honda 500 x

20 jan 2017 19:32 - 20 jan 2017 19:40 #1 door luwe
honda 500 x werd gestart door luwe
kan de Honda 500 x een plaats krijgen binnen onze club
denk dat het een plaats mag hebben  8)
ik heb op ja gestemd nu jullie nog  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 20:15 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
maar moet je dan gelijk ook de NC 750 X toelaten?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 21:22 #3 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
ik denk als daar belang bij is kunnen ze ook een oproep doen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 21:27 - 20 jan 2017 21:43 #4 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
als de club leden hun keuze ook nog willen toelichten zou ik dat zeer waarderen
want NEE is zo makkelijk gezegd 
met  JA  mag natuurlijk ook
en ook met GEEN MENING


dit vraag ik om dat ik van plan ben een 500x te kopen 
denk dat hier wel meer interesse is bij de leden
alvast bedankt ieder (heb het in de jaarvergadering ook naar voren gebracht )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 21:46 #5 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic honda 500 x
Ik heb "Nee" gestemd.

Wees gerust, ik heb helemaal niets tegen de CB500X, noch de Crosstourer, noch enige ander niet-Transalp-clubmotor.

Ik heb ook niets tegen de berijders van deze 'andere' motoren. Ik maak ook heel graag contact met allerlei motards, maakt niet waarop men dan zit te sturen.

Waar ik wél moeite mee heb is dat de identiteit van onze mooi club lijkt te vervagen. Het lijkt erop dat het zo geweldig gezellig en goed georganiseerd is binnen onze club, dat leden wel een andere motor willen, maar geen andere club. Begrijpelijk.

Punt is dat we steeds verder afdwalen van de Transalp en meer beginnen te lijken op een kruising tussen allroadmaniacs en een algemene heel gezellige club met Honda motoren. Niets mis mee, maar het bestaat al en waarom zouden wij dat ook willen worden.

Geef toe, een Transalp is een ideale allroad fiets, waarmee je ook nog wat gekke fratsen uit kan halen. Met een Varadero, Crosstourer of een CB500X gaat dat om heel veel redenen een heel stuk minder. Wat betreft onze club vind ik zelfs de 700 een beetje buiten de boot vallen, maar daar staat dan nog wel Transalp op.

Wat zou er gebeuren als er ineens wel definitief een nieuwe Transalp uitkomt, die helemaal geweldig is? Hoe komen we dan ooit weer terug bij onze roots?

Misschien ben ik een purist, maarja, die Transalp is wel waarom we als club zijn ontstaan en nog steeds bestaan. We heten toch ook niet voor niets Transalpclub?  :))

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 21:49 #6 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
xrvtuur ooit zijn er toch meerdere modellen toegelaten wat geen transalp is dat gaat ook prima  :) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 21:49 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
ik heb ja gestemd omdat ik denk dat de club anders op den duur een oldtimer club wordt,op zich niks mis mee, maar als je een beetje kilometers wilt maken moet er af en toe iets nieuws komen, en dan is die 500X een leuke motor, en die NC 750X ook wat mij betreft

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 21:56 - 20 jan 2017 21:59 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
Arjen er zijn op youtube zoveel filmpjes te zien van mensen die met varadero's crosstourers en 500x tochten maken waar jij en ik alleen maar van dromen, dat het niet zou kunnen zit puur tussen je oren.
verder kan ik me in je identiteit verhaal ook wel vinden maar dan had de africa twin er ook nooit bij moeten komen, de meeste landen hebben dit ook gescheiden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2017 23:07 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic honda 500 x
Hier ook nee gestemd, sorry  :-\. Ben het grotendeels met Arjen eens!

Zoals wellicht bekend hebben we een aantal jaren terug een stemming gehad op de ALV, waarbij er een aantal modellen wél en een aantal niet toegelaten werden. De CB500X heeft het toen nét niet gered dacht ik.

Ik ben er gewoon niet zo'n voorstander van om nu wéér dat hele circus door te gaan. Met het risico dat er dan het jaar er ná weer een groepje op staat en dan stemmen we weer wat weg, of nóg weer wat er bij?

Vind het eigenlijk wel goed zo binnen de club. Wellicht komt Honda wel weer met een leuke Domi of Alp binnenkort  8) Op de Twin hebben we ook 16j gewacht en dat is ook weer goed gekomen  ;D

Begrijp me goed, ik vind de CB een erg leuke fiets! Hij heeft zelfs mijn warme belangstelling mocht ik een A2 motor nodig gaan hebben, maar wmb hoeft hij niet zonodig als clubmotor er bij.
Maar goed, de leden beslissen uiteindelijk Luwe  ;)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2017 02:35 - 21 jan 2017 02:38 #10 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
horseman wat bedoel je met circus ??
weke motor heb ij toch wel een alp denk ik  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2017 10:23 #11 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic honda 500 x
Ja gestemd. Want Honda + allroad. Is prima.
Ook omdat er niet echt een alternatief is als je een nieuwer model wil.
Ik vind het ook jammer dat mensen de club zouden moeten verlaten als ze een nieuwere motor willen, en geen 16k neer willen of kunnen leggen voor een nieuwe at.

De identiteit van de club gaat sowieso vervagen, simpelweg omdat de transalp niet meer word gemaakt en de at, varadero, en crosstourer ook zijn toegestaan.

Maar als je er graag een oldtimer transalp club van wil maken is dat ook goed. Dan zal ik ook eens na gaan denken over mijn lidmaatschap hier.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2017 10:39 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
Waarom beperken dan tot Honda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2017 10:46 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
Als je je beperkt tot honda allroad,  hou je toch nog een eigen gezicht. En dit is al eerder ter sprake geweest maar je zou de club naam kunnen wijzigen in  honda allroad club

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2017 13:32 #14 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic honda 500 x

horseman wat bedoel je met circus ??
weke motor heb ij toch wel een alp denk ik  ;)


Ik bedoel het 'circus' van het wel/niet toelaten van nieuwe/andere modellen, wélke type's dan wel, welke niet, compleet met de club van 'wijze mannen' etc..... Dát circus  :)

Jawel, ik heb 2 Alpjes in de schuur staan, zie mijn onderschrift  ;)

Aan de andere kant, toen ik ook nog een niet-clubmotor had ging ik daarop ook wel eens mee met een ritje en dan werd ik écht niet weggehoond of verketterd en juist dát is nou 1 van de leukere dingen bij deze club  8)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2017 20:52 - 21 jan 2017 21:22 #15 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
horseman
als ik geen honda  allroad had gehad was ik hier nooit terecht gekomen
mijn vorige motor van een  ander merk toen nooit gekeken bij honda
het circus is toch geen moeilijke  zaak het is wel of niet  ;)  hoef je geen wijze man of vrouw voor te zijn
maar de 500x is wel een allroad en het is ook nog een honda alleen 500
de transalp is ook allroad van toen stond er transalp op en geen 600 of 650
in het bedrijfsleven is het zo    geen investering in nieuwe dingen is achter uit gaan
vroeger gingen ze met paard en wagen op vakantie  nu ook niet meer (op de motor )
ik probeer met de tijd mee te gaan en ben in voor nieuwe ideeën en  mogelijkheden
en op dit moment zij er geen nieuwe modellen bij honda voor de klein portemonnee 
we zullen wel zien waar het schip strand  :)  en 16 jaar wachten dan loop ik met een rollator  :(


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 00:10 #16 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic honda 500 x
Een allroad met 17 inch voorwiel? Nope, geen allroad, wat honda of de media ook roept, nope!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 00:21 #17 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
wat is er mis met een 17 inch voor wiel  :D  vertel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 09:05 #18 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic honda 500 x
Heb ja gestemd omdat de modelontwikkelingen doorgaan. Vasthouden aan de oude modellen gaat op den duur denk ik niet werken.

Vind de suggestie om de naam t.z.t. te wijzigen in " Honda allroad club" wel een goede.

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 09:35 #19 door alain
Beantwoord door alain in topic honda 500 x
Ik heb neen gestemd omwille van de eigenheid en het doel van dit forum. Ik verkies mij hier te blijven focussen op de Transalp. De oude AT hoort er ook wel bij, zowel technisch als spiritueel, evenals enkele voorgangers.

Ik heb twee oude transalpen en een GS, maar als ik een nieuwe zou kopen zou het de 500X of de 700X zijn... maar dan heb ik dit forum voor die nieuwe misschien ook niet echt nodig...

En ja, misschien verwordt deze club dan tot een club van oude zakken op oude bakken, maar zo'n club heeft dan ook toch wat unieks?

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2017 10:50 #20 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
Ik ben wel benieuwd wat volgens jullie de definitie van een allroad is?

Tot nu toe zie ik: als je ermee kunt reizen en als Honda zegt dat het een allroad is.

deX-ADV is ook een allroad dan, en de cbr ook, CUB... ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden