Start van project XL600V 1996

27 aug 2015 16:34 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start van project XL600V 1996
Het lijkt me dan dat de lagers gewoon helemaal droog staan en vastgeroest zitten.
Wordt een klusje apart.

Het beste is meteen de hele boel te vervangen.
Lagersetje heb je voor ongeveer 55 euro, maar ik zou het niet zonder begeleiding erin zetten.

Je kunt het probleem pas zien als de bovenste kroonplaat en de borgringen eraf zijn.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 20:07 #22 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Het lijkt me dan dat de lagers gewoon helemaal droog staan en vastgeroest zitten.
Wordt een klusje apart.

Het beste is meteen de hele boel te vervangen.
Lagersetje heb je voor ongeveer 55 euro, maar ik zou het niet zonder begeleiding erin zetten.

Je kunt het probleem pas zien als de bovenste kroonplaat en de borgringen eraf zijn.

Ik houd het eerst maar bij het opknappen van het frame werk + toebehorend. Als ik zover ben plaats ik even een foto van het balhoofd inclusief lagers. Misschien leuk om is naar u toe te rijden als de Alp in dermate staat is dat er op gereden kan worden? Bedankt
Voor de reactie

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 13:49 #23 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996
Ben vandaag verder gegaan met het demonteren van de radiatoren e.d. Ik loop alleen vast op het loshalen van de choke en het loskoppelen van de kabelboom? Kan ik de kabelboom van het frame af trekken? Ik begin mijn demontage van voor naar achter. Zie foto's

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 13:49 #24 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 13:50 #25 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 14:01 #26 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Start van project XL600V 1996
je cockpit zit volgens mij met stekkertjes vast vlak achter het balhoofd een stukje boven de carburateurs. Zit een rubber hoes om de stekkers. je kunt daar al een deel loskoppelen en dan gewei en tellerset verwijderen.

de choke kabels kun je losddraaien van de carburateur, 1 links en 1 rechts. Ik vind het vervelende dingen om los te draaien, zacht plastic draaidopjes waar je met dikke vingers moeilijk aankomt :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 14:52 #27 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

je cockpit zit volgens mij met stekkertjes vast vlak achter het balhoofd een stukje boven de carburateurs. Zit een rubber hoes om de stekkers. je kunt daar al een deel loskoppelen en dan gewei en tellerset verwijderen.

de choke kabels kun je losddraaien van de carburateur, 1 links en 1 rechts. Ik vind het vervelende dingen om los te draaien, zacht plastic draaidopjes waar je met dikke vingers moeilijk aankomt :).


Dat stekkertje van het koelsysteem (ik denk sensor) is ook niet los te krijgen) iemand tips?

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 15:44 #28 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start van project XL600V 1996
Voeler:
Gewoon recht eraf trekken. Komt echt wel los.
Zit gewoon geklemd, meer niet.
Kabelboom kan er helemaal af, hiervoor hoef je niets los te schroeven.
Wel de lipjes goed indrukken van de stekkers.

Choke laat ik het liefst even zitten tot de carbs eraf kunnen en maak ik de boel los bij de handel, inclusief de koppeling.
Erop zetten gaat straks gemakkelijk.

Maar zo te zien heb je nog wel wat te doen !!!

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 17:46 #29 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Voeler:
Gewoon recht eraf trekken. Komt echt wel los.
Zit gewoon geklemd, meer niet.
Kabelboom kan er helemaal af, hiervoor hoef je niets los te schroeven.
Wel de lipjes goed indrukken van de stekkers.

Choke laat ik het liefst even zitten tot de carbs eraf kunnen en maak ik de boel los bij de handel, inclusief de koppeling.
Erop zetten gaat straks gemakkelijk.

Maar zo te zien heb je nog wel wat te doen !!!

Op de kabelboom na alles los gekregen, morgen verder demonteren.

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 17:48 #30 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 17:48 #31 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Tot zover klaar

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 22:17 #32 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Start van project XL600V 1996
Dat frame kan inderdaad wel wat aandacht gebruiken  :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 01:02 #33 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Start van project XL600V 1996
Wow, wat een klus, maar je vordert gestaag. Complimenten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 10:11 #34 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic Start van project XL600V 1996
Goed bezig, maar wat een roest. Heeft deze motor in zee gelegen? :)

Succes verder.

mvg Jan.

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 10:16 #35 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Wow, wat een klus, maar je vordert gestaag. Complimenten!

Bedankt Rob, ik heb nog een weekje vakantie, helaas gaan we weg[emoji1]

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 10:17 #36 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Goed bezig, maar wat een roest. Heeft deze motor in zee gelegen? :)

Succes verder.

mvg Jan.

Ja verschrikkelijk, hier is wel eer aan te behalen. Inderdaad vlakbij zee, een plaatsje genaamd "Oude Bildtzijl". Zoute zee lucht

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 17:51 #37 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Vandaag weer een mooi eind verder gekomen met demonteren. Met oldtimer op de whatsapp helpt goed mee! Na wat handige tips een paar lastige klusjes kunnen oplossen. Zo zat de prolink behoorlijk vast op de achter brug, deze heb ik uiteindelijk met een brander los weten te krijgen. Vanaf morgen een week met vakantie, dus even goed progressie dan.

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:07 #38 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Start van project XL600V 1996
Je bent zelfs een flink eind verder, de bobines en nog een paar frutsels los, het blok eruit en je kunt beginnen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:17 #39 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Je bent zelfs een flink eind verder, de bobines en nog een paar frutsels los, het blok eruit en je kunt beginnen.

Haha ja er zitten wel heel veel frutsels op zo'n frame.... Alles zal zo zijn functie hebben, maar wat een werk. Bij het blok demonteren van het frame zal ik nog wel wat tips kunnen gebruiken.
Ik moet het alleen doen, mijn vrouw heeft niet zoveel kracht.[emoji23]

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:40 #40 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Start van project XL600V 1996
Een dubbel wiegframe, op zijn kant leggen en je kunt het frame van het blok scheiden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden