- Berichten: 829
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Veel doen en leren rijden, ik vertelde op de tweede rit dat het toch een beetje als dansen is.(Dat was haar bekend) en we hebben echt samen geoefend. Nu met zijn tweeën met 80 uitvoegen met achterstepjes aan de grond. Straatje keren met voetrem dat soort dingen
Maar ontopic.
Ik zal de brombeer meting uitvoeren en ongecensureerd posten
Heb er altijd moeite mee gehad (..) met zelf achterop zitten.
Ga liever zelf met 100 km/uur door een bocht dan achterop met 50 km/uur
..maar net als Mirko vind ik dat plakken niet zo leuk. Ze drukt dan met haar helm tegen mijn helm aan en ik ervaar dat als erg irritant
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als ze je echt leuk vind, krijg je dat van haar zonder dat je er met je rem om moet vragen )
Maar goed, de issue word nu gesplitst in: is er een mechanische oorzaak aan te wijzen, of is Pukkie nou gewoon gek?
Ik zou dan voorstellen: laat een ruim ervaren ander, zelf goed bekend met jouw type motor, een poosje met jouw motor rijden. Feedback in de vorm van second opinion.
Ik denk dat Ghost gewoon last heeft van oscillatie als gevolg van doorgaans zware last aan de achterkant. Mogelijk is de veervoorspanning daar te laag. Dat is simpel te meten en ook in recente topiques aangekaart:
- meet met achterwiel van de grond, de afstand van hart achteras tot onderkant... whatever, knipperlicht (meting 1).
- belaadt de motor onder de meest voorkomende last, en met jezelf er ook op.
- en doe dezelfde meting nog eens (meting 2).
Meting 1 minus meting 2 moet tussen 35 en 55mm zijn. Of zoiets.
Het zal me niet verbazen als die uitkomst 120mm of nog wel wat meer is :
Daarnaast, hoe verder en hoe hoger naar achter de belading, hoe groter het hefboom-effect van die belading. Je kunt er prima mee rijden, maar neem genoegen met het veranderde weggedrag. Ook dat, hier eerder al aangekaart.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.