Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

18 juni 2009 00:04 - 18 juni 2009 00:08 #1 door Miquel
Aanschaf Varadero met hoge KM stand. werd gestart door Miquel
Ik kom regelmatig mooie Varadero,s tegen in een gunstige prijsklasse alleen hebben deze vaak al meer dan 80000 km gelopen. Is het verstandig om zo,n fiets aan te schaffen of ga ik grote kosten krijgen i.v.m. slijtage. ???


Oeps verkeerde Topic, :-X


Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2009 01:02 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
Ik heb voldoende varadero gezien met hogere standen als 175.000 km dus vanuittechnische oogpunt hoeft een iets hogere km stand geen enkel probleem te zijn echter met hogere km standen komen er uiteindelijk wel wat onkosten  om de hoek kijken

hier kun je rekening mee houden in de koopprijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2009 21:31 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

Ik kom regelmatig mooie Varadero,s tegen in een gunstige prijsklasse alleen hebben deze vaak al meer dan 80000 km gelopen. Is het verstandig om zo,n fiets aan te schaffen of ga ik grote kosten krijgen i.v.m. slijtage. ???


Oeps verkeerde Topic, :-X


Hoi Miquel,

Hou de Moto73 ff in de gaten. In de topic 'Maratonmotor' verschijnt een Varadero met 125.000 op de klok die volgens het stukje 'gemakkelijk voor 25.000 km' verkocht zou kunnen worden. De motor heeft inmiddels bijna 140.000 op de klok en is van bj 2000. De mijne (2004, injectiemodel) tikt langzaam richting de 70.000 km. Geheel probleemloos.

Varadero's met een hoge KM stand zijn geen probleem. Ik zou wel oppassen met het allereerste model (bj 1998 / 1999). Dingen waar je met km standen vanaf 75.000 km rekening moet houden zijn o.a. balhoofd- en achterwiellager. Die kunnen overigens vrij eenvoudig worden vervangen.

Ook ff de voorvork keerringen in de gaten houden. Als er om de voorvork een ringvormig oliespoor zit weet je dat ze versleten zijn. Voor de rest (overigens net als de Transalp en de Twin) degelijke motorfietsen die - mits onderhouden - onverwoestbaar zijn.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2009 21:34 - 18 juni 2009 21:39 #4 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
Oke klinkt goed tot nu toe. Eigenlijk gaat het mij voornamelijk om het motorische gedeelte. Ik ga zeker het nummer van Moto 73 kopen.
Binnenkort ga ik iig een proefrit maken.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2009 21:37 #5 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
ps Moderator zou dit Topic verplaatst kunnen worden naar "Techniek" Honda Varadero. ;D

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2009 17:47 #6 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
Laat je niet afschrikken door een hoge kilometerstand. Een goede motor valt (niet letterlijk  ;)) en staat bij goed en regelmatig onderhoud......en poetsen  :)

Bij twijfel of te weinig kennis van zaken, vraag of iemand van het forum met je meegaat of laat een aankoopkeuring doen.

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2009 22:04 #7 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
De varadero die ik heb gezien is van 2000 en is door de vorige eigenaar het hele jaar door als woon-werk motor gebruikt. De motor heeft wel zijn beurtjes gehad maar de vorige eigenaar was geen poetser. Dat ik er optisch wat aan moet doen vindt ik geen probleem.
link.marktplaats.nl/253046425
Bij nader inzien vindt ik hem te duur, voor iets meer heb ik een mooiere.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 09:21 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
www.muldersmotoren.nl/index/toonitem/6430/53828/Occasions.html

In 2004 op kenteken gekomen, bj 2001.

Maar uiteraard weet ik niet wat je budget is...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 12:01 #9 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

www.muldersmotoren.nl/index/toonitem/6430/53828/Occasions.html

In 2004 op kenteken gekomen, bj 2001.

Maar uiteraard weet ik niet wat je budget is...  ::)


Het gaat er toch om wat ik er bij moet doen. (AT 94)


Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 19:10 #10 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
Hoi Miquel,

Kijk hier maar ff: www.autotrader.nl/motor/kopen/zoekresult...&vanPrijs=&totPrijs=

Suc6 ;)
Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2009 20:43 - 21 juni 2009 20:48 #11 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
link.marktplaats.nl/253046425
Als ik mijn AT hier op inruil dan moet in nog 750 toe betalen, prijs is misschien niet al te hoog maar mijn AT (94) ruil is dus niet in voor 2000


Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2009 14:33 #12 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

ik zit erover te denken om de AT in te ruilen voor een dero met injectie , van rond 2005 a 2006
met een bij betaling dan.

als ik dan toch niet veel zuiniger dan een 1 op 18,5 kom kan ik net zo goed een dero kopen ,, kan ik op straat een stuk strakker sturen maar wel meer lucht op de snelweg.


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 20:36 #13 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

ik zit erover te denken om de AT in te ruilen voor een dero met injectie , van rond 2005 a 2006
met een bij betaling dan.

als ik dan toch niet veel zuiniger dan een 1 op 18,5 kom kan ik net zo goed een dero kopen ,, kan ik op straat een stuk strakker sturen maar wel meer lucht op de snelweg.




Een verbruik van 1 0p 18,5 vindt ik heel netjes.
De mijne verbruikt 1 op 17, overigens is het wel een RD07

Zo,n avontuurlijk oranje ding uit Oostenrijk vindt ik ook wel top :-X Ze worden al redelijk betaalbaar

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2009 08:14 #14 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
Hoi Miquel,

Kijk ff op een (willekeurig) KTM forum. En met name de problemen die zich (welliswaar op oudere-) leeftijd voordoen met de LC8. Varieert van spontaan loslopende vliegwielen tot luchtfilters die op de snelweg aan zelfontbranding doen.

Das dus net de prijsklasse waarin jij iets zoekt...

Als we met onze Honda's voor het reguliere onderhoud bij onze dealer komen (Honda + KTM) en wederom hoeft er behalve de slijtage gevoelige onderdelen weer niets vervangen te worden is steevast de opmerking "Dat lukt je met een KTM nooit..."...  ;)




Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2009 08:27 #15 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.



Een verbruik van 1 0p 18,5 vindt ik heel netjes.
De mijne verbruikt 1 op 17, overigens is het wel een RD07

Zo,n avontuurlijk oranje ding uit Oostenrijk vindt ik ook wel top :-X Ze worden al redelijk betaalbaar


Die 1 op 18,5 zijn de positieve uitschieters ,, vaak is het 1 op 17 ,,, ik rijd door de bank heen rustig.
ik heb een RD07A  en heb recent de carburateurs opnieuw laten afstellen op een rollenbank ,, ding loopt sinds dien wel stukken beter dus heb wel winst


Die KTM , voor de meeste problemen zijn er modificaties geweest en terugroepacties als die KTM dealer onderhoud heeft gehad zouden de meeste zaken wel opgelost moeten zijn.
Het is mij ook opgevallen dat de  950 adventure aardig gezakt zijn ,, die worden inderdaad betaalbaar.
Maar  het hoge verbruik en de toch meer onderhoud gevoeligheid staat me niet zo aan....

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2009 21:02 #16 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

Hoi Miquel,

Kijk ff op een (willekeurig) KTM forum. En met name de problemen die zich (welliswaar op oudere-) leeftijd voordoen met de LC8. Varieert van spontaan loslopende vliegwielen tot luchtfilters die op de snelweg aan zelfontbranding doen.

Das dus net de prijsklasse waarin jij iets zoekt...

Als we met onze Honda's voor het reguliere onderhoud bij onze dealer komen (Honda + KTM) en wederom hoeft er behalve de slijtage gevoelige onderdelen weer niets vervangen te worden is steevast de opmerking "Dat lukt je met een KTM nooit..."...  ;)


Ik heb geinformeerd bij een motorzaak bij mijn in de buurt  die zowel KTM,s als Varadero,s in onderhoud heeft. Naar zijn mening is een Ktm meer een hardcore all road en vraagt dus meer onderhoud (kleppen stellen kost een vermogen). Varadero,s zijn volgens hem veel onderhoudsvriendelijker afgezien de km stand.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2009 22:30 #17 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

Ik heb geinformeerd bij een motorzaak bij mijn in de buurt  die zowel KTM,s als Varadero,s in onderhoud heeft. Naar zijn mening is een Ktm meer een hardcore all road en vraagt dus meer onderhoud (kleppen stellen kost een vermogen). Varadero,s zijn volgens hem veel onderhoudsvriendelijker afgezien de km stand.


een varadero blok is als racer begonnen en in de rol als varadero blok flink ingeleverd , maar mechanisch en thermisch nu veel lager belast
dus veel meer reserves ,, en KTM heeft de naam behoorlijk ver te gaan , om er veel vermogen eruit te halen tegen een zo laag mogelijk gewicht en omvang ..........

Ik denk als je echt de groot tourist wil zijn een dero geschikter is......

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2009 10:05 #18 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

een varadero blok is als racer begonnen en in de rol als varadero blok flink ingeleverd , maar mechanisch en thermisch nu veel lager belast
dus veel meer reserves ,, en KTM heeft de naam behoorlijk ver te gaan , om er veel vermogen eruit te halen tegen een zo laag mogelijk gewicht en omvang ..........

Ik denk als je echt de groot tourist wil zijn een dero geschikter is......


DJ... niet vergeten dat het VTR blok voor de Dero idd op topvermogen heeft ingeleverd, maar daar is wel een hele dikke berg koppel voor terug gekomen. Het blok krijgt dus best wel op z'n sodemieter, alleen is de wijze van 'belasting' anders. Kijk alleen maar naar het toegenomen gewicht van de Dero (MK1 253 kg, MK2 ABS 283 kg!), met duo rijden, bagage (toelaatbaar gewicht 200kg - probeer dat eens met een VTR...  ;D)

Een taak die de motor overigens prima aan kan! Idd, als groot tourist is de Dero een prima (degelijke) keuze.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2009 12:24 #19 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.

DJ... niet vergeten dat het VTR blok voor de Dero idd op topvermogen heeft ingeleverd, maar daar is wel een hele dikke berg koppel voor terug gekomen. Het blok krijgt dus best wel op z'n sodemieter, alleen is de wijze van 'belasting' anders. Kijk alleen maar naar het toegenomen gewicht van de Dero (MK1 253 kg, MK2 ABS 283 kg!), met duo rijden, bagage (toelaatbaar gewicht 200kg - probeer dat eens met een VTR...  ;D)

Een taak die de motor overigens prima aan kan! Idd, als groot tourist is de Dero een prima (degelijke) keuze.


de torx zal inderdaad meer vergen , maar hogen toerentallen belastingen bewegende dingen de enorme krachten op een zuiger of ie 5000 tmp maakt of het dubbele en pk= warmte ,,  koppel = is meer optimale vullingsgraad x efficiëntie ontwerp
aangezien Honda een behoorlijke overmaat in hun toleranties stopt

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2009 21:49 #20 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Aanschaf Varadero met hoge KM stand.
Is het model uit 99/00 hetzelfde als de modellen ui 2004
In de rubriek te koop staat wel een hele mooie
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1695.0

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden