Start van project XL600V 1996

20 sept 2015 11:38 #61 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Start van project XL600V 1996
waarom bladderd er verf af ....... omdat er dan nog ondercorrosie onder de verf zit oftewel het roest onder de verf gewoon verder. Als je niet straalt dan zit het gevaar van ondercorrosie snel erin. Zou toch zonde zijn van al die uren die je er dan in hebt zitten en de hele boel alsnog weer gaat roesten. roestomvormer is ook niet goedkoop maar wel aan te bevelen als je toch met de hand gaat werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2015 12:34 #62 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Start van project XL600V 1996
Het zal zo zijn Dropken maar ik had een aantal kleine onderdelen gespoten op schoon blank metaal met Hammerite, de verf brak na verloop van tijd en kwam los. Later hetzelfde gedaan met Motip en geen probleem meer.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2015 18:06 #63 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Het zal zo zijn Dropken maar ik had een aantal kleine onderdelen gespoten op schoon blank metaal met Hammerite, de verf brak na verloop van tijd en kwam los. Later hetzelfde gedaan met Motip en geen probleem meer.

Oke, en zal dat ook gebeuren als er eerst een primer op komt van hammerite? Ik heb namelijk alle bussen verf die ik nodig was al in het hok liggen.....

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2015 18:07 #64 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Waar ik heel goede ervaringen mee heb (wat betreft ontroesten):

haakse slijptol met een staalborstel erop. En dan niet zon zachte maar:



Doe een goede bril op want er breken wel eens draadjes af. Doet best zeer ook dus een gelaatsscherm is het beste ;D

Maar werkt als een tierelier :)

Zo dat ziet er heftig uit! Gaat dit niet wat te gek?[emoji1]

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2015 18:12 #65 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Start van project XL600V 1996
De roest moet eraf toch, met die zachte rommel borstels poets je de roest alleen op :P Dan krijg je inderdaad dat het spul onder de nieuwe lak rustig doorrot.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2015 19:50 #66 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Start van project XL600V 1996
Precies en zou vantevoren wel ontvetten trouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2015 20:39 #67 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Start van project XL600V 1996

Oke, en zal dat ook gebeuren als er eerst een primer op komt van hammerite? Ik heb namelijk alle bussen verf die ik nodig was al in het hok liggen.....


Een primer erop zal de hechting wel verbeteren.
Net als jij heb ik mijn motor volledig gestript maar ik wilde hem graag zoveel mogelijk in nieuwstaat terugbrengen en een beetje meer "bling" erop ;D

De laatste onderdeeltjes was "de laatste loodjes wegen het zwaarst, ik ben het beu, ik wil gaan rijden, ik heb er geen zin meer in en ik heb geen zin om primer te gaan halen". Dan gaat het een beetje slordig prutswerk worden.

Ik ben maanden bezig geweest en mijn motor zag er een stuk beter uit dan die van jou, weinig roest. Ik weet, en velen op het forum hier weten hoeveel werk erin gaat zitten om een motorfiets op te knappen. Als ik jouw motor zo zie dan zou ik toch de adviezen hier opvolgen, alle metalen onderdelen achter in de auto en laten stralen. Het kost een paar centen maar dat weegt niet op tegen de uren die je erin moet stoppen als je alles zelf gaat schuren en is dan ook echt alle roest eraf?
Maar goed, dat is mijn mening.

Nog een paar fotootjes van mijn resultaat een paar jaar geleden.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 05:36 #68 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Start van project XL600V 1996
als je een primer neemt zou ik eerst inderdaad goed ontvetten en dan een etsende primer nemen zoals wash primer die hecht zich extra goed aan de ondergrond en dan zul je dat afbladderen van de verf ook niet zo snel hebben. Maar ook nu weer een kostenplaatje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2015 19:24 #69 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Start van project XL600V 1996
Ik ben het eens met Cas. Als je hem helemaal stript doe het dan gelijk goed. Frame laten stralen en coaten. Natuurlijk is het jou bike en jou geld, maar dan had je hem beter niet zover uit elkaar kunnen halen.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2015 19:49 #70 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Een primer erop zal de hechting wel verbeteren.
Net als jij heb ik mijn motor volledig gestript maar ik wilde hem graag zoveel mogelijk in nieuwstaat terugbrengen en een beetje meer "bling" erop ;D

De laatste onderdeeltjes was "de laatste loodjes wegen het zwaarst, ik ben het beu, ik wil gaan rijden, ik heb er geen zin meer in en ik heb geen zin om primer te gaan halen". Dan gaat het een beetje slordig prutswerk worden.

Ik ben maanden bezig geweest en mijn motor zag er een stuk beter uit dan die van jou, weinig roest. Ik weet, en velen op het forum hier weten hoeveel werk erin gaat zitten om een motorfiets op te knappen. Als ik jouw motor zo zie dan zou ik toch de adviezen hier opvolgen, alle metalen onderdelen achter in de auto en laten stralen. Het kost een paar centen maar dat weegt niet op tegen de uren die je erin moet stoppen als je alles zelf gaat schuren en is dan ook echt alle roest eraf?
Maar goed, dat is mijn mening.

Nog een paar fotootjes van mijn resultaat een paar jaar geleden.

Prachtig resultaat!

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2015 20:04 #71 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Start van project XL600V 1996

Prachtig resultaat!


En, hoe staat het project er bij jou voor? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2015 20:33 #72 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

En, hoe staat het project er bij jou voor? :)

Had het even druk met de APK van mijn auto, mankeerde nogal wat aan. Ga volgende week weer verder, zoals het nu staat ga ik binnenkort eerst even naar Oldtimer. Even wat dingen nakijken zoals voorvork, achtervering en de balhoofdlagers.

Als de balhoofd lagers er eenmaal in zitten kan ik de boel gaan spuiten en opbouwen. Ik hoop een hoop te leren als ik in Duiven op bezoek ben.

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2015 19:54 #73 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Achterbrug zit in de primer, volgende week aflakken en dan verder met het frame. Foto's volgen natuurlijk

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2015 23:58 #74 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 19:11 #75 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Start van project XL600V 1996
Hoe is het eigenlijk met jouw project Erwin? Of geen tijd voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 23:40 #76 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Start van project XL600V 1996
Erwin gaat hard,........heeeeeel hard

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 11:25 #77 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Ik heb nu de grootste delen van het frame gespoten. Nu 6 weken wachten op volledige uitharding! Blij met het resultaat. Blok ligt nog in Duiven bij de vakman Marien

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 11:28 #78 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Start van project XL600V 1996
Goed bezig  8) Mooie spuitcabine zo  :). Misschien de volgende x ook de krik maar afdekken?  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 13:03 #79 door Erwin van Ellen
Beantwoord door Erwin van Ellen in topic Start van project XL600V 1996

Goed bezig  8) Mooie spuitcabine zo  :). Misschien de volgende x ook de krik maar afdekken?  ;)

Ja ik geloof dat deze krik na dit project bij het oud ijzer kan[emoji22] er zit lak op de cilinder dus dat zal het einde kunnen zijn.

Kawasaki zx6rr 2004, Transalp XL600V 1996 in de restauratie :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 13:34 #80 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Start van project XL600V 1996
Niet per se!

De cilinder is erg hard en het oppervlak is glad dus waarschijnlijk kun je de lak er wel afkrabben met een stuk plastic ofzo. Misschien is een oplosmiddel al voldoende met een lap :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden