Voorsteldraadje nieuw lid :-)

03 mrt 2017 11:36 #81 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

Interessant, die camera. Ikzelf heb nog 2 gopro's liggen en doe daar weinig mee. Wel de intentie tot wat filmen (sinds dit weekend rijd ik weer) maar de A4 naar A'dam is niet zo spannend. Het weekend eens proberen.
- Waarom op de helm? Heb je daar geen last van? (geluid/ruis) (En heb weleens gehoord dat als je valt.. )
- Waarom met extern geluid? Wil je niet monteren met een toffe deun eronder? Als je 15 minuten ruis/wind/uitlaat hoort is toch niet heel spannend? Ik gooi het geluid altijd direct weg..

Heb je nog meer montagepunten? Achterkant/voorvork/valbeugels/buik/stuur/? Hoe regel je het aan/uitzetten?


Blommetje


Op de helm omdat de camera dan ook laat zien waar ik kijk of gekeken heb. Vanuit een dashcam perspectief (bewijsvoering bij een ongeluk) handig dat ik dat kan aantonen. Ten tweede kan ik dan ook naast of achter me filmen, simpelweg door om te kijken. Uiteraard vangt zo'n ding dan veel wind/ruis, dus het geluid dat de camera opneemt (sowieso flink gedempt vanwege de waterdichte behuizing) dient alleen voor de synchronisatie tijdens montage.

Ik gebruik een audio recorder met microfoon, die windbescherming heeft, maar ik ben dus nog op zoek naar een betere microfoon. Met de juiste windbescherming is het mogelijk om ruis- en windvrij op te nemen. Achteraf monteer ik die twee samen voor een goede beeld/kwaliteit verhouding. Ik monteer niet met muziek omdat a) ik daar dan rechten op moet hebben (vanwege de publicatie op youtube) en b) ik muziek onder filmpjes irritant vind. Ik wil juist de motor horen, dat is een van de dingen die ik juist zo fijn vind aan motorrijden :).

Aanzetten gebeurt met 1 knop op de camera en 1 knop op de smartphone (voor de audio recorder). Zodra ze beide aanstaan toeter je eventjes, zodat ze een ijkpunt hebben voor het synchroniseren. Beiden blijven doorlopen tot ik ze uitzet (of de accu leeg is).

Op de CB heb ik geen montagepunten, maar op mijn eigen motor wel. Ik heb nog een tweede camera (de oude) die o.a. op het stuur, het scherm, de valbeugels of achterop de motor gezet kan worden. Ook die neemt audio op, wederom alleen voor de synchronisatie achteraf. De enige audio die hoorbaar zal zijn in de uiteindelijke beelden is die van de recorder.

Vallen neem ik voor lief. De camera's zitten in stuiterproof behuizingen dus ik ga er van uit dat dat wel goed komt.

Is altijd even uitvogelen. Ik heb ook een test filmpje gemaakt om te kijken of de positie van de camera wel ok was (qua beeld en bewegen ed). Ik heb een van de lagere instellingen gekozen om te kijken of dat scheelt met upload tijd. Het is een sneller bestand, kwaliteit is voldoende. Uiteindelijk moet het toch bewerkt worden en muziek of iets eronder.
Dit was dus alleen even een test.


Ook mooie beeldkwaliteit die je daar hebt!

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2017 12:09 #82 door Blommetje
Beantwoord door Blommetje in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
ok duidelijk.
Ik vind juist het geluid vrij monotoom worden, maar soms kan het wel tof worden. En ja, rechtenvrije muziek is nooit echt goed ;)
En qua vallen, nee die camera zal t wel trekken, maar je helm. Ik lees wel verhalen dat omdat je iets op de helm hebt geplakt de garantie etc niet meer wordt geborgd. En dat de helm er niet sterker van wordt. De camera boeit mij minder dan mn eigen eitje.  ::)

Toetertje voor de sync is wel slimme!

Blommetje

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 12:15 - 14 mrt 2017 19:02 #83 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
De heren bij Motoport zijn hard aan het werk:





Motor hangt erin, nieuwe kettingset + tandwielen ook, maar ze missen (hoe ironisch ;D) de juiste borgplaat.
Dan nog proefrijden, afstellen etc en alle kappen en beugels er terug op. Duurt nog minimaal een paar dagen.

Dan nog maar even lol maken met de CB500, want voor boodschappen is 'ie niet geschikt:




Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 18:23 #84 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

Duurt nog minimaal een paar dagen


Goh,in minder dan de helft bouw ik een hele motor compleet weer op :-X

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 19:02 #85 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

Goh,in minder dan de helft bouw ik een hele motor compleet weer op :-X


Als ik bij aanschaf van mijn motor wist dat jij een van jouw werken ging verkopen had ik daar alleszins op willen wachten, maar ik ben in ieder geval blij dat ik nu niet bij hoef te leggen.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2017 19:39 #86 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

dat ik nu niet bij hoef te leggen.


Dat bedoel ik ook. ;) ;)
Je zult maar dat tempo moeten vergoeden als gewerkte uren.
Maar chapeau voor deze dealer die het heel netjes voor je oplost.
Mag uiteraard ook wel eens worden gezegd na alle negatieve berichten over verschillende dealers.

Met een beetje geluk kun je de opstaprit nog halen. ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 10:36 #87 door niet actief
Beantwoord door niet actief in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)


Dan nog maar even lol maken met de CB500, want voor boodschappen is 'ie niet geschikt:


Ik geloof dat je er onderweg een passagier bij hebt gekregen :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 12:10 #88 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

Ik geloof dat je er onderweg een passagier bij hebt gekregen :P


Ik ken hem van een ander forum en we waren even een rondje aan het touren o.a. om de nieuwe microfoon te testen. Leuk om die 23 jaar verschil tussen twee verwante motoren te voelen, we hebben een keer geruild uiteraard.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 12:35 #89 door niet actief
Beantwoord door niet actief in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Doelde meer op de kat op je stuur ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 14:43 #90 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Ze is weer thuis:



Met nieuwe kettingset en "nieuw" blok:




Even een proefrit gemaakt, alles lijkt prima te werken, maar zodra de teller de 150 aanwijst (op de snelweg uiteraard) houd de motor in, beetje zelfde effect als wanneer je op dampen rijd, zeg maar. Dat is niet zo, tank is vol, en als ik opnieuw het gas opendraai nadat hij een beetje teruggezakt is (naar de 140) werkt het ook gewoon.

Iets met de carburateurs gok ik?

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 15:34 #91 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Ik vermoed dat ze de carb hebben overgezet van het oude blok, op het nieuwe blok.

Mogelijk klopt de maat van de sproeiers niet?

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 15:46 #92 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Even gecheckt, ze hebben inderdaad de oude carbs overgezet.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 16:27 #93 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

1987 & 1988 (V-H & V-J)
1989 (V-K)
1990 (V-L) available in Germany, unchanged from V-K model.
1991 (V-M)
1992 & 1993 (V-N & V-P), unchanged from V-M, just colour changes.
1994 & 1995 (V-R)
1996 (V-T)
1997 (V-V)
1998 & 1999 (V-W & V-X), unchanged from V-V, just colour changes.

Fuel System
Main jet:
V-H to V-R – front cylinder 128
V-H to V-R – rear cylinder 130

V-T – front cylinder 118
V-T – rear cylinder 120

V-V to V-X – front cylinder 115
V-V to V-X – rear cylinder 118

Pilot jet: 38

Pilot screw setting (turns out):
V-H & V-J models: 2½
V-K to V-P models: 2¼
V-R to V-T models: 1¾
V-V to V-X models: 2¼

Float height: 7.0 mm
Idle speed: 1300 ± 100 rpm
Throttle grip free play: 2.0 – 6.0 mm (1/16 - 1/4 in


Op je blok staat de engine code, hiermee kan je opzoeken welk bouwjaar deze heeft. Ik zou het even checken.

Wat me wel opvalt is dat de oudere sproeiers groter zijn, dus het kan ook op te lossen zijn via afstelling of synchronisatie.

Andere verdachten: inlaatrubbers (even busje deo pakken en met lopende motor op de inlaatrubbers spuiten, toerental verandering is lek). Vacuumslangetje voor benzinekraan en benzinekraan zelf.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 16:52 #94 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Waar heb je deze sheet vandaan Arjen.
Heb er laatst naar gezocht maar vond hem niet.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2017 17:05 - 15 mrt 2017 20:46 #95 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Het blok is zilver en heeft de code PD06E.

Waar zitten de inlaatrubbers? Dat kan ik zelf wel even checken :).

Ik heb de tank even goed afgetopt met Ultimate 98 en er wat injectorreiniger bij gegooid, onder het motto baat het niet...
Het is morgen toch mooi weer, dus zal haar nog eens flink opjagen en kijken wat er gebeurt.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 09:35 #96 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

heeft de code PD06E


Is niet voldoende. svp het hele nummer weergeven. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 10:00 #97 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Houd je het oliepeil een beetje in de gaten? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 10:19 #98 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)

Houd je het oliepeil een beetje in de gaten?


Gemeen Pim. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 10:29 #99 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Kwenie mar ik merk dat als ik 120km/u rijd het olieverbruik toeneemt.

Op een onbekend blok meteen 150km/u gaan jagen zou ik het peil in de gaten houden  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2017 10:52 #100 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Voorsteldraadje nieuw lid :-)
Uiteraard hou ik de olie strak in de gaten zoals Waffie mij reeds leerde :).
En ik heb met een volle tank goeie benzine plus injectorreiniger zojuist even stevig doorgereden, geen centje pijn meer, ook niet bij aan mulder grenzende snelheden. Er zal wel een gremlin in de tank gezeten hebben?

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden