Re: webdagboek; Jaspers transalp.

04 sept 2015 16:02 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.
Nou nou, noemen jullie dit offroad vuil ?????

Zeker vorig jaar niet op de beurs geweest in de stand van de Transalpclub.. ( of was het 2 jaar geleden )

Daar zat pas echt offroad blubber op.
Dit was je eraf met een zacht straaltje uit de tuinslang  >:D >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 16:20 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.
Zo ziet mijn Varadero er momenteel ook uit en die komt nooit in de blubber ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

04 sept 2015 16:34 #23 door Oldtimer

en die komt nooit in de blubber ;D

Maar jij kunt het plakfolie er gewoon aftrekken, dat dan weer wel  >:D  :-*

04 sept 2015 16:36 #24 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.
Dat klopt Marien ;D
Maar een bijkomend voordeel van folie is dat vuil en insecten heel makkelijk te verwijderen zijn.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

04 sept 2015 19:00 #25 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.
Ja zeg!

Mij een beetje vertellen dat deze blubber slechts een beetje makkelijk weg te poetsen vuil is! Ik scheet 7 kleuren toen ik door de blub aan het hossen was  :o Dus voor mij is het heel wat!!!

:angel:

Ik ben maar gewoon een buikschuivertje gewend, de enige reden om die te poetsen waren vliegjes op de kuip :P

(en alle begin is klein!)

de transalp wordt steeds mooier

04 sept 2015 19:35 - 07 sept 2015 09:10 #26 door Oldtimer
Jasper, ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar het is vragen om commentaar als je dit zo post. ;)

5 spatjes op de valbeugel en zelfs geen spatje modder op de wielen  ;D
Maar chapeau hoor, je moet inderdaad ergens beginnen en mijn opmerking is dan ook NIET beledigend bedoeld.

Mijn advies is kom over 2 weken naar de Drenthe Allroad en laat je begeleiden door wat meer ervaren rijders.
Ook daar heb je de Transalpclub voor en ik weet 100% zeker dat je met open armen wordt ontvangen.
Alle begin is moeilijk en ook met wat mindere bandjes kun je heel leuk het zandpad op en de moddergaten verkennen.

Maar ga nooit alleen proberen zwaarder offroad. Je kunt op het forum ontdekken waarom dat is.

In elk geval heel veel suc6 met je alpenavontuur en wie weet, zien we je binnenkort IRL

Groeten

Oldtimer

04 sept 2015 23:46 #27 door kees
Beantwoord door kees in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.

Jaja het is een feit!

De eerste dikke modder kek zit op mijn nog spik en span transalp.... Mijn blokje was nog zo netjes alsof ie net uit de showroom kwam. Maar nu niet meer  8)

Vet cool!!!

Zondag gingen we een stukje rijden, en zomaar toevallig kwamen we op een onverharde weg terecht, na alle hoosbuien van afgelopen weekend, was dat al snel tot aan de as in de plas! (het was serieus niet de bedoeling, we dachten een zandpad te hebben, maar na een klein stukje werd dat echt drek!)

Ik merk dat het allemaal heel onvertrouwt voelde, ik moet hier echt meer ervaring mee opdoen, grind en gravel heb ik wel eens gehad, maar echte zuigende glibberende modder nog niet (met de motor dan, ik had ooit een suzukie samurai, daar blubberde ik wel eens mee)

Wat me vooral opviel was het zoeken en glibberen van je voorwiel. Heel logisch dat je voorwiel steeds naar het laagste punt wil glijden, toch is dat effe wennen! Ik vond het wel enorm leuk, ook al zijn we de eerste de beste mogelijkheid weer terug het verharde op gegaan!

jaspersFZR, ENJOY!!  :)

Harm

07 sept 2015 07:29 #28 door jaspersFZR
Oldtimer, je hebt helemaal gelijk! Ik heb me vorige week ook aangemeld voor de TCN dus ik ga jullie zeker IRL ontmoeten. En hoop het kunstje van jullie af te kunnen kijken.

Over 2 weken ben ik een weekje op vakantie, dus dan helaas nog niet, maar dat komt wel goed!

Inmiddels wel mooie stepjes gevonden (was er niet eens naar opzoek, maar die vriend met de africa twin die had een tweedehands koffersetje gescoord, en zag die stepjes liggen, die had hij maar voor me meegenomen!)

Van dit:
Bijlage:

Naar dit:
Bijlage:

Bijlage:

Staat lekker stevig!  :D

Wat is eigenlijk jullie mening van die aluminium kleurige valbeugelset? Ik heb het idee dat dat ding veel slapper is, als hij doet vermoeden, aan een kant zit hij al tegen een kap aan.

07 sept 2015 08:19 #29 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.
Ik had precies hetzelfde, mijn SW-Motech setje gaf geen krimp maar deze beugels verbuigen wel had ik het idee.

Probleem is dat ze bijna niet meer terug te buigen zijn.

07 sept 2015 09:24 #30 door Oldtimer

aan een kant zit hij al tegen een kap aan.

Lijkt er meer op dat deze beugels alleen voor de sier zijn.
Blijkbaar heeft de motor al eens op z'n zijkant gelegen.

Maar,
Wat Pim zegt,
Motech is steviger en als je echt offroad gaat zou ik overwegen om een beter setje aan te schaffen

07 sept 2015 10:04 #31 door jeroenmeertens
Beantwoord door jeroenmeertens in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.
Ik heb paar weken geleden die van heavy duties uit Roemenië  besteld  ;D heb de alp nog niet op een zij gelegd maar voelde verdraaid stevig aan en dat voor maar 88 euro ;)

Honda XLV600 1987
Suzuki GSXR 750 1998

07 sept 2015 14:28 #32 door jaspersFZR
Dat dacht ik al, ik ga mijn ogen openhouden voor een beter setje. Voor dit seizoen is mijn motorbudget wel een beetje op helaas (de transalp zelf sloeg een redelijke deuk in mijn budget)

De motor heeft inderdaad wel eens op zijn zij gelegen, dat heb ik al aan meerdere dingen gezien (kuipdeel rechtsachter is op alle ophangpunten stuk, voorkuip lijkt wat scheef te zijn, gebogen valbeugel idd) Ach dat houd ook de hobby erin denk ik dan maar!!!

Vorige week toch een heavy duties kofferrek besteld, dus die is in aantocht. En waarschijnlijk vandeweek een setje velgen ophalen (gister ging ik mijn band oppompen, en werd weer best droevig van de staat van de velgen...).

Die valbeugels komen na de winter wel een keertje!  (tenzij er toevallig een keer een mooi aanbiedinkje langskomt!)

07 sept 2015 17:58 #33 door kees
[ga je motor es wasse jonguh  :D ]

Dat zijn die dingen van MDI, worden ook niet meer gemaakt. Is van dunwandig opgepoetst RVS.

Zijn wel sterk hoor. Zeker als je ze terug moet buigen [not possible].

Die dingen van African Queens zijn echt bruut sterk. Daar heb ik een AT zo vaak mee zien vallen, dat gaf geen krimp!

07 sept 2015 19:00 #34 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Re: webdagboek; Jaspers transalp.
Met Brom hierboven ^^

Deze valbeugels zijn zéker wel sterk, maar goed, als je maar je genoeg best doet is álles krom te krijgen hè  ;)
Ik heb ook wel eens een setje krom gevallen en die waren idd niet meer terug te buigen  :-\. Een heel verschil met bijv de PBS kwaliteit van H&B, die plooi je zó weer recht  ;D

Ik heb deze valbeugels op onze beide Alpen zitten en ben er erg tevreden mee. Ze staan goed  8) lekker grof uiterlijk, fijn RVS dus nooit last van roest, licht van gewicht en oh ja, had ik al gezegd dat ze erg mooi zijn?  ;D

Jammer dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn  :(

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

07 sept 2015 23:06 - 07 sept 2015 23:12 #35 door kees
Eensch met Headless.. ^^

Ik heb ze ook op mijn AT  :)

[mijn motor is nie meer te wasse  :D]
Bijlagen:

11 sept 2015 07:58 - 11 sept 2015 08:05 #36 door jaspersFZR
Inmiddels mijn kofferrekje binnen van Heavy duties. Lekker stevig spul. Ik vind hem wel heel breed geworden, maar ja dat krijg je als het symmetrisch moet zijn.

Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:

Was nog effe puzzelen, er zat een setje boutjes moertjes bij, maar dat leek wel een willekeurige grabbel uit de "boutjes/moertjesbak" Een aantal heb ik kunnen gebruiken, andere waren te kort of gewoon niet praktisch. M6 ringetjes en boutjes, terwijl er alleen M8 gaten in zitten.

Maar ach, met wat scharrelen door de garage had ik de boel zo in elkaar zitten!

Zijtassen die had ik al, toevallig passen die heel mooi, de tassen zijn eigenlijk dezelfde maat als het vierkant van het rek, dus gaat prima! (Moet ze nog wel even fatsoenlijk vastzetten)
Bijlage:

Zal wel effe wennen worden, met deze tassen achterop de FZR was ik 70cm breed, nu 100cm. Maar ik vind het er wel cool uitzien!!!

Heb meteen ook al de volgende upgrade bedacht, aan de linkerkant zit tussen rek en kap een hoop loze ruimte, daar kan ik denk ik een mooi kistje maken waar ik wat gereedschap/compressortje etc... in kan stoppen.

Inmiddels ook een veel beter setje velgen gescoord!
Bijlage:

Moet nog wel even poetsen, en misschien ga ik ze ook wel even echt netjes maken, nog even over nadenken!

11 sept 2015 10:57 #37 door PimW
100cm wen je wel aan hoor, mijn koffercombo is ook ~ een meter breed maar na een paar dagen merk je er niets meer van ;D

Mijn setje is juist wél a-symmetrisch.

Maar ze zien er goed uit hoor  8)

17 sept 2015 08:20 #38 door jaspersFZR
Zoo de upgradejes blijven komen, alles om het leven op de motor iets plezieriger te maken! Ik mistte dat op mijn vorige motor ook al, een klokje!
Bijlage:

3,95 ofzo bij deal extreme, mooi klokje!

Mijn navigatie heeft inmiddels ook een vast plekje gevonden, ik vind hem wel een beetje teveel uit mijn blikveld zitten, maar voor nu was dit het makkelijkst!
Bijlage:

Een vriend vond dit mooie RVS bakje in zijn schuur, die mag ik wel van hem hebben, dat wordt een mooi bakje voor wat gereedschap enzo om aan de binnenzijde van mijn linkerkofferbeugel te hangen.
Bijlage:

Bijlage:

En nog effe een waterdichte roltas gescoord, ook wel prima! Nu nog wat netter vast snoeren
Bijlage:

Zo en nu inpakken en wegwezen voor de vakantie! (en hopen op iets beter weer als dit nu)

17 sept 2015 09:44 #39 door Oldtimer
Fijne vakantie
8)

17 sept 2015 14:03 #40 door PimW
Veel plezier en vergeet niet je gereedschap in een waterdicht zakje te doen en in een doek te wikkelen die alle vrije ruimte opvult :)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.137 seconden