CRF1000AT : "Kill-switch"

09 sept 2019 21:25 - 09 sept 2019 21:29 #1 door RENO
CRF1000AT : "Kill-switch" werd gestart door RENO
ter info !
plaatjes-koppelingen werken helaas niet zie ik....

a2ronm, post: 38162526, member: 121397 schreef : Won't Start - [another] Starter/Kill Switch Issue
At almost exactly 10,000 miles, my 2016 manual finally refused to start (making lots of noises and flashing lots of dash warnings -ABS fail being the most prominent) after sitting for a couple of days since I rode home one night in a "tropical-like" thunderstorm.
Prior to this I had encountered a couple of times the switch did nothing when pressed but turning off the ignition and rocking the switch a couple of times would get it to work. This happened maybe 3 times previously, not lately and seemingly randomly.
My prior "fix" routine didn't get the bike started this time and alternating squirts of WD-40 and contact cleaner didn't help - so time for the switch disassembly as others have done.
I couldn't get good access to the screws on the fwd side of the handlebar switch housing so I had to loosen the 8mm brake cylinder bolts and slide the assembly inward (after unclipping the handguard end) to get some space for access to the switch/throttle housing screws.
I used a #2 JIS bit (my #2 phillips didn't get a good bite) to remove the switch/throttle housing screws then pulled the rider side half of the housing off.
I used a #1 bit to remove the 2 screws holding the switch in place.
[ATTACH=full]1827876[/ATTACH]
After maneuvering the switch out of the housing I pulled the rocker spring off.
[ATTACH=full]1827899[/ATTACH]
Prying up the 2 clips on the switch body opened up the switch and the rotating and fixed contacts had buildup deposits on them.
[ATTACH=full]1827904[/ATTACH]
[ATTACH=full]1827906[/ATTACH]
I used a strip of fine grit emery cloth over a pencil eraser and more contact cleaner to clean up the contacts, applied some dielectric grease, reassembled the switch, got the rocker spring installed, then packed the switch with more dielectric grease before I assembled it back into the housing with the #1 screws.
Reassembled the housing (shop manual says upper then lower and torque 2.5 N-m / 1.8 lb-ft) with the #2 JIS bit for the screws, slid the brake cylinder back into place and tightened the 2 bolts (shop manual says upper then lower and torque to 9.8 N-m / 7.2 lb-ft)
Started right up.
[ATTACH=full]1827937[/ATTACH]
Thanks to those who came before and posted.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2020 09:05 #2 door Yank
Beantwoord door Yank in topic CRF1000AT : "Kill-switch"
Daar ik na 52000 km ook problemen kreeg met starten van mijn Twin ben ik gaan zoeken om het probleem met de noodstop schakelaar op te lossen omdat het toch wel duidelijk was dat hier het probleem zat. Daar ik niet wijs werd op het verhaal hier boven vond ik op het Duitse forum een uitgebreider

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

verslag van hoe hun het oploste. Moet zeggen dat ik toen ik de schakelaar uit elkaar had vond ik dat de veertjes onder de contacten weinig druk gaven. Heb deze eruit gehaald en ze een klein beetje elkaar getrokken zodat ze iets meer spanning gaven op het contactpunt. Nu ook voelbaar aan de schakelaar. Motor start weer prima en scheelde toch mooi 200 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2020 18:17 #3 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic CRF1000AT : "Kill-switch"
Als je dat zo ziet valt het inbranden nog wel ondanks dat er een hoog amperage door heen gaat.
Elke keer als je start krijgt je een klein vlamboogje en ik denk dat we stiekem toch wel heel veel keer op dat knopje drukken. Overigens zou ik geen WD-40 daarvoor gebruiken maar contactspray. Ik spuit ook in de contacten van de relais van onze schakelkasten geen WD-40.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2020 19:33 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic CRF1000AT : "Kill-switch"
@Yank
Zet jij de motor ook uit met de kill-switch? Dat advies kreeg ik bij de aankoop om problemen met de kill-switch te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2020 18:21 #5 door Yank
Beantwoord door Yank in topic CRF1000AT : "Kill-switch"
Nee zet de motor nooit uit met de kill-switch maar met de sleutel of met de jiffy. Maar het kill-switch contact zal met starten steeds mee over het contactvlak schuiven zodat het niet uitmaakt qua slijtage of inbranden. Omdat het in een schakelaar zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden