- Berichten: 829
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Op mijn Alp 650 heb ik de laatste jaren altijd Bridgestone Battlewings gehad. Heel enkel met nat weer een klein uitstapje achter, maar dat lag meer aan mijn rijstijl. Welke bedoel jij met originele Bridgestones .... de Trailwings? De Trailwing vond ik een verraderlijke band, met name op een nat wegdek.
Conti's onder mijn auto vind ik al niks, ik waag me er niet eens aan onder mijn motor. Maar das persoonlijk natuurlijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vraag: welke banden spanning met deze band rijden jullie mee?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Onze 650 had dezelfde banden. 2.2bar voor, 2.4bar achter. Nooit lager dan 2bar, nooit hoger dan 2.5bar.
Wat bedoel je met het stukje dat je achterveer en prolink nooit echt "goedgekregen" hebt?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Je moet zeker eens bij hyperpro langs gaan, ik heb namelijk wel de duurste demper met alles erop en aan maar ik draai er zelden aan terwijl ik ook alleen en met duo / bagage rijd. Ik zou een volgende keer ook niet meer kiezen voor zo'n uitgebreide demper.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
+1Ik zou een volgende keer ook niet meer kiezen voor zo'n uitgebreide demper.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat "omvallen" had ik heel erg met de Pilot Road 3. Niet meer met de Pilot Road 4, die zijn erg neutraal. De Conti Attack is iets minder neutraal dan de MPR4 maar ik vind het op lagere snelheden heerlijke banden. Het kan ook te maken hebben met de instellingen van je achterdemper.Maar nu valt de motor fiets steeds om heb ik het idee.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb de zwabber bij stap voets en 90 km ongeveer. Tot 140km durf ik wel. Maar ik rij nooit echt autobahn afstanden
In de regen rij ik ook voorzichtiger. Maar nu valt de motor fiets steeds om heb ik het idee. Vooral bij bochten binnen de bebouwde kom dus met een snelheid van 30-50 km/uur
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Sjongejonge wat een wijsheden.
..de conti tralattack is gewoon rete strak (op een transalp)
..die band is rond en dan bedoel ik echt rond en dat kan schrikken zijn
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dus met die band wat meer gas erop houden na insturen zodat de oprichtende kracht van gas erop, de omvalkracht van de ronde band neutraliseert. En als gas erop te vlot is, voetrem erbij.
Maar daar hebben we het ook al es over gehad
Maar een zwabber bij stapvoets, wat bedoelt Cas of Ghost met een zwabber, zwabbert het stuur, of alles achter het stuur? Of zwabbert een band?
Wat is zwabber? Of swabber? :
dat zou kunnen, vooral die oren verdenk ik zelfAls ik dit zo lees heb jij echt een probleem in je motorfiets of tussen je oren
dat kan schrikken zijn
maar een zwabber bij stapvoets.. ja wat moet ik daar aan toevoegen
andere motorfiets misschien ;D
ik citeer dit om dat ik je verhaal verder duidelijk vind behalveSjongejonge wat een wijsheden.
Dat afstellen doe je per situatie 1 keer. Niemand zit continu aan die knoppen want we zijn niet aan het racen en ook wisselen we niet om de haverklap van gewicht. Je stelt de motor af op het gewicht van de motor, van jou en eventuele bagage. Je kunt er dan nog voor kiezen te finetunen op je rijgedrag en wat je lekker vind.
Bijvoorbeeld in de motorcross word er afgesteld afgaand op de condities op de baan (harde of zachte ondergrond, knippen of spring bulten etc).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Sjongejonge wat een wijsheden.
Een goede schokbreker met alle toeters en bellen eraan bied je: hogere kwaliteit, vervangbaarheid van onderdelen (is inderdaad serviceable) en meer afstelmogelijkheden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
maar ik bedoel het stuur
ik reed woon werk solo, dan op en neer met spullen(3 koffers en een tas met haar pak) naar mijn vriendin en dan met vriendin en spullen naar een uitje, dan heb ik in 4 dagen tijd een volledig andere bepakking, dus ik zou juist wel een makkelijk volledig verstelbare kunnen gebruiken.
ik heb nu een kind en een auto dus de afwisseling is wat minder, ik kan dus gaan tweaken op mij met een 40 kg op de buddy als compromis
de preload adjuster en regeling in en uitgaande demping drijven de prijs op maar niet de kwaliteit
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Lees je maar eensch in over hoe het inwendige van een achterdemper kan worden aangepast om het dempingsgedrag te beinvloeden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Toeters en bellen is niet hetzelfde als hogere kwaliteit en vervangbaarheid van onderdelen, de veer en materiaal van de demper zijn bij de demper van 500 hetzelfde als bij die van 1000. de preload adjuster en regeling in en uitgaande demping drijven de prijs op maar niet de kwaliteit. en bij een hyperpro van 500 euro zijn de onderdelen net zo vervangbaar als bij die van 1000 euro. tot zover wat wijsheden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Lees je maar eensch in over hoe het inwendige van een achterdemper kan worden aangepast om het dempingsgedrag te beinvloeden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.