honda 500 x

30 jan 2017 18:08 #61 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic honda 500 x

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 18:11 #62 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
Ik kan de Xrunner met de beste wil van de wereld geen allroad noemen, ook niet na de ritten die ik er mee gedaan heb. Het is gewoon een comfortabeler zittende VFR...

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 18:31 #63 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
waar moet ik dat zoeken xrunner

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 18:36 #64 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
X = cross.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 18:38 - 30 jan 2017 18:41 #65 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
ik denk voor 2017 is de 500x een alroad
tijden veranderen modellen ook en  je moet met de tijd mee gaan als het kan  :D
ik heb het niet over andere modellen maar over de 500x
alleen daar kun je geen gras mee maaien  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 18:55 #66 door kees
Beantwoord door kees in topic honda 500 x

ik heb het niet over andere modellen maar over de 500x
alleen daar kun je geen gras mee maaien  ;)


Mja weenie, als je hard genoeg op z'n kant gaat..

Geeft misschien alleen wat minder net resultaat  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 19:14 - 30 jan 2017 19:17 #67 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
x=cross  oké
kan het model xrunner niet vinden bij honda
hij bedoeld de crossrunner maar ik wil geen xrunner maar de 500x
geen appels met peren vergelijken 
en als ik het geld had kwam er een A twin  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 19:21 #68 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
Ik refereer naar de link van de Hondapagina die ChristianG plaatste, daarop staan de Crosstourer, Crossrunner en CB500X.  Nu is er van de CB500X echt wel een leuke allroad te maken, van de Crossrunner NIET. Over de Crosstourer zeg ik na 85000 km ervaring, ja allroad.
player.vimeo.com/video/66770040

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 19:29 #69 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
Het meest voor de handliggend lijkt mij wat Honda er zelf over zegt in het instructieboekje, als je er mee op onverharde wegen mag rijden staat dat er in en vind ik het een allroad.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 19:36 - 30 jan 2017 19:52 #70 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
mooi filmpje maar mijn portemonnee is niet dik genoeg en de motor  te log en te zwaar 
dan toch liever de a twin 2016 maar voor de meesten niet betaalbaar
snap wat je bedoeld maar kijk is wat je allemaal  met een standaard 500 kan
ik zit ook niet altijd in de zandbak en hij is handelbare dan de 700 
ben ook de jongste niet meer  :-[  en hij is voor mij nieuw betaalbaar  :)


[color=rgb(31, 31, 31)]ONTWORPEN VOOR OP DE WEG EN OFFROAD dat zecht honda[/color]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 19:54 #71 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic honda 500 x
De standaard 500X kan ook wel een grindpaadje aan, maar:

- de standaard banden zijn type asfalt (niet allroad of dualsport)
- de vering heeft relatief weinig 'travel'
- de voorband is een tikkie te klein voor obstakels

Naar mijn mening is dit echt de absolute instap voor het 'allroad' principe, ondersteund door het feit dat er dus wel ombouwkits voor zijn die hem een stuk capabeler maken.

Nu moet ik bekennen dat ik wel bewondering heb voor deze trend naar kleinere, zuinigere motoren. Ik vind de CB500 serie gaaf omdat ze A2 klasse en brandstof besparing hebben weten te combineren in een complete motor die goed smoelt en ook nog eens heel betaalbaar is, gewoon een hele goede zet van Honda.

Maar goed, dat is geen argument voor de discussie. In mijn beleving is de CB500X wel degelijk een allroad motor, maar dan gewoon een hele lichte uitvoering.


Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 20:18 #72 door kees
Beantwoord door kees in topic honda 500 x

(..) tijden veranderen modellen ook en  je moet met de tijd mee gaan als het kan  :D (..)


Daar heeft luwe dan ook wel een goed punt.

Bedenk dat de Transalp, XRV en XLV hun roots vinden in de blik naar Dakar. Natuurlijk hebben die niet veel meer met die rallye te maken, maar wat vonden/vinden wij ze gaaf!

Tegenwoordig heb je allemaal cross-overs van verschillende typen. Het beste voorbeeld hiervan is denk ik wel de SM's, ras-enduro's op kleine brede racevelgen en dito bandjes. Dat voorwiel zie je dan weer terug in de Tigers, GS en Alp 700 enz. De benaming lijkt ook wat verschoven naar een breder toepassingsgebied, de zgn. 'Adventure's'.

'Wij' (oldskool allroadeigenaren) kunnen die nieuwe trend misschien niet allemaal meer waarderen, maar blijkbaar vind het nieuwe publiek ze, net als wij toen, echt heul gaaf en identificeren zij zich daar nu mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 20:20 #73 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
ik begin ook maar net en heb net mijn rijbewijs
en ergens moet je beginnen dus klein


de meeste alpen hebben straat banden
waar word met de transalp 600-650 het meest gereden  op straat
en welke transalp is nog origineel banden vering enz  ik denk niet een
en nu een borrel  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 21:05 #74 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic honda 500 x

de meeste alpen hebben straat banden


De meeste ja, niet allemaal ;D.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 21:37 #75 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic honda 500 x
Wat mij wel opvalt is dat iedereen de 500X een mooie/leuke motor vind ( dat heeft tie alvast mee)
Persoonlijk vind ik hem best dicht bij de Transalp staan (hij had ook Transalp 500 kunnen heten)

Ik ben voorstander van deze fiets bij TCN . ( Dat gaat weer stemmen worden op de ALV ) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 23:35 #76 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic honda 500 x
Net de 500x bekeken. Dan vind ik de Tiger 800 of B*W F800gs dichter bij de Transalp liggen. 

Daarnaast hebben we toch al een prachtige CRF1000l om de club geen oldtimer club te laten worden?

Hoge uitlaat, 21" voorwiel en Honda betrouwbaarheid is toch op z'n minst te verwachten van een clubmotor?  C:-)

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 23:40 #77 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
maar wie kan dat betalen de twin tweede hans (demo) nog gouw 13.miel
we hebben het over honda niet over andere merken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2017 09:33 #78 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic honda 500 x
Behoorlijk duidelijk hoe honda het heeft verzonnen

www.honda.nl/motorcycles/range/adventure.html


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2017 09:38 #79 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x
Dus wat wordt het dan, Honda Adventure Club Nederland  :D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2017 00:57 #80 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic honda 500 x

Net de 500x bekeken. Dan vind ik de Tiger 800 of B*W F800gs dichter bij de Transalp liggen. 

Daarnaast hebben we toch al een prachtige CRF1000l om de club geen oldtimer club te laten worden?

Hoge uitlaat, 21" voorwiel en Honda betrouwbaarheid is toch op z'n minst te verwachten van een clubmotor?  C:-)

Varadero heeft ook geen 21" voorwiel ,ook eigenlijk niet nodig 98% +van alle club kilometers word
op asfalt afgelegd .

TCN is eigenlijk verdeeld in 2 kampen " Allroad en Offroad liefhebbers, beide kampen denken patent
te hebben op het DNA van onze club.
We zijn aan elkaar veroordeeld hoe je het ook wend of keert ,toch??? 

Met de nieuwe AT en de nieuwe 500x erbij zijn beide kampen weer tevreden. :)  (gun elkaar de ruimte) :))
 



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden