Helemaal mee eens Pim. Maar met het verhogen van de voorspanning verander je daarmee ook wel de effectieve reactie als je rijdt. Dat kan prettig zijn. Waarschijnlijk moet je daar geen 70mm bus bijzetten, want dan wordt het gewoon een soort hardtail aan de voorkant. Maar goed, een beetje meer kan prettig zijn.Bussen op een veer vergroot de karakteristiek van de veer niet, enkel de voorspanning.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De vraag aan Oldie is: hoe stel jij vast dat dit de standaard veren uit resp. een PD06 en een PD10 zijn..?
Zijn de veren aan karakteristiek verder uitwisselbaar Marien? Of zit er ook verschil in wegligging tussen de twee?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Helemaal mee eens Pim. Maar met het verhogen van de voorspanning verander je daarmee ook wel de effectieve reactie als je rijdt.
Overigens zaten in de Tiger ook bussen, maar met de nieuwe Wilbers veren komen die te vervallen. Dus dat is dan weer afhankelijk van de fabrikant van de veren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
bedenk dat er ook de veer van een transalp 650 in kan zitten (heb ik vaak genoeg gedaan om de motor iets omhoog te krijgen voor wat langere mensen
deze is namelijk 2,5 cm langer dan de veer van een 600 transalp
" een vulbus van 2 tot 7 cm berooft je van even zoveel veerweg. "
Is dit wel juist?
De veerweg wordt bepaald door het verschil tussen de maximale veerkamerhoogte (= niet ingedrukt of onbelast) en de minimale veerkamerhoogte (totaal ingedrukt of maximaal belast).
Zolang (hoogte totaal ingedrukte veer + hoogte bus) kleiner is dan hoogte totaal ingedrukte veerkamer verlies je toch geen veerweg?
Maar het is wel een correcte bezorgdheid, want de veerweg wordt zeker korter als de hoogte van de bus een kritische grens overschrijdt. Meten dus maar!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat lijkt mij geen goed idee, lijkt mij niet stevig genoeg.pvc buis
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
OkJawel hoor Cas dat gaat wel goedkomen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb net Hyperpro progressieve veren in mijn voorvork gestopt en de veren die er bij mij in zaten waren 25 mm langer dan die ik van Hyperpro heb gekregen voor mijn 600 uit 1999. Ik heb Hyperpro gebeld en die zeiden dat ik kennelijk een voorvork van het 2000 model heb. Daar hebben ze een andere veer voor (die 25mm langer is). Ik mocht ze omwisselen of ik kon er een busje van 25 mm op leggen zei Hyperpro, dit zou geen verschil moeten maken in het veer gedrag. Dus heb ik maar even twee busjes van dikwandige pvc buis gemaakt. Ik zal zo even test rijden.
Mijn originele veerlengte: 61cm
Geleverde Hyperpro progressieve veren hebben artikelnummer SP-HO06-SSA010
2,5cm langere Hyperpro progressieve veren hebben artikelnummer SP-FO-0540
Misschien heeft iemand hier iets aan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.