1987 Transalp XL600V

15 apr 2016 21:16 #81 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V
Cool! Ruige bandjes hoor  :)

Ik las pas ergens hier op 't forum dat je met noppenbanden op asfalt minstens zo hard kan als met straatbanden.


Sleutel je ze er zelf onder?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2016 21:43 #82 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V

Sleutel je ze er zelf onder?

Lijkt me leuk om eens te doen, maar ik heb er de spullen niet voor. Ik heb wel een adresje dat dat voor mij doet, inclusief balanceren (dan zijn we van die discussie ook weer af). ;)

Ik ben heel benieuwd hoe het rijdt. Ik ben niet iemand die de krullen van zijn banden afrijdt, dus wat dat betreft verg ik zeker niet het uiterste van mijn banden. Geen idee hoe dat met deze banden gaat, maar dit maakt de Transalp in ieder geval über stoer. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2016 12:00 #83 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V

Nou ja tis net zoiets als rijden op zand. Stuur gewoon waar je heen wilt en verder laat je hem lekker z'n gang gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2016 14:13 #84 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V

Kijk mamma, zonder wielen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 18:01 #85 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Als je de boel uit elkaar haalt, dan kom je nog wel eens iets tegen. Heeft iemand nog zo'n rubber uit het achterwiel voor me over? Mijn wiel bleek er nog maar 5 te hebben in plaats van 6. :(

En zijn er verschillende lengtes kilometertellerkabel die passen? Die van mij is net wat kort en dan gaat hij trekken bij max stuuruitslag. En ik wil hem ook nog net 3 a 4 centimeter hoger zetten voor, dus dan is extra lengte nodig. Zijn er andere kabels die passen?

Oh, en dan heb je ook andere leuke dingen die je tegenkomt...


Is er nog iemand hier met harde remleiding op zijn Transalp? Mijn oude '89er had een stalen remleiding. Duidelijk niet zoals deze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 18:36 #86 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic 1987 Transalp XL600V
dat stuk  stalen remleiding moet aan de binnenkant lopen van de voorvorkpoot

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 19:10 #87 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic 1987 Transalp XL600V
Die oude remleiding zou ik sowieso vervangen door staalomvlochten Arne! Kan dat stuk harde leiding er ook tussenuit  :)
Vwb de km tellerkabel: zou zomaar kunnen dat die van een Twin ook past, die zal wel iets langer zijn ivm de langere voorvork, Waffie weet dat wel denk ik.

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 19:30 #88 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V

dat stuk  stalen remleiding moet aan de binnenkant lopen van de voorvorkpoot

Maar het hoort er wel dan? Apart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 19:55 #89 door downunder
Beantwoord door downunder in topic 1987 Transalp XL600V
Hoort daar wel ja al zit hij bij jou wat apart gemonteerd denk ik :). Sowieso wil je de leiding vervangen met een staalomvlochten remleiding..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 20:05 - 17 apr 2016 22:06 #90 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V

dat stuk  stalen remleiding moet aan de binnenkant lopen van de voorvorkpoot


*edit: Jeroen heeft gelijk,

Dat doet-ie toch ook? Vlgs mij gaat-ie bij de bovenste kroonplaat voorlangs door een bracket omlaag, dan buitenom de binnenpoot inderdaad via de binnenkant van de poot langs de achterkant van de onderste kroonplaat door een bracket. Bij een Alp met dubbele schijf, zit daar namelijk de splitsing voor de linker en de rechter remklauw.

Bij een AT zit het ook zo. Vanaf de hoofdremcilinder rubbah, dat stukkie staal rond het balhoofd met splitsing, en daarna weer rubbah tot op de 2 klauwen.

Heeft iemand nog zo'n rubber uit het achterwiel voor me over? Mijn wiel bleek er nog maar 5 te hebben in plaats van 6. :(


:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 21:26 #91 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic 1987 Transalp XL600V
bij een Dominator RD02) loop de rem leiding het zelfde
zie foto het stalen stuk is recht met een haaks bocht wat onder de bovenste kroonplaat loop

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 21:57 #92 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
:) Een stalen leiding komt er nog wel op hoor. Eerst even wat andere dingen die geregeld moeten worden. Zoals een stom stukje rubber.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 22:00 #93 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V

bij een Dominator RD02) loop de rem leiding het zelfde
zie foto het stalen stuk is recht met een haaks bocht wat onder de bovenste kroonplaat loop


Meneer Emke heeft helemaal gelijk, ik las je eerdere post hierover te vlug  :-[

Ik heb mijn eerdere reactie over dit leidinkje aangepast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 23:23 #94 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic 1987 Transalp XL600V
Tandwiel Rubbers  set kost rond 30/35 euro beter om ze alle zes te vervangen

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 23:25 #95 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Inmiddels een nieuw setje rubbers besteld, plus een nieuwe kilometerkabel. Hopelijk snel binnen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 23:30 #96 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic 1987 Transalp XL600V
kilometerkabel van een XR 600 ?
is lekker lang  :)

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 23:51 #97 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Nog tips (en/of foto's) over het vastzetten van het hitteschild onder je rechtervoet? Hij hangt nu los en een beetje bescherming is toch wel handig. ;)

kilometerkabel van een XR 600 ?
is lekker lang  :)

Ik ga voor de Dominator kabel. Die poten zijn net wat langer dan die van de TA en die poten heb ik liggen voor mijn TA om te kijken of dat net genoeg hoogte erbij geeft voor mij. ;) Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 23:59 #98 door kees
Beantwoord door kees in topic 1987 Transalp XL600V

Hoe ga je dat aan de achterkant oplossen dan, als de voorkant daardoor omhoog komt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2016 08:49 #99 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V
Het is niet veel. Onbelast scheelt het 2 centimeter, maar ik heb altijd het gevoel dat de Transalp wat naar voren leunt. Dus wil ik eens kijken of het wat uitmaakt. Ik wilde nog niet meteen het hele rijtje met XR600 vork en AT swingarm etc gaan doen. En vorkpoten wisselen is natuurlijk een klusje van niks, dus wilde ik het eens proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2016 20:10 #100 door arne
Beantwoord door arne in topic 1987 Transalp XL600V

Ik ben met de TA naar de orthodontist geweest... Hij moest een beugel. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.233 seconden