RD07A 1996 Project

08 nov 2016 09:13 #61 door Floris
Beantwoord door Floris in topic RD07A 1996 Project
Goeie foto's, ga zo door

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2016 18:41 #62 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
N.a.v. dit topic: www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=14604.0

Van de week de koppen en kleppen weer opgehaald bij het revisiebedrijf. Volgens de jongens daar waren alle inlaatkleppen en 1 uitlaatklep buiten limieten, zo'n 4 á 5 honderste. Geleiders en zetels zijn goed. Als ik het nu nameet met mijn eigen micrometer dan lijkt het eigenlijk wel mee te vallen. Wellicht gebruiken ze daar andere limieten dan dat Honda zelf specifiek voor dit model motor gebruikt, óf, mijn micrometer en schuifmaat zijn niet goed.

Binnenkort maar eens langs bij Waffie voor een goeie second opinion, Ik ben ook maar een aanklooiende beunhaas  8).


De inlaatklep (de waarden zijn bij alle kleppen nagenoeg hetzelfde). Dunste punt op de inlaatklep: 5,480mm.




De uitlaatklep, dunste punt gemeten (beide kleppen zijn nagenoeg hetzelfde): 6,560mm.




De zetels van de kleppen lijken niet helemaal te sluiten na het slijpen, zie de zwarte streep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 nov 2016 21:58 #63 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic RD07A 1996 Project

lijken niet helemaal te sluiten na het slijpen, zie de zwarte streep.


Sluiten wel, maar zijn verder ingeslagen als de rest.
Zou je die streep weg willen slijpen ga je buitende tolerantie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 19:10 #64 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Ja precies. Die tolerantie, is dat de 'seat width' zoals staat in Haynes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2016 20:32 #65 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic RD07A 1996 Project
Ja correct.
Verder slijpen gaat daar ten koste van.

Zoals je kunt zien aan de inlaatkleppen zit je daar ook al aardig tegenaan, maar nog ruim voldoende.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2016 22:26 #66 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Sneak preview  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2016 22:58 #67 door kees
Beantwoord door kees in topic RD07A 1996 Project

Netjes hoor  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 13:36 #68 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic RD07A 1996 Project
VHT lak zo te zien.  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 20:17 - 29 dec 2016 20:24 #69 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Ondertussen zijn we alweer wat verder dus bij deze een monsterpost (foto alert!!). Het blok is gespoten en zit weer zo goed als helemaal in elkaar. Alles is zo'n beetje los geweest, schoongemaakt, geïnspecteerd en weer in elkaar gezet. Ik moet nog wat kleine dingetjes doen, maar die doe ik pas als het blok weer in het frame zit (dynamobout en koppelingskorf-moer torqen, enkele keerringen installeren). Ik ben benieuwd hoe de VHT lak zich houd overigens. Ik ben dagen bezig geweest met voorbereiden, schuren, krabben ontvetten etc. dus ik hoop dat het goed gehecht is.

Voor:


Na:


Voor:


Na:











Overigens ben ik nog bij Waffie geweest voor een second opinion van de cilinderkoppen en kleppen. Heel officieel gezien zou je kunnen zeggen dat een deel van de kleppen vervangen zou moeten worden, maar redelijkerwijs kan het allemaal nog best een ronde mee. Nu het in elkaar zit wil ik nog een compressietest doen om zeker te weten dat het goed is. Ik heb dus de kleppen nog goed kunnen slijpen en daarna weer ingebouwd. Daarna de koppen weer op de kop, brandstof in de kop gegoten en dat zat er 's avonds nog steeds in (een uur of 6 verder).






Het blok gesplitst om de uitgaande as te vervangen, mooie klus! Zo'n blok stelt toch eigenlijk helemaal niet zoveel voor als je het een keer open hebt gezien. De tandwielen overzetten was nog wel een priegelklus en goed opletten geblazen. Je wil niet tandwielen verwisselen of omdraaien.








Krukas lagers zien er goed uit. Van de drijfstanglagers heb ik helaas geen foto's.










Uitgaande as wisselen










Iemand die weet wat dit betekent?




Overigens zat er nog wel aardig wat prut op de zeef van de oliepomp, maar ik zie op verschillende Honda fora dezelfde foto's voorbijkomen. Het lijkt me dus niet echt ernstig. Overigens meteen nog de oliepomp bekeken en dat zag er ook prima uit.





Beter




En dan de boel weer in elkaar














En dan even door de versnellingen heen om te zien of het spul op de juiste manier in elkaar zit (uiteraard voordat de cilinderkoppen er op gaan).




Alle bouten, moeren, beugeltjes etc etc zijn verzonken bij GTO Plating in Veenendaal.




Mooi klusje voor in een warme woonkamer, alles uitzoeken ;)




De startmotor ook aangepakt:










Het frame en een hoop los spul weggebracht naar de poedercoater, Waayenberg Coatings te Barneveld. Het zou ergens na O&N klaar moeten zijn.










De cockpit heeft nog een upgrade gehad. Ik heb er een over- en ondervoltage waarschuwingslampje in gezet van eBay en een oliedrukmeter. Voor de oliedrukmeter heb ik een verloopje die op de plek van de drukmeter komt met een aftakking voor de drukmeter.










Zo ziet dat voltage waarschuwingslampje er uit. Groen is goed en gaat steeds roder en sneller knipperen bij een over of onder voltage (ongeveer de standaard waardes).







Dat doosje helemaal links is een voltmeter met 2 USB opladers, daar moet ik nog een beugeltje voor maken. Ik wil er ook nog een gewone 12v plug op zetten.






De veerpoten zijn ook klaar, nieuwe seals, bushings en 10W olie. De oude olie was behoorlijk zwart.










Ook komt er nog een ophoogkit in, via het Engels XRV forum. Dan kan ik mijn lange poten hopelijk wat beter kwijt samen met de verlaagde stepjes van Pim.




Ik ben ook begonnen met de velgen, gelukkig geen ernstige corrosie gevonden. Er zat een klein plekje op de achtervelg bij het ventiel gat, die heb ik weggeschuurd en dat valt gelukkig ook wel mee. Ze zijn nu helemaal geschuurd, maar er zit toch nog wat kleine corrosieplekjes aan de de buitenkant, ik vraag me af hoe ernstig dat is.








Deze plekjes op de velg, moeten die helemaal weg?




Even een stellage in elkaar gemeubeld voor het spuiten.




En deze ga ik polijsten




De accubak helemaal opgepoetst en de verzonken beugeltjes en klemmetjes teruggezet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 20:28 #70 door PimW
Beantwoord door PimW in topic RD07A 1996 Project
Netjes hoor! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 20:51 #71 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic RD07A 1996 Project
Zeer knap werk  ;D wat een verschil

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 20:54 #72 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic RD07A 1996 Project
Inderdaad net wat Pim zegt je pakt het grondig aan. Zo te zien doe je zoiets niet voor het eerst  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2016 11:32 #73 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic RD07A 1996 Project
sodeju! Lekker bezig zeg!!! Dat ziet er allemaal erg netjes uit!

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2016 13:07 #74 door J-P
Beantwoord door J-P in topic RD07A 1996 Project
Heerlijk als je dat allemaal zelf kan! Chapeau!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2016 19:19 #75 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Bedankt heren, het is leuk werk dus dan gaat het bijna vanzelf  8).

Op de laatste dag van 2016 de carterbak gedeeltelijk gepolijst, alleen het middenstuk moet nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2016 22:51 #76 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic RD07A 1996 Project
ziet er fantastische uit  :D

Als je zover gaat zou ik serieus er ook aan nieuwe wielen denken ( excel/morad/baerh met rvs spaken)

en  nadien laten taxeren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2017 11:13 #77 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic RD07A 1996 Project
Tjémig zeg, je pakt het idd héél grondig aan! Mooi om te zien  8)

Heb je toevallig een linkje voor die verhogings-kit?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2017 12:00 #78 door kees
Beantwoord door kees in topic RD07A 1996 Project

Als je zover gaat zou ik serieus er ook aan nieuwe wielen denken ( excel/morad/baerh met rvs spaken)


Akront 6mm cross replica  :)

(ook niet gratis hoor..)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2017 12:16 #79 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project

Tjémig zeg, je pakt het idd héél grondig aan! Mooi om te zien  8)

Heb je toevallig een linkje voor die verhogings-kit?


www.xrv.org.uk/forums/sale-wanted/123289...s-2-sets-left-8.html

Bij 2 geïnteresseerden kan hij ze gaan maken, er moet dus nog 1 iemand zijn die deze kit ook wil.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2017 12:24 #80 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project

Akront 6mm cross replica  :)

(ook niet gratis hoor..)


Ik las inderdaad ergens in een post van jouw dat je €630 hebt betaald, voor en achtervelg gespaakt en al zonder banden. Dat is absoluut niet gratis nee  ;D.

Wat ben je kwijt voor een set excel velgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.264 seconden