verstelbare remhendel

03 okt 2020 16:10 #61 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic verstelbare remhendel
Update.

Ik heb inmiddels van Oldtimer een rempomp van de tweede generatie PD06 (vanaf 1994) gekocht.
Hier zit een verstelbaar hendel op.

Het remhendel op deze pomp is qua 'aansluiting' op de pomp exact hetzelfde als de remhendels van mijn VFR en mijn Pan. Dit hendel is dus duidelijk een stuk algemener (en ook makkelijker verkrijgbaar).

De verstelmogelijkheid is prima. Ik heb probleemloos het hendel iets dichter bij het stuur gesteld, net als op mijn VFR en Pan.

Dit type hendel past absoluut niet in de pomp van de eerste generatie PD06 of zelfs daarvoor. De hendel is ook niet passend te maken. Alle verstelbare hendels die je op eBay, Aliexpress en weet ik veel waar ziet zijn voor de tweede generatie PD06. Het punt zit 'm in de dikte van de aansluiting. Tussen de lippen van de pomp van de eerste generatie is domweg niet genoeg ruimte voor de dikkere hendel van de latere generatie verstelbare hendels en die grotere dikte komt vanwege het verstelmechanisme en hier is niets aan te doen.

Bijgevoegd nog een paar foto's van beide hendels naast elkaar.





Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2020 15:05 #62 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic verstelbare remhendel
Wat je ook doet, als je gesloten handbeschermers op je motor hebt, monteer dan ZEKER NIET de opklapbare versie van Ali o.i.d. Dat is mijzelf duur komen te staan toen mijn koppelingshandle daarachter bleef hangen, tijdens een lange stijle klim.
Da's ook bewezen, dus :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2020 18:01 #63 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic verstelbare remhendel
Thanks voor de aanvulling.

Ik heb originele Barkbusters en originele rem/koppelingshendels.
Omdat ik mijn grenzen bij elke offroadrit wel weer verleg, hebben die Barkbusters hun nut al meerdere malen bewezen (en de hendels heel gehouden) :-)

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden