Start van project XL600V 1996

26 aug 2015 16:29 #1 door Erwin van Ellen
Start van project XL600V 1996 werd gestart door Erwin van Ellen
Vandaag een start gemaakt met het eraf halen van de kuipdelen/kappen. Wat een vervelende klus, boutjes die allemaal doordraaien in de rubbers met daarin een messing busje. Bronzen busjes die in de voor kap waar de voorlamp in zitten komen er uit terwijl die erin horen te blijven zitten. Al met al een klus waar heel wat geduld bij nodig is en soms wat domme kracht. Tot nu toe nog niks gebroken gelukkig! Ik maak foto's en leg briefjes bij de boutjes neer zodat ik straks tenminste weet waar alles weer in moet (hoop ik). Hieronder een foto van de naakte waarheid "wat ziet die eruit".

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 16:30 #2 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 17:32 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start van project XL600V 1996
Goed bezig Erwin en je hebt er in elk geval een leuk hokje voor.
Maar ik zou voordat je verder gaat wel even de accu losmaken of uitbouwen.Een vonkje is snel gemaakt.  ;)
De kabels zijn allemaal plug and play, dus daar hoef je voorlopig geen zorgen over te hebben.

We gaan je topic volgen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 17:57 #4 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Goed bezig Erwin en je hebt er in elk geval een leuk hokje voor.
Maar ik zou voordat je verder gaat wel even de accu losmaken of uitbouwen.Een vonkje is snel gemaakt.  ;)
De kabels zijn allemaal plug and play, dus daar hoef je voorlopig geen zorgen over te hebben.

We gaan je topic volgen.


Bedankt voor de tip! Ik maak hem meteen los

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 17:58 #5 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996


Iemand tips? Ik ben bezig met het poetsen van de voorvork, ik gebruik hiervoor commandant 4. Werkt op zich prima maar sta open voor andere ideeën

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 18:04 #6 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Start van project XL600V 1996
Je mag die van mij ook wel even komen poetsen.
Ik heb er vier. Haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 18:05 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start van project XL600V 1996
Vooral doorgaan  8)

Maar je poten zien er nog redelijk goed uit, dus andere methode is niet nodig.
Ik heb het ook ooit zo gedaan, maar na het poetsen even goed ontvet en met blanke lak behandeld.
Worden ze ook niet meer zo lelijk.

Maar waarom haal je ze er niet even helemaal uit.
Haal de stabilisator er tussenuit en draai de 4 boutjes van het T-stuk en de kroonplaat los.
Fluitje van een cent en je kunt overal bij.
Dan even de hoes er af en je ziet meteen of je lekkages hebt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 18:12 #8 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Vooral doorgaan  8)

Maar je poten zien er nog redelijk goed uit, dus andere methode is niet nodig.
Ik heb het ook ooit zo gedaan, maar na het poetsen even goed ontvet en met blanke lak behandeld.
Worden ze ook niet meer zo lelijk.

Maar waarom haal je ze er niet even helemaal uit.
Haal de stabilisator er tussenuit en draai de 4 boutjes van het T-stuk en de kroonplaat los.
Fluitje van een cent en je kunt overal bij.
Dan even de hoes er af en je ziet meteen of je lekkages hebt.

Ik ga is even kijken of mij dat lukt  :D Nogmaals bedankt voor de tip. Voelde al niet zo prettig, zo op de grond bezig te poetsen.

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 18:17 #9 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Start van project XL600V 1996
Wow dat commandant 4 doet wel wonderen zeg!

Kleine tip: voor alle schroefjes e.d. gebruik ik stukken karton, waar ik de schroefjes e.d. doorheen prik. Zet ik er gelijk met pen op bij welke onderdelen ze horen, en maak desnoods een tekeningetje. Heb ik ook van iemand anders, en werkt uitstekend om alles (compleet) terug te kunnen vinden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 18:31 #10 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Wow dat commandant 4 doet wel wonderen zeg!

Kleine tip: voor alle schroefjes e.d. gebruik ik stukken karton, waar ik de schroefjes e.d. doorheen prik. Zet ik er gelijk met pen op bij welke onderdelen ze horen, en maak desnoods een tekeningetje. Heb ik ook van iemand anders, en werkt uitstekend om alles (compleet) terug te kunnen vinden!

Oke bedankt voor de tip, ik had de boutjes/moertjes e.d. in een assortiment doos voor schroefjes gedaan met een stukje papier waar het voor is.

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 18:33 - 26 aug 2015 18:42 #11 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Start van project XL600V 1996
Da's een groot verschil met die andere poot ;D
Zo te zien zit je op blank aluminium dus als je niet wilt blijven poetsen zul je, zoals Oldtimer zegt, de poten moeten spuiten met blanke lak.
Blanke lak heeft ook weer een nadeel, er komt steenslag in en als je dan een keer door de pekel rijdt komen er van die mooie donkere sterretjes in.
Wat je ook kunt doen maar wat erg veel werk is, is de poten stapsgewijs schuren tot korrel 1200 en dan machinaal polijsten met Belgom Alu. Dan heb je echt hoogglans alu poten maar om die hoogglans te houden zul je regelmatig weer met Belgom alu moeten poetsen.
De makkelijkste manier, naar mijn idee, is de poten goed schoonmaken, licht opschuren en spuiten in de kleur van je keuze.
Dat kun je gewoon doen met een spuitbus, werkt geweldig.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 19:25 #12 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Da's een groot verschil met die andere poot ;D
Zo te zien zit je op blank aluminium dus als je niet wilt blijven poetsen zul je, zoals Oldtimer zegt, de poten moeten spuiten met blanke lak.
Blanke lak heeft ook weer een nadeel, er komt steenslag in en als je dan een keer door de pekel rijdt komen er van die mooie donkere sterretjes in.
Wat je ook kunt doen maar wat erg veel werk is, is de poten stapsgewijs schuren tot korrel 1200 en dan machinaal polijsten met Belgom Alu. Dan heb je echt hoogglans alu poten maar om die hoogglans te houden zul je regelmatig weer met Belgom alu moeten poetsen.
De makkelijkste manier, naar mijn idee, is de poten goed schoonmaken, licht opschuren en spuiten in de kleur van je keuze.
Dat kun je gewoon doen met een spuitbus, werkt geweldig.

Wordt de blanke lak niet ook keihard? En anders 2 of 3x overspuiten in de blanke lak?

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 19:31 #13 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Start van project XL600V 1996
Je moet er zowiezo 3 lagen opzetten maar je zult na verloop van tijd toch steenslag zien. Dat heb je natuurlijk ook met gewone lak maar dat zie je pas als de lak gaat bladderen en dat duurt een paar jaartjes.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 19:59 #14 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Start van project XL600V 1996
In de kleurstelling van jouw motor zou ik ze zelf gebroken wit spuiten, ben je snel klaar en is veel mooier dan een paar van die glimmende poten maar dat is een persoonlijke smaak.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 20:51 #15 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

In de kleurstelling van jouw motor zou ik ze zelf gebroken wit spuiten, ben je snel klaar en is veel mooier dan een paar van die glimmende poten maar dat is een persoonlijke smaak.

Bedankt, ik zal is kijken wat de anderen hier hebben, wil het zo origineel mogelijk houden eigenlijk.

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 20:54 #16 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Zo die zijn eruit, morgen nog even verder poetsen. Ik merk dat mijn garage meer licht nodig heeft voor deze klus

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 23:12 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start van project XL600V 1996
Je mag mij ook komen helpen met poetsen. 8)
Voor dat onderdeel ben je geslaagd.

Zoals ik al zei, blanke lak erover. hou je het langst mooi.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 23:20 #18 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Je mag mij ook komen helpen met poetsen. 8)
Voor dat onderdeel ben je geslaagd.

Zoals ik al zei, blanke lak erover. hou je het langst mooi.

Kan dat ook voor de bovenkant van de poot? Daar bij de kroonplaat? En ja hoor ik help u graag, stuur maar op[emoji1]

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 09:15 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start van project XL600V 1996

Daar bij de kroonplaat?


Nee, niet doen.
Is verchroomd en daar houd helemaal niets op.
Gewoon poetsen en dunnetjes wat vaseline op smeren.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 09:39 #20 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Nee, niet doen.
Is verchroomd en daar houd helemaal niets op.
Gewoon poetsen en dunnetjes wat vaseline op smeren.

Geweldig de vaseline heb ik ook nog liggen! En hoe zit het met het balhoofd? Er zit nu geen gewicht meer aan het balhoofd, als ik het stuur heen en weer beweeg voel ik de balletjes van het balhoofd bewegen...

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden