STN - StammTisch Noord

26 mrt 2012 07:50 #1181 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Tip van mijn kant om naar Bourtange te gaan:
Laat je niet intimideren door verbodsborden, gewoon doorrijden naar het dorpsplein en de brommer daar neerzetten.


Klopt... 'Verboden voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen'...  ;D
Heb zaterdag weer genoten van de Grote Omloop. Nadien ff de Yammie van Mense geinspecteerd, MOOI ding en precies in de goede kleur!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 10:24 #1182 door Mense
Beantwoord door Mense in topic STN - StammTisch Noord
Gaan er vrijdag nog meer noorderlingen naar Arjan Brouwer?
Op de moto of met de oto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 16:00 #1183 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Gaan er vrijdag nog meer noorderlingen naar Arjan Brouwer?
Op de moto of met de oto?


Nope. Zit er financieel voorlopig toch nog niet in, zo'n (wel hele mooie!!!) reis...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 16:46 #1184 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Zaterdag was inderdaad een mooie dag, heb veel plezier gehad met de vele toeschouwers, een enkele mopperende automobilist en een kudde bejaarden op de fiets die me uitdaagde in Smeerling. De bejaarden op hun elektrische fietsen vroegen me met veel plezier wat ik in mijn eentje zou kunnen beginnen als zij toch allemaal het parcours op zouden rijden. 'Je kunt ons toch niet allemaal vasthouden.'

Kwam nog wat plaatjes tegen waar ik ook op sta:

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2012 21:59 #1185 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Bie Zwaantje op Badde in 'Pekel...  ;D

Jij bleef tenminste staan, Peter... Ken ook mensen (Transalpclub- Leden met een vooraanstaande functie) die er lkkr bij gaan liggen tijdens de uitvoering van hun dienst... Gaat dat nu ook zo bij de brandweer?  ;D

www.oypo.nl/pixxer.asp?id=24992B815304CFDA

Zie link, rij 6, 3e foto... ;)  >:D

Indeling veranderd, vanmiddag was het nog rij 7, 8e foto... Maar het is een 'ZIJ' die op de Dero rijdt...  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2012 21:19 #1186 door hcm
Beantwoord door hcm in topic STN - StammTisch Noord

Gaan er vrijdag nog meer noorderlingen naar Arjan Brouwer?
Op de moto of met de oto?



Ik ga ook niet, krijg geen vrij. Waar blijft die foto Mense, ik ben nu wel benieuwd wat voor moois je hebt gekocht.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2012 08:57 #1187 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord


Ik ga ook niet, krijg geen vrij. Waar blijft die foto Mense, ik ben nu wel benieuwd wat voor moois je hebt gekocht.


Schrijf dit niet snel over een blindganger, Harry, maar hij is ECHT mooi. Ook heeft Mense precies de goede snaar geraakt met de Touratech accesoires!

Het had alleen een Honda moeten zijn... Maar aangezien Honda als fabrikant ons in de steek laat, wordt de verleiding voor mij ook steeds groter om ff een keertje buiten de deur te shoppen.  >:(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2012 13:06 #1188 door madero
Beantwoord door madero in topic STN - StammTisch Noord

Schrijf dit niet snel over een blindganger, Harry, maar hij is ECHT mooi. Ook heeft Mense precies de goede snaar geraakt met de Touratech accesoires!

Het had alleen een Honda moeten zijn... Maar aangezien Honda als fabrikant ons in de steek laat, wordt de verleiding voor mij ook steeds groter om ff een keertje buiten de deur te shoppen.  >:(


Het motorvirus kreeg mij 1,5 jaar geleden weer helemaal te pakken toen ik op de Super Tenere had gezeten. Helaas financieel onhaalbaar voor mij. Zit soms nog wel eens te denken aan het maken van een proefrit.
Lijkt mij echter om 2 redenen geen goed idee:
a) ik ben nu zeer tevreden met mijn (inmiddels al aardig opgewaardeerde) Dero en wil dat graag zo houden!
b) ben bang dat een proefrit op de Tenere net zoiets wordt als sex: je wordt dusdanig gekieteld dat er geen weg terug meer is (en dan gaat het dus veel geld kosten)!  ;D

Wie weet iets voor over enkele jaren als deze fietsen tweedehands een beetje beschikbaar komen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2012 19:56 #1189 door hcm
Beantwoord door hcm in topic STN - StammTisch Noord
Ik had al met Jan over gehad dat het een goeie opvolger was voor de twin. In ieder geval beter dan het gepruts van Honda.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2012 18:50 #1190 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Aankomende week is de Energiewacht tour (twitter: @ewachttour ) in onze provincie. Meerdaagse internationale wielerkoers voor de prof-dames. Zijn er nog noorderlingen die op de motor meewerken? Ik doe woensdag de individuele tijdrit in Appingedam en zaterdagochtend de etappe in Winsum.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2012 14:04 #1191 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Nope, paasweekeinde = tuinweekeinde. Zowel hier als bij mijn schoonmoeder...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2012 12:19 #1192 door willem
Beantwoord door willem in topic STN - StammTisch Noord
JA, ik rij zaterdagmiddag de tijdrit van Veendam noar (Ôlle) Pekel......
Met de Katie :) stil going strong!
S10 kort voor de winter proefgereden. Erg mooie motor(vooral die van Mense), maar in vergelijk met de KTM erg traag..... Is natuurlijk onzin(heeft meer pk's, en hoger koppel...), maar zo voelde het. Als reismotor erg geschikt(denk ik.....reis nooit met de brommert  8)). En als ik er aan zou wennen (langere tijd mee rijden dus) waarschijnlijk ook een potentiele opvolger voor de KTM......als ik uitgespeeld ben tenminste...  :-\ :(. Tegen die tijd zullen ze ook 2e hands betaalbaar zijn. Of dan maar gelijk een B*W....?  ???
@ HCM: het zit (bijna) net als een AT :). Voelt wel looiig, maar dat doet alles naast de KTM. Niet zo zwaar als de Dero. Zwaartepunt zit lager.
Was zaterdag nog even bij MM, werd me een proefrit aangeboden op de Crosstourer........ Toch maar eens een keertje proberen. Viel me life niet tegen, qua aanblik dan. Op het plaatje vond ik het er niet uitzien, maar alles wend blijkbaar.

Na TA en AT nu kATm
TCN lid 225  ;  30-04-2001- tot 31-12-2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2012 12:16 #1193 door Mense
Beantwoord door Mense in topic STN - StammTisch Noord
ja, ja, had al geprobeerd een plaatje te posten, maar zonder succes. Doe dit weekend wel een nieuwe poging.
iedereen prettige paasdagen met veel eieren gewenst!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2012 17:27 #1194 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Vandaag mooie wielerronde begeleid: Tijdrit Energiewachttour in Appingedam. Mooi evenement met de absolute top in deelnemersveld.
Het parcours 5 keer gereden met rijdsters, waaronder de winnares. Die ging echt erg hard en was flink doorwerken met het inhalen van andere tijdrijdsters en ook nog 2 auto's die in de weg reden terwijl de route dicht zou moeten zijn.

Heb vandaag voor het eerst in mijn motorhistorie een motor (mijn Dero) op zijn kant gelegd. Moest keren om een volgende tijdrijdster voor te gaan, maar op een hellend stukje weg iets te krap draaien om een politiemotor te ontwijken ging niet. Aangezien ik wat last van mijn rug had heb ik niet geprobeerd de motor omhoog te houden en dus rustig laten gaan (vallen). Vervolgens met collega motard direct weer op de pootjes gezet, even doorstarten en hij liep weer als een zonnetje. Was een beetje brandstof uitgelopen, maar geen schade. Precies waar de motor op de valbeugel viel zat een stukje tape en een alarm. Tape en alarm hebben lichte krasjes. Enkel mijn ego heeft een beetje schade opgelopen. Na de val reed ik voor de winnares aan, dus ook het werk heeft er niet onder geleden  ;) ;D .

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2012 12:48 #1195 door Mense
Beantwoord door Mense in topic STN - StammTisch Noord
hoe krijg je verdorie een foto in je bericht?
he Grunneger, dat zal een klap voor je ego zijn geweest, maar het overkomt iedereen een keer hoor.
met valbeugels heb je eigenlijk zelden echte schade aan de plaardelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2012 13:13 #1196 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord

hoe krijg je verdorie een foto in je bericht


Het staat elder ook wel, maar de kort versie:

Als je een bericht schrijft staat er onder het tekstvlak 'Bijlagen en andere opties'. Daar klik je op En er verschijnt een veldje waar je klikt op 'kies bestand' waarna je de foto selecteert. Dan wijst hetzichzelf...

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2012 10:03 #1197 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic STN - StammTisch Noord
Snitzelparadijs Holtgast dicht ,de reden  issuu.com/buergerblick/docs/2012_03/47   >:D >:D


Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2012 20:56 #1198 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Snitzelparadijs Holtgast dicht ,de reden  issuu.com/buergerblick/docs/2012_03/47   >:D >:D


Was al een poos bekend dat Jurgen een oplichter was - eigenlijk al vrij vlot na de eerste 'mededelingen' op de website van het BM. Jammer voor de locatie blijft het wel. Een alternatief is er nml niet...  :(

Gezien het feit dat de crisis in Duitsland veel minder heeft toegeslagen / toeslaat dan in Nederland, is het te hopen dat het BM ooit weer open zal gaan. Het was- en is altijd een hele mooie, fijne gastvrije plek geweest.

Herbert zal zich in zijn graf omdraaien.... En terecht.  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2012 19:36 #1199 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Morgen als motard naar de Ronde van het Ronostrand.
Nog meer noorderlingen die ik daar tegen kan komen, of zit ik weer tussen enkel bmw's.....

Hopen dat het weer een beetje blijft als vandaag, dan heb ik mijn plezier wel weer. Straks even het parcours op papier bekijken en hesje en fluitje in de koffer stoppen. Rolletje tape niet vergeten voor eventuele stickers. Het net vanmiddag de laatste stukjes van Appingedam van mijn ruitje gepulkt.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2012 14:35 #1200 door martint
Beantwoord door martint in topic STN - StammTisch Noord
Hallo,

Ik geloof dat ik hier ook de route moet opzetten, aldus Bernard.... Mijn eerste keer hier in de stammtisch nord.

17 juni (zondag) gaan we de route nog 1 keertje rijden..maar waarschijnlijk is hij goed te rijden.

276km.
Mochten er nu al aanhakers zijn: Wees welkom. Vetrek rond 11:00 (kan ik smorgens nog even kadootje in ontvangst nemen ;-)))))).
Mail even of stuur een berichtje.




Wanneer we hem zondag hebben gereden kunnen we hem gaan plannen voor een grotere hoeveelheid mensen.

grt. martin
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.133 seconden