Re: Karma - aangeven of iemand een positieve of negatieve invloed heeft op dit Forum

27 nov 2011 20:03 #61 door Huib@1100

Je kunt nu niets doen.... raar knoppie is dat.

Net zoiets als "chaos" misschien.... niet herkenbaar  ;D  ;D
Discussie gesloten.
27 nov 2011 20:13 #62 door Menno

een knopje zodat je adres zichtbaar wordt zou handig zijn, dan kan je persoonlijk die persoon een bloemetje of een klap voor z'n .... geven.

Kom maar langs in Hauwert, je bent welkom.
Discussie gesloten.
27 nov 2011 20:14 #63 door Sjoerd
ik ga jou geen klappen geven..... je bent veel te groot voor mij  ;D

maar we komen nog wel een keertje langs.... ;)

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10
Discussie gesloten.
27 nov 2011 20:14 #64 door David
Hier mag je ook langs komen, drinken we daarna een biertje. ;)

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998
Discussie gesloten.
27 nov 2011 20:26 #65 door Hans Schaap
Mijn voorstel is:

Je naam is je forumnaam.

Misschien wordt de sfeer iets beter wanneer iedereen op eigen titel uitspraken doet.

Groet Hans
Discussie gesloten.
27 nov 2011 20:34 #66 door Menno

Eigenlijk wel mee eens.... Ik zal het meteen aanpassen.
Discussie gesloten.
27 nov 2011 20:46 #67 door chaos

Net zoiets als "chaos" misschien.... niet herkenbaar  ;D  ;D

riep er iemand mij??????
Discussie gesloten.
27 nov 2011 20:48 #68 door Huib@1100

riep er iemand mij??????

Nee, sorry had gekunt maar ea was een grapje naar Menno vd Weide en zn eigen tekst onder de Avatar.

"Chaos is een structuur die je nog niet herkent"
Discussie gesloten.
27 nov 2011 21:24 #69 door Peter

Mijn voorstel is:

Je naam is je forumnaam.
Misschien wordt de sfeer iets beter wanneer iedereen op eigen titel uitspraken doet.
Groet Hans

Op zich een goede theorie en ben het daar eigenlijk ook wel mee eens. Zou het een besloten forum zijn waar enkel leden kunnen komen, dan deed ik het meteen.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)
Discussie gesloten.
27 nov 2011 21:39 #70 door Neet

Op zich een goede theorie en ben het daar eigenlijk ook wel mee eens. Zou het een besloten forum zijn waar enkel leden kunnen komen, dan deed ik het meteen.

Klopt, het voegt nu niets toe. Alleen maar dat je meteen op te sporen bent omdat dan je naam en woonplaats bekend zijn.
In Amsterdam zal het minder makkelijk zijn dan in Persingen.
Dan komen ze onverwacht om klappen en meppen uit te delen. Voor je deur juichen zal wel niet gebeuren.
Discussie gesloten.
27 nov 2011 23:08 #71 door Huib@1100
Ls.

Karma veranderde in Rode kaart en Rode Kaart is recentelijk weer veranderd in Niets doen
Dat laatste doe deze mod ook met jullie welnemen.
De wijzingen/ proefballonnetjes zijn uit de hoed van Danny en die is op dit moment even met andere dingen bezig.

Neem aan dat we met Niets doen op dit moment geen probleem hebben.

Huib  C:-)

Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben... pb naar mij svp.

Discussie gesloten.
28 nov 2011 06:42 #72 door Neet
Zelfde tekst in twee topics?
Dan zet ik hem hier ook maar neer, geen PB natuurlijk...:

Wat is dat dan? Niets doen? Wat gebeurt er als je die aanklikt?
Hoe weet dat wie wat wil klikken wat dat dat dan ook gebeurd dat je eigenlijk niet weet wat je wil?
Ook lekker wazig....
Discussie gesloten.
28 nov 2011 08:36 #73 door Two Plugs
Zucht. Mannen, laten we hier toch AUB mee kappen. Zag écht het nut van dit Forumdeel in, maar het begint al weer behoorlijk onoverzichtelijk te worden. Hier al weer 3 pagina's over karma's, meppen, niet meppen (Meppen is overigens een alleraardigst dorpje in Drenthe met een uitstekend restaurant!  ;D ) rode kaarten en wat al niet meer...

Laten we het nu eens over de toekomst van de TCN gaan hebben? Visie? Wie durft?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
28 nov 2011 12:33 #74 door Oldtimer

Visie? Wie durft?

Na alles wat de laatste 2 jaren mis is gegaan is BACK to BASIC misschien de oplossing.

Oh nee, ik mag geen hoofdletters gebruiken.

Begin met de vraag: Waarom was het 3 jaar geleden nog gezellig en nu ineens niet meer.

( nee, ik was er toen ook niet )  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
28 nov 2011 12:48 #75 door Peter M

Na alles wat de laatste 2 jaren mis is gegaan is BACK to BASIC misschien de oplossing.

Oh nee, ik mag geen hoofdletters gebruiken.

Begin met de vraag: Waarom was het 3 jaar geleden nog gezellig en nu ineens niet meer.

( nee, ik was er toen ook niet )  >:D

Zelf ben ik niet 3 jaar lid. Kan dus niet meepraten over 3 kaar geleden.
In 2009 negen lid geworden en ook op het forum. Dat het minder leuk is kan ik niet zeggen.

Wel vragen of het een perceptie is. Als ik het woord perceptie gebruik, heb ik het over gevoel.
Vervolgvraag is dan ook logisch:  Is het meetbaar ? In de zin van over hoeveel negatieve berichten hebben wij het eigenlijk? Over hoeveel personen etc.

(Neemt niet weg dat vervelende of negatieve berichten potentieel een grote impact kunnen hebben, maar het blijft perceptie tot dat je de balans opmaakt.
Discussie gesloten.
28 nov 2011 12:55 #76 door Oldtimer
Het doel is/was om aan te geven of iemand een positieve of negatieve invloed heeft op dit forum.

Conclusie trekken dus of de berichtgeving of deelname aan het topic afkomstig van leden ( oud of nieuw)  invloed heeft op de sfeer en dat dan afstraffen of belonen.

Net zoiets als......jij past met je grote bek niet in dit clubje dus moet je maar opzouten.
Of de tegenhanger.......wat ben jij een aardig persoon, zullen we samen de grote bekjes eruit schoppen.

Discussie gesloten.
28 nov 2011 13:08 #77 door Two Plugs
Volgens mij is de TCN fysiek nog net zo gezellig als 3, 6, 12 of 20 jaar geleden. Sterker nog, ben er van overtuigd. Het enige verschil zit 'm in hoe het forum nu wordt gebruikt. Die geeft soms een (vind ik) verkeerd beeld hoe we met elkaar met ons cluppie omgaan. Hebben we allemaal een rol in, mezelf included!

Ik pleit er daarom ook voor, om het Forum als 'verzelfstandigd' onderdeel, los te koppelen van het officiële Transalpclub gebeuren. Met gelijke rechten voor alle forumgebruikers. En wil je meer informatie over de Transalpclub en haar activiteiten? Dan zul je toch TCN lid moeten worden. En de informatie in de Transalper thuisgestuurd krijgen.  ;)

Noot... Het 'oude' forum kende dit probleem veel minder. Waar 'm dat in zit, weet ik niet. Weet wel, dat we met elkaar ons er sterk voor zouden moeten maken, om met de TCN naar de toekomst te kijken. Niet naar zaken die in het verleden 'mogelijkerwijze' verkeerd zijn gegaan of personen die in het verleden uit de bocht zijn gevlogen (dat laatste kan overigens ook een perceptie zijn van andere personen - het oog kijkt toch altijd van jezelf af?  8) )

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Discussie gesloten.
28 nov 2011 13:27 #78 door Oldtimer

Noot... Het 'oude' forum kende dit probleem veel minder. Waar 'm dat in zit, weet ik niet.

En dat lijkt me toch een onderzoekje waard.
Wat is er veranderd, waarom en met welk resultaat.
Het beste concept om een dergelijke vraag te beantwoorden.

Maar Huib heeft gelijk. Gaat meer richting "de toekomst"enz.....

Discussie gesloten.
28 nov 2011 13:38 #79 door Bono
Het kan lastig zijn op een forum. Je kent elkaar niet (echt) en wat voor de een beledigend of raar is, is voor de ander normaal of lachwekkend. De een denkt aan de zogenaamde vrijheid van meningsuiting en post wat hij wil, terwijl de ander op het knopje "bekijken" duwt en zijn verhaal nog eens naleest en dan niet alleen omwille van evt. schrijf- of spellingsfouten, maar ook om de gevoelswaarde. Daarbij komt ook nog eens het "veilige gevoel vanachter de PC". Dat is wat anders dan IRL.

Als je de mensen kent of IRL (hebt) ontmoet, is het ook meteen anders op het forum. Dit is tenminste mijn indruk. Bij "bekenden" heb ik de persoon voor me, bij anderen niet. Gevoelsmatig zit hier verschil in, maar ik doe mijn best om dit niet in mijn postings te laten blijken. Alhoewel, ik heb o.a. tegen Raceneus en Oldtimer hier al dingen gezegd, die ik tegen een ander zou durven zeggen. Maar dat komt omdat we elkaar IRL kennen van ritten en/of de  STO.

Ach, in het algemeen: Fatsoen, gezond verstand, respect, gezonde humor zijn volgens mij voldoende ingrediënten. En wat ik nog kwijt wil: het is een openbaar forum. Dus als iets niet is afgeschermd voor TCN leden, dan moet geen verschil worden gemaakt in lid of niet-lid. Iedereen gelijk.

-- Han --
Discussie gesloten.
28 nov 2011 13:54 #80 door Oldtimer

Alhoewel, ik heb o.a. tegen Raceneus en Oldtimer hier al dingen gezegd, die ik tegen een ander zou durven zeggen. Maar dat komt omdat we elkaar IRL kennen van ritten en/of de  STO.

Zou de echte oplossing dan zitten in het nog  meer organiseren van social events zoals toerritten sleuteldagen,enz.., waarbij de mensen elkaar IRL leren kennen.

De constatering die ik wel onderstreep is dat er in verhouding maar weinig  leden zijn die elkaar regelmatig ontmoeten in IRL bij TCN activiteiten.
Het gekke is dat juist die leden wel met elkaar door 1 deur kunnen vaak.

Dit laatste is niet wetenschappelijk bewezen, maar puur gevoelsmatig.

Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.255 seconden