GSXREdje met zijn Transalp project met enorme crossmotor aspiraties

04 juni 2017 21:30 #121 door Patjuuuh
Mag ik vragen waar je die radiateur slangen vandaan hebt ::) ik heb namelijk een gaatje in een van de slangen en ben benieuwd wat het kost ;D bedankt alvast

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 00:27 #122 door Peter M



Ow ja... Die Tkc 80 bandjes.... I like!!! Off-road gaat prima met die dingen (mulle zand,later grasland is geen probleem. Voldoende tractie en geeft veel vertrouwen) en wat ik zo mooi vind... Op asfalt heb je helemaal niet het gevoel dat je met noppenbanden rijdt, het afrol geluid is niet storend en die dingen plakken echt goed!!



Rij sinds kort op Tkc 80 en ben het met je eens. Maar in de regen is het slip & slide. Dan maar iets langzamer ;D .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 09:57 #123 door GSXRed

Rendering Error in layout Message/Item: fopen(http://open.api.ebay.com/shopping?callname=GetSingleItem&appid=Transalp-TCNForum-PRD-02d9a4ca7-ac27616b&siteid=146&responseencoding=JSON&ItemID=162270773596&version=889&trackingid=&trackingpartnercode=9): failed to open stream: Connection refused. Please enable debug mode for more information.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 10:09 #124 door GSXRed


Rij sinds kort op Tkc 80 en ben het met je eens. Maar in de regen is het slip & slide. Dan maar iets langzamer ;D .


Zaterdag zat ik toevallig in een hoosbui en ik moet zeggen dat het mij wel meeviel. Bochtjes met (aan)gepaste snelheid nemen en gewoon rustig accelereren en dan is er niks aan de hand. De bandjes geven inderdaad minder grip in regen maar het is zeker niet zo dat het 'horror' banden zijn wat sommige posters op internet willen doen geloven.

De pro's wegen zwaarder dan de con's in dit geval, dichter bij legaal met een offroad band rijden dan deze kom je niet. En ja, het zijn dure bandjes en ja, de achterband zal niet zo lang meegaan maar de tractie die ik nu 4x heb mogen ervaren offroad is vergelijkbaar met de crossbandjes die ik vroeger onder mijn CFR had liggen, prima dus!  8) Het is maar net voor wat je kiest, mijn motor is slechts een speeltje voor de blubber en zal vaker op zandpaadjes te vinden zijn dan op het asfalt. Maar!! Als ik de motor gewoon zou gebruiken voor een enkele keer zandpad en vaker asfalt dan had ik de Heidenau's laten monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2017 21:44 - 05 juni 2017 21:49 #125 door GSXRed
Vandaag de demping in mijn voorvork aangepast (beetje olie eruit) en hoppa... lekker een rondje om het huis 8)

Even een paar foto's, misschien wel een ideetje om hier eens een ritje te organiseren?  :angel:

Kiezelpaadjes




Bospaadjes




Zandpaadjes met lekker mul zand 8)




Oftewel, de brommert is klaar voor gebruik en is perfect zo! Demping goed, bandjes goed, heerlijk in balans en goed met de motor te sturen oftewel goede kettingwiel verhouding (14T/49T)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2017 23:14 #126 door Oldtimer

ideetje om hier eens een ritje te organiseren?



Wat weerhoud je ervan ?????
Laat maar weten als je hulp nodig hebt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2017 23:42 #127 door GSXRed
Uhm... Tja... als ik hier een beetje lees over de toer tochten dan wil iedereen de route van te voren in hun navigatie laden, ik zie termen zoals roadbooks voorbij komen en ik ben gewoon iemand van: we hebben een voorrijder en de rest van de meute volgt gewoon...

Oftewel; ik heb niet de knowhow mbt navigatie en dat soort dingen, ik kan mezelf er ook niet in verdiepen. Dus daarom volg ik liever  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2017 08:25 #128 door Oldtimer
Gewoon een keer samen rijden met een van ons.
Er wordt dan een triplog gemaakt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2017 09:35 #129 door GSXRed
De 25e ben ik er sowieso bij dus dan kan ik even afkijken  ;D ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2017 16:26 #130 door Oldtimer
Mooi, tot dan. ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2017 22:25 - 09 juni 2017 22:28 #131 door GSXRed
Ondanks dat mijn projectje geslaagd is, heb ik toch wel een dingetje waar ik minder gelukkig van wordt... :(

Mijn brommer is met opzet 'verhoogd', gewoon omdat ik het leuk vind en omdat ik met mijn 1.85 cm graag op mijn teentjes voor een verkeerslicht sta.  ;D

Dit heeft wel als gevolg dat de achterbrug in een flinke hoek staat waardoor de kettinggeleider best wel snel slijt...
Op zich geen probleem, maar om elke 500 km dat ding a €45 te vervangen is best wel een dure aangelegenheid haha

De kettinggeleider die nu 350 km oud is:



Al aardig aan het slijten dus...

Even een bezoekje aan de keuken en daar vind ik zoiets, een snijplank van HDPE van 15mm dik


Even zagen


Warm stoken met een verfstripper en buigen



Het bouwpakket



Gaatje geboord in de achterbrug en M6 draad getapt


En het resultaat, voorlopig kan ik even vooruit!




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2017 23:00 #132 door ChrisvdSchoot
En waarop snijden we nu de piepers??

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2017 08:46 #133 door alain
Kun je dit dan gemakkelijk vervangen zonder de achterbrug los te maken?


XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2017 09:25 #134 door GSXRed
;D de piepers kopen wij al jaren kant en klaar geschild haha

Ennuh, ik heb een Africa Twin achterbrug en daarvan kan je kettinggeleider heel makkelijk demonteren zonder de achterbrug eruit te halen. Bij een Transalp achterbrug moet je helaas wel de complete brug demonteren om zoiets te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2017 10:48 #135 door PimW
En zo is het!

Mijnes is ook al bijna af enzo.  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2017 11:12 #136 door GSXRed

En zo is het!

Mijnes is ook al bijna af enzo.  ???


Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw motor er straks uitziet...

Zal vast wel een kunstwerk op wielen zijn als ik jou zo mag inschatten  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2017 11:22 #137 door PimW
Zou leuk zijn. Ben nu aan twee frames tegelijk bezig. Ene frame de voortank en uitlaat, andere frame de achtertank en swingarm.
Maar heb tussendoor al die bakjes en voetsteuntjes en toen besloot ik dat mijn andere motor ook even aandacht nodig had.

In September ga ik stage lopen dus dan zijn mijn avonden en weekenden als het goed is weer een paar maanden vrij ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2017 20:39 #138 door jaspersFZR
Mooi zo je kettinggeleider!

Een vraagteken, wat als het kunststof is weggesleten tot aan de boutkoppen? (de boutkoppen zien eruit alsof ze niet ver onder het maaiveld staan)

even out of the box denkend, is het een idee om gewoon een verende meelooprol op je ketting te zetten ipv zo'n geleider?


de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2017 22:19 #139 door alain
Je zou de druk op je kettinggeleider wel enigszins kunnen verminderen door zowel voor als achter een groter tandwiel te monteren.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2017 22:23 #140 door GSXRed
Ik ben al aan het verzinnen hoe ik het probleem ketting geleider op ga pakken, want dat ding slijt ook als de brandweer...

Achter heb ik al het grootste tandwiel (49t) en voor ook. (16t) het 14tje ligt al op mijn werkbank, onnodig haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.472 seconden