Re: Karma - aangeven of iemand een positieve of negatieve invloed heeft op dit Forum

26 nov 2011 08:57 #21 door Peter
De functie is zonder overleg door één administrator ingevoerd. het lijkt me duidelijk dat er niemand voor is. Dit is totale onzin en willekeur. Zoals iedereen kan zien staat iedereen steeds op Karma: 0. Danny, zet dat ding ook even zonder overleg weer uit a.u.b.

NB:
Hoe kan het dat iedereen steeds op 0 staat en ik niet?
Dat komt omdat ik steeds alle positieve en negatieve Karma's weer compenseer door deze naar 0 te drukken. Zo zie je maar hoeveel invloed 1 individu op dit systeem kan hebben (je kunt ieder uur meppen of juichen). Helaas kan dat voor je eigen Karma niet en heb ik daar geen invloed op.....  ;D

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)
Discussie gesloten.
26 nov 2011 09:06 #22 door Oldtimer

Dit is totale onzin en willekeur

En dat is nou precies de reden dat wij elkaar weer symbolisch in de haren vliegen.
In het echte leven heeft Peter mij nog steeds niet gemept en ik heb niet teruggeslagen.
Sterker nog, hij brengt mij koekjes als ik eens in grunninge ben.

IK ben absoluut niet jaloers op die kale hoor en van mij mag hij werken tot z'n 85e
Maar ik gun hem ook van harte dat hij net als ik nog maar 100 dagen hoeft.
Krijg ik nou weer een + je  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
26 nov 2011 10:06 #23 door Huib@1100

De functie is zonder overleg door één administrator ingevoerd. het lijkt me duidelijk dat er niemand voor is. Dit is totale onzin en willekeur. Zoals iedereen kan zien staat iedereen steeds op Karma: 0. Danny, zet dat ding ook even zonder overleg weer uit a.u.b.

NB:
Hoe kan het dat iedereen steeds op 0 staat en ik niet?
Dat komt omdat ik steeds alle positieve en negatieve Karma's weer compenseer door deze naar 0 te drukken. Zo zie je maar hoeveel invloed 1 individu op dit systeem kan hebben (je kunt ieder uur meppen of juichen). Helaas kan dat voor je eigen Karma niet en heb ik daar geen invloed op.....  ;D

Heb jou twee keer gemept... voelde goed  >:D
Reden ik bleef op "0"staan en jij ging maar door. Dat kan toch niet  ;D.
Oke "er gaat niets boven Groningen", maar dat wil nog niet zeggen dat het ook voor zn inwoners geldt  ;D

PS: zolang het nog kan mag je terug meppen, kan je ook kijken hoe het voelt. Anders een keer in irl  >:D ;)

At your service
Discussie gesloten.
26 nov 2011 10:20 #24 door Peter M
Begin dit jaar heb ik een forum gemaakt voor een groep motorrijders waarmee ik af een toe een ritje maak. In de voorgeschiedenis van deze groep was er veel gebeurd, en al eerder was er oneinigheid op een ander forum, in sommige gevallen op meerdere forums. Deze club uit elkaar en er kwam nieuwe club. Men wilde graag een forum, maar de oprichter van de club stond daar negatief tegenover door ervaringen in het verleden. Maar het forum kwam er toch en werd toegevoegd aan de website. Op een gegeven moment werd er een beetje gemopperd richting admin, om een klein dingetje. Die nam al heel snel het standpunt in dat hij de oprichter van de club was, het zijn website en forum was, en hij het dus ook voor het zeggen had.Het resultaat was dat berichten simpel weg verwijderd werden zonder uitleg, onvrede onder de leden toenam, en de oprichter zonder enig overleg het forum op slot deed.

Als reactie daarop heb ik een forum gemaakt, alle leden ingelicht dat men weer een forum heeft.
In deze club heb ik 2 petten op. Ik beheer het forum (admin), en ben lid van de club. En die 2 rollen hou ik gescheiden.

Het volgende heb ik uitgelegd aan de leden.

Beheerders zijn mensen met de meeste controle over het forum. Deze mensen hebben controle over alle facetten van dit forum zoals het instellen van permissies, verbanning van gebruikers, aanmaken van gebruikersgroepen of moderatoren, enz. Zij hebben ook alle rechten die moderators hebben in alle forums.

Moderators zijn personen (of groepen van personen) die op het forum letten. Zij hebben het vermogen om berichten te bewerken, te wissen en onderwerpen te sluiten, heropenen, verplaatsen, wissen en splitsen in het forum waar zij moderator van zijn. Over het algemeen zijn moderators er om te voorkomen dat mensen off-topic gaan (afwijken van het onderwerp) of verwerpelijk materiaal plaatsen.

Als admin heb ik technisch gezien de meeste macht op het forum. Kan forum b.v. aanpassen, kan het geheel wissen of juist restoren, etc.

Echter sta ik in dienst van de club. Ook als ik b.v de layout, kleur, of iets anders zou willen veranderen gaat dat eerst langs de leden. Die geven aan of ze het wel of niet willen.

In mijn functie als admin heb ik dan ook geen mening, als het gaat om de dagelijkse gang van zaken. Dat laat ik over aan de moderatoren. Het komt af en toe voor dat ik door de moderatoren op de vingers word getikt als ik als lid iets off-topic heb gepost. Regels zijn er weinig regels op het forum, echter zijn ze duidelijk, en worden opgevolgd. Tot nu toe is men tevreden.
Discussie gesloten.
26 nov 2011 10:22 #25 door Peter

zolang het nog kan mag je terug meppen, kan je ook kijken hoe het voelt.

Als jongen uit de provincie weet ik heel goed hoe het voelt om te meppen. Vroeger werden ruzies over drank, kledingkeuze, kapsel, brommer merk, illegale vuurwerkhandel, maar vooral vrouwen nog gewoon opgelost door elkaar op de bek te slaan. Doorgaans in groepsverband dorp tegen dorp. Dat had een enorm hoog zelfregulerend effect en erover klagen deed niemand. Dat hoorde er gewoon een beetje bij.

Had er nooit erg veel mee, als boerenjongen had ik door het koeien melken veel meer spierballen in de mouwen dan de meeste anderen en hoefde me niet te bewijzen. Vaak was ik degene die de boel uit elkaar trok. Vooral mijn eigen vrienden wisten dat een beuk van mij niet fijn was wanneer ze niet ophielden.

Aanbod om je een mep te geven sla ik dus vriendelijk af. Ik druk iedereen wel weer naar 0.

Discussie gesloten.
26 nov 2011 12:22 #26 door PH-ADW
Hmm,  eerst mocht ik juichen of meppen,  nu mag ik rode kaarten uitdelen...
Hou toch eens op met die onzin.

Discussie gesloten.
26 nov 2011 14:41 #27 door Timy
??? Fijn, het is nu een rode kaart geworden? Mag ook dat weg, wie het ook moge weze dit keer. Ik zie namelijk zo snel niet waar dat ineens vandaan komt.  :(

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
26 nov 2011 15:33 #28 door David
Wat een kinderachtige moderator.
Daarvoor zal ik wel rood krijgen!

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998
Discussie gesloten.
26 nov 2011 17:44 #29 door *thomas*
ha

haha

hahaha

HAHAHAHA

dit is verreweg het meest kansloze dat ik ben tegengekomen op een forum!!!

mag ik iedereen een rode kaart geven aub? voor de gein, dit forum is stilaan toch een grap op zichzelf aan het worden. Binnenkort is 'Transalpfclub' dé oneliner van elke nederlandse komiek :P
Discussie gesloten.
26 nov 2011 17:47 #30 door Menno
Gele kaart lukt niet... Zie ook niet echt een gevolg van het lukraak kaarten uitdelen.
Discussie gesloten.
26 nov 2011 18:13 #31 door *thomas*

Gele kaart lukt niet... Zie ook niet echt een gevolg van het lukraak kaarten uitdelen.

Jij bent mijn proefkonijn, sorry. Jou rood gegeven? Wat nu?  C:-)
Discussie gesloten.
26 nov 2011 18:16 #32 door Menno

Had ik ook al bij jou gedaan.... ik zie ff helemaal niets en vraag me echt af wat het nut hiervan is.

Snel maar weer uitzetten lijkt me een goed idee.
Discussie gesloten.
26 nov 2011 18:22 #33 door *thomas*

Had ik ook al bij jou gedaan.... ik zie ff helemaal niets en vraag me echt af wat het nut hiervan is.

Snel maar weer uitzetten lijkt me een goed idee.

zozo, jij durft!

let maar op, straks geef ik je nog een rode kaart :D
Discussie gesloten.
26 nov 2011 18:31 #34 door Peter
Net Oldtimer ook even een rode kaart gegeven, wat is nu het vervolg?
Marien, merk je er iets van?

Discussie gesloten.
26 nov 2011 18:36 #35 door Goobi
Vandaag de motor gepoetst na een grote beurt, afgetankt en in de winterstalling gezet. Na het doornemen van al het bovenstaande zet ik het lezen van het forum ook maar in de winterstalling  >:(  >:(  en  :'(  :'( .

tot later...

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy
Discussie gesloten.
26 nov 2011 19:00 #36 door Neet
Nu weer een rode kaart ipv juich/mep?
Ronduit belachelijk!
Danny heeft wel lol denk ik...
Discussie gesloten.
26 nov 2011 21:26 #37 door David
Hij zal wel lol hebben, maar niet het lef om van zich te laten horen....
oops daar ga ik weer voor rood!

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998
Discussie gesloten.
26 nov 2011 21:49 #38 door Neet
Foei!
Nee hoor, Danny laat echt wel van zich horen op zijn moment. Ik bedoel het overigens wel goed hoor.
Maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Discussie gesloten.
27 nov 2011 10:39 #39 door Oldtimer

Net Oldtimer ook even een rode kaart gegeven, wat is nu het vervolg?
Marien, merk je er iets van?

Sorry, ik heb in mijn broek geplast van het lachen. Kon het even niet ophouden.
Heb van Joke ook al een rode kaart gekregen.
Ik ga door voor de gouden kaart.  JIj zeker ook ?
Zouden we voor elk berichtje ook zegeltjes kunnen sparen, net als bij de Shell.
Wie het eerst de kaart vol heeft ......................oh ideeen genoeg hoor. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
27 nov 2011 12:11 #40 door Waffie
nu kunnen we er wel lollig over doen :-\  maar we moeten niet vergeten dat  juist het forum gedrag een hoop rotzooi met zich mee brengt

als we  de tendens hier echt willen veranderen zullen we actie moeten onder nemen

om namelijk een kopie te willen zijn of nog meer te worden van het motorforum wordt ik niet vrolijk van.

niemand heeft dus eigenlijk een antwoordt om de sfeer weer als vanouds te krijgen... gezellig en respectvol met op zijn tijd kritisch
maar waar gebruikers niet weg lopen,
De enige optie lijkt dan inderdaad het forum helemaal loskoppelen van de TCN en het zich zelf laten bedruipen incl al het gezeik

Is dit werkelijk wat we willen omdat we ons zelf niet in toom kunnen houden ?
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden