Opschieten!!! Het word weer warmer.....

06 apr 2014 16:09 #81 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Accu is een verse, 22 maart er nieuw in geplaatst (zag ik net in dit topic  ;)) dus daar zou het niet aan mogen liggen, maar ik sluit niks uit.

Geen idee waar ik precies moet meten Pim  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 16:22 #82 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Als er geen stroom gaat lopen dan lijkt het me dat of:

zekering stuk,
relais stuk,
relais schakelt niet.

Je hebt de kabels van accu -> relais(30Azekering) ->startmotor, en startknop ->relais->startonderbrekingscircuit(=verkapte massakabel).

Als er in jouw startonderbrekingen eentje stuk is start le motor niet omdat je relais geen aarde maakt (circuit onderbroken) op de schakelkant. Je zou eens kunnen meten of er prik staat p die twee kabeltjes die niet op de zekering zitten, als je op de GOOOO knop drukt.

Ik ben niet zo electro dus kan het niet veel duidelijker brengen  (hoop dat het correct is) ;D

06 apr 2014 17:27 #83 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
De boosdoenert is gelokaliseerd  :)

Heb even het startrelais van de andere Alp overgezet en dan hoor ik weer bekende geluiden bij het bedienen van de startknop  8)
Helaas niet helemaal de goede geluiden, want het blijft bij klik klik klik klik klik  :(

Bij nameten van de accu meet ik iets van 11,5v en bij kontakt aan stort hij gelijk onder de 10v, dus die kakelverse accu is ook al weer naar de knoppen  >:(

Nah ja, ik weet nu iig wat ik op moet scharrelen  :)

In de tussentijd nog maar wat knutselen aan het kuipwerk.......

06 apr 2014 20:32 #84 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Um accu kan gewoon een beetje leeggelopen zijn. Hoeft geen probleem te zijn als je hem maar rap oplaadt (hij mag niet volledig leegraken want dan stuk!) . Ik moet na een maand of 2 ook ff mijn accu aan de prik hangen en dat gaat al 2 jaar goed. Een fris gezuurde accu is nog niet 100% vol dus moet je hem volladen anders loopt ie langzaam leeg en zit ie snel onder de startkracht. Wie weet scheelt het weer wat brood ehh euri's.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

06 apr 2014 21:23 #85 door The Headless Horseman
Ik heb 'm idd aan de lader gezet Lennert, inmiddels is hij opgelopen tot tegen de 12v, dus wellicht is hij nog te redden  :)
We gaan het wel zien!

06 apr 2014 21:39 #86 door len_tour
Fijn! Hoop dat t goedkomt! Je zal al aardig de kriebels hebben, mooi weer, de ritjes zijn al begonnen en jij zit in je schuurtje  :-\  Blijf wel benieuwd hoe het wordt en vooral hoe je kuipframe er uit ziet. Ik rij met een kaal origineel gewei omdat ik maar geen oplossing vind. Deze week moet het af, komend weekend weer 600km ofzo voor de boeg  :P

06 apr 2014 21:58 #87 door The Headless Horseman
Valt mee hoor, ik heb de GS óók nog, die komt regelmatig buiten  8)
En de Alp van mijn vrouw natuurlijk. Die heb ik vanmiddag ook weer rijklaar gemaakt (óók een nieuwe accu  ::)). Komend weekend gaan we een ritje doen  :)

Kuipframe is al op pagina 2 te zien.
Het kuipwerk ben ik zélf ook wel benieuwd naar hoe het er uit komt te zien  :). Vanmiddag nog wat geplakt en gezaagd. Binnenkort de delen samenvoegen en een kleurtje er op zetten  8)

06 apr 2014 22:36 #88 door PimW
Als je inspiratie nodig hebt voor geweitjes: www.advrider.com/forums/showthread.php?t=684282

Het makkelijkste is twee alu platen met daartussen een kokertje ofzo, afhankelijk van wat er allemaal aan moet komen te hangen ;D

06 apr 2014 23:44 #89 door len_tour
De plaatjes op pag 2 zijn niet compleet (koplamp, hoe, kuip, hoe) maar al wel inspirerend.

Pim, het kokertje en plaatje zijn al in huis alleen welke koplamp en hoe die er op moet zit ik nog te bedenken. Misschien eerst gewoon een bouwsel de lucht in zodat de teller te combineren is met een cross-lamp/kuipachtig dingetje.

07 apr 2014 11:17 #90 door PimW
Ja dat is soms wat lastig, maar je kunt ook gewoon een endurokap (wrf,crf ktm etc) aan je voorvork knopen met bijgeleverde rubber straps en dan je teller op je bovenste kroonplaat monteren.

Zo'n gewei is best complex daar hij je teller, lamp, electra moet bevatten en tegelijktijd de kuip omhoog moet houden en vrijlopen van de voorvork.
Ik heb vorige keer eerst uit een paar stukken multiplex wat gezaagd en getimmerd om aan de verhoudingen te komen. Daarna alles overgezet op aluminium.

Volgende geweitje wil ik (deels) uit plastic maken denk ik.

07 apr 2014 12:00 #91 door The Headless Horseman
Idd best lastig ja  :-\

Mijn uitgangspunt was een (KTM?) neuskuipje wat ik eens opgeduikeld heb + de AT tank. Dat wilde ik min of meer op elkaar aan laten sluiten.
Beetje er bij houden, inschatten en aan de slag met wat strippen alu die ik nog had liggen en gaandeweg is er nu wat uitgekomen  :)
Helemaal tevreden ben ik nog niet, want het neuskuipje komt nog vrij laag uit en de koplampen zitten wat te ver uit elkaar, maar ik denk dat ik er wel mee leven kan.
Eerst maar eens een ritje of wat testen en kijken of/hoe het bevalt en of het allemaal stevig genoeg is.

Als ik effe tijd heb zal ik een foto maken van het spul Lennert  :)

07 apr 2014 12:06 #92 door len_tour
Top! Ik heb idd een endurokapje maar de kabels nemen zoveel ruimte in dat het kapje net niet lekker zit. De teller is misschien wat groot maar vandaag ga ik een besluit nemen. Of de org kappen of een minigewei voor alleen GPS en teller.

11 apr 2014 14:11 #93 door PimW

11 apr 2014 17:33 #94 door The Headless Horseman
Riep u?  ;D

12 apr 2014 17:26 #95 door The Headless Horseman

Um accu kan gewoon een beetje leeggelopen zijn. Hoeft geen probleem te zijn als je hem maar rap oplaadt (hij mag niet volledig leegraken want dan stuk!) . Ik moet na een maand of 2 ook ff mijn accu aan de prik hangen en dat gaat al 2 jaar goed. Een fris gezuurde accu is nog niet 100% vol dus moet je hem volladen anders loopt ie langzaam leeg en zit ie snel onder de startkracht. Wie weet scheelt het weer wat brood ehh euri's.

Je had gelijk Lennert  :)

De nieuwe accu vandeweek een paar dagen aan de lader gezet, toen liep de spanning al op. Nu 2 dagen van de lader af en hij geeft nog 12,9V, dus hij lijkt nog weer in orde  8)

Helaas nog geen startrelais kunnen scoren  :(

12 apr 2014 22:10 #96 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....
Nu wel opschieten René, het wordt al warmer  8) ;)

13 apr 2014 13:39 #97 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Opschieten!!! Het word weer warmer.....

Helaas nog geen startrelais kunnen scoren

voor een alp heb ik er nog wel een
stuur ff pm

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

13 apr 2014 13:56 #98 door len_tour

De nieuwe accu vandeweek een paar dagen aan de lader gezet, toen liep de spanning al op. Nu 2 dagen van de lader af en hij geeft nog 12,9V, dus hij lijkt nog weer in orde  8)

Kijk das fijn! Ik moet helaas nu echt op zoek naar een nieuwe accu. Die is wel snel leeg maar heeft het iig bij mij 2 jaar gedaan en volgens mij 2 bij de vorige eigenaar das dus 4, kon slechter  ;)

13 apr 2014 22:18 #99 door PimW
Ik ben benieuwd naar de lichtopbrengst van jouw setup. Ik heb vrijdagnacht mijn werklamp even op de Alp geprutst zodat ik hem eindelijk eens kan testen in het donker(op de motor) en ik moet zeggen dat valt niet tegen ;D

Komt best een beetje licht uit  :-X

19 apr 2014 15:34 #100 door The Headless Horseman
Wat er nou vandeweek weer op mijn deurmat plofte  :)

Met grote dank aan Oldtimer, die er zo hoogstpersoonlijk voor zorgt dat dit project weer voorgetrokken wordt  8)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden