suckers :))


ik denk dat je wel eens gelijk heb,  ze kiezen nu eieren voor hun geld gezien de markt die hier (EU/VS)de afgelopen jaren in elkaar gezakt is.

maar wat je wel gezien heb is dat bepaalde merken herrezen zijn of uit een marge tot behoorlijke omvang.

BMW ging in de eind jaren 70 helemaal niet zo lekker ,, de GS heeft ze overeind gehouden moet je nu eens zien goed gesmeerd het gaat en ondanks dat het niet bepaald een budget merk is en de kwaliteit problemen is hun % markt enorm toe genomen,, Triumph maakt nu één van de best sturende  motoren met dat 675 blok , veel vermogen ook ,, en je hoort niet zulke ellende als elders.
KTM doet het prima,  Ducati is ook goed bezig veel beter dan 15 a 20 jaar geleden (kwaliteit),,  het zijn wel Europese merken die een behoorlijke hap uit de markt genomen hebben.
Dat hadden de japanners kunnen houden mits ze er wat voor willen doen......


En nu zie je dat Yamaha toch weer moeite doet met die nieuwe Super tenere 1200 en FZ8 die hier zeer gewild zijn,,, Kawasaki gaat snel volgen,, en Suzuki zou best wel weer een nieuw blok voor de DL1000 kunnen maken en wat ze dan ook voor andere motoren kunnen gebruiken.
En honda ,,,,, dat zou wel eens een droefig verhaal kunnen blijven & worden....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2010 11:20 #33 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Nieuwe Twin
Ik denk dat suzuki voor de DL geen nieuw blok dient te maken, maar omgekeerd.

Echte allroad met dat bulletproof blok...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2010 12:32 #34 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Ik denk dat suzuki voor de DL geen nieuw blok dient te maken, maar omgekeerd.

Echte allroad met dat bulletproof blok...



de markt voor een serieus off/all road is small , de meeste willen alleen het karakter en de looks,, en hebben meer aan een 19" voorwiel


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2010 20:22 #35 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe Twin
Een 'nieuwe' Honda V4 SUV zal geen Varadero heten. Dat is al bekend. Het wordt ook géén opvolger voor de Dero, de Twin, of wat al niet. Maar een geheel 'nieuw' product.

Helaas.

Maar de oudjes doen het nog best. Zie de laatste ProMotor met een vergelijk tussen de Super Tenere, de GS1200, de Multistrada én de Varadero. Die ouwe Dero kan nog goed meekomen!

In een andere test (Motoplus/Motorrad) laat 'ie op alle gemiddelden zelfs de KTM LC8 achter zich.

Loop ook niet warm over automaten en DSG bakken in motorfietsen. Hoe goed en uitgerijpt zo'n concept ook is. Het hoort gewoon niet bij motorrijden, maar meer bij motorscooters. Anders zouden de andere 'semi' automaten (DN01, Aprillia Mana, Track 800i Diesel) enorme successen moeten boeken en dat doen ze commercieel niet.

Vind het wel erg jammer dat Honda klaarblijkelijk haar echte, pure pioniersrol op het gebied van de All/Offroad gewoon laat doodbloeden. Dat het concept onder de motorrijder nog wel degelijk leeft, bewijst wel het feit dat de Transalp Club qua ledental nog steeds groeiende is... Waarom Honda hier niets mee doet... Afwachten?

De show van Milaan (EICMA) belooft (ook voor ons) een hele interessante te worden. Nog eventjes geduld dus...

www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8126-acht...dens-eicma-2010.html

2 november is de dag, dat de wereld mag weten of Honda verder mag...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 okt 2010 22:24 #36 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Een 'nieuwe' Honda V4 SUV zal geen Varadero heten. Dat is al bekend. Het wordt ook géén opvolger voor de Dero, de Twin, of wat al niet. Maar een geheel 'nieuw' product.

Helaas.

Maar de oudjes doen het nog best. Zie de laatste ProMotor met een vergelijk tussen de Super Tenere, de GS1200, de Multistrada én de Varadero. Die ouwe Dero kan nog goed meekomen!

In een andere test (Motoplus/Motorrad) laat 'ie op alle gemiddelden zelfs de KTM LC8 achter zich.

Loop ook niet warm over automaten en DSG bakken in motorfietsen. Hoe goed en uitgerijpt zo'n concept ook is. Het hoort gewoon niet bij motorrijden, maar meer bij motorscooters. Anders zouden de andere 'semi' automaten (DN01, Aprillia Mana, Track 800i Diesel) enorme successen moeten boeken en dat doen ze commercieel niet.

Vind het wel erg jammer dat Honda klaarblijkelijk haar echte, pure pioniersrol op het gebied van de All/Offroad gewoon laat doodbloeden. Dat het concept onder de motorrijder nog wel degelijk leeft, bewijst wel het feit dat de Transalp Club qua ledental nog steeds groeiende is... Waarom Honda hier niets mee doet... Afwachten?

De show van Milaan (EICMA) belooft (ook voor ons) een hele interessante te worden. Nog eventjes geduld dus...

www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8126-acht...dens-eicma-2010.html

2 november is de dag, dat de wereld mag weten of Honda verder mag...  ::)


had het idee dat motorplus gematigd was omdat ie een vrij oud model is kon wel lekker mee komen, maar heeft wel last van het hoge gewicht bij lage snelheden vergeleken met de andere merken.

de varadero is een goede motor ding kan alles behalve serieus off road voor een gemiddelde begaafde rijder.
is niet echt een probleem.

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2010 11:02 #37 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Nieuwe Twin

Maar de oudjes doen het nog best. Zie de laatste ProMotor met een vergelijk tussen de Super Tenere, de GS1200, de Multistrada én de Varadero. Die ouwe Dero kan nog goed meekomen!

In een andere test (Motoplus/Motorrad) laat 'ie op alle gemiddelden zelfs de KTM LC8 achter zich.
www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8126-acht...dens-eicma-2010.html

2 november is de dag, dat de wereld mag weten of Honda verder mag...  ::)


Ik weet niet welke Promotor je gelezen hebt maar ik had de indruk dat de GS1200 en de Super Teneré met kop en schouders boven alle anderen uit steken als het om all-road gaat. De Dero werd als een wat ruigere toermotor beschreven, toch ???

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2010 11:17 #38 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Ik weet niet welke Promotor je gelezen hebt maar ik had de indruk dat de GS1200 en de Super Teneré met kop en schouders boven alle anderen uit steken als het om all-road gaat. De Dero werd als een wat ruigere toermotor beschreven, toch ???



ik moet het nog gaan lezen,, ben benieuwd

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2010 12:44 #39 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe Twin

Het is natuurlijk niet in onze parochie, maardit lijkt er toch wel op: http://www.youtube.com/watch#!v=Yu5YJoNtWhQ&feature=related


Willem de Weert rijdt op z'n Dero offroad rondjes om een AT mét z'n meissie achterop. Maakt dat de Dero dan direct een pure offroader? Nope. Net zo min als een Super Tenere of een GS1200 een pure offroader is. En om direct de knuppel in het hoenderhok te gooien (wat zullen de dames kaakelen!): Ook de Africa Twin en de (oer) Alp zijn GEEN offroad motorfietsen. Dat een (beperkt) aantal rijders dit er van gemaakt hebben, is geheel ten verdienste van deze rijders maar zeker niet van Honda, de Africa Twin of de Alp.

Wil je puur offroad, haal je wel een XL, XT, DR, LC of wat al niet meer. Maar zeker geen tweecylinder die vanaf 230 kg op de weegschaal komt.

Honda heeft overigens wel twee 'allroad' namen gedeponeerd bij het merkpatent bureau. Eén voor zo'n 'overweight-overpriced' V4 GS beater (dat zal ook wel betrekkelijk zijn dunkt me) en nog een tweede naam die onder de interne code 'roadrunner' wordt aangeduidt... Dus misschien toch...?

Het zou me overigens ook niet verbazen dat er én een 1200 V4 komt, én een 800 V4. Ze pakken dan gewoon de V4 uit de oude (nog steeds leverbare) VFR800i...  :-\ Snap ik het nu niet of slaat Honda de plank mis?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2010 13:16 #40 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Nieuwe Twin

Willem de Weert rijdt op z'n Dero offroad rondjes om een AT mét z'n meissie achterop. Maakt dat de Dero dan direct een pure offroader? Nope. Net zo min als een Super Tenere of een GS1200 een pure offroader is. En om direct de knuppel in het hoenderhok te gooien (wat zullen de dames kaakelen!): Ook de Africa Twin en de (oer) Alp zijn GEEN offroad motorfietsen. Dat een (beperkt) aantal rijders dit er van gemaakt hebben, is geheel ten verdienste van deze rijders maar zeker niet van Honda, de Africa Twin of de Alp.

Wil je puur offroad, haal je wel een XL, XT, DR, LC of wat al niet meer. Maar zeker geen tweecylinder die vanaf 230 kg op de weegschaal komt.

Honda heeft overigens wel twee 'allroad' namen gedeponeerd bij het merkpatent bureau. Eén voor zo'n 'overweight-overpriced' V4 GS beater (dat zal ook wel betrekkelijk zijn dunkt me) en nog een tweede naam die onder de interne code 'roadrunner' wordt aangeduidt... Dus misschien toch...?

Het zou me overigens ook niet verbazen dat er én een 1200 V4 komt, én een 800 V4. Ze pakken dan gewoon de V4 uit de oude (nog steeds leverbare) VFR800i...  :-\ Snap ik het nu niet of slaat Honda de plank mis?




je heb gelijk de gene die rijd maakt de motor,,,, ik op een R1 leg het af tegen over Rossi op een CB500 .........
en voor het pure off road werk is een AT te zwaar, maar tussen competitief en zien dat dat je ergens kan (door)rijden zit een verschil en dat laatste wil prima met een AT. maar zie ik op een dero echt niet zitten, mij te zwaar , geld ook voor een R1XX0GS

Ik hoop dat honda met een stel nieuwe blokken op de proppen komt,, en voor een all road meer dan 2 cilinders zie ik niet zo zitten. het zal technisch wel lukken.
maar een twin heeft enorme voordelen , lichter,, compacter, vaak goedkoper, geschikter koppel karakter ,

zou kunnen dat Honda die namen wel ook voor andere modellen kan gebruiken want africa twin is een ijzersterke naam,, ondanks dat de parijs-dakar in zuid amerika gereden word.
roadrunner kan een racer zijn maar ook een budget chopper met een simpele 1 cilinder.


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden