Kettingsmeersysteem

17 jan 2017 20:57 #41 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
Ik zelf gebruik nooit de dubbele nozzle en rij  al jaren metd e enkele die ik tegen het tandwiel laat slepen
ik gebruik de bijgeleverde olie maar het niet het idee dat een andere olie(hypiod olie ) niet zou werken mits  vloeibaar genoeg onder de diverse temp

heb ze binnen kort weer op voorraad

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 21:00 #42 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kettingsmeersysteem
Ad heb jij een idee hoe hun aan/uit functie werkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 21:02 #43 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
he Ad, Ik ga je even een PM Sturen.

Als ik het goed heb dan werkt het systeem doordat er tijdens het rijden een kogeltje beweegt. Hierdoor laat hij olie vrij tijdens het rijden maar niet meer als je stil staat.

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 21:12 #44 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
is correct,

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 22:22 #45 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
je hebt een pm Ad ;D

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2017 08:20 #46 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kettingsmeersysteem
Er zit een Osco op mijn twin en ben daar zeer tevreden mee.

Na het tanken of lange rit de AT even op de middenbok, 1e versnelling, en smeren maar.
Zo dus:
[youtube]vOekbmL6iDk[/youtube]

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2017 09:55 #47 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
ja had al een beetje twijfel tussen die 2... Ziet er sowieso erg robuust en kwalitatief goed uit. Enige nadeel (waar je neem ik aan snel aan went) vind ik het handmatige. Aan de andere kant wellicht ook wel weer voordelig als er zoals in de winter wat vaker gesmeerd moet worden??

Neig toch meer naar de tutoro, maar alle alternatieven zijn meer dan welkom!!

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2017 10:17 #48 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kettingsmeersysteem
Ik heb een Osco op mijn varadero , het is een mooi robuust apparaatje wat goed werkt maar ik vind toch dat ik het vaak vergeet en dan moet je dus weer af gaan remmen naar stapvoets om te smeren, of stoppen en opbokken. Die tutoro lijkt me ook wel wat, misschien dat ik die eens aan ga schaffen voor op de ouwe 04

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2017 10:40 #49 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Kettingsmeersysteem

ja had al een beetje twijfel tussen die 2... Ziet er sowieso erg robuust en kwalitatief goed uit. Enige nadeel (waar je neem ik aan snel aan went) vind ik het handmatige. Aan de andere kant wellicht ook wel weer voordelig als er zoals in de winter wat vaker gesmeerd moet worden??

Neig toch meer naar de tutoro, maar alle alternatieven zijn meer dan welkom!!


Dat went snel genoeg, als je na een rit of na het tanken ff snel smeert. En idd, het is handig dat je zelf kan bepalen wanneer je smeert, na off-roaden en wassen enzo.
Het is iig veel beter dan het gekloot met een spuitbus kettingvet. En een stuk goedkoper dan de volautomatische systemen.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 jan 2017 10:59 #50 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kettingsmeersysteem
ik zit nu de installatie filmpjes van de tutoro  eens te bekijken op yt maar dat gaat hem niet worden voor mij. alles zit vast met kabel bindertjes, ook de slang gaat met kabelbinders rond de achterbrug vast. vind ik echt geen porum. 

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 07:53 #51 door alain
Beantwoord door alain in topic Kettingsmeersysteem
Wat wordt bij deze kettingsmeersystemen gesmeerd:
- de rollertjes en dus het contact met het tandwiel ?
- de zijdelingse wrijvingsvlakken tussen de schakels ?
- of beide ?

Wanneer ik manueel smeer laat ik een dun lijntje olie lopen op beide randen van de ketting en smeer aldus alle uitwendige wrijvingsvlakken.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 09:30 #52 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kettingsmeersysteem
zijdelingse wrijvingsvlakken tussen de schakels??  daar zitten toch O of X ringen tussen. volgens mij gaat het extra werk wat je daarmee hebt niet veel extra kilometers opleveren. een ketting met een smeersysteem dat de rolletjes smeert gaat toch gauw 40000 km mee, gevoelsmatig heb ik dan ook wel zoiets dat ik een nieuwe wil.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 15:59 #53 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Kettingsmeersysteem
beste

inderdaad,
smering van de schalmen is niet echt nodig(misschien als corrosie bescherming)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 19:02 #54 door Sopa

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 19:28 #55 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic Kettingsmeersysteem
had verwacht op een heel andere site te komen met zo'n naam ::)

Euh.... voor mij niet ;)

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 19:31 #56 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Kettingsmeersysteem
Misschien tijd voor aftermarket cardan ombouwkitjes ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2017 22:30 #57 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Kettingsmeersysteem

Misschien tijd voor aftermarket cardan ombouwkitjes ;D

Koop een Pan European of deauville, beetje verhogen en plastic verzagen en je bent er ;-)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 10:34 #58 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Kettingsmeersysteem
Ik heb een automagisch smeersysteem van Pro-oiler, werkt erg goed moet ik zeggen.

De Pro-oiler werkt op basis van GPS. Naargelang je snelheid smeert het apparaat.

Reservoir:


Regelunit en pomp:


GPS module:


Bediening:


CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 14:24 #59 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Kettingsmeersysteem

Ik heb een automagisch smeersysteem van Pro-oiler, werkt erg goed moet ik zeggen.

De Pro-oiler werkt op basis van GPS. Naargelang je snelheid smeert het apparaat.

:o Eh... Kost wat denk ik... En wat weegt die hele handel wel niet?

Volgens mij werken de vacuum gestuurde oilers op het toerental dus die reageren ook ietwat op je snelheid of heb ik dat verkeerd?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 15:11 #60 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Kettingsmeersysteem
Wat weegt een GPS kastje en wat bedrading? 100 gram misschien, niet echt interessant voor JP  ;D en als je die motor voor je werk gebruikt betaalt de belasting vast mee aan je hippe kettingsmeersysteem

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden