Opknapper? schadeherstel!

14 juli 2009 22:14 #41 door wouter, gewoon wouter
Beantwoord door wouter, gewoon wouter in topic Opknapper? schadeherstel!
Erg leuk verhaal, nóg leukere foto's!! Ben benieuwd naar het verdere verloop. Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2009 13:51 #42 door Frankvdb
Beantwoord door Frankvdb in topic Opknapper? schadeherstel!
even terug naar de carterbescherming:

blanke lak op aluminium is af te raden: indien niet het juiste product onder de juiste applicatie wordt toegepast flikkert het er in vellen terug af en oxideert wit eronder.
Wel las ik al dat je de goede produkten in huis hebt:
na het nodige uitdeukwerk en vijlen schuurde ik de carterbeschermer met P240-P400-P800 droog schuurpapier op de machine (excentrisch roterend), daarna met rode 3M Scotch brite-matjes gedrenkt in Commandant 3, gevolgd met grijze Scotch-brite in Commandant 4. Dan verkrijg je al een prachtige hoge glans. Om die te bewaren nog even napolijsten met 3M Finish-it, of beschermen met Commandant 7.

Herstellingen aan de kunststofonderdelen deed ik met 3M FPRM ofte Flexible Parts Repair Material: duur spul (100EUR voor de 2 tubes, is 2-componenten) maar dat wel een uitstekend hechting heeft, schuurbaar is, en lichtjes flexibel blijft.

Veel succes verder, ik kijk uit naar het verdere relaas !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2009 14:20 #43 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Opknapper? schadeherstel!
Het verdere verloop is hier ;D! Sorry dat ik niet meer zo vaak post: Ik probeer echt m'n schakelbrommer af en de deur uit te krijgen. Zojuist €150 aan onderdelen voor besteld (waaronder de remslang voor die zichzelf stukschuurde tegen de voorvork, go Derbi  ::)). Ik moet nu enkel nog een paar onderdelen voor een spiegel hebben en de grote sticker natekenen en laten printen (zijn origineel alleen als set te bestellen á €350 ::))

Vandaag ben ik eens in de weer geweest met een speld en een "hook & pick set" (eigenlijk gekocht voor m'n remklauwen, echt waar!) om die stomme brandstoftank open te krijgen die ik had ontvangen zonder sleutel.
Na wat gespeel was ik zo ver dat ik enkele pinnetjes goed op hun plek kon drukken en sommigen niet. Ik had dus al een grote platte schroevendraaier gepakt om de rest van de pennetjes (2? 3?) op goed geluk te forceren.

Ik druk wederom zo veel mogenlijk pennetjes naar binnen en klik! slot open! zonder geweld!  Gelijk ff een foto gemaakt natuurlijk  8)



De binnenkant van de tank was echter in baggerstaat. Ik vraag me af wat ik hier mee moet doen. Tank cure? cementmolen huren? Hier stond ook niets over in de omschrijving op Ebay (enkel wat deukjes die een tankhoes zou maskeren) dus ik ben redelijk pissig  >:(.

Ook heb ik voor de grap maar de andere wielen er onder gemonteerd zodat Anakees die er onder zaten nu onder mijn RD07 komen te liggen :).


Oud

demontage...
montage...
even aan iedereen laten zien hoe netjes ik het gedaan heb


Klaar!  ;D Jammer dat ik te entousiast was met het bestellen van de stelplaatjes anders had ik een paar mooie van Nikotech gehad.

Ook heb ik mijn spanningsregelaar binnen! Maar ik moet nu naar mijn werk dus ik pas dit bericht wel aan in de pauze daar  ;D


Oh, en kort nieuws:
Ik heb mijn onderste kroonplaat aangevallen met een stoomreiniger:


Nogal een verschil  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2009 22:34 #44 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Opknapper? schadeherstel!
Dennis, jaren geleden heb ik bij dit bedrijf: www.poly-service.nl/index.html
Spul gekocht om een benzine tank inwendig te ontroesten en vervolgens de sealen met een benzine bestendige twee componenten hars. Super spul en goed advies.

Pas wel even op met inwendige draad bij het sealen met hars en draai daar even een paar dummies in de reden kan je denk ik wel raden.

Alternatief is Bollman motoren in Den Haag die verkopen ook materiaal om een tank inwendig te ontroesten om die vervolgens te coaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2009 22:48 #45 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Opknapper? schadeherstel!
Ik heb wel eens een pakje citroenzuur gehaald bij de drogist, gemengd met water en in de tank gekieperd. Laat je een nachtje staan en je tank is (met een beetje geluk) brandschoon vanbinnen.

Daarna wel goed uitspoelen (denk erom dat water en benzine niet mengen dus dat werkt niet).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2009 23:45 #46 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Opknapper? schadeherstel!
Voordat ik een update plaats (heeft lang geduurd hé jongens  ;D) laat ik jullie even meekijken naar dit:  Ik ben de bougies van m'n RD07 gaan wisselen en wil even weten of een van jullie iets zinnigs kan zeggen over wat ik aantrof (en misschien iets kan aanwijzen wat ik niet zelf zag)



waar is dit een voorbode van?  zo te zien is het benzine welk tusen m'n inlaatrubbers uit druppelt. duid dit op falende vlotters of naalden? en is dit "zweten" van de inlaatrubbers uberhaupt acceptabel? of zal ik er eens met snelstart overheen spuiten en kijken of het toerental zwaar de hoogte in schiet? ik *merk* niets tijdens het tijden, vandaar dat ik het vraag.

Alvast bedankt voor de hulp!



Afijn, vandaag ongeveer 650 gram citroenzuur gehaald (laatste restje voor een goede prijs) en in de tank gekieperd. water erbij en gedurende de rest van de dag af en toe eens tegenaan getikt om het in beweging te houden. kon het niet laten om één vinger citroenzuur in m'n mond te steken;  bah bah bah. weten we ook weer dat citroenzuur zuur is.



Vingers gekruist. De tank stond aan één kant ietsje hoger en verdomt je merkt dat de "lage" kant (waar een beetje zuur water in kon blijven staan) zonder moeite schoon gevingerd kon worden! 't is de rechterkant van de foto dus en nee het is geen bijeffect van de flits! nu maar hopen dat het binnenwerk even schoon wordt! want zulke lange vingers heb ik helaas niet.



Tevens ben ik begonnen met een paar kuipdelen klaar te maken voor montage! Ik heb besloten alles met hoogglans wit te spuiten. al is het maar om me af te zetten tegen dat oneindige matzwart wat je altijd ziet) Hierna ga ik grote stickers zal ontwerpen om er over / omheen te "wrappen". valt qua kosten mee, zodat ik mezelf niet helemaal voor me kop hoef te slaan wanneer ik hem neerleg. Voordeel is ook dat je jezelf voor ongeveer €120 een compleet andere look kan aanmeten. dus tjah, ga ik voor origineel?  repsol replica? hmmmm...



Maar eerst de oude stickers eraf pielen...



Vreemd wat honda hier gedaan heeft: Het groen lijkt gespoten, waarna er een paarse stickers overheen is geplakt. Waarom niet één grote sticker?  Japanse logica?

Morgen hopelijk meer foto's. Ik bedacht me vandaag pas redelijk laat dat ik jullie ook op de hoogte wilde houden  ;D.  Ik heb ook al een paar kuipdelen gespoten maar met de constante wind hier in de achtertuin is het altijd maar hopen dat er geen blad of insect op neerploft zodra je je kont keert (ineens word matzwart toch weer logischer).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2009 23:16 #47 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Opknapper? schadeherstel!
Weinig gedaan vandaag: Na alle winkels in de omgeving te hebben afgebeld ben ik uitgekomen bij een motordealert (Roukama) die tank sealing had. Just my luck dat die samen met tankreiniger en ontroester werd verkocht voor een pittige €49. Oh, en dat die afgestemd waren op harley tankjes van 12 tot 15 liter. ow.....

€98 armer en geen enkele "waardige" foto om het te vieren  :'(.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2009 07:32 #48 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Opknapper? schadeherstel!
Dat 'zweten' bij de carbs is volgens mij geen echt probleem, maar daar mogen de experts zich anders maar eens over buigen.

Voor de tank is het misschien een idee om wat kleine kiezelstenen in de tank te gooien (mogelijk met nog wat van je zurige water), en dan maar rammelen ??  Daarmee zou je dan potentieel wat wrijving over al die plekken genereren zodat ook de misschien wat hardnekkigere roest aan de binnenkant los komt.

Suc6

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2009 11:01 - 15 aug 2009 14:06 #49 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Opknapper? schadeherstel!
Dennis realiseer je dat je bezig bent met een motor op leeftijd wat betekent dat de nodige rubbers hier en daar behoorlijk aan souplesse hebben ingeleverd, lees zijn verhard.
Als de inlaat rubbers nog 'zacht' aanvoelen daar gewoon hergebruiken anders vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2009 12:07 #50 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Opknapper? schadeherstel!
Kijk eens bij de rustbuster , is voor auto's maar hebben goede roest oplossingen voor de thuissleutelaar . zit in Veenendaal .
Verkopen  tank sealer voor auto's , zal ook gewoon voor een motor werken .

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2009 13:16 #51 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Opknapper? schadeherstel!
De klemmen van de inlaatrubbers hebben er een busje tussen zitten zodat je ze niet te strak aan kan draaien.

Je kan het busje wat afvijlen zodat je de rubbers net wat meer kan knellen.

Als dat niet lukt dan is het een kwestie van carbs eraf halen en de rubbers inspecteren, eventueel vervangen. Bij het plaatsen een dun filmpje vet op de kraag aanbrengen, dit vergemakkelijkt het erop drukken van de rubbers.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2009 13:32 #52 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Opknapper? schadeherstel!

Dennis realiseer je dat je bezig bent met een motor op leeftijd wat betekent dat de nodige rubbers hier en behoorlijk aan souplesse hebben ingeleverd, lees zijn verhard.
Als de inlaat rubbers nog 'zacht' aanvoelen daar gewoon hergebruiken anders vervangen.


Tuurlijk weet ik dat  ;D. vind ik ook totaal niet erg maar ik wil eerst eens kijken wat de rest vind. ik wild niet m'n inlaatrubbers vervangen, om er dan achter te komen dat die nog goed waren maar dat m'n vlotternaalden blijven hangen ofzo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2009 21:10 #53 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Opknapper? schadeherstel!
Ben benieuwd of het gelukt is met je tank sealing.
En heb je al een nieuwe baan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2009 22:54 - 26 aug 2009 22:57 #54 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Opknapper? schadeherstel!
Jaaa sorry ik laat m'n eigen topic een beetje doodgaan. De laatste tijd ben ik meer bezig met "kloten" aan de @ dan echt werken. Werk zoeken verloopt kut. Iedereen heeft meer ervaring en of beter geschikte papieren voor het werk. rest mij nog maar enkele opties waarvan Defensie een goede kanshebber is.

Met de tank sealing is het waarschijnlijk wel goed gelukt: half uur met de tank zitten / staan / lopen draaien / schudden / kantelen(multitasking 4 life ;D). drogen en het uitharden van de sealant gebeurde in de logeerkamer dus ik heb er een goed vertrouwen in. Ik vul de tank pas wanneer ik een nieuwe accu heb. Ook heeft de schakelbrommer heeft ff prio om de deur uit te gaan (levert meer als genoeg op voor een klein autootje zodat ik niet met de @ de winter door hoef)

Wel heb ik een boel nieuwe boutjes, rubbertjes, shimmetjes schroefjes stickertjes en spacers besteld voor de billen (vanaf voorkant zadel tot kentekenplaat) en hoop dit snel binnen te krijgen. Ik wil de RD04 weer opbouwen zodat de " verplichting"  ff weg is en ik een ge"organiseerd offensief kan voorbereiden: De motor en swingarm moeten er eigenlijk tussenuit om het frame goed te kunnen controleren op roest, en als de motor er toch uit gaat zit ik weer met de tweestrijd om deze open te halen om naar dingen te " zoeken" . En als de swingarm er tussenuit gaat kan ik het beste ook de pro link en schokdemper gelijk aanpakken!

zo veel taken dat je er eng van word! en ik heb nog niet eens alles gezien! Ik zal de eerstkomende mooie dag even in beeld brengen wat jullie hebben gemist. Mijn Photobucket album tikt trouwens bijna de 300 foto's aan: smg.photobucket.com/albums/v297/15179/RD04/

voor de liefhebbers...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2010 14:45 #55 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Opknapper? schadeherstel!
Hé Dennis hoe staat het nu met de AT?

Groet
Bas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2010 18:12 #56 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Opknapper? schadeherstel!
De Africa Twin is volledig gestript zodat hij deze winter in het warme droge huis kon vertoeven: In de schuur staan dozen met onderdelen, in een kast staat de brandstoftank, en het frame staat in de woonkamer tegen de muur aan... Als ik weer werk/geld heb om het frame te laten coaten (toch het beste voor de waarde) wordt dit één grote puzzel waar je u tegen zegt... maar er zit tenminste geen haast meer bij :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2010 19:17 #57 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Opknapper? schadeherstel!
Ik ga proberen weer leven in dit topic te blazen!
Zojuist de eigenaar geworden van de 'twin'of wat er van over is. En het plan is dat ik in mijn verloren uren in de komende herfst, winter, voorjaar, zomer etc erin ga doen. Het idee is momenteel om hem in de originele kleuren maar een andere stelling van te maken. Hoe precies weet ik nog niet en ik heb voordat ik uberhaupt aan kleuren kan denken nog veel meer te doen.

Bijlage:

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2010 19:27 #58 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Opknapper? schadeherstel!
Heb jij nog zoveel tijd over  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2010 19:44 #59 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Opknapper? schadeherstel!

Heb jij nog zoveel tijd over  ::)

Detail... Ik hou gewoon echt geen priveleven meer over nu  :P
Ben op zoek naar het WPH van de RD04 (voorkeur digitaal). Heb jij die toevallig Bram?

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2010 20:21 #60 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Opknapper? schadeherstel!
Fraai hoopje  ;D

Wél een paar frisse nopjes om de velgen zie ik  :D
Gefeliciteerd met de aankoop Tim! Lijkt me een mooi projectje  8) Dat gaan weer graag volgen hier  :D

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden