1987 Transalp XL600V

03 apr 2016 23:29 #61 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V
Universele. Scheelt ook de helft.

Vertel ze dat je een plus, een min en een relais-geschakelde draad hebt. En een te bedienen wattage van 2x 21W.

Nadeel kan zijn dat hij niet in je ophangrubbertje past.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2016 23:46 #62 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Mooi, dan kan ik wel even bij AOC of zoiets langsrijden voor een relaisje. Jij beschrijft nu drie draden, dus dan neem je die groene er ook in mee. Maar een met twee polen zou dus ook moeten kunnen werken, toch? Dat is dan toch alleen plus en relais-geschakelde draad als ik jouw verhaal goed begrijp?

Als het niet past, dan zit er nog een mooi rond gaatje in het stalen plaatje waar het rubber overheen schuift. Daar kan ik wel iets aan vast maken met een tie-wrap of zo. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2016 23:56 #63 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V

Mja het is een beetje wat Waffie eerder zei, er zijn verschillende relais-aansluitingen.

Blijkbaar heeft de jouwe naast de plus (die eigenlijk bedoeld is voor de knippers, maar ook het relais van stroom voorziet) ook een min nodig.

Een relais zoals de jouwe, is een electromagnetisch spoeltje dat een contact schakelt. Om dat spoeltje te laten werken heb je dus die massa nodig. Zo staat het ook in het elektrisch diagram in Haynes.

Wat ze moeten weten is: ik heb een plus ingaand (zwart), een min ingaand (groen) en een relais-geschakelde plus uitgaand (grijs). Het te schakelen wattage is 2x 21W (één kant knippers). Dit laatste is van belang bij de keuze van de zwaarte van het relais omdat de knippers anders in een te hoog of te laag tempo knipperen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 08:13 #64 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Ja, ik snap dat er verschillende mogelijkheden zijn. Maar goed, is de min niet optioneel, afhankelijk van het relais dat je kiest? Als je een relais voor 2x 21W kiest dat twee polen heeft, dan zou hij het met de twee draden moeten doen en een met drie polen heeft ook de min nodig. Tenminste, dat denk ik dan, want de min is een gewone min toch? Die wordt verder niet geschakeld, toch?

Maar ik ga zo eens buurten bij de winkel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 16:35 #65 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Nieuw driepoot relaisje aangesloten en de knipperlichten doen het. Grappig genoeg knipperen de lampjes van zowel links als rechts bij voor en achter, maar doen ze het rechts twee keer zo snel als links. Geen idee waarom.

Oh, en het linker handvat zit redelijk los. Dat heb ik al eerder her en der gelezen. Toch apart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 16:40 #66 door downunder
Beantwoord door downunder in topic 1987 Transalp XL600V
heb je wel 4 lampjes van hetzelfde vermogen? het lijkt dat ze aan de rechterkant dan afwijken. of aan de linkerkant  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 18:32 #67 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Nog niet gecontroleerd. Eerst maar eens een paar kappen terugschroeven en een rondje doen om te kijken of alles nu wel naar behoren werkt. Dan kan ik daarna weer met dat soort dingen klungelen. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 20:40 #68 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V
Ja dan zit er i.d.d. mogelijk één lichter lampje in. Die relais' reageren daar gelijk op.

Ik had gister(nacht) geen puf meer om te reageren, maar een tweepolig relais heeft vlgs mij een metalen bevestigingsbracket. Die ligt dan automagisch aan massa en heeft hij geen massadraad nodig.

Om het relais wat jij hebt te laten werken is er plus en een min nodig. Ik kan er ook niks aan doen  :angel:


Handvatten: afnemen en zowel stuur als handvat grondig reinigen met alcohol. Binnenkant handvat nat maken met alcohol en er nat op schuiven. Alcohol verdampt er tussenuit en zit weer muurvast.


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 20:47 #69 door downunder
Beantwoord door downunder in topic 1987 Transalp XL600V
Over die relais. Ik heb zon relais met 2 stekkertjes die haaks op elkaar staan. Hangt in een rubbertje aan het gewei. Maakt iig geen contact aan de massa zover ik weet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 20:48 #70 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
En wat doe je als je knipperlichten hebt? Snel even de belangrijkste stukken van de kuip terugzetten en snel een rondje doen natuurlijk. ;) Net even 5km gereden voor wat verse benzine en met het excuus om even ergens wat op te halen. Maar goed, wel een rondje gereden, op twee cilinders, zonder ANWB. Een hele vooruitgang dus. Misschien morgen wat verder, om te kijken hoe dat gaat. Het ligt er wel even aan hoeveel tijd ik heb.

Voor de knipperlichten denk ik ook dat het aan het contact kan liggen. De rechter houder van de lamp is redelijk gecorrodeerd. Ik heb al wel geprobeerd om er wat aan te doen, maar het contact is ook niet echt lekker. Beide lampjes knipperen wel, maar wel snel. Dus daar zit misschien ook wel wat in. Rustig uitzoeken.

Overigens heb ik gisteren het handvat gereinigd en daarna teruggezet. Het handvat lijkt nu weer steviger te zitten. We zullen zien.

Over die relais. Ik heb zon relais met 2 stekkertjes die haaks op elkaar staan. Hangt in een rubbertje aan het gewei. Maakt iig geen contact aan de massa zover ik weet.

Dat is dan dezelfde als die ik er op had zitten. Nu zit er een universele van Hella op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2016 22:24 #71 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V

Over die relais. Ik heb zon relais met 2 stekkertjes die haaks op elkaar staan. Hangt in een rubbertje aan het gewei. Maakt iig geen contact aan de massa zover ik weet.


Ja Waffie zei ook al zoiets. Dan weet ik ut ook niet. Mijn AT heeft ook die 3.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 16:16 #72 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 1987 Transalp XL600V

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=231882765013&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 21:29 #73 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Bedankt. Ziet er goed uit. :) Eerst een paar andere dingen regelen, maar die gaat op mijn wish list. Ook even een mailtje naar de fabrikant gedaan om meer uit te vinden.

Overigens, nog mensen die smalle slangklemmen weten te vinden voor op de inlaatbuizen? De meeste standaard slangklemmen zijn te breed en de originele Honda items zijn €7 of €8 per stuk... Dat vind ik nogal stevig. Daar moet toch een algemeen alternatief voor zijn, of?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 21:31 #74 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 1987 Transalp XL600V

slangklemmen weten te vinden voor op de inlaatbuizen?


Bedoel je de klemmen voor de inlaat rubbers . ???
Hoeveel wil je er ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 21:34 #75 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Ja, die bedoel ik. :) Er zijn er 6 volgens mij. En dan nog een grote voor de aansluiting van de snorkel op het luchtfilterhuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 21:36 #76 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic 1987 Transalp XL600V
Nee, nu ben ik de tel kwijt.
Op de carburateurs zitten 2 rubbers met elk 2 klemmen.
Op de snorkel zit een grote en een kleine klem.

Ik mis er dus blijkbaar 2 .

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 21:47 #77 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V

Ik mis er dus blijkbaar 2 .

Morgen toch weer eens kijken. Ik dacht twee tussen snorkel en carbs, en dan vier op het rubber tussen de carbs en de cilinder. Maar daar kan ik ook naast zitten. en dan een tussen filterhuis en snorkel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 17:57 #78 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V

Tijd voor het grovere werk... ;)

Mitas C-02 voor achter en de Michelin T63 voor voor. Overgenomen van iemand in Terneuzen die ze over had. Nieuw. En voor weinig. ;) Daar haal je normaal gesproken de C-02 nog niet voor. Ben benieuwd wat het gaat doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 17:59 #79 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 1987 Transalp XL600V
Zal wel ff schrikken worden op het asalt, in de blub daarna ook.

Maar in positieve zin :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 18:59 #80 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Ik ben gewoon heel benieuwd. Ik heb nog nooit echt op noppen gereden, dus ik ben benieuwd hoeveel dat wiebelt en hoeveel grip ik verlies. Laten we maar zeggen dat ik er sowieso niet veel op verlies als ik het niets vind.
We hebben hier een heleboel dijkjes met modder en grind en daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar. En op 4 juni ga ik offroad rijden met een aantal allroads, dus ik denk dat ik dan de Transalp maar meeneem in plaats van de Tiger met Anakee III's. Dit grijpt vast wat beter aan. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.484 seconden