Re: Karma - aangeven of iemand een positieve of negatieve invloed heeft op dit Forum

24 nov 2011 23:15 - 25 nov 2011 16:21 #1 door Bono

Forum Admin:

Dit zijn inhoudelijke en mindere inhoudelijke reacties op de TCN mededeling "Karma"

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=7638.0

Ik begrijp de toegevoegde waarde niet en zie niet, hoe dit de positiviteit moet stimuleren. Als ik iemand wil toejuichen dan doe ik dat in zijn/haar gezicht, rechtstreeks op het forum, via mail of via PM. En meppen gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zelf wil ik ook niet toegejuichd of gemept worden, dus haal het bij mij maar weg. Ik wil niet weten hoe polulair ik ben (of juist niet). Ik ben TCN lid en forumgebruiker. En een sfeer op een forum, zegt niets over de sfeer binnen een club; daar prik ik wel doorheen.

-- Han --
Discussie gesloten.
24 nov 2011 23:18 #2 door Simon

Ik begrijp de toegevoegde waarde niet en zie niet, hoe dit de positiviteit moet stimuleren. Als ik iemand wil toejuichen dan doe ik dat in zijn/haar gezicht, rechtstreeks op het forum, via mail of via PM. En meppen gaat natuurlijk helemaal nergens over. Zelf wil ik ook niet toegejuichd of gemept worden, dus haal het bij mij maar weg. Ik wil niet weten hoe polulair ik ben (of juist niet). Ik ben TCN lid en forumgebruiker. En een sfeer op een forum, zegt niets over de sfeer binnen een club; daar prik ik wel doorheen.

Dat verdient een toejuichje  ;)
Discussie gesloten.
24 nov 2011 23:35 #3 door The Headless Horseman

Dat verdient een toejuichje  ;)

Hélemaal mee eens  ;D

En op zijn beurt verdient die positieve opmerking van jou er ook weer 1  8)  Bij deze je eerste Simon  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
25 nov 2011 09:01 #4 door I'm a gone man...
He, verdomd... ik kan mezelf niet toejuichen  >:(
Meppen gelukkig ook niet  :P
Wat een onzin... en dat omdat sommige kleuters hier het niet eens kunnen worden over de collectieve meerwaarde van hun postings over en weer... Get a life.
Ik heb al heel wat forums bezocht in mijn (jong) belegen leven, eigenlijk varieert dat met de motor die ik koop... (niet geheel) toevallig rij ik de afgelopen 6 jaar tot volle tevredenheid op m'n Varadero en ben enkel en alleen om die reden een regelmatig bezoeker van dit forum.
Het kleutergedrag dat ik hier tegenkom heb ik echter op nationaal en internationaal niveau nog niet op een ander forum gezien... hoe zielig, nu is er zelfs een "popularity contest" bij gekomen...  :-\
Ik stel voor dat we ook een beauty-verkiezing houden en als tegenhanger daarvan natuurlijk de verkiezing wie de meest ongewenste kop heeft (of is het 'meppen' knopje daar ook voor bedoeld?)... Ik dacht eerst nog aan het stellen van wat intelligente vragen om de verkiezingen wat inhoud te geven, maar eigenlijk verwacht ik bij de topkandidaten niet al te veel hersenactiviteit  :(
...'t Wordt er in ieder geval niet leuker op, ook niet voor de mensen die dit vanaf de zijlijn lijdzaam moeten zien gebeuren...  :-\
Ik stel voor om een "schrijf mij uit" knopje bij ieders persoonlijke profiel/avatar te plaatsen  :-[
Discussie gesloten.
25 nov 2011 10:33 #5 door Two Plugs
Idd. Gaat averechts werken.

Dat is de reden dat we bv op varadero-international.com ook het 'aantal' postings niet meer in een profiel melden. Krijg je weer mensen die zonodig willen scoren en op alle postings met 'Ja, goed idee' oid reageren alleen maar om hun forumscore op te krikken.

Danny: zou ook graag zien dat je dit weer verwijderd. Ondanks de goede intenties. Een zelfregulerend forum is - ik stel het nog maar eens - een utopie.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
25 nov 2011 10:38 #6 door Peter
Dit is ook echt niet iets waar ik blij van word. We houden hier geen populariteit wedstrijd.

Ik blijf bij mijn 'scheidsrechters' optie en dan enkel gericht op schelden en bejegening. Levert geen discussies op en geen vriendjespolitiek.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)
Discussie gesloten.
25 nov 2011 10:57 #7 door Peter M
Intentie is goed bedoeld.
Denk dat het eerder tegen gaat werken dan dat het een positieve werking heeft.

Wat mij betreft mag het weer verwijderd worden. (Als ik iets positiefs te melden heb, zijn er betere opties dan op een button klikken.)
Discussie gesloten.
25 nov 2011 11:00 #8 door Huib@1100
Wist "natuurlijk"al eerder van deze optie, en nee, was en ben geen voorstander.

Dan zou ik misschien alleen nog maar langer wachten om iemand in mijn functie als mod aan te spreken.
Het is een knop die net als smileys een "emotie" knop functioneren.
Kan er niets mee.
Discussie gesloten.
25 nov 2011 11:14 #9 door RuuJan

<edit> Ach laat maar ook. Ik had eerst wat anders geschreven, maar dat draagt niks bij. Daarom heb ik maar weer verwijderd. </edit>
Discussie gesloten.
25 nov 2011 11:49 #10 door Jeroen

<edit> Ach laat maar ook. Ik had eerst wat anders geschreven, maar dat draagt niks bij. Daarom heb ik maar weer verwijderd. </edit>

verrek.... zelfregulering werkt toch!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
25 nov 2011 13:53 #11 door Peter M

Ik stel voor om een "schrijf mij uit" knopje bij ieders persoonlijke profiel/avatar te plaatsen  :-[

die optie bestaat al:
  • ga naar profiel / account instellingen
  • aan de linker kant vind je onder Acties de optie: Verwijder dit account
Discussie gesloten.
25 nov 2011 15:05 #12 door Timy
Wat mij betreft ook snel verwijderen die knopjes. Maakt het alleen maar veel erger en mensen kunnen er ook nog eens een rot gevoel aan overhouden. Geen enkele win-win situatie naar mijn mening. Vind het ook niet handig om dit zomaar in te voeren..

Wil je iemand toejuichen of meppen, dan kan dit persoonlijk of via een bericht, vele malen persoonlijker.

Liberté - Egalité - Fraternité
Discussie gesloten.
25 nov 2011 15:21 - 25 nov 2011 19:55 #13 door Peter

Wil je iemand toejuichen of meppen, dan kan dit persoonlijk of via een bericht, vele malen persoonlijker.

Als je een echt conflict met een ander hebt en je kunt dat niet meer via het forum oplossen (zoals bijvoorbeeld Oldtimer en ik regelmatig hebben), is het weer een extra stimulans om mee te doen aan de toerritten. Dan kun je de ander gewoon live een muilpeer geven  ;). Dat is nog veel persoonlijker!

Discussie gesloten.
25 nov 2011 15:26 #14 door Oldtimer
Je bent weer gewoon jaloers dat je me op de dijken niet bij kunt houden. :-*

Dan kun je de ander gewoon live een muilpeer geven 

Volgens mij moet ik dan tot het voorjaar wachten als je weer op die ouwe fiets van je durft te kruipen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
25 nov 2011 18:52 #15 door Two Plugs
Grunniger staat al op +4... Hoogste score hier dus... mooi uitgangspunt voor een commissie/bestuursfunctie...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
25 nov 2011 19:01 #16 door Oldtimer
hep tie self gedaan of iemand omgekocht om elk uur een puntje te scoren.
Je denkt toch zeker niet dat die .......meer puntjes krijg dan ikke,
:'( :'( :'( :'(

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
25 nov 2011 20:27 - 25 nov 2011 21:15 #17 door Peter
Je doet me weer verdriet Marien.....

Altijd ben ik een jongen van de middelmaat geweest. Geen topsporter, eerder een 5,5 dan een 7 op mijn eindlijst, mijn eerste BV is failliet gegaan doordat ik ben opgelicht, heb het vooruitzicht van doorwerken tot mijn 80e omdat de generatie voor de mijne alle premies opsoupeert, werd op mijn 21e al kaal........ ga zo maar door.....

Haal ik plots eens wat meer sympathie op dit forum dan die ouwe uit Duiven en er wordt mij corruptie in de schoenen geschoven. Heb ik het zelf gedaan. Nog even en de lege nandrolon-strips liggen op mijn stoep, hangen er infuuszakjes EPO in de bomen in mijn tuin en ben ik als clown verkleed gesignaleerd in het oosten van mijn provincie, een bolderkar voortslepend.

Jammer Marien, heel jammer  :'(

(Ik ben in te huren als dramatisch columnist)

Discussie gesloten.
25 nov 2011 20:34 #18 door robgoesdakar
Zal de karma knoppen zelf nooit indrukken bij iemand.
Is misschien leuk  'voor even', maar op de lange duur wordt het of helemaal niet meer toegepast, of krijg je inderdaad weer 'haantjes' (of 'hennetjes' ) gedrag om zoveel mogelijk karma punten bij elkaar te sprokkelen.

Laten we elkaar maar gewoon rechtstreeks aanspreken ipv een annonieme mep verkopen..... (genoeg games waar je dat ook in kunt doen).

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)
Discussie gesloten.
26 nov 2011 02:38 #19 door PH-ADW
Normaal reageer ik niet op onderwerpen die zelfs voor mij te kinderachtig zijn voor woorden...    he, doe ik het toch.. 

Tegen dus, haal die juich/mep er maar snel weer van af, dit soort kolder haalt zelfs voor mij de lol uit het forum.

Discussie gesloten.
26 nov 2011 07:58 #20 door Neet
Misschien heb ik een stukje tekst gemist of er gewoon overheen gelezen maar een dergelijke knop van
"ik mag jou niet" of "ik mag jou wel" of "rot op" of "vind ik ook" want daar komt het bijna op neer, is verre
van het proberen om tot een professioneel forum te komen zeer onacceptabel.

Ok, er mag (moet) zeker ingegrepen worden door admins als er vervelende opmerkingen worden geschreven die totaal
geen toegevoegde waarde bevatten maar om nou zo'n knop in te voeren om je zelf te bevredigen vind ik ronduit onzin.

Nee, ik ben er faliekant tegen.

Juich/mep.......kom op hee...

En wat doet die "karma" daar onder mijn avatar? Die moet weg.

Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden