Opknapper? schadeherstel!

21 juni 2009 22:14 - 21 juni 2009 22:21 #21 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Opknapper? schadeherstel!

Mag ik vragen watvoor werk je eigenlijk doet? Ziet er mooi uit die werkplaats  :P

;D Hangaar 14 te Schiphol. Ze zijn nu hun "Flexibele schil" aan het ontslaan (freelancers en jaarcontractanten) dus dat verklaart de onrust die je hier boven kunt zien. Ik hoorde vier dagen geleden dat ik na Augustus niet meer terug hoef te komen, dus ik heb nog maar weinig tijd om radiatorbeschermers en een kettingkast te maken van hun metaalafval en werkplaats.

is zeker mooi geworden maar moet je die bak nou niet in de blanke lak zetten, anders ziet het er binnen de kortste keren weer niet uit.

Blanke lak heb ik niet aan gedacht nog.  Je schijnt de lak altijd te blijven zien en ik ga er niet 's winters mee rijden (denk ik) Ik zal het overwegen. Heb je een voorkeursmerk? en wat kost dat de bus? Ik had wel overwogen om er een spray op te spuiten waarmee ze steenslag bij vliegtuigen tegenhouden, maar dat ziet er ronduit goor uit, dus no thanks :P.

Mooi dat het met die keien vanger is gelukt. Ik had er een hard hoofd in maar je hebt het hem geflikt. Klasse! :)

Ik was echt als de dood dat het ging scheuren.  Opwarmen lukte ook niet zo goed dus ik heb het koud moeten vervormen.  Angstige uren daar in dat hok, maar uiteindelijk toch gewonnen  ;D.

Er was daar ook een man die binnenkwam en bij 't zien van de stenenvanger direct een gesprek begon. Het bleek dat hij ook een Africa Twin had en hij in datzelfde hok zijn zijstandaard had verlengt en had voorzien van een verbreding onderop voor op zand. Hij ging (gaat) over enkele dagen naar Zuid Afrika...  indrukwekkend! Ik moet mijn twin nog maar eens op eigen kracht buiten Nederland zien te krijgen, ghehehe  :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 22:46 - 21 juni 2009 22:48 #22 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Opknapper? schadeherstel!
Blanke lak in spuitbus van de Action heb ik gebruikt op mijn RVS radiator roosters en dat werkt prima!
Balen dat ontslag maar volgens mij heb je 'gouden handjes' en drive om zaken aan te pakken. Hou de moed d'r in en succes bij het zoek naar een andere baan.

01 juli 2009 08:30 #23 door Hotel 317
Sorry voor het gebrek aan updates jongens. Ik heb het de laatste paar dagen erg druk gehad met werk, relatieproblemen en de hitte.

Ik heb de velgen nog steeds maar ben te "arsed" om er aan te beginnen. Ook bleek toen ik een paar weekjes terug op Ebay kwam dat ik een voorvelg van een RD04 had gewonnen (€110 eur inc. verzenden). Daarna maar lekker wat meer geld over de bank gegooid en er een achtervelg en brandstoftank er direct bijgekocht voor respectievelijk €160 en €80. Lekker geld over de balk smijten en de rest van de maand Juni heb ik het dan ook gigantisch moeilijk gehad.

Dinsdag 30 Juni; Salaris binnen, velgen binnen, en naar De Weer motoren gegaan voor bandjes.

Maar eerst Arthur's remschijven monteren. Beetje locktite, torque seal, momentsleutel, laat iemand nog eens zeggen dat eigen onderhoud voor beunhazen is!

Bij de weer aangekomen best wel geschrokken van wat ik besteld had...  een profiel van bijna twee centimeter! verdomme daarmee moet ik wel in de berm naast de snelweg blijven rijden ;D .

Binnenbanden waren ze vergeten te bestellen, maar dat was geen probleem. Voor eentje zijn ze wel eventjes naar Wormerveer op en neer gereden ;D.

Daar nog even genoten van het gestroomlijnd schoon <3.

hurr hurr hurr...

Helaas hadden ze niet de mijne. Oochja, niemand is perfect ;).

Daarna weer naar huis. Ik had er geen rekening mee gehouden dat die banden ook de diameter van die wielen vergrootte! Dus waar ik op de heenweg rustig kon zitten zat ik op de terugweg constant met m'n kloten op de tank. auw, auw, hobbel, auw!!

En dat was het dan weer. De wielen zitten er nog niet onder. Ik heb bij een Honda dealer een nieuwe asmoer en twee kettingspanners besteld ( de oude zien er echt ranzig uit ). Veel geld wat er in korte tijd doorheen is gejaagd, en ik ben er ook al achter dat de achterschokbreker echt naar zijn moeder is .

Best wel een beetje last van motivatieverlies zoals je kunt merken.  Ik hoop dat het een beetje gedaan is met de grote uitgaven, maar als ik zo naar die achterschokbreker kijk...  :(

01 juli 2009 11:03 #24 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Opknapper? schadeherstel!

Ik heb bij een Honda dealer een nieuwe asmoer en twee kettingspanners besteld ( de oude zien er echt ranzig uit ).
Best wel een beetje last van motivatieverlies zoals je kunt merken.  Ik hoop dat het een beetje gedaan is met de grote uitgaven, maar als ik zo naar die achterschokbreker kijk...  :(

Ik wil je met alle plezier een paar RVS Nikotech kettingspanners sturen hoor !!  Goed om de motivatie erin te houden !

(Stuur me je adres maar wanneer je intresse hebt)

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
&lt;&lt; Klik op het plaatje voor mijn website.

01 juli 2009 12:35 #25 door Hotel 317
Sorry had ze al besteld  ;D.  Zit wel te denken aan andere accessoires maar dat hangt er vanaf hoe mooi de brommer gaat worden zonder  :).

01 juli 2009 13:12 #26 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Opknapper? schadeherstel!

Sorry had ze al besteld  ;D.  Zit wel te denken aan andere accessoires maar dat hangt er vanaf hoe mooi de brommer gaat worden zonder  :).

je hoeft je niet te verontschuldigen !

en .... hij wordt natuurlijk mooier MET Nikotech assessoirs :)

Succes met het opknappen verder.....

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
&lt;&lt; Klik op het plaatje voor mijn website.

02 juli 2009 10:39 #27 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Opknapper? schadeherstel!
Volgens mij wordt het een prima fiets , maak je het niet te mooi anders durf je er niet meer de blubber en stof mee in .
O ja blanke lak etc op aluminium etc , heb ik slechte ervaring mee , loslaten bladderen en dan ook nog eens slecht te verwijderen , goed schoon houden en af en toe oppoetsen bevalt mij beter .
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

02 juli 2009 15:20 #28 door Hotel 317
Geen blanke lak scheelt ook weer gewicht  ;D. En over het te mooi maken...  Ik gebruik standaard spuitbusverf en laat een bedrijf twee M² aan stickers fabriceren (ong. €60). Ik hoef het niet per-se te doen, maar er zijn zo veel mensen hier die mij hierbij helpen dat ik me schuldig ga voelen als ik esthetisch een hok van een motor aflever.

We'll see waar het schip strand  :). ik vertrek zo meteen richting Olaf voor zijn oude achterschokbreker (*dansje* ;D).

02 juli 2009 18:45 #29 door olaf
Hee ben je weer heel thuis , wel netjes op de weg blijven  ;D, ik werd al beschuldig dat ik weer aan het rondcrossen was . :angel:
Sorry dat ik ervandoor moest maar anders zetten ze me dochter op straat.
Greetz olaf

AT en KTM Adv 990R

02 juli 2009 19:52 #30 door Hotel 317
Whahaha! Tjaa, beide een Leovince demper, dan is de vergissing snel gemaakt. Ik ben eindelijk thuis (duurde maar twee uur), de reden post ik zo meteen wel, eerst eten want ik val om.

02 juli 2009 20:13 #31 door olaf
Ik denk niet dat mijn vrouw dat verschil had opgemerkt maar dacht dit ik het was , wel grappig . 8)
twee uur over gedaan ? ???
File ?  ???
We haden het wel over je branstofpomp gehad dat is natuurlijk ook niet slim. >:D
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

02 juli 2009 22:27 #32 door africatwinner67
Beantwoord door africatwinner67 in topic Opknapper? schadeherstel!
Leuk project man, en inderdaad maak hem niet te mooi! Succes ermee gave fiets, en demprtje en veer omzetten is hooguit een uurtje of anderhalf werk. Stralen en poedercoaten een optie, kost je hooguit 20 euro!

Edwin

02 juli 2009 22:59 #33 door Hotel 317
Best lomp hoor, Mijn ex kon drie generaties Africa Twin en Transalp uit elkaar houden, plus twee (van de drie) generaties CBR600RR, en een Kawasaki ninja herkent ze ook zolang ze het maar niet te moeilijk maken met die kleur ;D.

Vandaag een superdag gehad. Eerst naar Motor Center Amsterdam gereden om daar te laat te komen voor een monteursfunctie (ze schudden elkaar nét de handen toen ik binnenstapte.

Daarna naar huis gegaan en ff langs 't forum geraced. wat schetse mijn verbazing:

Bericht! Een schokbreker in zeer goede staat. bellen met dat en dat nummer....  gelijk gedaan! en een afspraak gemaakt voor later vandaag.

Route gekregen, geplot, geprint, geplakt en geïnstalleerd. Na de laatste paar keren dat ik hem heb gebruikt begin ik toch de romantiek van zo een ding in te zien. Komt misschien ook wel doordat ik m'n Garmin 660 aan m'n neus voorbij heb zien gaan (m'n schakelbrommer die nét opgeknapt was en klaar voor verkoop heb ik een paar dagen terug laten stuiteren, &^@9*#$6<4&*$!!!)

Richting Olaf geraced. Eenmaal daar aangekomen werd ik begroet door de hond. snuf, snuf, ik mocht afstappen. Daarna op zoek gegaan naar Olaf en er achter gekomen dat ik één boerderij te ver zat.

Richting Olaf geraced. Eenmaal daar aangekomen werd ik begroet door de hond.  maar deze lag aan een ketting, en dat was maar goed ook...  :-X. Geen foto's gemaakt. gelijk in gesprek geraakt over Schiphol en alle hardware die hij in z'n schuur had staan (piloot worden is geen jongensdroom, daar rijk mee worden wel ;D)

Toch nog even een foto voor jullie: Olaf woont ergens in de linkerhoek van m'n spiegel. De boerderij die je ziet verkocht (aard)appels en sla voor enkele euro's. Ik had het helaas niet gepast, anders had ik een overdosis appeltjes meegenomen ook!

Even tussen haakjes: het *stikt* van de windmolens in Lelystad. echt niet normaal meer

Ook nog even langs 't Aviodrome gegaan. Ze wilden deze 747 weer "optisch luchtwaardig" maken (tenminste alle vier motoren erin enzo). Ik zie dat ze nog een lange weg te gaan hebben ;).

Bijlage:

en dat was nou de reden waarom ik zo laat was  ;D. Deze stonden sip langs de kant van de weg te staan. Het bleek dat zijn vader een dag ervoor de kapotte brandstofpomp uit het systeem had gehaald. Een rondje door de straat ging prima zonder, maar na enkele tientallen kilometers kwamen ze er op lullige wijze achter dat die brandstofpomp er toch echt met een reden zat.

Er stond nog een Pan european rijder bij die dacht dat dat het wel eens aan de tankbeluchting kon liggen. Na een tijdje deed de motor het weer normaal en heb ik ze begeleid richting Amsterdam (moesten ze ook heen). Toen de motor na een kilometer wederom stilviel ben ik mijn gelijk gaan halen bij een brandstofpomp in een nabijgelegen  gehucht .

Bijlage:

Zo zie je ze in Amsterdam niet meer. Met een jerrycan en wat benzine teruggereden en bijgevuld tot aan de nok. Eerste signalen waren dat het geholpen had (motor liep stukken stabieler) , maar ik kreeg juist een smsje dat ze nu net pas een half uurtje binnen zijn en dat die CBR na nog een aantal keer afslaan toch ter plekke (vluchtstrook dus) geopereerd moest worden. sommige dagen ben je gewoon serieus de lul, linksom of rechtsom  ;).

Hier kan ik niets zinnigs op zeggen  ;D. Was zo kapot van de reis dat m'n overwinningsfoto meer lijkt op een bevalling die net achter de rug is. Na twee uur in het zadel ervaarde mijn kruis dat ook zo  ;D.

Over een aantal jaren zal de schokbreker nog met weemoed terugdenken aan dit moment...

Olaf, bedankt ;D. Als die brandstoftank nu nog binnenkomt ben ik voorzien van alle rooie delen (velgset, brandstoftank en achterschokbreker die allemaal nieuw ongeveer €1000 kosten). óóóh wat gaat dit een prachtding worden zo ;D.

Ooohjah, sommige foto's kun je trouwens aanklikken om er een variatie op te krijgen (zie het koppel langs de kant van de weg  ;D).

02 juli 2009 23:48 #34 door olaf
Leuke reportage , zat ik er niet ver naast met die brandstofpomp , gelukkig niet jouw pomp .
Ik zie het resultaat van de opknapbeurt wel , kom maar een keer op de koffie als het af is .
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

03 juli 2009 00:11 #35 door Ertje
Beantwoord door Ertje in topic Opknapper? schadeherstel!
Hahaha leuk verslag van je dagje  ;D

Een NTV rijd trouwens wèl prima zonder brandstofpomp, alleen als je te lang een constante snelheid aanhoud op de snelweg niet dan raakt hij waarschijnlijk oververhit omdat hij dan te schraal loopt  :-X (wel lekker zuinig 1:22  :P )

03 juli 2009 01:01 #36 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Opknapper? schadeherstel!
haha, he koop eens een hoger windschermpje dan blijft je borsthaar beter zitten ;D

Transalp RD16 2024

07 juli 2009 22:00 #37 door Hotel 317
Eventjes een vraagje tussendoor jongens:

Zojuist heb ik een héééle grote doos met mijn (slechts) licht beschadigde brandstoftank ontvangen. De tankdop zit er echter nog op en ik weet niet hoe ik die zonder sleutel er af moet krijgen. wat zijn mijn opties?  de complete tank naar een sleutelboer brengen?  of zijn er truuks om zo'n tank alsnog te openen?

danke!

07 juli 2009 22:52 #38 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Opknapper? schadeherstel!
de eigenaar van de tank om de sleutel vragen, of anders geld terug,tank lijkt me knap onbruikbaar op deze manier, die dop krijg je er niet af zonder schade aan de tank

Transalp RD16 2024

08 juli 2009 10:52 #39 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Opknapper? schadeherstel!
uitboren geen optie?

bij aprilia krijg ik ze er ook zonder sleutel vanaf, gewoon met een schroevendraaier slot doordraaien (is je slot wel onbruikbaar, maar denk niet dat dat veel uitmaakt)

08 juli 2009 12:02 #40 door LeidschendamTwin
Beantwoord door LeidschendamTwin in topic Opknapper? schadeherstel!
paperclips doen vaak wonderen, kijk maar eens naar de contactsleutel, de baard van de sleutel ziet er niet spannend uit. Wel moet je een kwart-slag mee kunnen draaien.
Avond van te voren flinke dot wd 40 erin en met beleid en vooral geduld krijg je 'm vast wel open.

Tevens heb ik ooit eens een trucje geleerd van een politieman om een slot open te krijgen met een sleutel die "soort van past" dus niet kan draain wel in het gat past.

beetje lastig uitleggen, dus als het niet nodig is wacht ik hier nog wel even mee...

succes, Rogier

Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden