STN - StammTisch Noord

17 feb 2012 09:52 #1161 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Tja, daar wordt je blij van, zo'n pas  ::) . Ik baalde meer dat ik weer een pasfoto moest laten maken.

Jij veel plezier in Espania, doe rustig aan met de sangria (hoe je dat ook schrijft).


Sangria mag je in Catalonië niet drinken... Cataloniërs zijn nogal nationalistisch en hebben een hekel aan alles wat Spaans is...  ;D
Beetje de Groningers van Spanje dus.  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2012 10:16 #1162 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Kan jouw dat schelen?
Catalonie is gewoon deel van de Europese Unie en daar mag je zuipen wat je wilt. Nou vind ik Sangria niet te pruimen, maar toch. In friesland drink ik ook gewoon de beerenburg uit de fabriek van onze eigen Bert. Als je daar aan mee gaat doen vind ik dat een beetje frieze strapatsen!  ;D

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2012 17:54 #1163 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Kan jouw dat schelen?
Catalonie is gewoon deel van de Europese Unie en daar mag je zuipen wat je wilt. Nou vind ik Sangria niet te pruimen, maar toch. In friesland drink ik ook gewoon de beerenburg uit de fabriek van onze eigen Bert. Als je daar aan mee gaat doen vind ik dat een beetje frieze strapatsen!  ;D


Het was wel errug mooi rijden daar zeg! Had eerlijk waar niet verwacht (gezien het economische zware weer waarin Spanje zich bevind) dat ze er zulke mooie bergpaadjes hebben. De VIM gangers (je kunt je nog aanmelden... OOK MET transalp en twin) hebben een mooi treffen voor de boeg, tijdens Pinksteren! En met idd 18 graden Celsius al helemaal mooi.

En al helemaal,... Als je LIVE de persintroductie op de nieuwe Honda Crosstourer mag meemaken... En er 200 km op mag sturen...  ;D

Zie het Internationale Varadero forum voor mijn verslag. En voor de schaarse onder ons die Engels niet machtig zijn... Een VOLLEDIG verslag volgt exclusief voor de TCN in de komende Transalper (nog een reden om lid te worden van de TCN als je dat nog niet was dus)

Morgen eerst ff testzitten  op de nieuwe Triumph Tiger Adventure.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2012 20:13 #1164 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord

Morgen eerst ff testzitten  op de nieuwe Triumph Tiger Adventure.


Huh?
Jij mag morgen testzitten in de stand van de TCN. We komen jullie bekijken, nemen apenootjes mee om jullie te voeren. Je mag ons een lekker bakkie koffie serveren en als vorsten onthalen....
Heb wel zin in morgen, ik heb het treinkaartje al online aangeschaft en ben van plan met een nieuwe helm naar huis te gaan. Mogelijk neem ik ook nog een setje lampjes mee voor onderaan mijn valbeugel, de kabeltjes heb ik al getrokken, schakelaar zit al in de kuip. Alleen nog lampjes, stekkertje eraan en klaar alweer.

De nieuwe Stebel zit er al op en werkt en vandaag kreeg ik gratis een nieuw dock van TomTom die ook al weer perfect werkt.
Binnenkort hoop ik een mooie custom GPS-steun van Niko te ontvangen, dan zal er nooit meer twijfel zijn of je mijn brommer ziet wanneer er een gouden Dero langs komt  ::) . Ik ben wel toe aan het nieuwe seizoen! Maar eerst de beurs morgen...

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2012 23:10 #1165 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic STN - StammTisch Noord

custom GPS-steun van Niko


Mag je morgen ook bekijken.
Neem de 2 mee naar de beurs die voor een SD02 bedoeld zijn.
De 3e mag je op mijn dero bekijken buiten op de parkeerplaats.
Kun je alvast kwijlen. ;) ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 21:03 #1166 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Nog meer mensen die zaterdag de omloop van de Veenkolonieën gaan voorrijden?
Neem aan dat Bernard en Karinda ook mee gaan?

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 08:11 #1167 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Nog meer mensen die zaterdag de omloop van de Veenkolonieën gaan voorrijden?
Neem aan dat Bernard en Karinda ook mee gaan?


Guess...  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 13:31 #1168 door Mense
Beantwoord door Mense in topic STN - StammTisch Noord
ja, ijs en weder dienende (schijnt fantastisch te worden) ben ik zaterdag ook van de partij. De Varadero staat weer op nieuwe bandjes en met verse olie te wachten op gebruik. Dan mag de S10 zondag weer even naar buiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 12:15 #1169 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord

Dan mag de S10 weer even naar buiten


Jij bedoeld S10 als in Yamaha XTZ 1200 Super Tenere?
Heb jij die aangeschaft? Ik wist dat je dat van plan was, maar niet dat je die stap al hebt genomen.

Was wel een mooie generale repetitie, volgens mij liep het redelijk vlekkeloos en het weer zat ook nog eens mee. Hoewel een enkeling klaagde over koude handen, ondanks handvatverwaring...
Hopen dat het volgende week om het eggie ook zo mooi gaat tijdens de Ronde van de Veenkoloniën.

Zou ook nog een optie kunnen zijn om de route van de Ronde dit jaar als Grunn-rit te nemen?

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2012 19:12 #1170 door hcm
Beantwoord door hcm in topic STN - StammTisch Noord
Ja Mense ik wil wel eens een foto van je nieuwe aanwinst.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2012 07:30 #1171 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Jij bedoeld S10 als in Yamaha XTZ 1200 Super Tenere?
Heb jij die aangeschaft? Ik wist dat je dat van plan was, maar niet dat je die stap al hebt genomen.

Was wel een mooie generale repetitie, volgens mij liep het redelijk vlekkeloos en het weer zat ook nog eens mee. Hoewel een enkeling klaagde over koude handen, ondanks handvatverwaring...
Hopen dat het volgende week om het eggie ook zo mooi gaat tijdens de Ronde van de Veenkoloniën.

Zou ook nog een optie kunnen zijn om de route van de Ronde dit jaar als Grunn-rit te nemen?


Volgens durft Mense er niet meer op rijden naar die toch wel een beetje heel erg vernietigende 50.000 test in Moto+...  ;D ;)

repetitie was idd heel erg leuk. Vooral ook om veel TCN'rs weer aan de start te zien. Eneh, handvatverwarming? Waarom? Was toch lkkr weer zaterdag? Voorspelling voor a.s. zaterdag is overigens tropisch. Dat wordt dus Chinezen op het terras na afloop, hahaha!  ;D

Peter: route is igg heel erg mooi en afwisselend. Met een paar kleine aanpassingen m.i. prima te gebruiken voor de Groningenrit. Zou bv Bourtange er in op nemen, start bij Mulders Motoren. Camping Veendam is inmiddels iconisch bij TCN'ers die de Groningenrit rijden. Precies ook de goede lengte.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2012 08:10 #1172 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord

route is igg heel erg mooi en afwisselend. Met een paar kleine aanpassingen m.i. prima te gebruiken voor de Groningenrit. Zou bv Bourtange er in op nemen, start bij Mulders Motoren. Camping Veendam is inmiddels iconisch bij TCN'ers die de Groningenrit rijden. Precies ook de goede lengte.


Dat was exact mijn idee!
Moeten we binnenkort maar eens de aanvullingen bedenken en voorrijden. Kunnen we vervolgens Jeroen uitnodigen met Trippy om de route op papier te krijgen.
Lijkt me geen probleem om weer eens lekker appelgebak met slagroom te gaan eten in Bourtange!

Nog even een minstens zo mooie lunchlocatie bedenken als Ad Nooren en we zijn klaar, of zou Bourtange al op een redelijke 'uitsmijter ham-kaas' afstand liggen vanaf het startpunt?

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2012 11:03 #1173 door jbm
Beantwoord door jbm in topic STN - StammTisch Noord

Volgens durft Mense er niet meer op rijden naar die toch wel een beetje heel erg vernietigende 50.000 test in Moto+...  ;D ;)


Bernard, de Transalp & Varadero komen altijd lekker uit de testen  :P

ik vind die Yamaha XTZ 1200 Super Tenere een mooie motorfiets waarvan de uitstraling stukken beter is dan van de Varadero, zou misschien ooit wel de opvolger van de Twin kunnen zijn, ik kan de keuze van Mense wel begrijpen.

gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2012 15:46 #1174 door Mense
Beantwoord door Mense in topic STN - StammTisch Noord
Ja mannen, ik zal proberen even een plaatje hier op het forum te krijgen.
Overigens rijdt het ding subliem, de eerste 1200 km zit er op en nu trekken we het gas langzaam verder open.
p.s. Bernard, laten we die van mij bij 50.000 km ook uit elkaar draaien, bij hetzelfde slijtagebeeld als in de Motoplus betaal ik gewoon de kosten en indien geen of normale slijtage betaal jij de kosten, deal? Met jouw overtuiging kun je dit wel doen toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2012 16:13 #1175 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord

Dat was exact mijn idee!
Moeten we binnenkort maar eens de aanvullingen bedenken en voorrijden. Kunnen we vervolgens Jeroen uitnodigen met Trippy om de route op papier te krijgen.
Lijkt me geen probleem om weer eens lekker appelgebak met slagroom te gaan eten in Bourtange!

Nog even een minstens zo mooie lunchlocatie bedenken als Ad Nooren en we zijn klaar, of zou Bourtange al op een redelijke 'uitsmijter ham-kaas' afstand liggen vanaf het startpunt?


Pakken we op. In Bourtange hebben ze overigens ook heel lekker kwarkgebak!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2012 17:53 #1176 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic STN - StammTisch Noord

Ja mannen, ik zal proberen even een plaatje hier op het forum te krijgen.
Overigens rijdt het ding subliem, de eerste 1200 km zit er op en nu trekken we het gas langzaam verder open.
p.s. Bernard, laten we die van mij bij 50.000 km ook uit elkaar draaien, bij hetzelfde slijtagebeeld als in de Motoplus betaal ik gewoon de kosten en indien geen of normale slijtage betaal jij de kosten, deal? Met jouw overtuiging kun je dit wel doen toch?


In Motorrad nr 07 staat een leuk stukkie over AT met 265 107km RD 04blok/383 107km totaalstand en heeft de hele wereld gezien incl Sahara en door rivieren.   

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 mrt 2012 18:54 #1177 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
@ Mense: a.s. zaterdag kom je op de Yammie?  >:D

Zo. Net ff voor het eerst in 6 maanden de XLV750 (Granny) weer aangetrapt. Dat gekke oude ding blijft me verbazen... Ff olie op pompen, starten, lopen. Klaar. Moest alleen ff de banden weer op spanning brengen. Lkkr stukkie mee gereden. Denk dat ik Granny morgen maar eens trakteer... met een trippie woon-werk-verkeer!

Best wel komisch... Een dikke Varadero met een nieuwprijs van 14.000 Euri kan in de winter niet stilstaan zonder druppel lader, terwijl zo'n stuk antiek het gewoon doet.

Techniek maakt meer kapot dan je lief is...  ;D (zul je zien dat 'ie me morgenvroeg in de steek laat, dus nu ff snel afkloppen op een stuk eikenhout!)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2012 17:16 #1178 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic STN - StammTisch Noord
Vandaag dus wel mooi met die ouwe XLV op pad geweest. Beetje fris, zo 's ochtends om 6:15, maar best wel lekker. In totaal ff 180 km gestuurd en 'd Ouwe ff goed doorgetrokken. En wat is de grootste verrassing bij thuiskomst...

Een verbruik van 1:18! ACHTTIEN kilometer op één litertje super plus! Daar wordt je vrolijk van.

Had de middag mooi voor mezelf en 'Granny'. Gemeentehuis van Westerveld werd om 12:00 ontruimd ivm een 'constructiefout'. Rest van de middag vrij, op een bouwvergadering na. Maar die was al om 13:00 uur. Dus heerlijk getuft; over de Havelterberg, door de Koloniën van Weldadigheid, landgoed de Eese en het Drents Friesche Wold.

Via de TT baan binnendoor weer via de bossen op de Hondsrug en het Drentse Aa gebied terug naar Ommelanderwijk. Wat een genot. Wat een ruimte. Wat een mooie, lege stuurweggetjes...  ;D

Mijn reguliere route woon-werk-verkeer. 65 Km enkele reis. Waar ik slechts (als ik het rustig aan doe) 45 minuten voor kwijt ben zonder fileleed...  :))

Je zou maar in het Westen wonen... Of in de Randstad...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2012 19:15 #1179 door madero
Beantwoord door madero in topic STN - StammTisch Noord

In Bourtange hebben ze overigens ook heel lekker kwarkgebak!  ;D


Bedankt voor de tip!

Wilde zondag samen met mijn dochter (zij op haar eigen cb500!) juist een ritje naar Bourtange gaan doen.

Mooi vooruit zicht!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2012 20:19 #1180 door Peter
Beantwoord door Peter in topic STN - StammTisch Noord
Tip van mijn kant om naar Bourtange te gaan:
Laat je niet intimideren door verbodsborden, gewoon doorrijden naar het dorpsplein en de brommer daar neerzetten.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.338 seconden