Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?

04 nov 2013 18:48 - 06 mei 2014 22:55 #1 door Michaelmiata89
Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit? werd gestart door Michaelmiata89
Zaterdag mooie ledstripjes binnengekregen uit China.
Mijn idee is om ze op de handkappen te plakken/monteren.

Ik heb het al even getest,(snel met een dubbelzijdig plakbandje) ik vind ze gaaf en lekker opvallen. Maar mag het ook?
Ze zijn 9 Watt per stripje/per kant. Ze branden gewoon steady en knipperen niet!
De leds zijn ingegoten in een aluminium behuizing.

Bijlage:


Bijlage:

Africa Twin 95 RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 19:03 #2 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Er mag alleen passieve reflectie opzitten, wettelijk mag dit dus niet, maar mooi is het wel, lekker laten zitten.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 19:12 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Zou trouwens mooi staan op de handkappen van mijn Varadero C:-)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 19:17 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?

en lekker opvallen.


Dat is ook de reden dat je ze wilt gebruiken denk ik?

Vallen idd lekker op  8) maar pas wel op dat het licht van je knippertjes niet wegvalt tegen die achtergrond  :-\
Misschien toch beter op een andere lek monteren. De valbeugels wellicht?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 19:46 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Dit mag zeker niet, er staat een sanctie van 130euro op. Het is namelijk meer verlichting dan toegestaan wat in de regeling voertuigen staat.
Je riskeert dus dat bedrag en het moeten verwijderen/onbruikbaar maken ervan. Als je dit risico wilt nemen dan kan dit natuurlijk.

Let wel op dat het niet verblindend wordt! Dan kost het nog meer  ;)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 20:12 #6 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
led verlichting in de beugel van een helm zag ik ook al vd week
led verlichting in de jas

ach het is binnenkort kerst... kerstboom op de Transalp

mag niet van .....piet en ook niet vd kerstman

www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/12044-ver...leding-verboden.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 20:15 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
ik wordt niet goed van al die kerst verlichting op (vracht) auto's en nu dus ook op de motor, je ziet steeds slechter wat er nu eigenlijk op je af komt rijden omdat er overal lampjes hangen. ik hoop echt dat je die troep niet monteert. Als je zo bang bent dat ze je niet zien moet je wat aan je rijstijl veranderen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 20:20 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Ok Arthur, al die bewegende kerstlichtjes dat gaat nergens over, maar ledverlichting is niet verblindend maar maakt een motorrijder wel meer zichtbaar in het donker dus waarom zou een subtiele extra verlichting verboden moeten zijn?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 20:28 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
ik vind die verlichting niet subtiel, het is vaak erg fel, en ook erg anders van kleur dan de koplamp. ik vind het een onrustig verkeersbeeld geven. en hoe kom je erbij dat je BETER zichtbaar bent in het donker, is het wetenschappelijk aangetoond dat meer ook beter is?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 20:44 #10 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Straatverlichting, verlichte verkeersborden, verlichte reclameborden, bermpaaltjes met reflectoren, kattenogen, koplampen, achterlichten, richtingaanwijzers, vaak nog reflecties op het natte wegdek etc. Ik vind dat in het donker rijden altijd een onrustig verkeersbeeld geeft. Een koplamp van een motorfiets kan in dit onrustige verkeersbeeld heel snel wegvallen door de koplampen van een auto die achter deze motorfiets rijdt voor het tegemoetkomende verkeer. Door een beetje extra verlichting dat iets toevoegt aan die koplamp valt volgens mij de motorfiets beter op.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 20:56 #11 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
je geeft zelf al een hele serie lichtpunten aan die een onrustig beeld geven, door die extra led verlichting voeg je er nog zo'n onrust veroorzaker aan toe. Als nou iedereen extra led lampjes op zijn voertuig schroeft (en dat gebeurd dus nu) schiet het jou beoogde doel ook voorbij, je lost gewoon weer op in een nog grotere zee van lampjes. Dat zie je ook terug in die gele reflectie vestjes, jan en alleman loopt met zo'n geel vestje, ik vind het daardoor ook niet meer echt opvallend. Er is ook al aan getoond dat het voor een motorrijder meer schijnveiligheid geeft dan dat het werkelijk veiliger is.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 20:58 #12 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Volgens mij is het: hoe breder hoe breder. Als je lichten op dezelfde afstand zitten als bij een suzuki alto lijk je in het donker een auto en val je beter op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:03 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
als ik een motor aan zie komen (lees 1 of 2 lampen naast elkaar) dan weet ik dat ik rekening moet houden met een snel naderend voertuig, als ik een Suzuki alto aan zie komen weet ik dat ik nog een half uurtje heb om over te steken ;)
Als jij er in het donker graag uit wilt zien als een Alto... ga je gang :-\

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:06 #14 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Jij bent een ledlampjes hater Arthur! ;D 

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:08 #15 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Jij houdt rekening met een snel naderend voertuig, helaas zijn er ook veel weggebruikers die denken dat er een bromfiets aankomt of die helemaal niets aan zien komen omdat de koplamp van de motorfiets schuilgaat achter de koplamp van een auto. (of voor de koplamp van een auto)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:25 #16 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
wel als het op de verkeerde plaats op het verkeerde moment brand. Maar we gaan het niet eens raken denk ik, maakt niet uit je krijgt de bekeuring vanzelf thuis >:D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:26 #17 door GK
Beantwoord door GK in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Tja het enige wat je dus kan doen is goed rekening houden met je medeweggebruikers en dat ze niet altijd even  'logisch' rijden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:30 #18 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?
Als je dat volhoud blijf je nog lang en gelukkig leven ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:31 #19 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?

wel als het op de verkeerde plaats op het verkeerde moment brand. Maar we gaan het niet eens raken denk ik, maakt niet uit je krijgt de bekeuring vanzelf thuis >:D


We gaan het niet eens raken maar voor mij geen bekeuring hoor, ik zet er geen ledverlichting op want in het donker op de motor rijden vind ik te gevaarlijk, niet mijn ding.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2013 21:33 #20 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ledjes, ik vind ze mooi, maar mag dit?

Tja het enige wat je dus kan doen is goed rekening houden met je medeweggebruikers en dat ze niet altijd even  'logisch' rijden


Als ik op de motor zit (en dat is heel vaak) ga ik er altijd van uit dat NIEMAND mij ziet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.203 seconden