Kettingsmeersysteem

20 jan 2017 15:13 #61 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kettingsmeersysteem
Die vacuüm dingen hebben als nadeel dat het ook blijft smeren als je stationair staat te draaien, dus wordt beetje bende dan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 16:56 #62 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Kettingsmeersysteem
Inderdaad is het exclusief.  BTW gedeelte interessant maar dan nog is het zijn geld voor mij waard. Gewicht is relatief, als ik daarop ga letten kan ik beter bij mijzelf beginnen. ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 14:34 #63 door Kansloos
Beantwoord door Kansloos in topic Kettingsmeersysteem
Ik ben fan van mijn pro oiler.
Had hiervoor een r6 met 8k op de teller toen ik de oiler er op zette.  Na 50k km was de ketting nog steeds zoals hij was bij 8k. Niks hoeven stellen.  Gereden in weer en wind zomer en winter.

Daarnaast is de service ook goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 15:53 #64 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
iedere ketting slijt maar bij bepaalde  motoren wel een heel stuk sneller dan bij  andere

4 cilinders  doen er langer mee en all roads relatief het kortste

dit heeft te maken met de krachten die er op komen te staan in relatie tot lengte van de ketting en kwaliteit

de genoemde R1 heeft bijv  een 530 maatvoering (is al dikker) en minder schakels en een bak  meer vermogen dat  zelden helemaal wordt aangesproken dus die ketting loopt meestal op zijn sokken

Bij de alp ligt dat iets anders
het is een V twin (flinke klappen) het heeft een smallere ketting  die ook nog eens flink langer  is met tevens flinke veerwegen
allemaal factoren die de levensduur flink verkorten en de stress laten toenemen

de smeerfilm voor het smeren van deze is dus erg belangrijk



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 jan 2017 17:00 #65 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
ben trouwens uiteindelijk voor de Osco gegaan. Zit er naar volle tevredenheid onder

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2017 07:22 #66 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic Kettingsmeersysteem
Hi
Ik heb ervaring met osco en dat werkt heel goed. Met 1 druk op de knop heb je het gesmeerd. Geweldig voor extreem lange tochten.
Het is ontwikkeld in veenendaal. ( Motorzaak: Motofit ) Tot nu toe één van de fijnste motorzaken waar ik mijn motor in onderhoud gehad heb. Nu in Zwolle, doe ik het meeste zelf en ga zelf voor moeilijk technische zaken alsnog helemaal naar t'veen.

Aanrader dus,
Gr
Guido

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2017 09:55 #67 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Kettingsmeersysteem

( Motorzaak: Motofit ) Tot nu toe één van de fijnste motorzaken waar ik mijn motor in onderhoud gehad heb. Nu in Zwolle, doe ik het meeste zelf en ga zelf voor moeilijk technische zaken alsnog helemaal naar t'veen.


Vanuit Zwolle is Hans Schaap in Elburg om de hoek. Een van onze clubdealers.... Een bezoekje waard.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2017 20:42 #68 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic Kettingsmeersysteem
Ik ben vorige week bij hans langsgeweest voor de inspectiedag. Erg handig zo dichtbij!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2017 01:00 - 15 mei 2017 15:42 #69 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Kettingsmeersysteem
Sinds vorige week heb ik een TA600 uit 1995 en er zit ook een OSCO op.
De vorige eigenaar heeft de oiler niet gebruikt maar altijd gewoon kettingspray gespoten. De olie in de OSCO is waarschijnlijk wat oud, maar volgens mij zuigt de oiler ergens valse lucht aan. Het bubbelt namelijk als ik aan de plunger trekt en ik zie de luchtbellen uit de leiding verdwijnen.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken om dit op te lossen?
Als ik de oiler ga gebruiken, is het dan beter om eerst de ketting schoon te maken zodat er niet twee verschillende type smeermiddel op zitten?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 13:59 #70 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic Kettingsmeersysteem

Sinds vorige week heb ik een TA600 uit 1996 en er zit ook een OSCO op.
De vorige eigenaar heeft de oiler niet gebruikt maar altijd gewoon kettingspray gespoten. De olie in de OSCO is waarschijnlijk wat oud, maar volgens mij zuigt de oiler ergens valse lucht aan. Het bubbelt namelijk als ik aan de plunger trekt en ik zie de luchtbellen uit de leiding verdwijnen.
Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken om dit op te lossen?
Als ik de oiler ga gebruiken, is het dan beter om eerst de ketting schoon te maken zodat er niet twee verschillende type smeermiddel op zitten?


Als je er niet uit komt, bel Motofit even. Ze zijn erg trots op hun systeem en helpen je graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden