RD07A 1996 Project

01 jan 2017 13:00 #81 door kees
Beantwoord door kees in topic RD07A 1996 Project
Nou ja, niet gekeken naar je onderhandelings-skills,

Een voorvelg kost zomaar 200 euro of wat meer. Achter is die wat duurder nog. Spaakset incl. arbeidsloon is al snel 130 euro en dan rammel je incl. verzendenkosten zómaar over de 600 euro heen hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 jan 2017 13:50 #82 door Yank
Beantwoord door Yank in topic RD07A 1996 Project
Ik heb ze destijds laten om maken bij:

www.pebro-wheels.com/

Was toen voor beide wielen ook 550 euries kwijt, wel met rvs spaken.
Wel super mooi gedaan.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 21:36 #83 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Ondertussen ben ik weer ietsje verder, ik ga gestaag door  :)).

De carterbak is ook gepolijst en klaar, er zitten nog steeds wat krassen en butsen in, maar er zit ook 'leven' in hé  ::). Er zitten ook nog nieuwe RVS schroeven in en nieuwe rubbers in (ik las ergens dat je last van vibratie kan krijgen met oude verrotte rubbers).






Project velgen, wat een werk zeg en dan viel het spuiten wel mee. De voorbereiding heeft veel tijd gekost en alle verf is in drie lagen gespoten (primer, zwart, goud en blanke lak). Ik ben wel tevreden met het resultaat, ik ben alleen wel erg benieuwd of de verf goed hecht en of de corrosie enigzins gestopt is. Ik las ergens dat je de binnenkant even moet inspuiten met Tectyl ML waarmee je vocht buiten de deur houd. Iniedergeval was dit een redelijk goedkope oplossing, niet de beste uiteraard.

In de primer.





Het resultaat (hubs en spaken zwart, velgrand 24-karaats bladgoud  >:D). Nieuwe lagers liggen al klaar.




En wat andere spulletjes opnieuw in de verf gezet






De radiatoren










Oliekoeler




Kroonplaten






Thermostaathuis




Begonnen met de remmen














Ook nog even kleppen gesteld en de compressie gemeten, die is gelukkig een stuk beter nu.Wel een verschil van 1,5 bar tussen de cilinders. Bij personenauto's is het meen ik niet de bedoeling dat het drukverschil tussen de cilinders groter is dan 1 bar. Is dat bij motoren ook zo?




Voor




Achter




En de poedercoater belde nog  8).













Na nog een kilootje of wat aan straalgrit uit het frame geblazen te hebben, heb ik de holle plekken nog even goed in de tectyl gezet. Hetzelfde met de achterbrug, cockpitframe, middenbok etc.




En voor de leuk, zo zag het frame er uit






De volgende stap is het blok inbouwen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2017 22:42 #84 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic RD07A 1996 Project
Mooi hoor  8) Vooral de kleur van het frame is netjes, dat zie ik weleens anders bij poedercoaten  :-\
En die wielen  :o Prachtig man!

Erg goed bezig jij  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 01:55 #85 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic RD07A 1996 Project
een compressie meting doe je liever met de carb erop en tijden het meten(lees starten) geef je vol gas

heb je dat hier ook gedaan ?

anders krijg je meet fouten
en mogelijk is het verschil te verklaren door een meetfout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 05:47 #86 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Ik had de carb er niet op zitten Waffie, maakt dat zoveel uit denk je? Als je vol gas geeft met de carbs er op staan de gaskleppen helemaal open, nu staan de inlaatkanalen ook helemaal open. De carbs liggen momenteel uit elkaar voor de ultrasoon reiniger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 07:57 #87 door Yank
Beantwoord door Yank in topic RD07A 1996 Project
Nou geweldig hoor, zeker de wielen zijn echt super gedaan. Hier wordt toch zeker niet meer gereden hé! ;)

Petje af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 15:30 #88 door kees
Beantwoord door kees in topic RD07A 1996 Project

Met de materiaalkeuze, toleranties en smering van tegenwoordig doe je een compressietest op bedrijfstemperatuur.

Jatochniettan? ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 15:42 #89 door J-P
Beantwoord door J-P in topic RD07A 1996 Project
SUper!!!!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 16:37 #90 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project

Nou geweldig hoor, zeker de wielen zijn echt super gedaan. Hier wordt toch zeker niet meer gereden hé! ;)

Petje af.


Klopt, ik hang 'm aan 't plafond als ik klaar ben  >:D.

Met de materiaalkeuze, toleranties en smering van tegenwoordig doe je een compressietest op bedrijfstemperatuur.

Jatochniettan? ::)


Ja precies, maar dat kan nu nog ff niet  ::).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 17:39 #91 door PimW
Beantwoord door PimW in topic RD07A 1996 Project

Met de materiaalkeuze, toleranties en smering van tegenwoordig20 jaar terug doe je een compressietest op bedrijfstemperatuur.

Jatochniettan? ::)


;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 21:13 #92 door kees
Beantwoord door kees in topic RD07A 1996 Project

Ow.. ik dacht, maar dat ding van Turbinedude is toch zo goed als nieuw?


Ofnie?  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 jan 2017 22:01 #93 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
De verf die er op zit is nieuw  C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2017 21:48 #94 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
Het begint zowaar weer op een motor te lijken  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 13:12 - 23 jan 2017 13:16 #95 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic RD07A 1996 Project
En we zijn weer wat verder gekomen, allerlei prut in elkaar en op de motor geknutseld.






















Topkuipsteun met de lampen en bedrading er weer op








De bestelde verhogingskit op de motor gezet. De kans is groot dat ik de middenbok en jiffy nog moet verlengen, omdat ie nu een stuk hoger op z'n pootjes staat.










De volgende stap is de lagers en banden weer op de velgen, 1 nieuw lager in de achterbrug en nieuwe keerringen in de achterbrug en linksysteem en dan kan ik verder. En oh ja, ik heb een carburateur gesloopt  :-X. Een stationair sproeier kop was afgesleten en zat vast dus daar ben ik even vreselijk op aan het beunhazen geweest..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 14:04 #96 door J-P
Beantwoord door J-P in topic RD07A 1996 Project
Wat gaaf!

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 16:14 #97 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic RD07A 1996 Project
Dit is inderdaad een complete make-over.
Wat een mooi resultaat. Echt om jaloers op te worden.
Misschien dat ik mijn volgende project ook op deze manier ga doen. ( als die er zou komen uiteraard )
Maar echt knap werk. Chapeau

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 16:23 #98 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic RD07A 1996 Project
Heel mooi hoor krijg er weer zin in  ;D als ik dat zo zie  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 16:56 #99 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic RD07A 1996 Project
Respect.
Net zo mooi, zo niet mooier, als nieuw.

Gr.Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2017 17:13 #100 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic RD07A 1996 Project
voor een nieuwe rode steker voor je start relais  www.cycleterminal.com/solenoid-connectors.html

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.134 seconden