Kettingsmeersysteem

12 sept 2016 19:35 #1 door eerde jan
Kettingsmeersysteem werd gestart door eerde jan
Ik had vrijdag de ketting van mijn alp nog even gesmeerd.
Maar toen ik zaterdag thuis kwam van de all road rit zag ik slijpsel op de ketting zitten :-\.
Dus ik wil toch maar wat geld uitgeven voor 2 goeie kettingsmeersystemen.
Nou kwam ik eigenlijk uit bij de Tutoro chain oiler.
Wat zijn de ervaringen hiermee en hoe te bestellen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 21:31 #2 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Kettingsmeersysteem
Moi Eerde Jan,

Ik heb de Loobman, een stuk goedkoper maar wel handmatig smeren. Op de heenweg naar de allroad Drenthe heb je me vast zien smeren, net in Emmen, links bij het kofferrek. Bevalt mij prima. www.loobman.co.uk/ Ik doe er kettingzaagolie in, geen afbreekbare want die schimmelt.
Ben trouwens net als jij benieuwd naar de ervaringen met een Tutoro....

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 21:39 #3 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem
Ja dat had ik wel gezien ja
Hoe gaat dat met de loobman in zijn werk dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 21:39 #4 door Thomas
Beantwoord door Thomas in topic Kettingsmeersysteem
Vriend van me heeft ook een loobman, hij is minder enthousiast. Een andere vriend heeft een osco en is tevreden.

www.motoravonturist.nl/product-reviews/a...tomatisch-onderhoud/

Misschien wel interssant lees materiaal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 21:41 #5 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem
Die had ik al gelezen. :P ;) ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 21:56 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kettingsmeersysteem
Als je slijpsel op je ketting ziet moet je ook je ketting geleiders rond je achterbrug eens controleren, misschien zit je er door heen en wordt je achterbrug door je ketting opgegeten. Ik heb een Osco, bevalt goed, alles blijft ook beter schoon dan met dat plakspul uit spuitbussen. Osco is niet echt automatisch, je moet er wel aan denken om iedere +_ 300km even een plunjertje naar boven te trekken, terwijl je stapvoets rijd.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2016 22:42 #7 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Kettingsmeersysteem
Van een handmatig DHZ systeem ben ik nu over op een Scottoiler (op de vacuum) met de bijbehorende olie. Enorm tevreden over de altijd gesmeerde ketting en nauwelijks bespatte achtervelg en brug. Dat was met het DHZ systeem met kettingzaagolie en met de spuitbussen wel anders.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 09:04 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
Als je graag een tutoro oiler wenst kan ik deze wel voor je verzorgen

wil je het zelf regelen .. kan ook kijk dan bij  www.nomad-adv.com/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 09:40 #9 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Kettingsmeersysteem
heb een loobman kost gen drol werk goed en zeer tevreden voor +/_ 25 urie
maar wel gaatje in de slang maken voor lucht wil nog wel eens dicht gaan  :) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 10:25 #10 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Kettingsmeersysteem

Ja dat had ik wel gezien ja
Hoe gaat dat met de loobman in zijn werk dan?

Door op een knopje bovenop het reservoir te drukken, onstaat er onderaan het reservoir een opening waar wat olie uit loopt, de slang in naar de verdeler op je tandwiel.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 10:43 - 13 sept 2016 10:48 #11 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Kettingsmeersysteem
moet toch een lucht gaatje onder in de slang  ;)
gaatje zie op de laatste ongeveer 10 cm
stond in de instructies  en gebruik katter olie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 10:47 #12 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Kettingsmeersysteem
Je hebt inderdaad:

- handmatige systemen (na het tanken er aan denken op een knopje te duwen of te trekken), zoals Loobman en Osco.
- volledig automatische systemen op het vacuum, zoals Scottoiler.
- volledig automatische electrische systemen, zoals Pro oiler en Scottoiler.
- volledig automatische systemen op zwaartekracht + trillingen van de motor, zoals Tutoro.

En je hebt een poor man's versie , daar ben ik zelf mee begonnen  :))


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 17:12 #13 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem

Als je graag een tutoro oiler wenst kan ik deze wel voor je verzorgen

wil je het zelf regelen .. kan ook kijk dan bij  www.nomad-adv.com/


Ik heb even op de site gekeken Ad, vind ze hier in NL toch nog wel prijzig ook omdat ik er twee nodig heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 17:18 #14 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem

Door op een knopje bovenop het reservoir te drukken, onstaat er onderaan het reservoir een opening waar wat olie uit loopt, de slang in naar de verdeler op je tandwiel.


Is het niet zo dat elke keer het hele slangetje weer leegloopt? Of blijft het hangen als je het knopje los laat?
Ik wil hem namelijk voor ergens achter de kuip maken, dus dan word het nog een hele afstand wat de olie af moet leggen.
En als het slangetje elke keer weer leegloopt dan komt er elke keer veel te veel op ben ik bang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 18:43 #15 door Thomas
Beantwoord door Thomas in topic Kettingsmeersysteem
Geeft nog best wat vette meuk op de achterbrug (bij mijn kameraad)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 20:17 #16 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
de fabrikant bepaald de prijs en veel goedkoper kun je er echt niet aan komen
komt ook omdat vanuit de uk de verzendkosten flink door wegen (25 euri)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 21:21 #17 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Kettingsmeersysteem

Is het niet zo dat elke keer het hele slangetje weer leegloopt?

De olie loopt heel langzaam uit het reservoir het slangetje in, een paar seconden per centimeter gevulde  slang. En het is maar een smalle slang, dus dan zit er niet veel olie in. En ja, de slang loopt langzaam helemaal leeg op de ketting, door de zwaartekracht, dus ik zou de slang zo kort mogelijk houden en overal naar beneden gericht. Een zwanehals in de slang, dat de olie omhoog moet na de bocht gaat niet werken.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 21:24 #18 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem
hmmm oke, en hoe heb jij ze besteld?
Ik vind de tutoro oiler mooier alleen is de prijs daar ook na.
En die prijs gun ik het product ook wel alleen heb ik dat er niet voor over.
Dus ik denk dat ik toch twee loobman's moet hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 21:48 #19 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kettingsmeersysteem

De olie loopt heel langzaam uit het reservoir het slangetje in, een paar seconden per centimeter gevulde  slang. En het is maar een smalle slang, dus dan zit er niet veel olie in. En ja, de slang loopt langzaam helemaal leeg op de ketting, door de zwaartekracht, dus ik zou de slang zo kort mogelijk houden en overal naar beneden gericht. Een zwanehals in de slang, dat de olie omhoog moet na de bocht gaat niet werken.


In de handleiding van osco staat dat je de bijgeleverde slang niet mag inkorten, de hoeveelheid olie die naar de ketting loopt klopt niet meer als je de lengte veranderd

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2016 22:01 #20 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem

In de handleiding van osco staat dat je de bijgeleverde slang niet mag inkorten, de hoeveelheid olie die naar de ketting loopt klopt niet meer als je de lengte veranderd


Oke, maar dat zou toch raar zijn? Of het moet te maken hebben met tegendruk.
Als hij dus minder tegendruk krijgt dan heeft hij de aantal cc er in b.v 200 meter al opgespoten,
en als de slang de originele lengte heeft dan doet hij daar misschien een km over.

Maar ik wil dus gaan voor de loobman alleen kan ik ze niet bestellen omdat ik geen credit card heb. ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden