Re: Karma - aangeven of iemand een positieve of negatieve invloed heeft op dit Forum

28 nov 2011 14:02 #81 door Peter M
Kleine bijdrage voor de toekomst van de TCN.

Het viel mij op dat we veel schrijven over gedrag op het forum en verwijzen naar zoals Bono dat doet: Fatsoen, gezond verstand, respect, gezonde humor.
Dat staat ook min of meer beschreven in de Forum gedragregels en Policy
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=109.0

Als je een account aanmaakt, hoef je volgens mij niet eerst langs de Forum gedragregels en Policy, en je krijgt zomaar een account.

Voorstel:  Bij aanvraag van een account moet je aangeven dat je het gelezen hebt en accoord gaat met de voorwaarden. Dan heb je min of meer een overeenkomst tussen het Forum en de gebruiker, met daarin duidelijke afspraken.

Opmerking: dit geldt helaas alleen voor nieuwe accounts. Wellicht is er voor oude accounts een oplossing te bedenken.
Discussie gesloten.
28 nov 2011 14:27 #82 door Oldtimer

Voorstel:  Bij aanvraag van een account moet je aangeven dat je het gelezen hebt en accoord gaat met de voorwaarden. Dan heb je min of meer een overeenkomst tussen het Forum en de gebruiker, met daarin duidelijke afspraken.

Zonder iets af te doe aan de intentie Peter, maar....

Je mag niet door rood rijden en dat weet je vanaf het moment dat je een rijbewijs hebt. Iedereen heeft dus min of meer plechtig beloofd om nooit door rood te rijden.

Er is afgelopen jaar ongeveer 3,7 miljoen euro aan boetes uitgedeeld voor door rood rijden.

Als je alle regeltjes eerst moet leren en lezen,  wil dat nog niet zeggen dat je je er ook aan houdt.
Ook in het verkeer heb je nette mensen en echte hufters. Het zal op een forum dus niet anders zijn.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
28 nov 2011 14:43 #83 door Peter M

Zonder iets af te doe aan de intentie Peter, maar....

Je mag niet door rood rijden en dat weet je vanaf het moment dat je een rijbewijs hebt. Iedereen heeft dus min of meer plechtig beloofd om nooit door rood te rijden.

Er is afgelopen jaar ongeveer 3,7 miljoen euro aan boetes uitgedeeld voor door rood rijden.

Als je alle regeltjes eerst moet leren en lezen,  wil dat nog niet zeggen dat je je er ook aan houdt.
Ook in het verkeer heb je nette mensen en echte hufters. Het zal op een forum dus niet anders zijn.

Goed punt Oldtimer.

Wat je tevens aangeeft dat gedrag gevolgen heeft. Ik leef niet met de illusie dat als je regels opsteld, iedereen er zich aan gaat houden.

Wat ik belangrijk vindt is dat de TCN, en het forum duidelijk is wat wel en niet kan. Tevens zou ik het fair vinden als we iemand op de regels wijzen, ook kunnen zeggen dat hij / zij het eens was met de voorwaarden. Dat kunnen we we volgens mij nu wel roepen, maar dat maakt het niet waar.

Wie van ons heeft de Forum gedragregels en Policy gelezen?
Discussie gesloten.
28 nov 2011 15:01 #84 door Oldtimer
Ik in elk geval nog nooit en eerlijk gezegd boeit me dat niet zo.
Er zijn al regeltjes genoeg.
zolang ik me standaard aan de  BonoRules hou lijkt dat me voldoende.

Hee, nieuw woord "BONORULES "die houden we erin.

Hier de definitie ervan.
Fatsoen, gezond verstand, respect, gezonde humor.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
28 nov 2011 15:41 - 13 okt 2012 10:35 #85 door Peter M
Nog maar even de reacties op het topic proberen door te nemen. Ik zag verschillende wensen langs komen.

* Laten we het over de toekomst hebben
* lijkt me toch een onderzoekje waard
* Back to basics
* Ach, in het algemeen: Fatsoen, gezond verstand, respect, gezonde humor zijn volgens mij    voldoende ingrediënten

Het leest meer als visies die vrijblijvend (soms vaag omschreven) staan.

We kunnen het ook Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden maken
Hiermee geef je een richting aan, ook voor jezelf.

Edit mod: topic op slot gezet aangezien besproken functie niet meer van toepassing is.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden