Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Goed bezig Erwin en je hebt er in elk geval een leuk hokje voor.
Maar ik zou voordat je verder gaat wel even de accu losmaken of uitbouwen.Een vonkje is snel gemaakt.
De kabels zijn allemaal plug and play, dus daar hoef je voorlopig geen zorgen over te hebben.
We gaan je topic volgen.
Ik ga is even kijken of mij dat lukt Nogmaals bedankt voor de tip. Voelde al niet zo prettig, zo op de grond bezig te poetsen.Vooral doorgaan
Maar je poten zien er nog redelijk goed uit, dus andere methode is niet nodig.
Ik heb het ook ooit zo gedaan, maar na het poetsen even goed ontvet en met blanke lak behandeld.
Worden ze ook niet meer zo lelijk.
Maar waarom haal je ze er niet even helemaal uit.
Haal de stabilisator er tussenuit en draai de 4 boutjes van het T-stuk en de kroonplaat los.
Fluitje van een cent en je kunt overal bij.
Dan even de hoes er af en je ziet meteen of je lekkages hebt.
Oke bedankt voor de tip, ik had de boutjes/moertjes e.d. in een assortiment doos voor schroefjes gedaan met een stukje papier waar het voor is.Wow dat commandant 4 doet wel wonderen zeg!
Kleine tip: voor alle schroefjes e.d. gebruik ik stukken karton, waar ik de schroefjes e.d. doorheen prik. Zet ik er gelijk met pen op bij welke onderdelen ze horen, en maak desnoods een tekeningetje. Heb ik ook van iemand anders, en werkt uitstekend om alles (compleet) terug te kunnen vinden!
Wordt de blanke lak niet ook keihard? En anders 2 of 3x overspuiten in de blanke lak?Da's een groot verschil met die andere poot ;D
Zo te zien zit je op blank aluminium dus als je niet wilt blijven poetsen zul je, zoals Oldtimer zegt, de poten moeten spuiten met blanke lak.
Blanke lak heeft ook weer een nadeel, er komt steenslag in en als je dan een keer door de pekel rijdt komen er van die mooie donkere sterretjes in.
Wat je ook kunt doen maar wat erg veel werk is, is de poten stapsgewijs schuren tot korrel 1200 en dan machinaal polijsten met Belgom Alu. Dan heb je echt hoogglans alu poten maar om die hoogglans te houden zul je regelmatig weer met Belgom alu moeten poetsen.
De makkelijkste manier, naar mijn idee, is de poten goed schoonmaken, licht opschuren en spuiten in de kleur van je keuze.
Dat kun je gewoon doen met een spuitbus, werkt geweldig.
Bedankt, ik zal is kijken wat de anderen hier hebben, wil het zo origineel mogelijk houden eigenlijk.In de kleurstelling van jouw motor zou ik ze zelf gebroken wit spuiten, ben je snel klaar en is veel mooier dan een paar van die glimmende poten maar dat is een persoonlijke smaak.
Kan dat ook voor de bovenkant van de poot? Daar bij de kroonplaat? En ja hoor ik help u graag, stuur maar op[emoji1]Je mag mij ook komen helpen met poetsen.
Voor dat onderdeel ben je geslaagd.
Zoals ik al zei, blanke lak erover. hou je het langst mooi.
Daar bij de kroonplaat?
Geweldig de vaseline heb ik ook nog liggen! En hoe zit het met het balhoofd? Er zit nu geen gewicht meer aan het balhoofd, als ik het stuur heen en weer beweeg voel ik de balletjes van het balhoofd bewegen...Nee, niet doen.
Is verchroomd en daar houd helemaal niets op.
Gewoon poetsen en dunnetjes wat vaseline op smeren.