honda 500 x

02 feb 2017 10:24 #81 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic honda 500 x
Dat. Ik vind de sfeer erg goed hier op het forum, en iemand die geld in een 500x investeert doet dat klaarblijkelijk (zo zie ik het) omdat hij/zij de allroad look mooi vind en/of hier ook iets mee wil doen, en dat is volgens mij helemaal in de spirit van de Transalp (die ook gekocht werd door beide type mensen).

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2017 21:37 #82 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic honda 500 x
Ik vind de 500x een hele gave motorfiets en past m.i. prima in deze club. Stoer, slim, allroad, adventure model.
Verheug me op een nieuw techniek-topic.

En dat dit: Stel als wij allemaal nog motorrijden als wij 70plus zijn: wie gooit zijn been nog over een hoog zadel heen en wie krijgt dan zijn loaded bmw gs (die iedereen schijnt te rijden) nog in en uit de garage ?.
Juist: h-e-l-e-m-a-a-l niemand.
En dan lach je iedereen uit met de 500x. Ik voorspel dat de prijzen van 2e-hands grote allroads kelderen zodra deze 45-plus generatie deze fietsen te zwaar vinden worden (dus over ca 10jaar). Vergelijk het met trends in de autowereld: geen particulier wil nog een zware grote diesel stationwagen hebben.

Ik heb zelf een fraaie AT maar mis de TA uit 1986 wel door zijn uniek handelbaarheid. Lichte motorfietsen zijn sterk ondergewaardeerd.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2017 08:40 #83 door alain
Beantwoord door alain in topic honda 500 x

Ik vind de 500x een hele gave motorfiets en past m.i. prima in deze club. Stoer, slim, allroad, adventure model.
Verheug me op een nieuw techniek-topic.

En dat dit: Stel als wij allemaal nog motorrijden als wij 70plus zijn: wie gooit zijn been nog over een hoog zadel heen en wie krijgt dan zijn loaded bmw gs (die iedereen schijnt te rijden) nog in en uit de garage ?.
Juist: h-e-l-e-m-a-a-l niemand.
En dan lach je iedereen uit met de 500x. Ik voorspel dat de prijzen van 2e-hands grote allroads kelderen zodra deze 45-plus generatie deze fietsen te zwaar vinden worden (dus over ca 10jaar). Vergelijk het met trends in de autowereld: geen particulier wil nog een zware grote diesel stationwagen hebben.

Ik heb zelf een fraaie AT maar mis de TA uit 1986 wel door zijn uniek handelbaarheid. Lichte motorfietsen zijn sterk ondergewaardeerd.


Goede analyse, James ! Zeker om over na te denken !

Ik heb een GS en kan dat enkel beamen. Maar over de toekomst van mijn GS maak ik mij geen zorgen... ik heb twee schoonzonen die op mijn GS azen sedert ik de Transalpjes kocht. Mijn tweede alpje (nog een pareltje)  kocht ik van een zeventiger die zijn been er niet meer over kreeg.

En ja, ik zie de 500X wel zitten voor de toekomst (dus binnen tien jaar)! Misschien toch de 500X omarmen en expertise opbouwen om hem om te vormen in een kleine Transalper.


PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 feb 2017 11:16 #84 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
Eerlijk gezegd, het is dat ik 1,95 ben en te zwaar anders had ik al een NC750X gekocht, goedkoper kan je als rij-instructeur niet rijden....

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2017 19:16 - 13 feb 2017 21:16 #85 door zenfox
Beantwoord door zenfox in topic honda 500 x
Rally Raid Adventure




Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2017 19:51 #86 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
[youtube]
[/youtube]

[youtube]
[/youtube]

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2017 21:00 #87 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic honda 500 x
Van mij zou de 500X toegelaten mogen worden als Honda allroad alternatief voor de Transalp. Ik denk dat dit goed kan zijn voor de club om zo meer (jong) leden binnen te kunnen halen. Als kopers van een 500X zich niet bij de Transalpclub thuisvoelen, is het sowieso geen "probleem" meer. Ik heb de crosstourer volgens mij ook nog nooit bij een clubrit gezien.

Zijn de clubmotoren niet eens omschreven als "allroad met een V-twin motorblok"?. Aldus pasten daar inderdaad de Transalpen, XRV en Dero bij. Toen kwamen daar de Dominator (ééncilinder!) en de Crosstourer, niet met één V-twin, maar zelfs met 2 V-twins uitgerust.  ;)
De huidige CRF zou er dan eigenlijk ook niet meer in mogen passen, want geen V-Twin, maar een parallel-twin. Er zitten dan weliswaar stickers op met "Africa Twin", maar technisch hebben de oude- en nieuwe AT nog maar weinig overeenkomsten. En dat is ook niet zo vreemd gezien het grote ontwikkelingsgat tussen de XRV en CRF.

De vraag is of Honda vind dat er niet genoeg opvolging voor de Transalp is met modellen als de CB500X en de NC700X.

En dan rest nog de vraag hoe offroadgeschikt de oer Transalp wel of niet is. De meeste die-hard offroad clubleden hebben er waarschijnlijk meer dan de dagwaarde in geïnvesteerd om de TA betere terreineigenschappen mee te geven.  ::) :P

Kortom, wat mij betreft mag er best wat vernieuwd worden  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2017 21:08 #88 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic honda 500 x

[youtube]

[/youtube]

[youtube]
[/youtube]


pfff het zal je vrouw zijn, lekker onbehouwen offroad rijden :-\

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2017 21:28 - 13 feb 2017 21:30 #89 door PimW
Beantwoord door PimW in topic honda 500 x
Nog erger, mag je je de pleuris werken voor het inschrijfgeld van Dakar, en Baja, en daarvoor Heroes Legend op een veel te zware Tenere oid ?.  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2017 21:33 #90 door J-P
Beantwoord door J-P in topic honda 500 x
Een crosstourer zal je hier niet gauw zien omdat het blok heel goed aansluit bij de VFR serie, daarom zat ik ook op het VFRforum toen de ik crosstourer reed. Sluit technisch het beste aan. Daarbij zijn er maar heel weinig mensen die de Crosstourer offroad nemen... de CB500X leent zich daar beter voor

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2017 11:21 #91 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic honda 500 x
Lekker toelaten, niet moeilijk doen.
De TCN is toch geen specifieke all- off- of on-roadclub.

De 500x is een leuke fiets en net als de Alp, de Twin en heel veel andere motoren een all-road motor.
Of dat nu wel leuk/fijn/practisch met een klein voorwiel is, is niet aan ons maar aan de gebruiker.
Kijkend naar andere brommers met een klein voorwiel zie ik heel veel blije gezichten van die rijders in de prut, maar ook die beslissen, "zo dat was het dan, leuk, maar niet meer met deze motor"

Daarnaast, waarom een muur bouwen om deze club? We hebben/willen met ons allen toch een gedeeld plezier?
Aspirant leden met all-road Honda motoren die met ons samen plezier willen hebben/maken, zijn toch altijd welkom?

Het argument om de club te blijven te verjongen met nieuwe modellen is een goede, zo blijft de club op lange termijn leven.

De Club heet nu Transalp Club Nederland, een mooie naam waar we ook best trots op mogen zijn, genoemd naar de inmiddels al legendarische "Transalp".
Maar om nu die mooie naam te veranderen omwille van een stel die ook van het asfalt af willen of juist er op willen blijven met een moderne All-road Honda is mijn inziens een dure en zinloze actie.
Het toelaten van nieuwe modellen zal via het huishoudelijkregelement geregeld mogen worden, veel minder rompslomp.

[youtube]H7XBPv8lHqU[/youtube]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2017 22:03 #92 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
de naam van de club veranderen ?  is niet van toepassing vind ik    mooi zo laten  :)
het gaat mij alleen om de motor en de lol en saamhorigheid enz.enz 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2017 22:21 #93 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic honda 500 x

de naam van de club veranderen ?  is niet van toepassing vind ik    mooi zo laten  :)
het gaat mij alleen om de motor en de lol en saamhorigheid enz.enz


Vind ik ook, Transalp is uiteindelijk de 'basis' van deze club :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2017 22:29 - 13 mrt 2017 22:36 #94 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
het is als een gevoel van tweede familie  8)
noord zuid oost of west  TCN  best  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2017 21:46 #95 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
https://youtu.be/vpfOUTai_Uk     vond dit wel een leuk filmpje  :) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2017 10:40 #96 door bartjanm
Beantwoord door bartjanm in topic honda 500 x
Ik heb ook Ja gestemd: Toen ik de 500x voor 't eerst zag op de motorbeurs had ik zo iets van: hier had een transalp stikker op gemoeten: Betaalbaar, licht, met wat aanpassingen goed aanpasbaar voor alles wat je nog een weg kan noemen.

We moeten ons toch de vraag stellen: zijn we een club omdat honda marketing een bepaalde naam ergens op plakt, of maken we onze eigen afbakening. Honda allroad club zou een prima omschrijving zijn voor mij. Naam gewoon 't zelfde houden, als mensen zich daar door af laten schrikken prima. Maar iemand die actief op 't forum is, allroad rijd, leuk vindt om mee te doen, etc. maar die op een cb500x met rally pakket rijd niet welkom heten? Tja...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2017 18:50 - 26 juni 2017 21:49 #97 door luwe
Beantwoord door luwe in topic honda 500 x
maar warom ombouwen kan ook zo  ombouwen is een optie
elke alp is aangepast de zijn nog maar weinig orgineel

club naam niet veranderen is niet mijn bedoeling vind het prima zo  :)
maar wat je zegt betaalbaar ja    en een nieuwe transalp laat nog wel even op zich wachten
denk  als deze 500x binnen de club mag dat  er meerdere volgen  :)  

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 16:46 #98 door M_Duiker
Beantwoord door M_Duiker in topic honda 500 x
NEE gestemd..

Vind de transalp en de africa twin het zelfde karakter hebben. - heb niks tegen de CB500X of de NC750X-
Maar het zijn iets stoerder gemaakte normale modellen. het zijn aftreksels van de gewone CB500, een soort opgewaarderde Naked bike..
(zelfde geld voor de NC750) De clubmotoren die er nu zijn zijn allemaal modellen met karakter en dat is iets wat ik persoonlijk mis bij de CB500X en de NC750X

"Van mij zou de 500X toegelaten mogen worden als Honda allroad alternatief voor de Transalp. Ik denk dat dit goed kan zijn voor de club om zo meer (jong) leden binnen te kunnen halen. "

"Kortom, wat mij betreft mag er best wat vernieuwd worden  :D"


Jonge leden werven door een CB500X? Meeste jongeren kopen nog steeds een naked of racer.. puur om imago, van alle jongens waar ik mee rijd ben ik de enige met een all-road motor (tevens ook de enige die alle bagage van de rest mag meenemen tegenwoordig)
laatste tijd zie ik steed meer jongeren met een alp, ikzelf (21 jaar) rij ook een Transalp 700..

lekker laten wat het is over een paar jaar komt honda misschien wel weer met een andere.. dan word het een hele algemene bedoeling.. niet meer puur de motoren wat het nu is..

Hoe meer motoren als "Clubmotor" worden bestempeld hoe meer vlakke kennis je krijgt, je krijg niet meer de diepe tips and tricks van de motoren. - Gok ik -

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 20:49 #99 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic honda 500 x
Als er 1 motor is die van mij toe mag worden gevoegd aan deze club dan is het de CB00X Ziet er goed uit en is toch nog steeds een all-road hoor..... Dat hij  een 'aftreksel' zou zijn van een van een gewone CB500 vind ik niet.
De motoren worden gewoon moderner, zelfs de transalp 700 is al niet meer de transalp zoals de oudere PD modellen. Herbert is na 8 jaar overgestapt van een PD10 van '98 naar een alp700. Het is volgens hem minder offroad en meer wegmotor, betere wegligging ook.
Ik ben ook overgestapt van een PD10 naar een NC750S . Proefgereden met een CB500C : geweldige motor en het vermogen komt er op een super manier uit, niet meer te vergelijken met de oudere motoren. Ook de NC750X is een heerlijke (lange slag) motor met veel koppel.
Echter dat kuipwerk van zowel de oude transalp en de nieuwe NC750X zorgde bij mij voor teveel turbulentie, vandaar de keus voor de NC750S. Heerlijk stil om mijn hoofd....
Je kunt wel vast willen houden aan het oude maar daar schiet je uiteindelijk geen moer mee op....we rijden met de auto toch ook niet allemaal meer in een kever of kadett.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 21:45 #100 door M_Duiker
Beantwoord door M_Duiker in topic honda 500 x

Als er 1 motor is die van mij toe mag worden gevoegd aan deze club dan is het de CB00X Ziet er goed uit en is toch nog steeds een all-road hoor..... Dat hij  een 'aftreksel' zou zijn van een van een gewone CB500 vind ik niet.
De motoren worden gewoon moderner, zelfs de transalp 700 is al niet meer de transalp zoals de oudere PD modellen. Herbert is na 8 jaar overgestapt van een PD10 van '98 naar een alp700. Het is volgens hem minder offroad en meer wegmotor, betere wegligging ook.
Ik ben ook overgestapt van een PD10 naar een NC750S . Proefgereden met een CB500C : geweldige motor en het vermogen komt er op een super manier uit, niet meer te vergelijken met de oudere motoren. Ook de NC750X is een heerlijke (lange slag) motor met veel koppel.
Echter dat kuipwerk van zowel de oude transalp en de nieuwe NC750X zorgde bij mij voor teveel turbulentie, vandaar de keus voor de NC750S. Heerlijk stil om mijn hoofd....
Je kunt wel vast willen houden aan het oude maar daar schiet je uiteindelijk geen moer mee op....we rijden met de auto toch ook niet allemaal meer in een kever of kadett.


maar een CB500X IS een aftreksel van een CB500 omdat het er 1 is met een iets andere opbouw.. het is een opgekrikte naked bike..
Zelfde voor de NC.. ook gebaseerd op een naked.
het is niet vasthouden aan het oude het is vasthouden aan de naam... als je een club wilt met alle motoren dan krijg je een algemene honda club niet meer een echte CLUBmotor.. want als je dan als transalp club samen komt.. en je hebt een zooi verschillend.. want dat ga je krijgen..

de transalp word toch ook niet in een andere groep gebruikt?

Of dat de pan european club (toevallig hier in huis dat we die ook hebben en ook op die club zitten) opeens bij de goldwing club hoort... want ja t zijn allebij toermotoren.. de achterlijk zwaar zijn

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden