Kettingsmeersysteem

14 sept 2016 02:50 #21 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
hallo eerde jan

ik heb er ergens nog 1 liggen
zonder de slang naar het achterwiel maar met wat fantasie moet je daar wel iets van kunnen maken

als je interesse hebt hoor ik het graag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2016 08:56 #22 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Kettingsmeersysteem

hmmm oke, en hoe heb jij ze besteld?
Ik vind de tutoro oiler mooier alleen is de prijs daar ook na.
En die prijs gun ik het product ook wel alleen heb ik dat er niet voor over.
Dus ik denk dat ik toch twee loobman's moet hebben.

Ik heb ze gewoon via de site besteld. Met creditcard. Kan ik ook wel voor jou doen, dm mij dan even je adres, dan bestel ik ze op jouw adres en schiet het voor. Dan regelen we de financiën later wel.
Als je die van Waffie neemt kan je er gewoon een stukje slang op frummelen, ik heb er ook wel eens een nieuwe slang opgezet omdat de oude door een tak stuk was. Let wel op dat de verdeler voor op het tandwiel er wel bij zit.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2016 11:36 #23 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Kettingsmeersysteem
Ik heb een Osco smeersysteem erop zitten en dat bevalt mij zeer goed. Achterbrug blijft netjes en de ketting is niet droog (netjes vettig).
De regel die ik aanhoud is: net na tanken stapvoets rijden en plunjer uittrekken (dus elke 300km wordt de ketting gesmeerd).
Wel doe ik vaker smeren als het veel regent, dan vlak voordat ik thuis ben effe stapvoets en smeren maar.

Was eerst wel bang dat de nippel die vlak boven de achter tandwiel zit, vol zou gaan zitten met viezigheid, maar doordat de plunjer de olie erdoor perst, is dat geen probleem.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2016 11:46 #24 door arne
Beantwoord door arne in topic Kettingsmeersysteem

En je hebt een poor man's versie , daar ben ik zelf mee begonnen  :))


Op mijn 89'er heb ik ook het poor man's systeem op mijn Transalp gezet. ( Zie hier mijn update en de link naar de originele Motor-Forum post met de beschrijving. ) Die beviel mij uitstekend. De kosten waren misschien €7 maximaal en een beetje werk. Geen smeer overal, geen oliedruppels op de wang van de band. Gewoon een gesmeerde ketting.

Overigens ben ik wel aan het denken om een wat verbeterde versie op de Tiger te zetten met de smeerknop van een grasmaaier in plaats van de pomp van een flesje. Al werkte dat ook uitstekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2016 15:46 #25 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem

hallo eerde jan

ik heb er ergens nog 1 liggen
zonder de slang naar het achterwiel maar met wat fantasie moet je daar wel iets van kunnen maken

als je interesse hebt hoor ik het graag


bedankt Ad maar ik heb er twee nodig.
Ik vraag eelko even.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2016 21:00 #26 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem
De loobmannetjes zijn vandaag binnengekomen met dank aan eelko.
Ik wil hem graag achter de linker kap plaatsen. (Zie foto)
Maar hoe warm zal het hier worden als de motor op temperatuur is?
Zou het kunnen of zou hij gaan smelten?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2016 22:19 #27 door arne
Beantwoord door arne in topic Kettingsmeersysteem
Is het een plastic behuizing? De metalen behuizing die ik had, werkte prima. Wel uitkijken met trillingen. Als hij ergens tegenaan vibreert, dan zit er zo een gat in. Dat gebeurde met mijn eerste aluminium versie. Daarna heb ik er een stuk foam tussen gezet en werkte het prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2016 22:49 #28 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Kettingsmeersysteem
Hij bevalt mij hier prima, kort slangetje, dus snel na het drukken olie op de ketting.

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2016 20:24 #29 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Kettingsmeersysteem
mijn slang loopt niet helemaal leeg
het geeft alleen olie zolang ik de knop indruk
en ik heb een gaatje in de laatste bocht naar onder aan de boven kant
tandwiel  word aan twee kanten gesmeerd en komt op de ketting
de laatste 500 meter voor ik thuis ben 30km zone dan is alles nog lekker warm
dan heeft hij een goede slaap voor de volgende dag
250-300 km word er gesmeerd    en geen geknoei  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2016 21:40 #30 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Kettingsmeersysteem
Ik laat hem toch eerst achter de kap zitten, daar blijft hij ook iets schoner. :o
Heb al iets geprobeerd en eral achter dat hij niet helemaal leegloopt.
Alleen is het bekje die op het tandwiel komt gewoonweg een *** ding.
Dus daar zal ik zelf iets voor maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2016 10:41 #31 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Kettingsmeersysteem
ik gebruik een klein rempotje met kettingzaagolie. In de dop een ontluchtingsslangetje gemaakt, en een mini benzinekraantje voor open en dicht. Een klein kraantje van een sproei installatie regelt de doorstroomsnelheid. Als die in de bijna-dicht stand zit, komt er per minuut een druppeltje uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2016 11:24 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kettingsmeersysteem
Nu ik al die zelfbouw verhalen zo lees wil ik ook ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2016 12:04 #33 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Kettingsmeersysteem

Nu ik al die zelfbouw verhalen zo lees wil ik ook ;D


Been there, done that.

Uiteindelijk toch gezwicht voor een Scottoiler (op vacuum). Wat mij betreft toch echt wel een stuk handiger, schoner en gelijkmatiger dan een handmatig (DIY) systeem.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2016 14:45 #34 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Kettingsmeersysteem
Misschien een stomme vraag, maar kan het niet zo zijn (theoretisch) dat met zo'n druppelsysteem je op de lange termijn een aantal schakels van je ketting er tussen hebt die niet of nauwelijks gesmeerd worden? En daardoor dus sneller dan de andere een zwakkere schakel gaan vormen? Of krijgen ze genoeg mee van het contact met de tandwielen of door de warmte/draaisnelheid van de ketting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2016 17:34 #35 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Kettingsmeersysteem
je druppelt op het tandwiel en dies slingert het naar de tandjes. in principe worden dan alle rollen gesmeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2016 18:42 #36 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kettingsmeersysteem

Misschien een stomme vraag, maar kan het niet zo zijn (theoretisch) dat met zo'n druppelsysteem je op de lange termijn een aantal schakels van je ketting er tussen hebt die niet of nauwelijks gesmeerd worden? En daardoor dus sneller dan de andere een zwakkere schakel gaan vormen? Of krijgen ze genoeg mee van het contact met de tandwielen of door de warmte/draaisnelheid van de ketting?


Als je uitgaat van een constante druppelsnelheid en weet dat de ketting met een niet-constante snelheid over de tandwielen zjoeft kun je ervanuit gaan dat uiteindelijk elke schakel gesmeerd word. Zou iemand even een modelletje van moeten maken  ;D

Door op het tandwiel te smeren word de kans op niet gesmeerde schakels nog kleiner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 18:52 #37 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
ik ben van plan op op mijn transalp 700 een smeersysteem te (laten) zetten. Wil niet voor de loonman gaan maar voor een automatische zoals de scholier. Zijn er tips?? goede alternatieven? En is dit voor een leek gemakkelijk zelf te doen? lijkt mij dat dit erg nauw komt om het goed in te stellen....

Alvast bedankt! Erwin

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 18:54 #38 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
loonman = loobman ;)

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 19:24 #39 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
ik ben momenteel zeer te spreken over het smeer systeem van tuturo
werkt onafhankelijk van onderdruk en enkel alleen als je daadwerkelijk rijd

kosten zijn nagenoeg gelijk aan die van alle gerenomeerde concurrenten zoals scottoiler,osco oiler etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 20:25 #40 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
Hoi Waffie,

Ik zat toevallig net op hun site te kijken door andere lovende verhalen van motorrijders. Lijkt me een goede keuze. Neig dan wel naar die in de onderstaande link. mede omdat ik sommigen hoor over een lastige afstelling en bevestiging van de nozzle.... Welke olie gebruik je er bij?

www.tutorochainoiler.com/collections/fro...utoro-auto-kit-1-pro

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden