honda 500 x

23 jan 2017 15:00 #41 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic honda 500 x
Bij de vorige stemming heb ik ook "nee" gestemd, omdat ik in beginsel dicht bij het DNA van de TA en AT wil blijven.

Gevolg was, omdat er een krappe meerderheid "ja" koos, vervolgens alleen de ja-stemmers hebben mogen besluiten WELKE modellen erbij mochten. Daar had je als nee-stemmer geen zeggenschap meer over. Met als gevolg dat bijvoorbeeld de Crosstourer en Dominator het wel gehaald hebben, maar andere gegadigden zoals de NC700 op 1 of 2 stemmen net niet.

Ik ben van mening dat, nu we de deur toch op een kier gezet hebben, we niet weer de deur dicht kunnen doen. En dan inderdaad beter op z'n minst alle Honda's (vooruit dan) met een TA of AT allroad DNA bij de club zouden moeten verwelkomen.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 16:20 - 23 jan 2017 16:31 #42 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic honda 500 x
Heb zelf nog ook nog een Xl 500 s in aan bouw maar daar  op het xl - xr forum  was mijn  transalp ook niet welkom 
ik heb ook nee gestemd het lijkt me dan te massaal worden.

Als ik ook naar het V-strom forum  heeft ook daar de  dr 650 -- 800 ook daar niet  toe gelaten .

Misschien dan toch voor het hele moderne spul een eigen forum op richten en die zal er vanzelf toch wel komen al blijft het een beetje moeilijk  ;) de mensen zoeken toch een  forum op waar ze zich het prettigs voelen .




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 16:35 #43 door Yank
Beantwoord door Yank in topic honda 500 x

Wanneer je er over nadenkt zijn er een aantal redenen voor ja en evenzoveel voor nee.

Wanneer we puur een Transalpclub zouden hebben zou ik zeggen, nee, daar houden we het bij.
Er zijn meerdere clubs die merk en type als uitgangspunt kennen, denk maar aan de diverse honda types die allemaal een eigen clubje hebben.
De Pan bijvoorbeeld, daar komt geen Varadero  tussen.

Anderzijds heeft een toenmalig bestuur ervoor gekozen om meerdere modellen toe te laten en daarmee de deur opengezet voor ook andere types binnen de V Twin allroad motoren van Honda. De AT en de Varadero als voorgangers hiervan.
Dit is dus een besluit geweest waar de leden akkoord voor hebben gegeven, net als in de laatste ronde voor de Crosstourer.

De weg terug gaat niet lukken denk ik, waarmee ik bedoel dat er alleen nog Transalpjes mee mogen doen.
Vooruitdenken is dus gewenst en de ingeslagen weg vind ik in elk geval prima.
Wel zullen we op termijn moeten bekijken of de naam nog wel de juiste is en hiermee verder willen.
In de geest van het allroad rijden en als uitgangspunt een Honda, vtwin of niet, maakt de club alleen maar veelzijdiger.

De sfeer, gezelligheid, aanbod van activiteiten en het enthousiasme worden er in geen geval minder door in de club en daar gaat het volgens mij in eerste instantie om.

Mijn stem zal dus duidelijk zijn alhoewel dit slechts een poll is en geen directe stemming.
Die zal moeten plaatsvinden in de volgende alv of anders per decreet.


Zo zie ik het ook en zal zeker ja stemmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 16:37 #44 door alain
Beantwoord door alain in topic honda 500 x
We kunnen ook het beste van twee werelden combineren: de club zelf verruimen, maar het forum ontdubbelen of dupliceren zodat oude en nieuwe technologie elk een apart forum krijgen op hetzelfde digitaal platform.
Zo vindt iedereen op zijn forum gemakkelijker wat hem aanbelangt of interesseert.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 23:28 - 23 jan 2017 23:30 #45 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
heb weer met aandacht gelezen
maar wat hebben wij als transalp club te maken wat andere clubs doen
dit is de transalp club als men mij begrijpt  ;)
en de TRANS ALP CLUB en de leden bepalen stemmen of een andere manier wat wel en niet kan of mogelijk is denk  ik  :)
en heb vanavond lekker geschaatst op natuurijs en net zo genoten als op de motor  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2017 10:17 #46 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic honda 500 x
Ik heb "Ja" gestemd.
Ik ben (pas geleden) lid geworden omdat de Trans Alp al vele jaren tot mijn verbeelding sprak en ik sinds oktober eindelijk zelf eigenaar ben van deze geweldige motor.
Dit fantastische forum laat geweldige topics zien van meester knutselaars die oude beestjes in nieuwstaat weten te veranderen.
(Meester knutselaars, ik schrijf dit met het aller hoogste respect)
Helaas is niet iedereen zo bedeeld en ook niet iedereen heeft de mogelijkheid of toegang tot een fantastische sleutel plek.
Zelf zal ik elke sleutel handeling midden op straat in Amsterdam moeten doen.
Met de mogelijkheid om met een 500x of iets dergelijks (HONDA) in te stappen bij deze club zal de liefde voor de "oude beestjes" makkelijker door gegeven kunnen worden aan de jeugd.
Over een jaar of 10 zullen er steeds minder van onze geweldige fietsen over zijn en zal die jeugd versteld staan van de exemplaren die bij de club rond rijden.
Waar zij begonnen met laat zeggen een 500x, zullen er zeker een stuk of wat bij zijn die het stokje over willen nemen om een fantastische Trans Alp te restaureren.
 

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2017 11:04 #47 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic honda 500 x

Geef de mogelijkheid tot erelid, transalp-fan-lid oid en laat de motor-eis los.


In al z'n simpelheid vind ik dit een briljant idee.

De die-hard Transalp-rijders kunnen zich blijvend goed identificeren en de club houdt het open karakter waar we naar op zoek zijn. Nog eens even op broeden....

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2017 16:03 #48 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
Voorkomt in ieder geval een terugkeer van deze discussie en is imo een betere oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 21:42 #49 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
zijn dit alle leden
waar zijn die andere leden  :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2017 22:44 #50 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
40 stemmen is toch wel zo'n beetje het actieve deel van de club? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2017 00:14 #51 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic honda 500 x
En de CRF lijn ook toevoegen dan?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2017 10:45 #52 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x

En de CRF lijn ook toevoegen dan?


En de HRH lijn dan ook maar want ook goed offroad en iets minder op asfalt :P

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2017 12:06 #53 door alain
Beantwoord door alain in topic honda 500 x

En de HRH lijn dan ook maar want ook goed offroad en iets minder op asfalt :P


Ga je toch niet iets te ver met die HRH-lijn? Is wel off-road maar toch niet zo opwindend?


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2017 12:51 #54 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic honda 500 x
De Honda BF250 is anders ook heel goed off-road >:D

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2017 18:37 - 29 jan 2017 18:51 #55 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic honda 500 x

Ga je toch niet iets te ver met die HRH-lijn? Is wel off-road maar toch niet zo opwindend?


Mwhoah, zo'n Honda maaier kén bést hard ;D



[youtube]
[/youtube]

Ik ben (nog) geen clublid maar ik zou ook denken: Er komt een tijd dat deze motoren bijna niet meer te vinden zullen zijn, ondanks onze goede zorgen, dus dat spreekt voor het (uiteindelijk) inzetten van een transitie naar een club gebaseerd op andere modellen.

Dat roept dan wel direct de vraag op: Op basis waarvan moet het lidmaatschap dan gelden? Merk? Uitvoering? Misschien wel de toepassing? Elke Honda motor die als 'allroad' bestempeld kan worden? Dan krijg je van die creatievelingen die met een paar noppenbanden ook met een CBR1000F over een modderpad durven scheuren :).

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2017 22:18 #56 door kees
Beantwoord door kees in topic honda 500 x

'Allroads' zijn natuurlijk brommers waarvan de fabrikant aangeeft dat die zowel op de verharde als onverharde weg goed en dus veilig mee kunnen komen. Ze zijn met die bedoeling gemaakt.

Van beide typen motoren (weg- en offroad) zijn dus een paar typische eigenschappen in een compromis gecombineerd.

Voor het offroad deel (deels al genoemd) geldt bijv. de afwijkende voorwielmaat, langere veerwegen, de grotere bodemvrijheid, het brede stuur enz.

Maar de belangrijkste voorwaarde is de geometrie van de motor, en dan met name de balhoofdhoek.


Denk aan die laatste maar zoals bij racefietsen, opoefietsen en mountainbikes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 10:34 #57 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic honda 500 x
Dus... de 'allroad' classificatie zou nog best wel een zinnige richtlijn kunnen zijn?

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 11:31 #58 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
De Honda allroad dan wel te verstaan?

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 11:37 #59 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic honda 500 x
Uiteraard, Honda maakt immers de mooiste ;D.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2017 11:53 #60 door kees
Beantwoord door kees in topic honda 500 x

Het was uiteraard maar een invalshoek in de discussie

Dus luwe, heeft in dat licht de 500x van Honda 'de allroad classificatie'..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden