STN - StammTisch Noord

05 dec 2011 12:37 #1101 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Volgens mij ook nog met best goed weer... Kregen pas in de avond hagel en storm!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 12:41 #1102 door jbm
Beantwoord door jbm in topic STN - StammTisch Noord
ja het weer was goed, maar dat was vorig jaar ook zo, het was toen alleen wat kouder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 14:06 #1103 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Mooi dat er goede opkomst was. Ik was ook zeker van plan mee te rijden, maar helaas liggen mijn prioriteiten momenteel elders. Wie weet volgend jaar beter.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 14:14 #1104 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Mooi dat er goede opkomst was. Ik was ook zeker van plan mee te rijden, maar helaas liggen mijn prioriteiten momenteel elders. Wie weet volgend jaar beter.


Peter, vrij vertaald van onze provinciale topzanger Ede Staal:

"'t het nog nooit, nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht"

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 17:09 #1105 door hcm
Beantwoord door hcm in topic STN - StammTisch Noord
Moi Woutje

Ik ben er nog hoor, maar ik heb het erg druk met teveel andere dingen (wat ook leuk is) maar het klopt dat ik hier al een poosje niet ben geweest sorry hoor. Ik probeer het nu weer een beetje op te pakken. En wat is dat met die jubel badge van die grunniger wat waarvoor en waarom is dat ding er en hoe ziet dat eruit.Zal wel ergens op de site staan, maar dan moet ik hem helemaal bij langs en daar heb ik nu geen tijd en zin in  ;)

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 17:38 #1106 door willem
Beantwoord door willem in topic STN - StammTisch Noord
He Harrry,

'k Zie je nog wel eens voorbij komen, maar verder is het van  jouw kant inderdaad
wel en beetje stil. Dat van die badges heb ik ook gemist. Heb er nog eentje liggen van de vorige keer.... Er zijn vast wel stamleden die je er weg wijs mee kunne n maken.

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2011 17:57 #1107 door madero
Beantwoord door madero in topic STN - StammTisch Noord

Moi Woutje

En wat is dat met die jubel badge van die grunniger wat waarvoor en waarom is dat ding er en hoe ziet dat eruit.Zal wel ergens op de site staan, maar dan moet ik hem helemaal bij langs en daar heb ik nu geen tijd en zin in  ;)


Tot eind van het jaar kun jem nog bij Peter bestellen. Een berichtje met de gewenste naam en bloedgroep is voldoende. Voor ongeveer 7-8 eurri krijg jem thuisgestuurd. Ziet er dan ongeveer zo uit:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2011 13:19 #1108 door hcm
Beantwoord door hcm in topic STN - StammTisch Noord
O zoiets hebben we al maar dan een oude versie. Ja Wout zo gaat dat met de kids en veel lees veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voetbal. Maar dat is niet erg, maar dat houd wel in dat je de tijd meer moet verdelen. Anders moet je me een keertje bellen voor een bakje koffie, ben namelijk je nummer kwijt. Ik heb een andere telefoon (min oude telefoon is dood) en ik ben gelijk alle nummers kwijt, mooi kut dus. Maar goed we zijn weer nummers aan het verzamelen maar ik mis nog wel veel. In Zuidbroek zit ik niet zo veel meer, ik zit meer de andere kant op, maar als ik in de buurt ben wip ikk wel even aan.

Harry

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2011 22:24 #1109 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Gaan er nog Noordelingen richting de ALV van de TCN op 14 januari?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2011 23:10 #1110 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
IJs en weder dienende was ik dat wel van plan, maar dat wist je al....

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 dec 2011 10:07 #1111 door madero
Beantwoord door madero in topic STN - StammTisch Noord

Gaan er nog Noordelingen richting de ALV van de TCN op 14 januari?


Ik nait

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2011 10:22 #1112 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Even heel wat anders:

Heb net vernomen dat mijn woonplaats start- en finishplaats is in energiewachttour voor dames. Mooi internationaal wielerevenement. Heb vorig jaar aangeboden mee te doen in verkeersbegeleiding bij wielerrondes. Kwam er laatst achter dat kennis en dorpsgenoot Maurits dat ook doet op zijn beemer, wat het alleen maar leuker maakt.

Voor het zijn van verkeersbegeleider / regelaar is het vaak een voorwaarde dat je hier een instructie / training in hebt gehad. Nou weet ik dat dit vaak door de organisatie van zo'n tocht wel wordt gedaan met een instructiebijeenkomst, maar zou het niet een idee zijn om in de wintermaanden hier een cursus voor te volgen? Kun je gewoon de status verkeersregelaar van de politie krijgen.

Zijn hier meer ideeën over, meningen over, is dit onzin? Laat maar weten. Ik heb wel zin om deze winter weer eens een lekker praktische cursus of training te volgen. Als er meer zijn die dit leuk zouden vinden wil ik dit eventueel ook wel eens uitzoeken...

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2011 12:41 #1113 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Even heel wat anders:

Heb net vernomen dat mijn woonplaats start- en finishplaats is in energiewachttour voor dames. Mooi internationaal wielerevenement. Heb vorig jaar aangeboden mee te doen in verkeersbegeleiding bij wielerrondes. Kwam er laatst achter dat kennis en dorpsgenoot Maurits dat ook doet op zijn beemer, wat het alleen maar leuker maakt.

Voor het zijn van verkeersbegeleider / regelaar is het vaak een voorwaarde dat je hier een instructie / training in hebt gehad. Nou weet ik dat dit vaak door de organisatie van zo'n tocht wel wordt gedaan met een instructiebijeenkomst, maar zou het niet een idee zijn om in de wintermaanden hier een cursus voor te volgen? Kun je gewoon de status verkeersregelaar van de politie krijgen.

Zijn hier meer ideeën over, meningen over, is dit onzin? Laat maar weten. Ik heb wel zin om deze winter weer eens een lekker praktische cursus of training te volgen. Als er meer zijn die dit leuk zouden vinden wil ik dit eventueel ook wel eens uitzoeken...


Peter,

Hoef je geen actie(s) op te ondernemen. Ik verwacht medio januari weer de mailtjes voor deze opfrisintroducties. Die worden vaak gegeven óf op het Plitsieburo in Bedum, of op het Plistieburo in Veendam. Zo ging het tenminste tot en met dit jaar...  ;D Zodra wij het weten, weet jij het ook!  ;)

Ff een uurtje naar een powerpointje kijken, beetje (serieus...) slap ouwehoeren, en je kunt er weer een jaar tegenaan!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2011 13:12 #1114 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Dikke prima!

Moeten ze nog wel even het begeleiden van de tour in Winsum binnenhalen.
Wil in mijn eigen dorp het rondje wel meerijden, is begin april!

Onlangs heb ik de aanpassing aan de motor van Maurits eens even bekeken.
Hij heeft voor de begeleiding oranje flitsers op zijn bmw gemonteerd. Valt mooi op, ook als je eens ergens stil komt te staan met pech o.i.d. en zijn van die kleine units die je prima kunt wegwerken zodat ze niet opvallen als ze uit staan. Ik wil rijverlichting van mijn Dero toch loskoppelen, misschien een leuk project om van 't winter eens oranje flitsers te monteren.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2011 13:53 #1115 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Dikke prima!

Moeten ze nog wel even het begeleiden van de tour in Winsum binnenhalen.
Wil in mijn eigen dorp het rondje wel meerijden, is begin april!

Onlangs heb ik de aanpassing aan de motor van Maurits eens even bekeken.
Hij heeft voor de begeleiding oranje flitsers op zijn bmw gemonteerd. Valt mooi op, ook als je eens ergens stil komt te staan met pech o.i.d. en zijn van die kleine units die je prima kunt wegwerken zodat ze niet opvallen als ze uit staan. Ik wil rijverlichting van mijn Dero toch loskoppelen, misschien een leuk project om van 't winter eens oranje flitsers te monteren.


Niet Doen. Tijdens de begeleiding van de rond van Friesland zijn een paar van onze jongens door de Plitsie aan de kant gezet vanwege 'het voeren van onjuiste verlichting'. Gewoon ff alarmverlichting op je Dero monteren (kijk maar ff bij die van Kaatje hoe zij dat georganiseerd heeft).

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2011 14:34 #1116 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Tja dat dilemma had ik ook al in mijn hoofd, gewone alarmlichten heb ik al.
Sprak er met Maurits over en die gaf aan dat de plizie in Groningen hem er nog nooit op heeft aangesproken.

Klopt wel dat stroboscoop verlichting niet is toegestaan voor anderen dan werkverkeer en hulpverleners. Regels over wat werkverkeer is levert wel de nodige discussie op. Ik zal er nog even over peinzen, moet eerst eens zorgen dat ik weer een werkende Stebel op de brommert krijg. Ga het defecte geval even opsturen naar Valk.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 dec 2011 15:07 #1117 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Tja dat dilemma had ik ook al in mijn hoofd, gewone alarmlichten heb ik al.
Sprak er met Maurits over en die gaf aan dat de plizie in Groningen hem er nog nooit op heeft aangesproken.

Klopt wel dat stroboscoop verlichting niet is toegestaan voor anderen dan werkverkeer en hulpverleners. Regels over wat werkverkeer is levert wel de nodige discussie op. Ik zal er nog even over peinzen, moet eerst eens zorgen dat ik weer een werkende Stebel op de brommert krijg. Ga het defecte geval even opsturen naar Valk.


Zie ook meer mensen die met aanvullende knippers rijden. Weet inmiddels uit directe bron, dat de Plitsie (ook in Groningen) hier nadrukkelijker op gaat toezien... En zal optreden als onjuiste verlichting is gemonteerd / gebruikt op voertuigen die hiervoor geen toestemming hebben... Dus vooral geen risico lopen. Stebel kapot? Idd, gewoon ff contact opnemen met Valk.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2011 21:27 #1118 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Gaan d'r nog Noordelingen naar het open huis bij Mulders Motoren op 2e kerstdag?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2011 19:30 #1119 door madero
Beantwoord door madero in topic STN - StammTisch Noord
Misschien wel aardig idee om ff een bakkie koffie te halen. Hele dag op de bank hangen is ook niet alles.
Heb jij nadere info want op de site staat nix!
Vanaf 12.00 uur ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2011 10:21 #1120 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Misschien wel aardig idee om ff een bakkie koffie te halen. Hele dag op de bank hangen is ook niet alles.
Heb jij nadere info want op de site staat nix!
Vanaf 12.00 uur ?


Ik geloof vanaf 13:00 uur. Spandoeken hangen er al. Kaatje en ik moeten helaas passen, krijgen 10 man (de familie) over de vloer.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.311 seconden