honda 500 x

22 jan 2017 11:12 - 22 jan 2017 11:18 #21 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
als er in het instructie boekje van de motor staat dat je er mee op onverharde wegen kan rijden. De Varadero valt dan af. Maar een crosstourer weer wel, en inderdaad die nieuwe scooter van honda ook. Je kan het ook wel een beetje zien in de filmpjes van honda zelf.


Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 11:27 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
Wat ik probeer te zeggen is dat het toelaten van één extra motor het ''probleem'' niet oplost. De vorige verkiezingen hebben ook niets opgelost.
Ga je elk jaar nieuwe verkiezingen houden? Om de 5 jaar?

Maak je een Allroad club van moet je vastleggen wanneer een motor allroad is. En als de focus op allroad ligt waarom blijven bij Honda?
Er zijn betere plekken voor dat spul namelijk.

Of ga je kijken naar een verschil in lidmaatschap?

Ik weet het niet maar deze discussie komt steeds weer terug en een modelletje toevoegen is gewoon een plijster plakken tot er iemand weer wat anders wil kopen (en het zich wat aantrekt of het een officiele clubmotor is).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 12:13 #23 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic honda 500 x

wat is er mis met een 17 inch voor wiel  :D  vertel

Een klein wiel gaat moeilijker over obstakels. Offroad machines hebben om die reden 21 en 18 inch wielen. De allroad krijgt steeds kleinere wielen omdat de markt om een image vraagt en niet om een motor die daadwerkelijk meer kan dan een gravelpad.

Ik ben het op zich met Pim eens behalve dat ik moeite heb met fabrikanten die iets allroad noemen. Je kan met praktisch iedere motor offroad. Wat een motor beter geschikt maakt voor offroad is een lange veerweg, veel grondspeling, grote wielen en een laag gewicht. Maar de club heeft volgens mij meer asfaltridders dan moddervreters dus tja...

Ik zal bij een nieuwe stemming niet meedoen. Er zijn andere oplossingen voor dit probleem. Geef de mogelijkheid tot erelid, transalp-fan-lid oid en laat de motor-eis los.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 12:15 #24 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic honda 500 x
Ja, psies dát Pim  :).

@luwe: ik weet zo gauw niet uit het hoofd wat de clubregelementen er over zeggen, maar wmb ben je met een CB500X óók gewoon welkom bij de ritten hoor  8)

Persoonlijk vind ik een CRF250L Rally wel een gaaf dingetje!
Kwa DNA past die imho dan weer prima binnen de clubmotoren, maar ik ga t niet aanzwengelen  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 12:20 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
Honda geeft zelf aan wanneer een model allroad is, dat hoeven wij niet te doen. En eerdere stemmingen hebben wel iets opgelost want er zijn modellen toegevoegd . En je kan verkiezingen houden als zich een nieuw model aandiend , ieder paar jaar een knopje ja of nee indrukken word je ook niet echt moe van. Ik snap het probleem niet zo.Lennert heeft het over offroads met lange veerwegen en dat soort zaken, maar dat is weer minder geschikt voor op de weg en is het dus ook geen allroad meer maar meer een crosser.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 13:29 #26 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
Ja maar Tuur dat zijn jouw opvattingen toch? En wat is er nu opgelost? Discussie komt toch weer boven en er is nog altijd geen manier om ermee om te gaan.

In mijn ogen is een allroad een motor waarop je alles kunt en dan zie ik dat als het downgraden van een offroader tot meer straatgeorienteerde reisfiets en als het upgraden van een straatgeorienteerde fiets naar offroad gebruik.
Het is maar net wat je belangrijk vind.

En daarom vind ik het ook moeilijk/stom om op basis daarvan onderscheid te maken.

De club moet een richting zelf kiezen, niet Honda. Het gezicht van de club word toch niet door dat bedrijf in Japan bepaald? Inderdaad een paar keer ja/nee op een knoppie rammen is geen probleem, ware het niet dat het weer via de transalper en een notaris moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 13:56 #27 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic honda 500 x

Honda geeft zelf aan wanneer een model allroad is, dat hoeven wij niet te doen.

Dat vind ik weer erg makkelijk. Is Radler 0.0 frisdrank of bier? Is een product met het groene vinkje gezond? Is Trump eerlijk?

  Lennert heeft het over offroads met lange veerwegen en dat soort zaken, maar dat is weer minder geschikt voor op de weg en is het dus ook geen allroad meer maar meer een crosser.

Wanneer je naar de ontwikkeling van de allroad als product kijkt begon het met motoren die erg dicht bij de Dakar-machine's lagen, 21 inch voorwiel, langere veerweg en redelijk hoog op de poten. Inmiddels schurken de nieuwe modellen tegen de tourmotor aan en staan ze steeds verder van waar het mee begon.

Dat een motor met een langere veerweg ed minder geschikt is voor op de weg hangt van je rijstijl af. Ik heb pure wegfietsen gehad maar heb nooit het gevoel gehad dat de TA 600 het minder goed deed op de weg. Laatst heb ik op een oude Yamaha 660 Tenere gereden, heerlijke gooi en smijtfiets! Mijn TTR600 gaat ook erg lekker over kleine weggetjes en ik heb geen 'drempelstress' ;). Dus allroad, crosser of tourfiets? Tja, waar trek je de grens?

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 14:35 - 22 jan 2017 14:38 #28 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
Tja, wanneer is een motor een allroad...

Dit was ik op de Col de Parpaillon en de Maira kamstrasse. Maar wees gerust, voor dit type motor is al een club ;) Ik heb overigens geen echte mening, ik kan me in beide zienswijzen verplaatsen. Ik denk dat er mensen zijn bij wie een crosstourer en CRF1000 deel op dit forum al de nodige irritaties wekt, maar het idee dat de naam van de club is genoemd naar een uitstervend model maakt wel dat dat de levensvatbaarheid van deze club op termijn zal uitdagen...





CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 15:13 #29 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
Inderdaad mijn opvattingen Pim, dat geld voor jouw verhaal ook toch.  Evenals Lennert zijn opvattingen heeft. Geeft niet ,het maakt mij ook niet zoveel uit eigenlijk. Ik ben wel heel benieuwd naar een mogelijke nieuwe transalp en zijn gebruiksdoel. Want zeg nou eerlijk een alp 700 is met jullie visie toch ook een geen  allroad meer. Maar dat mag dan wel omdat er transalp op de tank staat.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 15:54 #30 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic honda 500 x

Ik ben wel heel benieuwd naar een mogelijke nieuwe transalp en zijn gebruiksdoel. Want zeg nou eerlijk een alp 700 is met jullie visie toch ook een geen  allroad meer. Maar dat mag dan wel omdat er transalp op de tank staat.

Ach de nieuwe AT is wat mij betreft wel een allroad dus wie weet wordt gaat evt een nieuwe transalp ook terug naar de roots. Zoals gezegt ieder zijn mening en gevoel bij de club. Het maakt mij niet uit, ondanks mijn mening... De Drenthe allroad tocht zou ik ook wel op de Yamaha willen doen  ;D

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 16:04 - 22 jan 2017 16:08 #31 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
mensen kijk eens op youtube en niet naar de honda volder
en een varadero en de 700 die ik heb  heben ook geen 21 wiel
en hier laat ik het bij en ben benieuwd wat er uit komt  :)




maar we kunnen wel lang discussies voeren (is wel interessant )
laten we stemmen  bedankt  ;) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 16:08 #32 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
Precies Tuur, dat probeer ik duidelijk te maken.

Als je namelijk voor een hele club wilt bepalen dat alle Honda allroads toelaatbaar zijn krijg je per definitie de vraag wat is dan een allroad. En daar is men het meestal niet over eens. Als je het mij z vraagt zijn de 700, Varadero en crosstourer geen allroads.

Dus denk ik dat de club ipv een tijdelijke uitbreiding een meer structureel antwoord moet formuleren op dit terugkerende fenomeen.

Ik snap jouw redenatie, maar ook die van René en Arjen. Ik lig er zelf niet echt wakker van als er motoren bij de club komen of niet, ik geef mijn eigen invulling aan mijn lidmaatschap en dat staat een beetje los van welke brommers wel en niet op het forum besproken mogen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 16:10 - 22 jan 2017 16:24 #33 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
[color=rgb(22, 122, 198)] https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQ... [/color]
[color=rgb(22, 122, 198)]kijk dit filmpje [/color] 8)
https://youtu.be/S7jpOMaGnps

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 16:31 #34 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic honda 500 x

[color=rgb(22, 122, 198)] https://www.youtube.com/watch?v=nBMqQ... [/color]
[color=rgb(22, 122, 198)]kijk dit filmpje [/color] 8)
https://youtu.be/S7jpOMaGnps

Het gaat daar over de rally raid versie. Andere wielen en vering dan de standaard versie. Je kan een kit kopen zodat de motor wel leuk mee kan doen in het terrein. En nee, die kit is niet van Honda  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 16:36 - 22 jan 2017 16:46 #35 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
dit is het laatste
welke transalp is nog we origineel  met honda onderdelen  ;)
hier dan de originele
https://youtu.be/QiH6u8hoGHw


daar kunnen wij alleen maar van dromen
op een paar na  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 17:21 #36 door Moupie
Beantwoord door Moupie in topic honda 500 x
De club heeft zijn oorsprong bij de Transalp en de Africa Twin heeft om duidelijke redenen (beiden echte Allroads) aansluiting gekregen. Later zijn afgeleide motoren als de Varadero en CrossTourer als club motor toegelaten. In het verlengde hiervan is het moeilijk te beargumenteren waarom de kleine kleine broer 500x niet toegelaten zou mogen of kunnen worden.
Als purist zou je van mening kunnen zijn dat alleen de TA en AT bestempeld moeten worden als clubmotor maar ik denk dat het in het belang is van de club ook de motoren die het DNA hebben van de oer-motor (ook al is het maar een klein beetje) toe te laten. Daarom stem ik ja op deze vraag.

V-Strom650 -> Varadero -> R1200GS -> F800GS (+DRZ400S)-> XT660Z (+450EXC)-> CRF1000L DCT + Montana 650 + Zumo 390

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 19:18 #37 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
Dus wat nu? Gun je iemand een 500X in deze club of niet. Als dat niet kan vind ik eigenlijk dat de dero, crosstourer, dominator en alp 700 er ook uit moeten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 13:00 #38 door ed84
Beantwoord door ed84 in topic honda 500 x
sorry dat ik het zeg maar vind dit eigenlijk een onderwerp van niks. Snap totaal het probleem niet. Volgens mij blijft het een motor van het prachtige merk HONDA en zit hij in het segment transalp (net als de AT en de crosstourer!). Blijkbaar zijn er mensen die alleen de transalp 600 en 650 binnen dit forum willen. Zelfs de 700 TRANSALP hoort niet meer op het TA forum volgens sommigen schijnbaar.... Snap best dat het hen gaat om de offroad mogelijkheden maar kijk een beetje verder...

Ik zeg dus zeker toelaten!

mijn bescheiden mening voor zover om mijn mening wordt gevraagd.

✔️loud pipes save lives🙉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 13:41 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic honda 500 x
Wanneer je er over nadenkt zijn er een aantal redenen voor ja en evenzoveel voor nee.

Wanneer we puur een Transalpclub zouden hebben zou ik zeggen, nee, daar houden we het bij.
Er zijn meerdere clubs die merk en type als uitgangspunt kennen, denk maar aan de diverse honda types die allemaal een eigen clubje hebben.
De Pan bijvoorbeeld, daar komt geen Varadero  tussen.

Anderzijds heeft een toenmalig bestuur ervoor gekozen om meerdere modellen toe te laten en daarmee de deur opengezet voor ook andere types binnen de V Twin allroad motoren van Honda. De AT en de Varadero als voorgangers hiervan.
Dit is dus een besluit geweest waar de leden akkoord voor hebben gegeven, net als in de laatste ronde voor de Crosstourer.

De weg terug gaat niet lukken denk ik, waarmee ik bedoel dat er alleen nog Transalpjes mee mogen doen.
Vooruitdenken is dus gewenst en de ingeslagen weg vind ik in elk geval prima.
Wel zullen we op termijn moeten bekijken of de naam nog wel de juiste is en hiermee verder willen.
In de geest van het allroad rijden en als uitgangspunt een Honda, vtwin of niet, maakt de club alleen maar veelzijdiger.

De sfeer, gezelligheid, aanbod van activiteiten en het enthousiasme worden er in geen geval minder door in de club en daar gaat het volgens mij in eerste instantie om.

Mijn stem zal dus duidelijk zijn alhoewel dit slechts een poll is en geen directe stemming.
Die zal moeten plaatsvinden in de volgende alv of anders per decreet.




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 14:03 #40 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
Ik kan me daar heel goed in vinden, Oldtimer!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden