LED achterlicht speciaal voor de Transalp

14 apr 2011 22:11 #81 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
We kunnen het bedrijf even aanschrijven voor de TA.
Wie weet.

Chappie.

Zullen wel heel mooi staan op mijn Alp.....als die er ooit komt (lamp ofcourse..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2011 23:21 #82 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Dat type is dus verboden, opmdat de steek tussen de knipperlichten minder dan 20cm is.

Even benadrukken...

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2011 09:27 #83 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Andere optie:
Beide knippers aanpassen en het achterlicht ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2011 10:21 #84 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Dat moet je even toelichten, snap niet precies wat je daarmee bedoelt.

Wat wel kan is een achterlicht maken met combi leds waarvan de oranje kleur 20 cm uit elkaar ligt maar dan heb je een achterlicht wat een stuk breder is dan het achterspatbord, heb ik 2 jaar terug al bedacht. Ziet er niet uit. Bovendien moet je dan een aangepaste behuizing hebben die ook zo breed is, wat het zelf bouwen weer een heel stuk moeilijker maakt.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2011 15:55 #85 door Transit
Beantwoord door Transit in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Enne,...wanneer komt zoiets voor de Twin beschikbaar??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2011 16:52 #86 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp

Dat moet je even toelichten


Het achterlicht maken met led's en voor de knipperlichten een apart setjeprintjes/leds maken.
Eventueel aansturen met een aansluiting op dezelfde print van het achterlicht.

Bedenk net dat ook de voorkant knippers dan gemodificeerd moeten worden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2011 17:11 #87 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp

Enne,...wanneer komt zoiets voor de Twin beschikbaar??


Ik zal eens een draadje starten op de twin afdeling.

Indien er interesse is door meerderen, dan kan ik wel een twin versie maken, let wel dat een twin achterlicht minder ruimte heeft dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ik er ook zoveel leds in kan proppen. Maar we kunnen het uiteraard proberen!  ;D

Maar eerst ga ik op vakantie van 4 mei t/m 19 mei, hebben forumlezers gelijk even gelegenheid om te reageren op het topic en weet ik na terugkomst gelijk of er genoeg interesse is....

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2011 17:12 - 20 apr 2011 21:25 #88 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp

Het achterlicht maken met led's en voor de knipperlichten een apart setjeprintjes/leds maken.
Eventueel aansturen met een aansluiting op dezelfde print van het achterlicht.

Bedenk net dat ook de voorkant knippers dan gemodificeerd moeten worden.


Dan kun je net zo goed de bestaande knippers, het stokje eraf zagen en direct tegen de zijkant van het spatbord monteren, dat scheelt een hoop gedoe...en van achteren lijkt het dan ook of het 1 geheel is ;)

Ik heb zelf al LED boards in de knippers gemonteerd, ieder met 20 32 superflux leds maar dan amber. Ook heel erg duidelijk te zien. Alleen heb ik vanaf de buitenkant gezien alles helemaal origineel gelaten.

Oja en een eigen knipperrelais gemaakt omdat een standaard relais dan denkt dat er een lampje kapot is vanwege de lagere vermogensopname door de LEDs, hij wordt dan erg zenuwachtig en gaat op dubbele snelheid knipperen, niet erg prettig.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2011 23:44 #89 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Aan degenen die een achterlicht bestellen:

Ik ben vergeten om te vermelden dat indien het opgestuurd moet worden, er additioneel € 6,75 betaald moest worden.

Ik laat het nu even zo, dus degenen die bestellen en verstuurd willen hebben (ik zit zelf in Spijkenisse) kunnen initieel gewoon 50 euro overmaken, en wanneer de tijd komt om te versturen zal ik weer een PM de deur uit doen voor de 6,75 voor de TNT.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2011 21:23 #90 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Bij deze, wil ik allen die een achterlicht willen bestellen, en dit nog niet gedaan hebben, oproepen dit alsnog te doen. Ik heb alle mensen die al toegezegd hadden een achterlicht te willen bestellen een PM gestuurd met de bankgegevens en instructies. Ik heb tot op heden 6 betalingen ontvangen en om de onderdelen te kunnen bestellen moet ik minimaal 10 bestellingen binnen hebben. Alleen dan kom ik uit de kosten..

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2011 18:17 #91 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Aan allen die een achterlicht besteld hebben:

Helaas gaat het mij niet lukken om de achterlichten voor mijn vakantie klaar te hebben. De LEDs zijn nog steeds niet binnen bij de leverancier, alhoewel zij ze elk moment kunnen ontvangen. Maar aangezien ik aanstaande woensdag al vertrek en ook de nodige voorbereidingen moet treffen (inclusief mijn duik alpje waaraan ik het nodige moet repareren) lukt het mij niet om alles nog zo snel in mekaar te zetten.

Ik beloof dat ik zodra ik terug ben van vakantie mij er volledig op stort om de achterlichten zo snel mogelijk klaar te hebben. In ieder geval bedankt voor jullie vertrouwen en geduld, het komt allemaal wel goed!

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2011 22:08 #92 door bende1000 (Marco Bakker)
Beantwoord door bende1000 (Marco Bakker) in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Relax.....geniet van je vakantie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2011 23:44 #93 door Spinner
Beantwoord door Spinner in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
komt goed...enjoy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2011 15:25 #94 door Vlinder5
Beantwoord door Vlinder5 in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp

Hmmm nou wilde ik gaan zeggen dat die aftermarket zo te krijgen zijn, maar daar heb ik het dus mis. Een kant en klaar LED achterlicht voor de 700 vind ik niet zo snel, dus wellicht daar hier ook wel wat van te maken is :)

voor de 650 zijn ze wel kant en klaar zo te koop, bijv. hier: www.lights4all.com/product_info.php?lang...=en&products_id=1397
alhoewel die zeker weten niet zoveel licht geeft als de mijne  ;D

Ik had verwacht dat ze er nu onderhand wel zouden zijn voor de 700...

Maar goed ik moet dan wel even een 700 hier hebben om maten en ruimte op te meten zodat ik het passend kan maken, dus wie biedt zich aan? Ik zit in Spijkenisse.


Dus ik "moet" nu maar zo'n achterlicht voor een 650 kopen ??? ;) haha....
Dacht het niet  :P
Ik wil ook graag een die zoveel licht geeft als die van jou t.z.t.  ::)

Ik wacht geduldig af........ eerst maar officieel hier lid worden he ! :)
Na onze vakantie :)


Dank voor diegenen die een bestelling hebben gedaan en inmiddels de betaling hebben gestort.
't Gaat allemaal goed komen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2011 09:57 #95 door ModderRobbert
Beantwoord door ModderRobbert in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Hey 4plugs,

Wat is de status, ik zag dat je al met een volgend project bezig bent....

Robbert

TA600 en een XT600 voor de fun, R1200gs voor de afstanden.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mei 2011 14:18 #96 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
En daar is-tie weer....

Heerlijk door schotland en lake district gereden. Jammer dat het veel regende, waardoor het uitzicht een stuk minder mooi was. Gelukkig nog wel wat droge dagen gehad. En 3000 km op de teller erbij...

Ik heb inmiddels ook alle onderdelen binnen, productie gaat beginnen... Ik hou jullie op de hoogte...

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2011 23:04 #97 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Even een update:

1e productieexemplaar is gereed, echter is bij het testen gebleken dat de geleverde spanningsregelaars van een type zijn die (in de praktijk) niet voldoende vermogen leveren. De Specificaties leken wel in orde maar de werkelijkheid blijkt vaak anders  :'( Ik had deze destijds besteld omdat de originele regelaar die ik ook in mijn prototype heb zitten, niet op voorraad was. De originele is nu wel weer op voorraad dus ik heb er een zwik van besteld en deze komen donderdag binnen. Ondertussen ga ik de printplaten alvast maken om zo niet teveel tijd te verliezen.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2011 08:48 #98 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Hoi 4plugs, neem je tijd. De afgelopen maanden heb ik een beter achterlicht nog niet gemist. Dat komt weer met de mist, als het weer vroeg donker is, en als het flink regent. Daar hebben we weinig last van de laatste tijd :-)

Nog andere wijzingingen?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2011 14:48 #99 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
Nee, verder is alles dik in orde gebleken. Alleen het definitieve printontwerp heeft een andere "stijl" dan het prototype, dit om het etsprocess te versnellen.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2011 00:17 #100 door Vink
Beantwoord door Vink in topic LED achterlicht speciaal voor de Transalp
;D ;DHallo hoe gaat het daar met de lampjes???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden