RD07A 1996 Project

19 okt 2016 22:09 #21 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Hehe gewoon in de woonkamer naast de piano  C:-). Goeie tip!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 22:18 #22 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project

Een setje ringen die het voortandwiel fixeren op de splines. Als je nu het tandwiel pakt kan hij wat heen en weer schuiven (axiaal) en in sommige gevallen iets wiebelen (roteren).

Met die schijfies sluit je het tandwiel op en zou je de uitgaande as beschermen tegen invreten. Deze word in Italie gemaakt en via het commerciele hoekje in het verkoop deel van het forum aangeboden.


Bedankt voor de uitleg. Best prijzig dingetje. Ik moet nog maar even goed nadenken wat ik ga doen :o.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 22:20 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic RD07A 1996 Project


bewijs[img] [img]bewijs[img] [img]bewijs[img] en toen weer terug naar de schuur, dat viel nog niet mee met met het blok in het frame, ik denk toch wel een kilootje of 80. [/quote] Thanx Tuur  :) Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)[img]bewijs [img]bewijs[img] [img]bewijs[img] en toen weer terug naar de schuur, dat viel nog niet mee met met het blok in het frame, ik denk toch wel een kilootje of 80. [/quote] Thanx Tuur  :) Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)[img]

bewijs[img] [img]bewijs[img] en toen weer terug naar de schuur, dat viel nog niet mee met met het blok in het frame, ik denk toch wel een kilootje of 80. [/quote] Thanx Tuur  :) Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)[img]bewijs [img]bewijs[img] en toen weer terug naar de schuur, dat viel nog niet mee met met het blok in het frame, ik denk toch wel een kilootje of 80. [/quote] Thanx Tuur  :) Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)[img]

bewijs[img] en toen weer terug naar de schuur, dat viel nog niet mee met met het blok in het frame, ik denk toch wel een kilootje of 80. [/quote] Thanx Tuur  :) Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)[img]bewijs en toen weer terug naar de schuur, dat viel nog niet mee met met het blok in het frame, ik denk toch wel een kilootje of 80. [/quote] Thanx Tuur  :) Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)[img]

en toen weer terug naar de schuur, dat viel nog niet mee met met het blok in het frame, ik denk toch wel een kilootje of 80.


Thanx Tuur  :)

Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 23:08 #24 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Ik vind dit ook wel een mooie oplossing: www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/143897...fix.html#post1185585

Iemand hier die zo'n tandwiel gekocht heeft?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2016 09:03 #25 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic RD07A 1996 Project

Thanx Tuur  :)

Oké, een RD04, maar geen broodje aap meer  ;)


En inmiddels staat hij weer wat verder in elkaar en wat ook geen broodje aap verhaal is (daar was jij een beetje ongelovig over in een ander topic), is dat een 04 kan lopen met 07 pickups en 07 vliegwiel, blokje draait prima.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2016 21:59 #26 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic RD07A 1996 Project

Ik vind dit ook wel een mooie oplossing: www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/143897...fix.html#post1185585

Iemand hier die zo'n tandwiel gekocht heeft?


Heb ze ooit is op marktplaats voorbij zien....  te fokking dom van me dat ik er niet 3a4 gekocht heb...
Binnen kort maar de franse @T site is doorspitten...

greetsz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2016 22:19 #27 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Ik lees op het Engelse AT forum dat ze die Fransoos zo ver hebben gekregen om een batch voor hen te maken, kosten €50 p/s. Zou zoiets voor hier ook niet wat zijn? Hij gaat ze alleen pas maken als er 50 bestellingen zijn.

Ik vind zoiets een betere oplossing dan dat opvulplaatje.

www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/143897...-shaft-easy-fix.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2016 22:32 #28 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic RD07A 1996 Project
8)

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2016 09:29 #29 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Dat ziet er toch wel netjes uit. Bevalt dat plaatje goed? Je krijgt er geen vreemde slijtage van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2016 10:54 #30 door alain
Beantwoord door alain in topic RD07A 1996 Project
Je kan ook een versleten tandwiel uitboren en eventueel bijslijpen, en aan het nieuwe tandwiel bevestigen met de borgplaat ertussen.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2016 14:26 #31 door PimW
Beantwoord door PimW in topic RD07A 1996 Project
In principe zou er niet zoveel verschil moeten zitten tussen beide systemen toch?

Ervanuitgaand dat de passing en materiaal hardheid gelijk zijn en de schijven vast zitten op het tandwiel en niet kunnen verdraaien onder last.

Ik weet niet of draadvonken economisch haalbaar is maar dan kun je in principe relatief eenvoudig op-maat tandwielen laten maken.

Wat je bereikt met uitboren (tandwielen zijn ook nog eens redelijk hard) snap ik niet helemaal. Heb je over de spline of de twee m6 draadgaten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2016 15:31 #32 door alain
Beantwoord door alain in topic RD07A 1996 Project
Ik zou enkel de draadgaten uitboren zodat ze samen met de borgplaat tegen het nieuwe tandwiel kunnen geklemd worden.

Ik heb enkel een boormachine en een slijpschijf nodig, en natuurlijk een versleten tandwiel.

Misschien is de slijpschijf niet eens nodig en is er voldoende ruimte in de voorste kettingwielkast.

Ik bekijk het binnenkort eens en laat hier wat weten. Ik ben net aan een kettingwissel toe.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2016 16:42 #33 door PimW
Beantwoord door PimW in topic RD07A 1996 Project
Nadeel vind ik dat je de draadgaten gaat gebruiken waar ze eigenlijk niet voor zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2016 12:59 #34 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project

In principe zou er niet zoveel verschil moeten zitten tussen beide systemen toch?

Ervanuitgaand dat de passing en materiaal hardheid gelijk zijn en de schijven vast zitten op het tandwiel en niet kunnen verdraaien onder last.

Ik weet niet of draadvonken economisch haalbaar is maar dan kun je in principe relatief eenvoudig op-maat tandwielen laten maken.

Wat je bereikt met uitboren (tandwielen zijn ook nog eens redelijk hard) snap ik niet helemaal. Heb je over de spline of de twee m6 draadgaten?


Het grootste verschil is €40,-. Maar die Fransoos maakt ze alleen als er genoeg vraag is en die plaatjes zijn altijd beschikbaar neem ik aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2016 17:10 #35 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic RD07A 1996 Project
Heeft iemand dat adres van die Fransoos ?
En begrijpt ie ook Engels ? Want als ik Frans probeer te praten dan kan ik net zo goed nederlands doen.... en al zeker schrijvend....

En 50 stuks.... pff wordt ff een investering, maar ik wil het even exact weten van deze goede man.
Misschien ben ik dan genegen om ze op voorraad te nemen in de shop....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2016 17:18 #36 door PimW
Beantwoord door PimW in topic RD07A 1996 Project
stephane.termoz-bajat@wanadoo.fr

Zijn engels lijkt ok.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2016 12:39 #37 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project

Heeft iemand dat adres van die Fransoos ?
En begrijpt ie ook Engels ? Want als ik Frans probeer te praten dan kan ik net zo goed nederlands doen.... en al zeker schrijvend....

En 50 stuks.... pff wordt ff een investering, maar ik wil het even exact weten van deze goede man.
Misschien ben ik dan genegen om ze op voorraad te nemen in de shop....


Top idee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2016 13:06 #38 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Als ik het goed heb is ie op dit moment aan het inventariseren heb ik het idee, zie: www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/143897...aft-easy-fix-23.html

Misschien tegelijk wat inkopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 08:04 #39 door thedennman
Beantwoord door thedennman in topic RD07A 1996 Project

Heeft iemand dat adres van die Fransoos ?
En begrijpt ie ook Engels ? Want als ik Frans probeer te praten dan kan ik net zo goed nederlands doen.... en al zeker schrijvend....

En 50 stuks.... pff wordt ff een investering, maar ik wil het even exact weten van deze goede man.
Misschien ben ik dan genegen om ze op voorraad te nemen in de shop....


ik wil er zeker 1a2..! Zet mij maar in de lijst...!  Heb meer vertrouwen in deze dan in de Redcap..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 10:03 #40 door Floris
Beantwoord door Floris in topic RD07A 1996 Project
Ik heb deze voor €30 gekocht via eBay-kleinanzeigen (Duitsland). Hij is voor de PD06, ik weet niet of de uitgaande as van de versnellingsbak dezelfde is als de RD07.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden