Vanmorgen was Mark bij mij voor nieuwe banden en te kijken naar het koeling probleem.
Met het hele verhaal in het achterhoofd was de gedachte dat er mogelijk geen doorstroming zou plaats vinden. Na binnenkomst eerst even de zijkuip rechts er af zodat je makkelijker bij de radiateur kunt.
Motor gestart, en gestaag liep de temperatuur op tot tegen het rood, zonder dat de ventilator aan sprong.
InfraRood Temperatuur meter op radiateurs en slangen gericht, en ook de radiateurs waren boven de 100 graden, dus waarschijnlijk wel goede doorstroming van de koelvloeistof. Maar toch geen ventilator die aan sprong, ook niet met een nieuwe sensor.
Ventilator aan de massa gekoppeld en voila, hij gaat aan. Dus die werkt.
Vervolgens de multimeter er bij en meten... meten... meten.... met name massa aan de radiateur, en dat gaf wat wisselend resultaat.
Uiteindelijk een extra massa draad van de accu naar de radiateur, en voilà, de ventilator springt aan zodra de temperatuur meter halverwege staat.
In overleg deze extra massa aansluiting permanent gemaakt omdat het maar even de vraag was hoe snel je in de kabelboom en alle aansluitingen terug kunt vinden waar die massa blokkade zit. (Als je m al vindt)