Opschieten!!! Het word weer warmer.....

09 mrt 2014 17:29 #41 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Nog steeds geen koplampen in huis helaas  :-\

Vandaag dus maar eventjes verder gegaan met het dashboard, dat zit nu netjes op zijn plek  8)
En verder een begin gemaakt met de zijpanelen, maar dat gaat nog niet zo makkelijk als ik dacht  >:(
Genoeg voor vandaag! Maar effe een paar nachtjes over slapen  ::)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2014 17:28 #42 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Hier nog een foto van het dashboard:

Staat op een beugel, lekker hoog in de kuip en zowel zittend als staand prima af te lezen  :)

Koplampen zijn besteld, maar nog niet in huis.
Dus vandaag maar weer aan de slag met het kuipwerk. Ik had al 2 zijpaneeltjes voor onder het zadel via marktplaats gescoord, dus die heb ik wat opgeknapt en pas gezaagd om mooi aan de tank aan te laten sluiten:

Zit netjes zo  8)
Ook met de grote kuipdelen tussen tank en neuskuipje bezig geweest, maar ik moet eerst eens goede ABS lijm maken voordat ik daarmee verder kan. In de Hema nagellakremover lost mijn ABS niet op  :(. Zit wsl te weinig aceton in.

Zit wél een beetje schot in nu  :). Ben tevreden met de vorderingen vandaag  8)

16 mrt 2014 17:38 #43 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Je kunt ook aceton kopen in ''pure'' vorm! In flesjes van een L, gebruik ik ook om alulilium mee te wassen voor het lassen :)

Anders bij de apotheek, daar verkopen ze kleine flesjes.

Dash ziet er erg strak uit René. Ben erg benieuwd hoe de tank je bevalt (het was best veul werk  ;D ).

Ik hoop binnenkort ook weer mijn mijn projectje verder te kunnen  :-X

16 mrt 2014 18:38 #44 door The Headless Horseman
Dashboard gebruikte ik al in de oude setting, heb er alleen een flink stuk afgezaagd. Het deel waar de roadbookhouder zat was niet meer nodig, gebruikte het ding toch nooit  ::)

We gaan het zien met die tank Pim, knietjes zullen lekker uit de wind zitten  ;D

Ik zoek nog wel een tankdop er voor. Liefst zo'n simpele, zónder slot.

16 mrt 2014 18:45 #45 door PimW
Ja die tank is best breed he, maar als je staat vond ik hem wel lekker ''knellen'' met je knieen.

Ik heb er helaas geen dop voor. Misschien kun je een alpdop verbouwen zonder slotje?

19 mrt 2014 22:39 #46 door The Headless Horseman
Ik kan idd voorlopig wel de dop van de oude tank gebruiken ja. Komt wel goed, ik ga nog wel op zoek naar een tankdop  :)

Vandaag de koplampen binnengekregen  :D. Zien er goed uit  8)
Wat ik me nog afvroeg: Dimlicht zit normaal gesproken links toch? Hoe is dat bij een Twin?

19 mrt 2014 23:05 #47 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
René, bij de Twin (RD 07) zit dimlicht links.

gr Jan

20 mrt 2014 14:30 #48 door PimW
Watvoor lampies dan? ;D

20 mrt 2014 20:41 #49 door The Headless Horseman
Bedankt voor de info Jan!

Zag trouwens inmiddels (wist het niet eens uit mijn hoofd  :-[) dat bij mijn GS het dimlicht rechts zit.

Het zijn deze lampjes geworden: http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70024912
Met het bijbehorend grootlicht dan.

Zal nog wel even verzinnen wat ik links of rechts zet  :-\

20 mrt 2014 23:21 #50 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....

Bedankt voor de info Jan!

Zag trouwens inmiddels (wist het niet eens uit mijn hoofd  :-[ ) dat bij mijn GS het dimlicht rechts zit.

Het zijn deze lampjes geworden: http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=70024912
Met het bijbehorend grootlicht dan.

Zal nog wel even verzinnen wat ik links of rechts zet  :-\

René ik heb deze ook weliswaar van Louis.de wat het moederbedrijf is van motozoom en een stuk goedkoper ook. Maar dat daarbuiten gelaten, ik merk geen enkel verschil tussen dim en groot licht en heb dus beide lampen maar geschakeld. Heb nu aparte lampjes voor op de valbeugels erbij gekocht die ik op het gootlicht heb geschakeld.

20 mrt 2014 23:49 #51 door The Headless Horseman
Oh, prutspul dus  :(

22 mrt 2014 18:21 #52 door The Headless Horseman
Motor verwend met een verse accu vanmiddag  :)

En verder nog wat zitten prutsen met de benzinepomp en de slangen. Een goed plekje voor de pomp is inmiddels gevonden  8) Zit netjes aan de linkerkant, strak naast de achterste cilinder.
Maar hoe zou ik het beste de slang van de rechter tankwang naar de pomp kunnen leggen?
Tussen de cilinders door, of beter achter de achterste cilinder langs?  :-\. Wat denken jullie?

22 mrt 2014 18:38 #53 door PimW
Ik had hem tussen de cilinders door. Voorlangs is wat betreft de temperatuur het beste.

22 mrt 2014 18:47 #54 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Indd voorlangs is het beste Of goed isoleren
Je moet proberen de benzine zo koel mogelijk te houden.
Hopelijk wordt je benzine pomp ook niet al te warm als die strak tegen de cilinder aan geschroefd zit.
Mss een hitte schildje maken oid.

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

22 mrt 2014 19:05 - 22 mrt 2014 19:32 #55 door The Headless Horseman
Nou ja, strak  :-\. Valt ook wel mee  :). Er zit wel wat ruimte (paar cm) tussen de cilinder en de pomp, dus er kan een luchtstroom langs  :D. Het alternatief was om hem ter hoogte van de startmotor te zetten, maar daar komt hij wat verder naar buiten te zitten, dus wat kwetsbaarder en ik denk ook wat in de weg voor mijn been/laars, dus dat wilde ik niet.

Benzineleiding voorlangs laten lopen is ook nog een optie ja, maar dan moet ik de benzinekraan omdraaien. Moet kunnen denk ik. Zal ik morgen even bekijken.

Nog 2 vragen:
- Is het nog belangrijk dat die benzinepomp onder de onderkant van de tank zit? Of zuigt 'ie vanzelf leeg?
- Ik vind nog een 'loos' pijpje aan de pomp. Waar is dat voor? Is dat een overstort ofzo? Moet ik daar wat mee doen?

Deze pomp heb ik:

Bij de 2 pijpjes rechts (met dopje) staat een pijltje, 1 'in' en 1 'uit'. Dat is aan- en afvoer neem ik aan?
Het kleine pijpje rechts is de vacuumaansluiting toch?
Maar dat chromen pijpje wat uit het deksel komt, wat is dat dan?

22 mrt 2014 22:09 #56 door PimW
Is die uit het deksel niet juist de vaccuum? (kun je testen, gewon aan dat ding lurken).

Omdat hij haaks op de stroomrichting staat enzo...

Ik had de pomp gemonteerd boven het voortandwiel, op drie boutjes aan het carter. Leiding tussen de cilinders door en niks geïsoleerd. Deed het goed hoor. :)

23 mrt 2014 21:24 #57 door The Headless Horseman
Vandaag maar verder aan de slag gegaan met de voorkant.

- koplampen geïnstalleerd. Ik zie toch duidelijk verschil tussen dim- en grootlicht Bill. Dim toch maar links gezet  :)
- knipperlichten in orde gemaakt. Ik heb eindelijk een goed werkend electronisch relais kunnen scoren, dus mooie kleine (BMW  ;)) Led's aan de voorkant  8)
- zekeringenkast op de kroonplaat gemonteerd.
- alle spaghetti-brei in de kuip vastgezet. Dus veel ty-rap's gebruikt  :)
- nieuw plekje voor het ontluchtingskastje onder de tank gevonden.

Heb alleen een wazige foto, dus dat houden jullie nog tegoed.

Langzaamaan zie ik het einde van dit project in zicht komen  :D. Ik denk nog een paar weekenden rommelen en dan moet er een proefritje in zitten  8)

Grtz,
René

23 mrt 2014 21:34 #58 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Zolang het slangetje niet te warm wordt en de buitentemperatuur ook niet te hoog is zal het ook best goed gaan.
Maar er wordt gevraagd wat beter is  ;).
Onderstaande gaat over een auto maar het principe is hetzelfde.

Een vapour-lock ontstaat als benzine zo warm wordt dat hij van vloeibaar naar gasvorm gaat.
Dat gebeurt meestal als een benzineleiding dicht langs een heet onderdeel loopt (bv. de motor, de uitlaat of een verwarmingsslang). De oplossing daarvoor is om de betreffende benzineleiding te verleggen naar een koelere plek, of om de benzineleiding te isoleren t.o.v. de warmtebron.
Vapour-lock is wel een logische oorzaak in jouw geval, omdat het zich alleen voordoet bij warme motor.
Als het ook bij een koude motor zou gebeuren, zou je de benzinepomp gaan verdenken óf een luchtlek in de benzineleiding waardoor de benzine terug kan zakken richting tank.

Die kabelwokkels werken ook wel mooi die heb je in zwart en zilver volgens mij en je draden zijn gelijk beschermd .kan je bij de DHZ winkels kopen

Is dat bovenste haakse pijpje niet een ontluchtinsaansluiting of retour ? Met retour slang als je membraam gaat lekken of een overdruk aansluiting .

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

23 mrt 2014 21:45 #59 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
@Ron76

Bij welke DHZ zaak? Ik zoek die dingen al een tijdje maar kan ze nergens vinden.

23 mrt 2014 21:49 #60 door PimW
Conrad.nl heeft ze maar als je Huib een berichtje stuurt kan hij je aan de wat grotere maten misschien ook wel helpen.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden