De banden toch weer

04 mei 2016 23:12 #41 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic De banden toch weer
Veel doen en leren rijden, ik vertelde op de tweede rit dat het toch een beetje als dansen is.(Dat was haar bekend) en we hebben echt samen geoefend. Nu met zijn tweeën  met 80 uitvoegen met achterstepjes aan de grond. Straatje keren met voetrem dat soort dingen.

Maar ontopic.
Ik zal de brombeer meting uitvoeren en ongecensureerd posten  :o

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2016 00:03 #42 door kees
Beantwoord door kees in topic De banden toch weer

Veel doen en leren rijden, ik vertelde op de tweede rit dat het toch een beetje als dansen is.(Dat was haar bekend) en we hebben echt samen geoefend. Nu met zijn tweeën  met 80 uitvoegen met achterstepjes aan de grond. Straatje keren met voetrem dat soort dingen


Dat dus  :). Nou, dat heb je ook met banden. Of mede weggebruikers. Of zand. Klinkt misschien raar, maar leer je partner kennen.

Maar ontopic.
Ik zal de brombeer meting uitvoeren en ongecensureerd posten  :o


Ja toch? Weet je, neem nou de c.v. bij jou thuis. Dat ding werkt onder vastgestelde voorwaarden. Hij moet gas hebben. Niet teveel, en niet te weinig. En, van een bepaald type. Hij moet ook genoeg lucht erbij hebben. Anders brandt hij niet goed. Ook een thermokoppel, of een auto-ontsteker, anders blijft hij niet aan. Hij heeft ook water nodig. Niet teveel druk, ook niet te weinig. En iemand moet de thermostaat vertellen hoe warm het precies moet zijn. En jij, jij appt Toon een uurtje voor je thuiskomt hoe je het precies wilt hebben.

Zo is dat ook met je motor. Je motor rijdt zooo lekker!

Heb er altijd moeite mee gehad (..) met zelf achterop zitten.

Ga liever zelf met 100 km/uur door een bocht dan achterop met 50 km/uur


Als jij rijdt, moet je dat van haar [of je duo] zo mogen. Tenzij anders aangegeven. Als zij rijdt [of je duo] moet zíj dat met haar eigen stijl van jou mogen. Er zit een gun-factor in. Want ja, echtelijke twist bestaat ook op de motor  ???

..maar net als Mirko vind ik dat plakken niet zo leuk. Ze drukt dan met haar helm tegen mijn helm aan en ik ervaar dat als erg irritant :o


Je duo kan er niks aan doen. Simpelweg de wet van inertie. Fact of life.

Leer juist je partner kennen. Helm-tik tegen jouw helm: ze is wakker. Helm-tik tegen je rug: ze slaapt. Wéét in dat geval dat je partner slaapt..


Vogeltje gezien, deurtje weer dicht  :P


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2016 12:05 #43 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic De banden toch weer
Zoals beloofd. Ongecensureerd. Alleen motor met topkoffer met wat vulling (regenpak en wat handschoenen) veert al 55mm in. Dus de voorspanning mag wat omhoog...

Verder zijn de banden bij droog wegdek echt fantastisch. In de regen nog steeds spannender dan de k60's


Als ze je echt leuk vind, krijg je dat van haar zonder dat je er met je rem om moet vragen  :))


Maar goed, de issue word nu gesplitst in: is er een mechanische oorzaak aan te wijzen, of is Pukkie nou gewoon gek?

Ik zou dan voorstellen: laat een ruim ervaren ander, zelf goed bekend met jouw type motor, een poosje met jouw motor rijden. Feedback in de vorm van second opinion.


Ik denk dat Ghost gewoon last heeft van oscillatie als gevolg van doorgaans zware last aan de achterkant. Mogelijk is de veervoorspanning daar te laag. Dat is simpel te meten en ook in recente topiques aangekaart:

- meet met achterwiel van de grond, de afstand van hart achteras tot onderkant... whatever, knipperlicht (meting 1).
- belaadt de motor onder de meest voorkomende last, en met jezelf er ook op.
- en doe dezelfde meting nog eens (meting 2).

Meting 1 minus meting 2 moet tussen 35 en 55mm zijn. Of zoiets.

Het zal me niet verbazen als die uitkomst 120mm of nog wel wat meer is  ::)


Daarnaast, hoe verder en hoe hoger naar achter de belading, hoe groter het hefboom-effect van die belading. Je kunt er prima mee rijden, maar neem genoegen met het veranderde weggedrag. Ook dat, hier eerder al aangekaart.


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden