Welke Sportuitlaat

01 dec 2015 10:29 #1 door STA
Welke Sportuitlaat werd gestart door STA
Hallo allemaal,

Welke Sportuitlaat adviseren jullie voor de Varadero?
Ik zat zelf te denken aan Superpole, iemand bekend met dit systeem?


Mvg Stephan

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 11:27 #2 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Welke Sportuitlaat
Heb zelf Leo Vince slip-ons in combinatie met k&n luchtfilter op mijn Vara van bouwjaar 2005/2006.
Ademt lekker en brult als een leeuw!  ;)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 13:30 #3 door ErBoDero
Beantwoord door ErBoDero in topic Welke Sportuitlaat
Deze Varadero eigenaar laat het verschil tussen originele en Leovince uitlaat mooi horen.

https://youtu.be/3ARjbsUuoUg

Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 15:20 - 01 dec 2015 15:39 #4 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Welke Sportuitlaat
Heb diezelfde Leovince uitlaten op de Dero zitten ,is echt een aanrader, als je weinig gas geeft
is er een bescheiden maar mooie roffel maar voorbij halfgas brullen de uitlaatjes als een leeuw.
Daarbij zijn ze niet eens zo duur maar wel erg mooi om te zien.    ( ik heb de titanium versie)
Ik heb ze er nu ruim 80.000 km onder zitten en klinken nog hetzelfde (met eerste dempings gaas )
Terwijl bij m,n AT met Laser uitlaat was het doek er bij 30.000 km volledig uitgeblazen.

Van Carbon wordt wel eens gezegd dat dat voor een zware V Twin te zwak materiaal is en dat het
kapot kan scheuren?  (Maar heb daar geen ervaring mee?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 16:39 #5 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welke Sportuitlaat
De vraag is: waarom wil je vervangingsdempers? Omdat ze mooier zijn, vanwege het geluid of omdat er geen Katalysator in zit?
Het laatste was voor mij de reden en geen enkele vervangingsdemper heeft een katalysator en ze hebben allemaal een mooi geluid dus zou ik zeggen: kies de dempers die je het mooist vindt.
Mijn eerste dempers waren MIVV's en die hadden een heel mooi donkerbruin geluid maar die pasten niet met de originele beugels van de kofferset. Nu is er geen enkele vervangingsdemper die vlekkeloos past met de originele kofferbeugels op de Varadero maar de beste keuze voor mij waren de Scorpions die er nu opzitten. Ook deze hebben een mooi geluid maar wel een iets scherpere note dan de MIVV's omdat er een plaatje in de db killers is gelast. Helaas zijn deze uitlaten veel te duur.
De Varadero loopt op beide uitlaten als een zonnetje. 

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 16:45 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welke Sportuitlaat

Van Carbon wordt wel eens gezegd dat dat voor een zware V Twin te zwak materiaal is en dat het
kapot kan scheuren?  (Maar heb daar geen ervaring mee?)


Ik heb op internet wel eens een verhaal gelezen dat het carbon van een Scorpion demper, gemonteerd op een Varadero (dezelfde als die van mij) gedeeltelijk was gesmolten en als reden werd opgegeven dat het blok te arm stond en de uitlaten te heet werden. Ik heb er zelf nog geen last van gehad en voor zover ik weet Arthur (heeft dezelfde dempers) ook niet.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 20:26 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Welke Sportuitlaat
ik heb nu zo'n 25000km met carbon Scorpion dempers gereden, zien er nog uit als nieuw. Scorpion geeft ook levenslang garantie dacht ik dus zal wel los lopen. zijn ook niet echt de goedkoopste dempers  :o

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 20:27 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Welke Sportuitlaat
maar wel een op de Scorpions afgestelde powercommander erop

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 20:52 #9 door Bertus
Beantwoord door Bertus in topic Welke Sportuitlaat
Rij al jaren met Bos uitlaten, prachtig geluid.. en dan zonder killers
Zo"n dikke V-Twin moet je horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 20:58 #10 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welke Sportuitlaat
Bos en Marchall dempers waren volgens mij de eerste vervangingsdempers die op de markt kwamen, die waren er 45 jaar geleden al.
Wel of geen db killers is een kwestie van smaak, niet iedereen houdt van die herrie.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2015 21:30 #11 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Welke Sportuitlaat
[youtube]A4O9SuMWLgk[/youtube]

Heb er zelf Leovince onder, geen dag spijt van gehad, wel het oude type, nog zonder het schuine kapje op de demper.
DB killers blijven er bij mij in, is hard zat zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 04:51 #12 door STA
Beantwoord door STA in topic Welke Sportuitlaat

Mijn eerste dempers waren MIVV's en die hadden een heel mooi donkerbruin geluid maar die pasten niet met de originele beugels van de kofferset. Nu is er geen enkele vervangingsdemper die vlekkeloos past met de originele kofferbeugels op de Varadero maar de beste keuze voor mij waren de Scorpions die er nu opzitten.


Dit is wel een goed puntje om in de gaten te houden, ik heb namelijk ook een orgineel kofferset eronder zitten.

Waarom past het niet dan, waren de dempers te breed?

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 04:58 #13 door STA
Beantwoord door STA in topic Welke Sportuitlaat

Deze Varadero eigenaar laat het verschil tussen originele en Leovince uitlaat mooi horen.

https://youtu.be/3ARjbsUuoUg


Dat klinkt ook wel heel goed, een maat van heeft me heeft ook leovince onder zn 1000 v strom dat geluid is niet normaal zo hard

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 05:02 #14 door STA
Beantwoord door STA in topic Welke Sportuitlaat
Ik ga maar eens op zoek naar wat prijzen van de Bos en Leovince.

Heb zelf bij mn 3 vorige motoren (2 Honda, 1 Suzuki) Superpole eronder gehad dat geluid was ook erg bijzonder! Maar om door Superpole een set opmaat te laten maken voor de Varadero kost 750eu  :o :o

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 05:05 - 02 dec 2015 05:08 #15 door STA
Beantwoord door STA in topic Welke Sportuitlaat

De vraag is: waarom wil je vervangingsdempers? Omdat ze mooier zijn, vanwege het geluid of omdat er geen Katalysator in zit?
Het laatste was voor mij de reden en geen enkele vervangingsdemper heeft een katalysator en ze hebben allemaal een mooi geluid dus zou ik zeggen: kies de dempers die je het mooist vindt.
Mijn eerste dempers waren MIVV's en die hadden een heel mooi donkerbruin geluid maar die pasten niet met de originele beugels van de kofferset. Nu is er geen enkele vervangingsdemper die vlekkeloos past met de originele kofferbeugels op de Varadero maar de beste keuze voor mij waren de Scorpions die er nu opzitten. Ook deze hebben een mooi geluid maar wel een iets scherpere note dan de MIVV's omdat er een plaatje in de db killers is gelast. Helaas zijn deze uitlaten veel te duur.
De Varadero loopt op beide uitlaten als een zonnetje.


Het gaat mij om het geluid ;) wat  is het verschil dan met of zonder kat?

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 12:01 - 02 dec 2015 13:29 #16 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welke Sportuitlaat


Bij de originele dempers zit het ophangoog aan de binnenzijde gelast, de aftermarket dempers hangen in een beugel met het ophangoog in het hart van de demper, deze zitten dus veel dichter tegen het frame. Verder moet er ruimte blijven tussen de demper en de ophangbeugel (foto).
De Scorpions zijn erg smal en hebben ruimte genoeg maar de MIVV's hingen 1 cm te laag.
Ook de verstevigingssteunen van het subframe zijn bij veel aftermarket dempers lastig te monteren omdat er weinig (lees geen) ruimte is tussen demper en frame en vaak zit de linkpijp in de weg. Ik heb ze er niet opzitten. Het eigen gewicht van de koffers is 4.3 kg en als je iedere koffer vult met 10 kg bagage kom je op 28.6 kg en dat kan het subframe van de Varadero wel hebben ;D
Als je echter het verhaal van PimW en Headless Horseman leest in onderstaand topic lijkt het me verstandig om deze beugels wel te monteren als je de koffers gaat overbeladen en ook nog een zware topkoffer en passagier meeneemt.
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi....msg128793#msg128793

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 12:03 #17 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welke Sportuitlaat

Het gaat mij om het geluid ;) wat  is het verschil dan met of zonder kat?


Zonder kat zou je Dero soepeler moeten lopen en minder benzine moeten gebruiken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 17:45 - 02 dec 2015 17:47 #18 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welke Sportuitlaat
ik dacht altijd dat een uitlaat bedoeld was om uitlaat gassen naar achter af te voeren en dat op constructieve wijze de ademhaling van de motor zo positief mogelijk beïnvloed werd.
een mooi geluid.. strikt persoonlijk

de herrie gaat langs achteren weg  dus veel krijg ik er toch niet van mee
tenzij  we de uitlaat andersom monteren
om zo lekker te genieten van de heerlijke diepe roffel ;D en flink  gassen om de lokale mensheid lekker mee te laten genieten
fantastisch
functionaliteit en design vind ik dan net een beter argument
dan een pijporgel
en dan de prijs.. wat is duur
persoonlijk vind ik dan 750 euri wel mee vallen
ik vrees dat het weer verkeerde zuinigheid gaat worden.. zo iets van

:-X het is het net niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 18:00 #19 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welke Sportuitlaat

een mooi geluid.. strikt persoonlijk


Inderdaad.
En de meeste filmpjes op YouTube worden tegenwoordig gemaakt met een mobiele telefoon, daar zit wel enige mogelijk op tot het maken van zoiets dat lijkt op een foto en het kan ook iets opnemen dat op geluid lijkt maar hier gaat het wat geluid betreft dus al fout. En dan gaat het nog een keer fout als het geluid wordt afgespeeld op de laptop of tablet.
Je moet het geluid in werkelijkheid horen en je moet zelf aan de gaskraan draaien om echt te kunnen ervaren hoe het klinkt.
Maar wat mij betreft klinken ze allemaal mooi zolang de db killers erin zitten.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2015 18:06 #20 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welke Sportuitlaat

om zo lekker te genieten van de heerlijke diepe roffel ;D en flink  gassen om de lokale mensheid lekker mee te laten genieten
fantastisch


Inderdaad.
Zit ik in de zomer in mijn tuin te genieten van een heerlijk glas Jupiler en dan komt er weer zo'n racemonster met 130 km/u en 9000 toeren en open pijpen door de straat scheuren, gevolgd door die Harley die dan wel 30 km/u rijdt maar waarvan de open pijpen zoveel luchtverplaatsing veroorzaken dat mijn inmiddels neergeslagen glas Jupiler weer een mooie schuimkraag heeft.
Allemaal niet bevorderlijk voor het imago van motorrijdend Nederland.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.143 seconden