verstelbare remhendel

21 nov 2018 11:52 #1 door transalpert
verstelbare remhendel werd gestart door transalpert
Goedemorgen! Even een snel vraagje heeft er iemand wel eens een passende verstelbare remhendel gemonteerd?
Ik ben er namelijk naar opzoek maar kan weinig vinden, of het is heel duur of het is op het eerste oog niet passend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 13:42 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic verstelbare remhendel
Ik heb verstelbare en vouwbare rem en koppelings hendel van Titax op de Varadero,  past goed hoor.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 13:52 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic verstelbare remhendel

Alie

Ik heb ze op mn AT, en me mattie ook.


Prima pasvorm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 17:16 #4 door fred
Beantwoord door fred in topic verstelbare remhendel
Brombeer, passen die ook op een transalp 650 (ik zie ze alleen maar voor een 600...)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 18:25 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic verstelbare remhendel

Wat ik liet zien is maar een voorbeeld.


Bij mijn weten zijn die van Transalp 600/650/700 en AT 650/750 w.b. rem en koppeling allemaal hetzelfde.

Maar, ik mag gecorrigeerd worden.


Alie staat er vol mee, je hebt ze waarbij de lengte versteld kan worden i.v.m. handkappen, en i.c.m. wegklappen bij vallen. Die heb ik zelf. Echt netjes gemaakt hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2018 20:49 #6 door transalpert
Beantwoord door transalpert in topic verstelbare remhendel
Bedankt!
Inderdaad die van ali zien er passend uit, alleen had ik zo mijn twijfels over de kwaliteit, daarintegen die titax hendels van over de honderd euro vind ik ook weer een beetje veel voor een hendeltje. ga dan toch maar die ali hendels proberen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 12:13 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic verstelbare remhendel
alle waar naar zijn geld

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 21:18 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic verstelbare remhendel

Mja weet je.. wat mag iets redelijkerwijs kosten..?


Wel garpig hoor, dat Titax. Grote mond over Choice of Champions en bla.

Maar, ik vind nergens welke grade alu ze gebruiken. Dus tot zover leveren Titax en de Snezen hendels van cnc-gefreesd aluminium.


15 euro per hendel versus 50-75 euro per hendel. Wat mag het redelijkerwijs eigenlijk kosten..?  ::)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 22:04 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic verstelbare remhendel
The TITAX high performance products
are manufactured on the highest possible levels of the state of art technology, thanks to the very best CNC and Laser Cutting machinery,and coupled with an intensive metalurgical and automotive laboratories and heavy-duty field testing practice. MADE in CZECH REPUBLIC, Europe Union under the ISO 9001 specifications. TITAX products areTÜV Rheinland CERTIFIED

Inderdaad geen gegevens over de kwaliteit van het gebruikte materiaal, maar ik heb dan meer vertrouwen in bovenstaand verhaal dan in geen verhaal van een of andere chinees. Als ik keihard in mijn rem hendel moet voor een noodstop denk ik liever aan ISO 9001 dan aan een onbekende bak lijst. Maar volg je eigen gevoel. Mijn hendels waren een paar jaar geleden 106 euro per stuk, moest er wel even een nachtje over slapen maar nog geen spijt van gehad.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 23:16 #10 door kees
Beantwoord door kees in topic verstelbare remhendel

Jaa weet je.. een prijskaartje moet ook wel te rechtvaardigen zijn.

De naam "Tita(..)" doet refereren aan tita....nium? Ja als je je publiek dat soort exorbitante bedragen af wil troggelen dan moet je wel ergens aan appelleren..

Vroeger was titanium onvoorstelbaar duur. In de jaren '80 kon dat oplopen tot 20.000 dollar/kg. Tegenwoordig is dat rond 30 dollar, nee zelfs minder! Tussen 17 en 20 dollar/kg.

Titanium wordt wel echt rap duurder als ze er legeringen mee maken. Maar, voor een remhendeltje, als je echt gek wil doen en er ECHT titanium voor wil gaan gebruiken, volstaat CP (Comercially Pure) Grade 1 titanium. Dat is de goedkoopste rommel die er in dat segment te vinden is. Maar, dat gebruiken ze al in vliegtuigen en andere vernuftige dingen, make no mistake.

Titanium is op het moment zo'n beetje 10x zo duur als aluminium. En daarnaast is het bijna 2x zo zwaar. Dus waarom zou je er een remhendel van willen maken? Dat zijn 2 grote nadelen t.o.v. aluminium. Het is wel zo da er ook alu legereingen bestaan en legeringen zijn per definitie duurder. Maar dan nog hoor.

In the end, je hebt nodig een vector-bestand, een cnc-machine en een pipo die er een kleurtje op anodiseert. Dan lijkt zelfs 15 euro voor een remhendeltje best aan de prijs: 1 kg alu kost rond 1,70!


Arthur, 106 euro per hendel? REALLY??  :)




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2018 23:23 #11 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic verstelbare remhendel
Jep. En ik heb net 14 stalen remleidingen besteld voor de varadero, vraag maar niet wat dat kost ;D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 00:21 - 23 nov 2018 00:54 #12 door kees
Beantwoord door kees in topic verstelbare remhendel

Nee inderdaad, hou maar gelijk op  :-X

Brom gaat liever op vakantie!


;D


#edit: ISO 9001 zegt verder ook niks hoor Tuur, dat is meer een klanttevredenheidsnorm waarin in feite wordt gesteld: ik lever wat ik beloof. Titax zegt: ik lever een knap hendeltje waar sommige malloten mee durven racen en hij is knap duur. Daar voldoen zij dus aan. Check.

Die TUV-certificatie klinkt gewichtiger dan hij in feite is en is veel betaalbaarder dan hij lijkt. Ik bouwde vroeger hele klimbossen en dan kwam zo'n vent van TUVnl dat keuren (want ja, die kindertjes) en dat kostte 1500 euro. Een nieuwe simpele machine op de markt brengen kost bij TUV, wat, 10.000 euro? Wat zal de breektest van een Titax hendeltje kosten om die te vergelijken met de norm die daarvoor staat? Nee oke, de Snezen hebben in die zin verder geen enkele vorm van praatjes.

Weet je nog dat topique over die overspanningsverklikker? Een pcb (bruikbare printplaat) in kleine oplage laten maken in NL kost iets van 75,=/stuk. China doet dat voor 5 euro per stuk. Het heeft te maken met afzetmarkt en oplage.


Geld uitgeven  :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 07:03 - 23 nov 2018 07:08 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic verstelbare remhendel

Nee inderdaad, hou maar gelijk op  :-X
Brom gaat liever op vakantie!


maar dat dan x14 ::), en ik ga ook liever op vakantie maar na 14 jaar toch maar eens remleidingen vervangen

Ja die iso norm zegt mij dan toch weer net iets meer dan de helemaal niks norm van die chinees. Maar zoals gezegd heb ik die hendels al een aantal jaren en toen ik ze kocht had ik nog nooit van Ali of welke chinees dan ook gehoord behalve het restaurant om de hoek dus zoveel keus was er op dat moment ook niet voor mij. Ik heb Chinese hendels gezien op een CRF1000 en dat ziet er inderdaad netjes uit.

Dat het in china laten maken van iets veel goedkoper is heeft natuurlijk ook te maken met de veel slechtere omstandigheden en voorzieningen waarin gewerkt wordt, dat is in europa maar zeker in nederland veel beter, maar kost wel geld. maar ik vind het wel iets om over na te denken.


Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 09:00 #14 door PimW
Beantwoord door PimW in topic verstelbare remhendel
Maar het dwingt ons in europa misschien nog eens kritisch naar de processen te kijken. Want er kan ook nogsteeds veel efficienter en gewoon goedkoper.

Maar soms verkopen spullen met een hoger prijskaartje ook gewoon beter. Is duur dus moet wel goed zijn toch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 09:58 #15 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic verstelbare remhendel
26 dollar voor een verstelbaar alu koppelings en rem hendel inclusief verzending dat kan natuurlijk eigenlijk niet, dan weet je dat er ergens mensen zijn die onder slechte arbeidsomstandigheden bezig zijn en al helemaal niet 5 weken per jaar op de motor op vakantie kunnen. Dus je kan wel efficiënt willen zijn maar ten koste van wat, en zou je zelf zo willen werken en leven?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 10:25 #16 door PimW
Beantwoord door PimW in topic verstelbare remhendel
Nah ik doel op een middenweg. Lijkt me beter.
CNC is goedkoop, een onderdeel als een remhendel kost misschien 10 euro om te maken.

Maar wat veel geld kost zijn zaken als slechte processen waardoor er (te) veel mensen handjes aan te pas komen en dan word het inderdaad duur.

Ik heb een machine her-ontworpen die hier in Holland gemaakt word en gek genoeg naar een chinese fabriek gaat.
Dat ding moest goedkoper (omgekeerde wereld ??? ) en dat kon gewoon door het ontwerp slimmer te maken.

Ik heb 50% van de onderdelen samen kunnen voegen of weg kunnen laten, assemblage makkelijker gemaakt en de productie is nogsteeds helemaal in NL.
Gaat zomaar de kostprijs van het maken met 50% omlaag, terwijl het gevoel van kwaliteit omhoog gaat.

En dat is geen pruts bedrijf he, ik ben er vrij zeker van dat de onderdelen die op deze machines gemaakt worden in jouw smart-phone zitten.
Maar als de markt geen goedkoper alternatief heeft waarom zou een bedrijf dan tijd en geld steken in beter ontwerp ??? Achter zon stomme ISO of TUV schuilen vind ik BS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 12:53 #17 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic verstelbare remhendel
Mijn smartphone is er in ieder geval niet goedkoop van geworden :P. Maar ik haak af in deze discussie, ik weet er te weinig van en volg mijn onderbuik gevoel.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2018 16:08 #18 door kees
Beantwoord door kees in topic verstelbare remhendel

#me too  :P


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 dec 2018 15:03 #19 door transalpert
Beantwoord door transalpert in topic verstelbare remhendel
Nou ik heb de remhendel+koppelinghendel binnen.
Helaas past de remhendel helemaal niet... De dikte van het schanier punt is 19mm terwijl het 12,5 hoort tezijn. Het rare is dat de koppelingshendel wel gewoon 12,5is.. heb ik misschien niet het orginele remcilinder huis of is dit bij jullie hetzelfde? Nu maar even een winkel opzoeken om een hendel te vinden die ik eerst ook kan zien voordat ik hem koop haha.. m'n oude hendel was namelijk ook gebroken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2018 11:20 #20 door kees
Beantwoord door kees in topic verstelbare remhendel

Heb je een foto van je hoofdremcilinder?


Er zit qua constructie verschil in die hendels als in: wel of niet aangrijppunt instelbaar. Maar, een niet instelbare hendel heeft wel de pasmaat van een instelbare omdat Honda steeds dezelfde hoofdremcilinder gebruikt.

Zo paste een AT verstelbare remhendel in een '89'er Dominator terwijl diens hendel af-fabriek niet instelbaar was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden