STN - StammTisch Noord

03 dec 2011 11:58 #1081 door Rudolf
Beantwoord door Rudolf in topic STN - StammTisch Noord
Indien er niemand anders zich aanbied wil ik dit wel op mij nemen Madero. Wellicht kunnen we het in een soortgelijke vorm gieten als afgelopen donderdagavond (o.a. met behulp van een beamer). Ik maak zeer regelmatig toertochten middels GPS software o.a. voor o.a. de Honda buikschuifclub  ;). (Okay; kom d'r maar in Two Plugs/Bernard  :D) maar zet op die wijze ook wandeltochten uit m.b.v. topgrafische kaarten.

Ik werk met Tyre, MapSource (Garmin) en BaseCamp (Garmin).

Laat maar weten of er belangstelling is om zoiets te regelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 13:33 #1082 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Hoi Jos,

Ieder winterseizoen wordt er een GPS cursus gegeven door de TCN. Heb vorig jaar met de organisatie al nagedacht om dit een keertje naar het Noorden te halen. De 'club' zit vandaag bijelkaar in Nijkerk voor de clubplanning voor 2012, en het programma wordt dan op de ALV op 14 januari bekend gemaakt.

Zit vast weer een GPS cursus bij!

Tyre is best leuk, maar niet zaligmakend. Tegenwoordig zijn er gratis tools te downloaden zodat je heel eenvoudig via Google Maps (volgens mij werkt Tyre hier ook mee?) een route kunt maken die je weer (nog eenvoudiger) kunt vertalen naar iedere denkbare GPS.

Heb zelf via Mapsource (van Garmin) een paar keer een route gemaakt. Ondanks het feit dat ik géén Garmin liefhebber ben, moet ik toegeven dat Mapsource erg goed in elkaar zit.
Via ProMotor (van de ANWB) kun je ook een programma downloaden, heet 'Onroute' of zoiets. Heb ik een tijdje gehad, werkt ook erg goed met o.a. 'bochtigste route optie', etc. Programma is echter nogal prijzig in aanschaf - maar de moeite erg waard. De nieuwste editie is sowieso al erg uitgebreid. Vond dit programma veel mooier en eenvoudiger werken dan Mapsource wat toch vrij ingewikkeld is. Bij het sterven van mijn vorige laptop ben ik het programma echter ook kwijt geraakt...

Via het Duitse Motorrad wordt het zelfde programma aangeboden. Maar dan wel een fix stuk goedkoper...

Nadeel is dat deze programma's (die van Promotor) voor mijn TomTom met *itn bestanden werken. Maar dankzij Hermanizzer van de TCN, zijn de *gdb / *gpx bestanden van Garmin weer eenvoudig zonder kwaliteitverlies om te zetten in mijn TomTom Rider.

Een noordelijke GPS 'cursus' (bijvoorbeeld in Stammtisch verband) ben ik sowieso voor (dus heren MODERATORS niet weer deze topic opsplitsen en/of afscheiden naar de GPS hoek. ;) )

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 14:40 #1083 door Varadientje
Beantwoord door Varadientje in topic STN - StammTisch Noord
Hoi hoi, lijkt mij ook leuk om eens meer met de tomtom te doen!

Mense ook nog bedankt voor donderdagavond, vond het heel gezellig; ook al zit zo een reis er voor ons voorlopig eventjes nog niet in. Eerst naar Spanje voor het VIM!!!

Groetjes

Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 15:18 #1084 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Sluit me graag aan bij een TomTom georienteerde avond  ;).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 15:40 #1085 door willem
Beantwoord door willem in topic STN - StammTisch Noord
Altijd leuk! Ik kom ook.Meestal gebruik (motor, boot, auto) ik de Garmin 276, maar soms ook de Tumtum.Ben te lui om zelf al aan de studie te gaan....Maar in een gezellige omgeving met natuurlijk gezellige mensen lijkt mij dat een prima idee voor de stamtafel! :)

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 16:58 #1086 door Argo
Beantwoord door Argo in topic STN - StammTisch Noord
Lijkt mij ook wel wat zo'n cursus routes maken met de Tomtom.

Angst is maar voor even spijt is voor altijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 19:54 #1087 door madero
Beantwoord door madero in topic STN - StammTisch Noord
Bedankt voor de snelle en positieve reacties! Kennelijk een onderwerp dat aanspreekt en dat goed in deze wintertijd is op te pakken!

@ Rudolf: al vast hierbij dank voor het aanbod! Maken we zonodig graag gebruik van!
@ Bernard : Handig om ff het jaarplan van de club af te wachten voordat we zelf iets organiseren?Dit om te voorkomen dat we op twee plaatsen bezig gaan met hetzelfde onderwerp.Indien jij de uitslag van het overleg in Nijkerk weet kunnen we hier evt. rekening mee houden.

Ruimte + beamer is in overleg allemaal door mij wel te regelen. Dat wordt dan in een instructielokaal bij de brandweer aan de Sontweg 10 in Stad. Als iemand een "gezelligere/bruinere" lokatie beschikbaar heeft houd ik mij aanbevolen.

Wat denken jullie: proberen om dit een avondje in januari te doen? Dit vanuit de gedachte om maandelijk "iets"" als StamtoafelNoord te organiseren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2011 23:21 #1088 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Beamer e.d. heb ik eventueel ook wel. Mijn kantoor is te klein voor dit soort groepen, dat houdt wel op bij 4 personen. Daarentegen heb ik dan weer een kantoor met een houtkachel, dus wel gezellig  ;).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 10:19 #1089 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
GPS cursus (Garmin based) wordt gegeven in Utrecht, begin februari. Dus het staat ons vrij om bij Peter's houtkachel iets op TomTom formaat uit te werken!
Wellicht dat er ook meer TomTom'ers van de TCN mee willen doen?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 11:07 #1090 door Rudolf
Beantwoord door Rudolf in topic STN - StammTisch Noord
Waarom niet iets gecombineerd (TomTom én Garmin)? Het hoeft toch ook helemaal niet zo officieel te zijn? Gewoon een paar enthousiastelingen (1 voor TT en 1 voor Garmin) die elkaar (proberen) te helpen ongeacht welk navigatiesysteem. Waarom zou de niet TT gebruiker daarvoor helemaal naar Utrecht moeten reizen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 11:16 #1091 door willem
Beantwoord door willem in topic STN - StammTisch Noord
Eens! :))

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 11:25 #1092 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Waarom niet iets voor Tomtom gebruikers waar Garmin gebruikers kunnen aanhaken? Ik zoek nml wél iets om gezamenlijk het maximale uit de Tomtom te halen. Voor Garmin gebruikers zijn er genoeg opties, zonder dat ik Garmin rijders buitenspel wil zetten. Wie doet een voorstel? Denk wel dat iedereen ff een laptop oid moet meenemen met programma's als tyre etc. En een plek met wireless internet kan dan ook handig zijn... McDonalds dus?  :))

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 11:29 #1093 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord

een laptop oid moet meenemen


o.i.d. = een schrijfblok en potlood?  :P

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 11:29 #1094 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

o.i.d. = een schrijfblok en potlood?  :P


Kaarten....  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 11:30 #1095 door Varadientje
Beantwoord door Varadientje in topic STN - StammTisch Noord
Hoi allemaal, ik zou een TomTom avond ook leuker vinden.

Groetjes

Transalp Club Nederland Forum...:
Ben je er gast, gedraag je er dan naar!

Groetjes Karinda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 14:26 #1096 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Even wat anders, mooie oude Dakar beelden op RTL7 vanmiddag!

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 20:14 #1097 door madero
Beantwoord door madero in topic STN - StammTisch Noord

Waarom niet iets gecombineerd (TomTom én Garmin)? Het hoeft toch ook helemaal niet zo officieel te zijn? Gewoon een paar enthousiastelingen (1 voor TT en 1 voor Garmin) die elkaar (proberen) te helpen ongeacht welk navigatiesysteem. Waarom zou de niet TT gebruiker daarvoor helemaal naar Utrecht moeten reizen??


Mee eens Rudolf!
Heb nadrukkelijk over de tekst van mijn posting nagedacht en dit bewust als "maken GPS-routes" beschreven. Vooral geen discussies over Garmin of TomTom! Bovendien: ik heb nog geen GPS dus bij mij is alles nieuw en van harte welkom. Volgens mij is het principe voor beide systemen toch ook identiek? Wat mij betreft kan het dus voor-elk-wat-wils zijn! Als er twee groepjes ontstaan op zo'n avond moet dat m.i. ook geen probleem zijn. Als het maar gezellig is en je er wat van opsteekt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2011 20:22 #1098 door jbm
Beantwoord door jbm in topic STN - StammTisch Noord
helemaal mee eens, gewoon beide systenen, kun je ook de onderlinge verschillen en voordelen /nadelen zien.  Goed initiatief.
Vandaag de Toy run van actie stoomboot gereden, behalve onze beide Africa Twins nog 1 Varadero gezien verder geen club motoren.

gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 09:51 #1099 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

helemaal mee eens, gewoon beide systenen, kun je ook de onderlinge verschillen en voordelen /nadelen zien.  Goed initiatief.
Vandaag de Toy run van actie stoomboot gereden, behalve onze beide Africa Twins nog 1 Varadero gezien verder geen club motoren.

gr Jan


Hoe was ie verder die Toyrun? Was geblesseerd... Heb het met alle Sinterklaas stress ook een beetje vergeten...  :-[

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 12:36 #1100 door jbm
Beantwoord door jbm in topic STN - StammTisch Noord

Hoe was ie verder die Toyrun? Was geblesseerd... Heb het met alle Sinterklaas stress ook een beetje vergeten...  :-[


als je van Sinterklaas al gestressed raakt is er iets niet goed (of hebben ze je nog steeds niet verteld dat die beste man niet echt bestaat)
de toy run is gewoon leuk om te doen, er waren dit jaar meer motoren dan vorig jaar.

gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.238 seconden