Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)

19 okt 2010 23:53 #21 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Het VFR forum heeft zelfs een speciale afdeling binnen "techniek" voor de spanningsregelaar,
ook met nuttige info.

www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showforum=59

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2011 20:30 #22 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
update: de spanningsregelaar van Carmo Electronics is GESNEUVELD!
www.carmo.nl/index.php?main_page=product..._290&products_id=312

Na 5 maanden en 20.000 km valt de laadspanning compleet weg bij gebruik van verlichting en/of handvatverwarming.
Gelukkig de oude honda-spanningsregelaar bij me (had 't spul preventief vervangen) en het spul draait weer als een zonnetje!

gratis tip: je ziet dat zo'n voltmetertje op je dashboard dus echt zorgt dat je niet op de vluchtstrook komt te staan. Heb veel zonder verlichting gereden en op 4200m hoogte zonder handvatverwarming om de spanning hoog genoeg te houden dat er nog een beetje geladen werd. Gewoon aangekomen op bestemming, wat zonder meter (en dus met alle grootverbruikers aan) waarschijnlijk iets langer had geduurd.

Groetjes uit Mexico!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2011 23:04 #23 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
heb jij geluk... ( 1 jaar garantie.. dus ga je toch zo weer een nieuwe krijgen)

je hebt dus vast de bon nog.. vooruit inscannen dat ding en door mailen met een goed verhaal erbij( in Daan stijl uiteraard)

gaat goed komen..heb er het volste vertrouwen in

1 jaar is nu eenmaal 1 jaar

veel rijplezier gewenst overigens.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2011 01:27 #24 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Ach, het epistel is reeds geschreven en gemaild ;-)
Weet nog niet of ik wel een nieuwe wil (vertrouwen??), maar goed... we zien wel.

Moet wel toegeven dat dat doorsolderen van die stekker niet echt handig is bij dit soort euvels; je wisselt niet even snel een SRegelaar om te testen zeg maar.
Heb nog een poging gedaan de slechte draden in de stekker op te lappen, maar dat werd loeiheet.
Uiteindelijk AMPtjes aan de stekkers geknepen en gesoldeerd, blijft mooi koel en nu past de SRegelaar ook nog gewoon op Mirjam d'r kabelboom...

Misschien wordt het echt tijd voor een topic 'Wat is nodig om 2 oude lellen de wereld rond te rijden'.... kan iedereen lezen hoevaak d'r gedonder is! haha

Het goede nieuws:
Mirjam d'r RD07 staat op 126.000 en verbruikt 0,4l/10.000km olie
Daan z'n RD07A staat op 99.666 km en verbruikt 0,7l/10.000 km olie
Da's dan weer niet slecht van de Firma Honda toch?

Die geweldige Nissin-remklauwen hebben we me wel een uurtje bezig gehouden in de regen, vastgerotte zuigers....

p.s. heeft de EU niet bepaald dat je overal 2 jaar garantie op moet krijgen?

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2011 10:12 #25 door Anne
Beantwoord door Anne in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)

p.s. heeft de EU niet bepaald dat je overal 2 jaar garantie op moet krijgen?


Ongetwijfeld zijn daar de nodige uitzonderingen op :)
Brood met 2 jaar garantie gaat niet werken, een gloeilamp ook niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2011 06:52 #26 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
kijk, dat zijn nog eens zinvolle bijdragen    :o

EU stelt dat je op producten die een tijdje mee moeten gaan 2 jaar garantie zou moeten krijgen.
In NL is dat in de wet geinterpreteerd als 'je mag een deugdelijk product verwachten'.
Van brood verwachten de meeste mensen niet dat het lang meegaat.
Gaat je wasmachine na 2,5 jaar stuk, mag je dus gewoon garantie verwachten, zij het niet voor 100% maar een flink deel daarvan.

Gaat je spanningsregelaar dus na 1,5 jaar stuk, dan is het onzin als dit 'buiten de garantie valt' en mag je coulance eisen. Of je dat krijgt is een tweede natuurlijk... maar goed, je mag naar de rechter om 't aan te vechten.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2011 16:52 #27 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)

p.s. heeft de EU niet bepaald dat je overal 2 jaar garantie op moet krijgen?


Nee, niet letterlijk. Maar wel dat je van een apparaat, en dus ook een spanningsregelaar mag verwachten dat deze jaren mee moet kunnen gaan.
In dit geval tellen mogelijk ook de kilometertjes mee. Hoeveel jaar, hoeveel kilometer en hoeveel er dan voor een reparatie (omruil) betaald moet
worden, bepaald de rechter.

Een goede dealer/verkoper geeft iig 1 jaar garantie en lost problemen binnen twee jaar gewoon zelf kosteloos op. (Hij zal op zijn beurt weer
proberen zijn geld terug te krijgen van de importeur en de importeur van de fabriek.)
Vanaf het derde jaar kan een mogelijke vergoeding aan je worden gevraagd naar ratio van het aantal gebruikte jaren.
Bijv. tweede tot derde jaar 20-30 pct. derde tot vierde jaar 50-60 pct enz. Prijs en soort product is dan ook meebepalend.

Zekerheid heb je nooit omdat een termijn gewoonweg niet vast ligt. (op het eerste jaar na dan, uitgezonderd zakelijke gebruikers).
De rest zal je bij problemen aan moeten vechten met een rechtsbijstandverzekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2011 15:22 #28 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)

update: de spanningsregelaar van Carmo Electronics is GESNEUVELD!
www.carmo.nl/index.php?main_page=product..._290&products_id=312

Na 5 maanden en 20.000 km valt de laadspanning compleet weg bij gebruik van verlichting en/of handvatverwarming.
Gelukkig de oude honda-spanningsregelaar bij me (had 't spul preventief vervangen) en het spul draait weer als een zonnetje!...


- had dit probleem tijdens NTT2010 bij km. stand 95.0000 ; heb een vervangingsexemplaar van merk 'Ad Mies' tegen een redelijke prijs  ;)  besteld en zelf gemonteerd en rij daarmee sinds ruim één jaar en dik 5.000 km. Wat is wijsheid? Wie het weet, mag het zeggen en dan moet je idd. zaken als leeftijd, km. stand en gebruik ook in ogenschouw nemen. After marketsale stuff kan goedkoop maar ook duurkoop zijn...  :angel:

groet'N !

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2011 22:46 #29 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Via www.africatwin.de :    (sehr gute grundliche Seite!

www.motorradtechnik-muenchen.de/services.htm

Op die site staat: Zudem haben wir einige hundert gebrauchte Regler auf Lager mit 1 Jahr Garantie, ab ca. 60.- €.

De Duitsers stellen: oorzaak is niet de regelaar maar slechte contacten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2011 03:13 #30 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
bij mij zat de laatste regelaar doorgesoldeerd......  :o

maar inderdaad, de contacten zijn ook erg gevoelig; de mijne waren aardig opgestookt. Heb er nu AMPtjes tussen zitten ,worden niet warm en ik houd ze maar in de gaten. (wil het spul uitwisselbaar houden tussen onze motoren)

en @ ArjenH: dik of dun, 5000km telt niet als test ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2011 07:52 #31 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)

De Duitsers stellen: oorzaak is niet de regelaar maar slechte contacten.


Kan ook maar vergeet niet dat zo'n ding goed op z'n kloten krijgt. Er wordt flink veel vermogen in dat ding verwerkt en dat gaat 'em niet
in de koude kleren zitten. Het moet ook maar klein met zo min mogelijk gewicht en dan nog koel blijven ook.
Best lastig om de interne componenten een prettig gevoel te laten houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2011 13:35 #32 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Klopt: elke transistor vergaat na een bepaalde tijd. Maar goede verbindingen helpen wel. Volgens africa twin freunde gaat de regalaar rond de 60.000 km kaput.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2011 00:23 #33 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Even voor het nageslacht:

wegens een tweede gesneuvelde SR (origneel Honda) na 51.000km trouwe dienst krijgt Carmo nog een kans.

Ze hebben een universele, waarvan ze beweren dat ze die veel verkopen en nog nooit eentje retour hebben gehad... (jaja....)
Maar goed, ze geven er 3 jaar volle garantie op, en 't ding kost 'maar' 105 euro ex.BTW.
Wij hebben d'r twee op laten UPS-en naar Panama en zullen ze testen.

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2011 06:56 #34 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Zou kunnnen toch, dat Carmo componenten gebruikt die tegen hogere temperaturen bestand zijn? Diodes die hogere (junction) temperatuur aankunnen.
Prijs zegt niet alles. Oplaadbare batterijen 9V merk ??  in Duitsland kosten 3 euro af fabriek, importeur zit ertussen, groothandel verkocht ze voor 9 euro en ik voor 12 euro. Onze klant in DL kon ze voor 4-5 euro kopen. Logisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2011 14:12 #35 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
update: ook deze regelaars geven gedonder, volgens mij hebben ze simpelweg te weinig capaciteit.
Nu 1 koplamp losgegooid, en dan behoud ik een acceptabele laadspanning. Wacht nu een reactie van Carmo af.... ben het gezeik met die regelaars wel BEU nu! :'(

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2011 15:21 #36 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Ik zeg neem een Mosfet regelaar  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2011 16:28 #37 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
dat weet ik, dat jij dat zegt ;-) ;D
'k wacht even de reactie van Carmo af, en anders bestel ik origineel Honda. Dat houdt het wel 50.000 uit en daarna ga ik weer experimenteren.... en ik denk dat ik met 50.000 km wel weer thuis ben ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2011 18:06 #38 door dream
Beantwoord door dream in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Hoi,

Na 300.000 km slechts eenmaal de spanningsregelaar vervangen, wel weer een originele gemonteerd. Zet altijd mijn (dubbele) koplampen aan, misschien houdt de spanningsregelaar het daarom zo lang vol ? Wel maak ik de spanningsregelaar regelmatig schoon, zodat deze zijn warmte goed kwijt kan, ook zorg ik ervoor dat een deel van de warmte goed via de stalen bouten (en brede ringen) naar het frame kan worden afgevoerd, alle beetjes helpen niet waar ?

Jensen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 nov 2011 18:38 #39 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
vandaag Carmo gesproken, opnieuw een lobby van een hotel bevuild (...want de motoren zijn heel smerig en als je dan een kapje loshaalt...) en de boel wakker gehouden met een brommende tweepitter. Na wat gepruts geeft íe nu een goede laadspanning, met de Carmo regelaar... en alle verlichting en handvatverwarming aan. We zullen zien, vertrouwen doe ik 't nog niet want hij heeft al eerder even goed gewerkt... hopelijk een slecht contactje. We willen over een week de motoren wassen en alles nalopen, dan alle connectors maar weer eens los.

Met Carmo nog een discussie gehad over Mosfet of niet, en dat was wel interessant. Ik sprak een technische knul, dus dat praat lekker ;-).
Samengevat: Ja, Mosfet wordt minder warm (.... maar nog steeds warm!). Leuk!
Maar: je dynamo krijgt meer op z'n donder en wordt warmer.

Hun advies is GEEN mosfets te monteren, want je gaat onderdelen belasten die je minder gemakkelijk kunt vervangen. Zit wat in natuurlijk.... Of het waar is weet ik niet! Wellicht zijn er hier technische mensen met veel verstand van zaken? ;-)

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2011 20:09 #40 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Spanningsregelaar AT; wat is de beste? ;-)
Deze
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden